Elikkäs tämmönen Ahu kone jossa BosioRace520 suuttimet
10mm pumppu
GV17/60 tai 80v ahdin
2,5¨ putkisto
Mihin tuolla yhdistelmällä pitäis riittää ohjelmoituna tehot ja väännöt?
Ja mikä sakkaa ensin turbo vai suuttimet/pumppu?
Sitten moottorin vaihto passatista cordobaan (AHU)
Onko mitään ihmeellistä kikkaa pitkittäisestä poikittaiseen vaihtaa? Koska sama moottori niin pitäis kyllä sinne mennä kivasti?
Jäähdytysnestetuulettimen hihnapyörä ainakin otettava pois koska poikittaisessa sähkönentuuletin, ja tietenkin laturin hihna kulkee erikautta ja lyhempi?
1.9TDI engine swap ja viriä, siirretty projektit osioon!
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
1.9TDI engine swap ja viriä, siirretty projektit osioon!
Viimeksi muokannut paveheiskanen, 20.8.2016 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 1.9TDI engine swap ja viriä
Lohkossa kiinnikkeiden kiinnityspisteissä eroa, ainakaan Tölkkiin ei sovi suoraan henkilöautossa pitkittäin ollut lohko, vaan sille pitää toinen takakannake tehdä.
Vauhtipyörän joutuu vaihtamaan, koska hammaskehä eri puolella.
Vauhtipyörän joutuu vaihtamaan, koska hammaskehä eri puolella.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Re: 1.9TDI engine swap ja viriä
Eli vaikka olis samalla koodilla nii vauhtipyörä menee vaihtoo?!?
Lähetetty minun BV5000 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun BV5000 laitteesta Tapatalkilla
Re: 1.9TDI engine swap ja viriä
Vauhtipyörä menee tosiaan tuon takia vaihtoon kun hammaskehät on eri puolilla. Pitkittäisessä startti on moottorin puolella ja poikittaisessa lootaan päin.
Re: 1.9TDI engine swap ja viriä
Tarviiko koko konetta vaihtaa?
Heittää vaan suuttimet ja ahtimen toiseen. Tai koko kannen...
Heittää vaan suuttimet ja ahtimen toiseen. Tai koko kannen...
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Re: 1.9TDI engine swap ja viriä
Kytkin pitää vaihtaa isompaan, turbo, suuttimet, syöttöpumppu, ja tuo moottori on kunnostettu alle 100tkm sitten sisältä joten toiminnaltaan varmempi.
Cordobassa on varmaankin kiinteä vauhtipyörä, mutta tuskin siihen transportterin kytkinlevy ja asetelma sattuu...
Kiitos vastauksista onneks huomattiin nytten!
Missä vagilaisissa on 240mm kytkin?
Cordobassa on varmaankin kiinteä vauhtipyörä, mutta tuskin siihen transportterin kytkinlevy ja asetelma sattuu...
Kiitos vastauksista onneks huomattiin nytten!
Missä vagilaisissa on 240mm kytkin?
Re: 1.9TDI engine swap ja viriä
Ainakin tehokkaammissa tdi-pumppareissa (130+ hv), vaatii sitten myös vaihteiston päivityksen 6-vaihteiseen ja vauhtipyörä + startti sen myötä.
Kyllä sulle 228 millisenä riitävän pitävä kytkin löytyy.
Vähän kun käyttää hakua niin kytkimistä löytyy juttua koko viikonlopun lukemiseksi ;)
Halvin peruspäivitys lienee vr6 levy ja asetelma joka varmaan riittää noille voimaosille, ja osaava ohjelmantekijä osaa kyllä rajata alavääntöä sopivasti.
Hyväkuntoinen vakiokytkinkin taitaa pitää jopa 300Nm (muistaakseni, ehkä vähän ylikin).
Sachs SRE sitten pitää jo reippaasti yli 500Nm... ja maksaa sen Cordoban verran, tai tuplaten :)
Kyllä sulle 228 millisenä riitävän pitävä kytkin löytyy.
Vähän kun käyttää hakua niin kytkimistä löytyy juttua koko viikonlopun lukemiseksi ;)
Halvin peruspäivitys lienee vr6 levy ja asetelma joka varmaan riittää noille voimaosille, ja osaava ohjelmantekijä osaa kyllä rajata alavääntöä sopivasti.
Hyväkuntoinen vakiokytkinkin taitaa pitää jopa 300Nm (muistaakseni, ehkä vähän ylikin).
Sachs SRE sitten pitää jo reippaasti yli 500Nm... ja maksaa sen Cordoban verran, tai tuplaten :)
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Re: 1.9TDI engine swap ja viriä
Kiitos!! Eiköhän tähän joku paketti löydy, 420-450nm tästä on jo penkitetty 2010. Tolla vnt ahtimella tuo vääntö tulee jo varmaan koko kierrosmittarin 1500-3500 :D
EDIT: Siirretty projektit osioon!
EDIT: Siirretty projektit osioon!
Re: 1.9TDI engine swap ja viriä
paveheiskanen kirjoitti:Kytkin pitää vaihtaa isompaan, turbo, suuttimet, syöttöpumppu, ja tuo moottori on kunnostettu alle 100tkm sitten sisältä joten toiminnaltaan varmempi.
Cordobassa on varmaankin kiinteä vauhtipyörä, mutta tuskin siihen transportterin kytkinlevy ja asetelma sattuu...
Kiitos vastauksista onneks huomattiin nytten!
Missä vagilaisissa on 240mm kytkin?
Tölkkeihin on noita 90/110 hv TDI kytkimiä tehty TDI:n vauhtiksella ja asetelmalla ja 1.9/2.1 WBX:n 228 mm kytkinlevyllä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa