Vw golf 1.9d alh nykii 2000-2500rm välissä
Valvoja: ffp jäsenet
Vw golf 1.9d alh nykii 2000-2500rm välissä
Kummallinen vika,vw golf ALH 1.9 diesel vm 2002 90hv nykii tasakaasulla 2000-2500rm välissä
Eikä tule mitään vikakoodia,
Uusitu suuttimet, uusittu jakohihna ja ajoitus tarkastettu 2 kertaa, turbon solenoidi uusittu Turbon toiminta tarkastetu ja kello uusittu. Oisko kellään vinkkejä??
Eikä tule mitään vikakoodia,
Uusitu suuttimet, uusittu jakohihna ja ajoitus tarkastettu 2 kertaa, turbon solenoidi uusittu Turbon toiminta tarkastetu ja kello uusittu. Oisko kellään vinkkejä??
Re: Vw golf 1.9d alh nykii 2000-2500rm välissä
Tarkennatko vielä miten ajoituksen tarkistaminen on tehty ja mitä se pitää sisällään? Tämänkin voi tehdä tuhannella eri tavalla (väärin) :)
Re: Vw golf 1.9d alh nykii 2000-2500rm välissä
Ensin perusmerkit kohdalleen jonka jälkeen tarkastettu ja säädetty testerin mukaan vw testeri. Josta näkyy ajoitus asteina.
Re: Vw golf 1.9d alh nykii 2000-2500rm välissä
Tarkoittaako "vw testeri" tässä tapauksessa merkkihuollossa olevaa testilaitetta, vai yleismallista testilaitetta jossa myös vw on tuettuna? Näistä ei saada mitään varsinaista astelukemaa ulos jota voitaisiin pitää ajoituksen säädössä tulkittavana arvona, vaan ajoitus asetetaan vakiovehkeissä useimmiten esim. vcds:n timingillä kohdalleen, tai harjaantuneemmat säätäjät asettavat ajoituksen pyydetyn sekä toteutuneen ennakon, ja ennakonsäätimen pulssisuhteen mukaan.
Muutenkin, jos haluat ongelmaan ratkaisun ja kysymykseesi vastauksia, olisi syytä esittää kysymyksesi siten että kaikki tiedot ovat saatavilla. Myös testilaitteen merkki ja malli on oleellinen tieto, ehkä oleellisin. Äkikseltään kuulostaisi, että pumpun hienosäätö olisi mahdollisesti tehty väärin. IQ kannattaa myös tarkistaa. Tehoboksien, evryn yms vaikutukset tulisi myös poistaa muuttujista pois.
Jos ei itseltä onnistu, kannattaa antaa sellaiselle kaverille tehtäväksi joka osaa nämä varmasti tehdä oikein, tai vaihtoehtoisesti hankkia työhön täsmätyökalut ja opetella säätäminen itse.
Muutenkin, jos haluat ongelmaan ratkaisun ja kysymykseesi vastauksia, olisi syytä esittää kysymyksesi siten että kaikki tiedot ovat saatavilla. Myös testilaitteen merkki ja malli on oleellinen tieto, ehkä oleellisin. Äkikseltään kuulostaisi, että pumpun hienosäätö olisi mahdollisesti tehty väärin. IQ kannattaa myös tarkistaa. Tehoboksien, evryn yms vaikutukset tulisi myös poistaa muuttujista pois.
Jos ei itseltä onnistu, kannattaa antaa sellaiselle kaverille tehtäväksi joka osaa nämä varmasti tehdä oikein, tai vaihtoehtoisesti hankkia työhön täsmätyökalut ja opetella säätäminen itse.
Re: Vw golf 1.9d alh nykii 2000-2500rm välissä
No niin nyt jakopää purettu uudelleen vaihdettu se alahihnapyörä ja kuningas pultti sekä tarkastettu kampiakselin pää jotta hihnapyörä ei oo hakannut sitä , vaihdettu samalla syöttöpumppu samallasesta toisesta moottorista koska arvelu oli että vois olla vika vaikka pumpussa.
Tuo ajoitus tarkastettu vw merkkiliikkeessä ja auto ei kuin nykii.
Autossa ei ole mitään teho lastua eikä sitä ole muutenkaan muuteltu täysin alkuperäinen on.
Egr postettu käytöstä ei vaikutusta, kaikki anturat puhdistettu ja ei kuin nykii vaan,
Merkkiliikkeen testerikään ei anna mitään vika koodia.
Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan.
Ps. kylmänä kuin pistää käymään +8 astetta niin ihan vähän sinistä savua ja haisee polttoaineelle diesel se savu ja hehku ei ole kun varmaan 3 sekuntia päällä valon mukaan.
Tuo ajoitus tarkastettu vw merkkiliikkeessä ja auto ei kuin nykii.
Autossa ei ole mitään teho lastua eikä sitä ole muutenkaan muuteltu täysin alkuperäinen on.
Egr postettu käytöstä ei vaikutusta, kaikki anturat puhdistettu ja ei kuin nykii vaan,
Merkkiliikkeen testerikään ei anna mitään vika koodia.
Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan.
Ps. kylmänä kuin pistää käymään +8 astetta niin ihan vähän sinistä savua ja haisee polttoaineelle diesel se savu ja hehku ei ole kun varmaan 3 sekuntia päällä valon mukaan.
Re: Vw golf 1.9d alh nykii 2000-2500rm välissä
Hehkun merkkivalo ei pala samaan tahtiin, kuin hehkut oikeasti hehkuvat. Onko nokan ajoitus myös tarkistettu alipainepumpun alla olevasta hahlosta vertaamalla sitä vaihdelaatikon tarkistusreiästä kampiakselin ajoitusmerkkiin? IQ kannattaa myös tarkistaa, suuttimien korjauskertoimet yms.
Eli perusasiat ensin kuntoon ennen osien vaihtoa. Tuollainen ongelma on helpoin ja luotettavin selvittää ajonaikaisella diagnosoinnilla.
Missä päin autosi sijaitsee? Lähistöltä voisi löytyä viisaampiakin korjaajia, kuin merkkihuolto...
Eli perusasiat ensin kuntoon ennen osien vaihtoa. Tuollainen ongelma on helpoin ja luotettavin selvittää ajonaikaisella diagnosoinnilla.
Missä päin autosi sijaitsee? Lähistöltä voisi löytyä viisaampiakin korjaajia, kuin merkkihuolto...
Re: Vw golf 1.9d alh nykii 2000-2500rm välissä
Auto sijaitsee pohjois-pohjanmaalla.
Kaikki ajoitukset on on tehty oikeen ja oikeilla työkaluilla jotka kyseiseen autoon kuuluvat ja kampiakselin merkki on tarkastettu myös vauhtipyörän puolelta. Nokkaakseli alipainepumpun alta ja oikealla työkalulla lukittu. Kaikki on kyllä nyt niin viimeisen päälle käyty läpi että ei voi enää heittää sieltä.
No se pumppu vaihdettiin samalla kuin käytettiin uudestaan tuo jakopää auki ihan varmuuden vuoksi koska itseltä löytyi tuo toinen syöttöpumppu.
Tuohon kyseiseen autoon on vaihdettu myös alipainen kello ahtimelle, koska vanhassa oli kalvo rikki Miten se vaikuttaa jos siinä onkin väärin säädetty tanko ?? kuka osais tuon tangon pituuden sanoa ? ja voiko se vaikuttaa nykimiseen.
Tuohon iQ en osaa sanoa mitään ja vasta 12 päivä enskuuta pääsen tuonne sellaisen testerin äären josta kyseiset asiat näkyvät.
Kaikki ajoitukset on on tehty oikeen ja oikeilla työkaluilla jotka kyseiseen autoon kuuluvat ja kampiakselin merkki on tarkastettu myös vauhtipyörän puolelta. Nokkaakseli alipainepumpun alta ja oikealla työkalulla lukittu. Kaikki on kyllä nyt niin viimeisen päälle käyty läpi että ei voi enää heittää sieltä.
No se pumppu vaihdettiin samalla kuin käytettiin uudestaan tuo jakopää auki ihan varmuuden vuoksi koska itseltä löytyi tuo toinen syöttöpumppu.
Tuohon kyseiseen autoon on vaihdettu myös alipainen kello ahtimelle, koska vanhassa oli kalvo rikki Miten se vaikuttaa jos siinä onkin väärin säädetty tanko ?? kuka osais tuon tangon pituuden sanoa ? ja voiko se vaikuttaa nykimiseen.
Tuohon iQ en osaa sanoa mitään ja vasta 12 päivä enskuuta pääsen tuonne sellaisen testerin äären josta kyseiset asiat näkyvät.
Re: Vw golf 1.9d alh nykii 2000-2500rm välissä
Pakkohan nuo tiedot on tietää, jos meinaa edes mitään suuntaa-antavaa diagnoosia etänä heitellä. Useinhan näissä on perusasiat aivan perseellään/tehty väärin, ja ihmetellään kun ei toimi.
Väärin säädetty kello aiheuttaa väärin säätyvän ahtopaineen, tämä(kin) toki täytyy aina tarkistaa ajonaikaisella testillä, toimiiko säätö oikein. Tangon pituus kuuluisi olla kutakuinkin alkuperäinen ja softatuissa hintsun pisemmäks säädetty tanko on yleensä parempi, tanko on eri ahtimissa eri pituinen. Todennäköisimmin ei vaikuta nykimiseen. Kirjoitan vielä kolmannen kerran että tyhjäkäynti-IQ kannattaa myös tarkistaa, kuten myös suuttimien korjauskertoimet. Hehkut tietysti kandee samalla kattoa jos kylmänä pöläyttelee, antureiden kunto ( mitä lämpötietoa menee eculle jne ), mitä vcds:n timing kertoo, tai vaihtoehtoisesti pyydetty ja toteutunut ennakko suhteessa ennakonsäätimen pulssisuhteeseen. Nämä ovat perusasioita jota ennen ei oikeastaan sen enempää vikaa kannata arvailla. Osaavalta henkilöltä koko diagnoosi kaikkine tarkastuksineen ottaa aikaa viidestä minuutista varttiin.
No, perinteiset ilmavaivat kannattaa tarkistaa, sekä suodattimet pitää tietysti olla kunnossa. Jos tulee ilmaa polttoaineeseen niin ongelma voi olla vaikka suodattimen liitoksissa tai tankkiottimessa. Lisäksi tärkeä tieto olisi myös se, milloin ja missä tilanteessa vika on alkanut.
Väärin säädetty kello aiheuttaa väärin säätyvän ahtopaineen, tämä(kin) toki täytyy aina tarkistaa ajonaikaisella testillä, toimiiko säätö oikein. Tangon pituus kuuluisi olla kutakuinkin alkuperäinen ja softatuissa hintsun pisemmäks säädetty tanko on yleensä parempi, tanko on eri ahtimissa eri pituinen. Todennäköisimmin ei vaikuta nykimiseen. Kirjoitan vielä kolmannen kerran että tyhjäkäynti-IQ kannattaa myös tarkistaa, kuten myös suuttimien korjauskertoimet. Hehkut tietysti kandee samalla kattoa jos kylmänä pöläyttelee, antureiden kunto ( mitä lämpötietoa menee eculle jne ), mitä vcds:n timing kertoo, tai vaihtoehtoisesti pyydetty ja toteutunut ennakko suhteessa ennakonsäätimen pulssisuhteeseen. Nämä ovat perusasioita jota ennen ei oikeastaan sen enempää vikaa kannata arvailla. Osaavalta henkilöltä koko diagnoosi kaikkine tarkastuksineen ottaa aikaa viidestä minuutista varttiin.
No, perinteiset ilmavaivat kannattaa tarkistaa, sekä suodattimet pitää tietysti olla kunnossa. Jos tulee ilmaa polttoaineeseen niin ongelma voi olla vaikka suodattimen liitoksissa tai tankkiottimessa. Lisäksi tärkeä tieto olisi myös se, milloin ja missä tilanteessa vika on alkanut.
Re: Vw golf 1.9d alh nykii 2000-2500rm välissä
Tuntuu kuin kävis välillä 3 sylinterilläkin.
No niin nyt rupes puskee vikakooeja p1248 n108 g80 noi tuli kerralla nyt
Vielä pitä odotta pariviikkoa että pääsis sinne volkkarille oikeelle joka älyy näistä autoista jotakin oikeesti.
No niin nyt rupes puskee vikakooeja p1248 n108 g80 noi tuli kerralla nyt
Vielä pitä odotta pariviikkoa että pääsis sinne volkkarille oikeelle joka älyy näistä autoista jotakin oikeesti.
Re: Vw golf 1.9d alh nykii 2000-2500rm välissä
Tänään todettu vw huollossa MÄNTÄVAURIO ?? Ihmellinen kun tulee vaan nopeana katkoksena tuossa kierros alueella. Kustaanko mua silmään vai voiko olla oikeesti tosi.
kaikki arvot kohdallaan kuulema sanoi vw spesiaalimies ja tutki autoa mittarin kanssa 3 tuntia, joka on perehtynyt noihin moottoreihin ja sähkölaitteisiin.
Ahtopaine Kellon mittavarsi tarkastettu.
Suuttimet ,ajoitus kohdallaan. ajoitus sillä vw karttaarvojen kanssa kohdallaan.
Eikä ne mitään iq arvoa sieltä anna mulle.
Että nyt jos ois oikeesti sellainen kaveri joka ymmärtäs noiden päälle jotakin niin toisin sinne tutkittavas.
Ps. Huomenna katson vielä endoskoopilla suuttimen reijästä männän päätä ennen kuin lenneätän tuon moottorin palasiksi.
kaikki arvot kohdallaan kuulema sanoi vw spesiaalimies ja tutki autoa mittarin kanssa 3 tuntia, joka on perehtynyt noihin moottoreihin ja sähkölaitteisiin.
Ahtopaine Kellon mittavarsi tarkastettu.
Suuttimet ,ajoitus kohdallaan. ajoitus sillä vw karttaarvojen kanssa kohdallaan.
Eikä ne mitään iq arvoa sieltä anna mulle.
Että nyt jos ois oikeesti sellainen kaveri joka ymmärtäs noiden päälle jotakin niin toisin sinne tutkittavas.
Ps. Huomenna katson vielä endoskoopilla suuttimen reijästä männän päätä ennen kuin lenneätän tuon moottorin palasiksi.
Re: Vw golf 1.9d alh nykii 2000-2500rm välissä
Volkkarilta edelleenkin harvemmin löytyy sellaista kaveria, joka osaisi tuollaiseen (noinkin yksinkertaiseen) moottoriin tehdä täsmädiagnoosin.
Vikakoodit viittaisi enemmän tunnistinsuuttimen ja ennakonsäätimen toimintaan, näiden toimintaa on helppoa ja nopeaa tutkia testerillä ajon aikana. Volkkarilla on näköjään ollut taas perinteinen "lottokone" diagnoosia tekemässä.
Vikakoodit viittaisi enemmän tunnistinsuuttimen ja ennakonsäätimen toimintaan, näiden toimintaa on helppoa ja nopeaa tutkia testerillä ajon aikana. Volkkarilla on näköjään ollut taas perinteinen "lottokone" diagnoosia tekemässä.
Re: Vw golf 1.9d alh nykii 2000-2500rm välissä
Voisko pOwer vähän neuvoa mihin kannattaisi tuo kapistus ajaa tarkastettavaksi. Minulla ei ole sellaista mittaria/ testeriä.
Pian loppuu jo usko kyseiseen kapiskukseen :-(
Pian loppuu jo usko kyseiseen kapiskukseen :-(
Re: Vw golf 1.9d alh nykii 2000-2500rm välissä
Tule vaikka käymään täällä niin otetaan silmä kätteen ja katotaan.
Re: Vw golf 1.9d alh nykii 2000-2500rm välissä (mysteria ratkesi)
Puristuspaine mittaus ei merkittäviä eroja keskenään 13,5-14 välillä. Taitaa olla vähän alakantissa kaikki.
No niin endoskoopilla hehkunreijästä sisälle 3 sylinterin männänreunasta syöpynyt kolo, se suuti joka on kussut aikaisemmin.
Kansi veks männät ylös OHO kanki mutkalla, ilmankos heittää ajoitus..
No löytypähän ainakin vika..
No niin endoskoopilla hehkunreijästä sisälle 3 sylinterin männänreunasta syöpynyt kolo, se suuti joka on kussut aikaisemmin.
Kansi veks männät ylös OHO kanki mutkalla, ilmankos heittää ajoitus..
No löytypähän ainakin vika..
Re: Vw golf 1.9d alh nykii 2000-2500rm välissä
Harmi kun et sattunut mainitsemaan että moottorissa on ollut alunpitäen suutinvika, tästä olisi pystynyt päättelemään jo jotain. Lisäksi näissä on tärkeää tietää että milloin ja missä tilanteessa ongelma on alkanut. Tuo kankihan ei ihan vähästä mutkalle mene vaan vaatii esimerkiksi hydrolokin, eli joku syy sillekin koneen historiasta löytyy. Tässä tapauksessa on siis todennäköisimmin ollut kaksi eri vikaa, suutinvika sekä sitten lisäksi jokin isompi tapaturma joka on aiheuttanut tuon kangen mutkalle menemisen.
Hyvä että selvisi. Uusia kankia ja mäntiä on tarjolla paljon, tismalleen samat osat löytyy myös apuakselittomistakin moottoreista ( 1Z, AHU, AFN jne ).
Hyvä että selvisi. Uusia kankia ja mäntiä on tarjolla paljon, tismalleen samat osat löytyy myös apuakselittomistakin moottoreista ( 1Z, AHU, AFN jne ).
Re: Vw golf 1.9d alh nykii 2000-2500rm välissä
No niin, nyt suorat käytetyt kanget ja uudet männät. Mitattu männän korkeus kanteen ja kaikki varmasti alakerrassa kunnossa, kansi paineistettu venttiilit tarkastettu kone kasattu varmaan oikeen apuna moottorikoneistamon kaveri joka kasaa työkseen moottoreita. Konee ajoitus takastettu ja käymään, käy tasaisemmin kuin ennen.
MUTTA kun kaikki oli kasassa kone kävi ja kierrokset paikallaan ottaa hyvin.
Koeajelulle KELE kun auto liikkuu niin kun tullaan 2000-2500rr väliin nii nykii samallaillaa ..
Vika ilmenee vain ajaessa, kun renkaat pyörii.
Nostettiin auto pukkien nokkaan ja kun renkaat vain pyörii niin ja kierrokset nousee tunne 2000-2500rr niin silloin tuo ikävä vika esintyy..
Niin ei tuo kanki vikakaan ois tullut ees esille muuten kun ihan vaningossa autollahan on ajettu koko ajan meillä ollessa.
Juttelin auto edellisen omistajan kanssa viikolla niin toissa talvena kuulema ajanut lumikinokseen ja silloin sammunut kone, jonka jälkeen hinattu korjaamolle jossa sulatettu lumesta ja vaikeasti sit lähtenyt käyntiin. Ehkäpä se kanki on vääntynyt silloin niin mutta ei se nykiminen ole tullut silloin.
No mutta nyt selvitetään tuota nykimistä ja siihen tarvitaan sit vinkkejä. ps. sellainen kiinan vag gom tilattu ja aika monta asiaa sillä pystyy nyt sit mittaamaan. Tarvittais vaan sellainen henkilö joka osaa lukea arvoja ja mistä asteikolta löytyy mitäkin niin nyt pystyy sit ajaessa seuraamaan kaikki arvoja mitä siellä moottorissa oikeasti tapahtuu.
Itse epäilen nyt jotakin sähköista vikaa ?? olenkohan väärässä Niin mitän vikakoodia ei tule.
Niin tuossa huomasin että sähköiset peilit ei muuten toimi ? Mikään sulake ei oo palanut.
Johtosarjaa oveen en oo vileä tutkinut oiskohan poikki katkaisijan vaihdoin koska sattui olemaan toinen samanlainen. Ei kai ton pitäisi vaikuttaa mihinkään ?
Mitähän minäkään tekisin jos minulla ei olis vw harraste autona. ;-)
MUTTA kun kaikki oli kasassa kone kävi ja kierrokset paikallaan ottaa hyvin.
Koeajelulle KELE kun auto liikkuu niin kun tullaan 2000-2500rr väliin nii nykii samallaillaa ..
Vika ilmenee vain ajaessa, kun renkaat pyörii.
Nostettiin auto pukkien nokkaan ja kun renkaat vain pyörii niin ja kierrokset nousee tunne 2000-2500rr niin silloin tuo ikävä vika esintyy..
Niin ei tuo kanki vikakaan ois tullut ees esille muuten kun ihan vaningossa autollahan on ajettu koko ajan meillä ollessa.
Juttelin auto edellisen omistajan kanssa viikolla niin toissa talvena kuulema ajanut lumikinokseen ja silloin sammunut kone, jonka jälkeen hinattu korjaamolle jossa sulatettu lumesta ja vaikeasti sit lähtenyt käyntiin. Ehkäpä se kanki on vääntynyt silloin niin mutta ei se nykiminen ole tullut silloin.
No mutta nyt selvitetään tuota nykimistä ja siihen tarvitaan sit vinkkejä. ps. sellainen kiinan vag gom tilattu ja aika monta asiaa sillä pystyy nyt sit mittaamaan. Tarvittais vaan sellainen henkilö joka osaa lukea arvoja ja mistä asteikolta löytyy mitäkin niin nyt pystyy sit ajaessa seuraamaan kaikki arvoja mitä siellä moottorissa oikeasti tapahtuu.
Itse epäilen nyt jotakin sähköista vikaa ?? olenkohan väärässä Niin mitän vikakoodia ei tule.
Niin tuossa huomasin että sähköiset peilit ei muuten toimi ? Mikään sulake ei oo palanut.
Johtosarjaa oveen en oo vileä tutkinut oiskohan poikki katkaisijan vaihdoin koska sattui olemaan toinen samanlainen. Ei kai ton pitäisi vaikuttaa mihinkään ?
Mitähän minäkään tekisin jos minulla ei olis vw harraste autona. ;-)
Re: Vw golf 1.9d alh nykii 2000-2500rm välissä
No niin mittauksia kertokaa onks noi ihan mettässä??
vag-cm testerillä niin moottorin lämpö 91.8c
008 903/min 0,0mg7str 28.4mg/str 28.0mg/str
kierroksilla sit mitattu
008 2037/min 3.6 mg/str 36.8 mg/str 13,8 mg/str
vag-cm testerillä niin moottorin lämpö 91.8c
008 903/min 0,0mg7str 28.4mg/str 28.0mg/str
kierroksilla sit mitattu
008 2037/min 3.6 mg/str 36.8 mg/str 13,8 mg/str
Re: Vw golf 1.9d alh nykii 2000-2500rm välissä
Siinä on kaasupolkimen syöttöpyynti, väännönrajottimen sekä savukartan rajat mitä olet tutkinut.
Voiskos tätä jo hieman valottaa, milloin ja missä tilanteessa varsinainen vika on alkanut? Onko kaikki listaamasi osat vaihdettu sen jälkeen kun ongelma on tullut, vai onko ongelma tullut vaihdettujen osien jälkeen?
Luulempa tosiaan että tuossa on nyt jokin ihan idioottimainen vika/väärinkytkentä/säätö mikä selviää ajonaikasella diagnoosilla.
Voiskos tätä jo hieman valottaa, milloin ja missä tilanteessa varsinainen vika on alkanut? Onko kaikki listaamasi osat vaihdettu sen jälkeen kun ongelma on tullut, vai onko ongelma tullut vaihdettujen osien jälkeen?
Luulempa tosiaan että tuossa on nyt jokin ihan idioottimainen vika/väärinkytkentä/säätö mikä selviää ajonaikasella diagnoosilla.
Re: Vw golf 1.9d alh nykii 2000-2500rm välissä
WHATT No niin kun vaihdelaatikon/ perämurikan päältä ottaa nopeusmittarin kaapelin/ pistokkeen irti. Niin nykimen loppuu heti ? kun sen laitta takaisin niin auto nykii taasen?
Nopeusmittari tietty lakkaa toimimasta pistokkeen ollessa irti ??
Autossa ei ole vakionopeus säädintä. Ekä ees radio paikallaan.
Nopeusmittari tietty lakkaa toimimasta pistokkeen ollessa irti ??
Autossa ei ole vakionopeus säädintä. Ekä ees radio paikallaan.
Re: Vw golf 1.9d alh nykii 2000-2500rm välissä
Lisätään tuohon kaikkeen, että vika on tullut aivan itsestään yhtenä aamuna vaan !!
Re: Vw golf 1.9d alh nykii 2000-2500rm välissä
Vilase testerillä 1 groupista IQ arvo tyhjäkäynnillä lämpösellä koneella ilman että paljon virtaa vieviä sähkölaitteita on päällä. Tarkista myös kaikkien lämpöantureiden lukemat. Oletettavasti mitään tehoboksia ei ole paikallaan ja softa on vakio?
Hieman olenkin jo jäljillä, mikä tuon rynkytyksen aiheuttaa jos nopeustieto vaikuttaa. Radio(?) tai vakkari ei sikäli vaikuta moottorin toimintaan millään tavalla.
Toivottavasti vaihdoit myös öljyruiskun siitä pytystä jossa oli vioittunut kiertokanki. Mutkalla oleva kanki tökkää öljyruiskun yleensä väärään asentoon, ja aiheuttaa useasti mäntävaurion.
Hieman olenkin jo jäljillä, mikä tuon rynkytyksen aiheuttaa jos nopeustieto vaikuttaa. Radio(?) tai vakkari ei sikäli vaikuta moottorin toimintaan millään tavalla.
Toivottavasti vaihdoit myös öljyruiskun siitä pytystä jossa oli vioittunut kiertokanki. Mutkalla oleva kanki tökkää öljyruiskun yleensä väärään asentoon, ja aiheuttaa useasti mäntävaurion.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa