AAZ swappi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

AAZ swappi

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 30.8.2016 19:06

Eli Oma rojekti on nyt siinä pisteessä että pieniä juttuja vaille pitäs heittää kone caddyn keulalle.

Mutta, sähköjä purkaessa huomasin, että syöttöpumpussa on pirusti johtoja ja solenoidi on piilossa muovikökkäreen alla. No tästä sitten äkkiä google auki ja lukemaan asiasta niin on vissiin nuita "uusimpia" melkein TDI aaseja, missä on jo jonkinnäköinen ECU ollut ohjaamassa ruiskutusennakkoa. Netistä lueskellessa osunut vastaan kaikenlaista informaatiota jotka ovat ristiriidassa toisiinsa joten kysyn täältä jos joku on joskus tehnyt.

Eli toimiiko systeemi mitenkä jos jätän johdot vaan roikkumaan? Vai pitääkö sille alimmalle ennakonsäätimelle vetää +12V? Olis helpompi nyt vielä tehdä kun kone pötköttää tuossa.

Ja tuleeko pakosarjan ja turbon väliin tiivistettä. Perkele ei meinaa sitten mistään ainakaan löytyä.

vagriku
-
Viestit: 77
Liittynyt: 3.4.2011 16:10

Re: AAZ swappi

ViestiKirjoittaja vagriku » 30.8.2016 21:39

Omaan caddyyn tuli laitettua 1.6td:n pumppu kaikkine jalkoineen.
Turbon ja pakosarjan välissä ei tarvi tiivistettä tai oma ainakin oli täysin tiivis.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

Re: AAZ swappi

ViestiKirjoittaja tttalja » 30.8.2016 23:17

Nuo johdot liittyy enemmän ja vähemmän köykäisen ajon turbon lepuutukseen ja ennakoiden säätöön sen mukaan. Paras vaihtoehto on etsiä sinne vanhempi 9mm pumppu, tai jos 1.6 pumppu oli myös ysimillinen, niin se. Jos tietää mitä haluaa, niin isompiakin pumppuja on saatavilla muista automerkeistä.

Jos haluat eka kokeilla, niin anna lekaa ja ruuvimeisseliä sille nestepään päällä olevalle muovimokkulalle. Alta löydät ihan normaalin sammutinsolenoidin. Pumppu toimii, vaikka muita sähköjä ei olisi kytketty. Nestepään alla olevaa solenoidia kannattaa sähköistää 12v ja kokeilla onko parempi vai ei.

Mutta yleisesti ottaen toi elektromekaaninen pumppu on aika vaikea tapaus muualla kuin vakiokohteessa, jossa on varsin kiva säädettävä.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

Re: AAZ swappi

ViestiKirjoittaja hb81 » 31.8.2016 7:34

Tuossa uudemmassa on noita hieman arveluttavia asioita miten mikäkin vaikuttaa viritysaihiona.
Itselläni moinen pumppu josta se nestepään allaoleva solenoidi on poissa käytöstä.
Sähköistettynä toimi hemmetin huonosti.

Mutta eipä mulla ole kokemusta muista pumpuista, joten en osaa sanoa kuinka tuollainen toimii käytännössä huonommin/paremmin kun lisää soppaa halutaan.
Jokin rajoittaa vielä syöttöä, kun ei 10mm nestepäällä ja viistetyllä karalla työnnä mustaa niinkuin moni "kehuu".
Liekö pitäisi vielä lisää viistää karaa.. siitäkään ei kauheasti kokemusta.

Ahtaa kyllä nätisti nyt sen 1.5 vanhalla ahtimella joka väljyyttään ei pitkään kestänyt.
Nyt uusi ahtaa 1.4 kun sen hukkiksen kello on siihen tehtaalla säädetty.
Pitäisi koittaa nostella paineita niin näkisi mihin tuo pumppu kykenee tuollaisenaan.
12mm päällä oleva odotellut jo tovin varastossa, mutta en tiedä tarvitsenko sitä sittenkään.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

Re: AAZ swappi

ViestiKirjoittaja tttalja » 31.8.2016 21:55

Sovittelet 11mm isorunkoisen pumpun, niin maailma on auki, tai ainakin täynnä savua. :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa