Tänään aamulla töihin tullessa liittymästä isolle tielle kiihdyttäessä hävis yhtäkkiä turbo pelistä, tehot katos täysin.
Ei kuulunu mitään ylimääräisiä ääniä, ei puskenu savua putkesta tms. Muuten käy ihan normaalisti ja ottaa kierroksia, mutta voimaa ei oo niin yhtään.
Kyseessä siis 3B Passat, vuosimalli 2000 ja moottorikoodi ATJ (85 kW/ 115 hp).
Missähän vika vois olla? Toki autolla on ajettu jo 414 tkm, joten voihan se ahdinkin olla tullut tiensä päähän, mutta meneekö se noin yhtäkkisesti ja ilmoittelematta mitenkään? Luulis että tulis savua ja ääntä, mutta ku ei mitään...
Joku turbon putki toki voi olla halki tai irti, sitä selvittelen tässä sitä mukaa ku ehdin töiden lomassa. Mitä muita vaihtoehtoja voi olla? Voiko EGR tai ilmamassamittari aiheuttaa tuollaista?
Kesäloma alkaa tiistaina ja nyt viikonloppunakin olis pieni reissu edessä, joten hyvät neuvot olis nyt tarpeen!
3B Passat 1.9 TDI -00 - turbo pois pelistä?
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 3B Passat 1.9 TDI -00 - turbo pois pelistä?
Ahdot tainneet piikata yli, eli siivet jumittaa. Toiminee taas seuraavassa startissa normaalisti siihen asti, että lähdet vedättämään isommin.
viewtopic.php?f=5&t=169070 tämän topicin avulla voi saada ensiapua.
viewtopic.php?f=5&t=169070 tämän topicin avulla voi saada ensiapua.
Re: 3B Passat 1.9 TDI -00 - turbo pois pelistä?
Ilmamasssmittarin rikkoutuminen myös vie teho. Eikä ne sillöin palaudu uudelleen käynnistäessä ennen osan vaihtoa ehjään.
Mutta tosiaan kannattaa ne vikakoodit lukaista niin ei tarvi turhia osia vaihdella.
Mutta tosiaan kannattaa ne vikakoodit lukaista niin ei tarvi turhia osia vaihdella.
Re: 3B Passat 1.9 TDI -00 - turbo pois pelistä?
Enpä oo muistanu päivittää tänne mikä oli vikana. Eli yks alipaineletku oli irronnut. Se kunnolla paikoilleen ja sen jälkeen on taas toiminu jo muutaman tuhat kilsaa ongelmitta. :)
Re: 3B Passat 1.9 TDI -00 - turbo pois pelistä?
Yhdessä samanlaisessa pasuunassa oli EGR:n kalvo rikki ja pääs alipaineet sieltä sekä alipainepumppu oli tehoton. Jarrutehostus toimi mutta ahtimen puolella ei jaksanu enää.
Oli vaihdettu turhaan ahdinkin siihen. Tulpattiin EGR letkut ja softasta se pois ja tandem pumppu vaihdettiin..
Oli vaihdettu turhaan ahdinkin siihen. Tulpattiin EGR letkut ja softasta se pois ja tandem pumppu vaihdettiin..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa