Audi A4 B5 2.5TDI Quattro ongelma...

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

stenb5
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.9.2015 17:50

Audi A4 B5 2.5TDI Quattro ongelma...

ViestiKirjoittaja stenb5 » 18.6.2016 4:24

Moro, eli Audi a4 b5 2.5tdi Q 1999vm AKN autossa semmonen ongelma:
Laitettu isommat suutinkärjet, isompi välijäähdytin, suora putki,tyhjät katit, GTB2260VK ahdin 3bar map-anturi... Ahtimen vaihdon jälkeen rupes tekemään sillä tavalla että ei oikeen millään tahdo enää lähteä ahtamaan, esim 3-vaihteella kun laittaa lapun lattiaan niin ahtopaineet eivät lähe juuri yhtään nousemaan, tosi hiljalleen nousee niin että noin 3000rpm kohdalla semmoset 0.5bar ahtoja ja sen +1bar saavuttaa vasta siellä 4000rpm kieppeillä, isompaa vaihdetta ja taas sama homma... mustaakin tulee putkesta aika paljon. Vnt:tä kokeiltu säätää kellosta, ei juurikaan vaikutusta ja samalla pakopaineet mitattu mitkä oli ihan hyvät. Osaako kukaan kertoa mistä moinen johtuu... vakio softasta?, ahdin kumminkin jonkun verran vakiota isompi. Ohjelmoinnissa tarkoitus käyttää kunhan sais eka selville mistä tämä johtuu. kiitos.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Audi A4 B5 2.5TDI Quattro ongelma...

ViestiKirjoittaja Jultsu » 18.6.2016 9:12

Siis kaikki nämä vaihdokset tehty ja edelleen vakio-ohjelma?!?!?! Ei jumalauta. Ei se ihmekään että moottorinohjaus on aivan kuutamolla. Ahtimen vaihto tarvii vähintään N75 kartan muokkausta, suutinten vaihto syöttökarttojen muokkausta, MAP-anturin vaihto tarvii myös kompensoida painekartoissa jne jne.

Et saa sitä toimimaan mekaanisilla säädöillä mitenkään kunnolla.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

Re: Audi A4 B5 2.5TDI Quattro ongelma...

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 18.6.2016 10:22

Siis ihme et näitä mukamas "ongelmia" tulee vielä, luulis ihmisten tietävän nää asiat ketkä näitä autoja rakentaa.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

Re: Audi A4 B5 2.5TDI Quattro ongelma...

ViestiKirjoittaja tekki » 18.6.2016 14:06

Minusta on ihan fiksua kysyä täällä asiaa josta ei ole varma. Ei sekään ole tavatonta että olisi ajettu viallinen/mekaanisesti väärin säädetty viripeli ohjelmointiin ja homma ei sitten pajalla etene ennenkuin vehkeet on mekaanisesti saatettu kuntoon.
Mutta joo, tässä tapauksessa suurin syy on vakiosofta joka ei vaan toimi tuolla jo melko reilusti muutetulla osakokoonpanolla.

stenb5
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.9.2015 17:50

Re: Audi A4 B5 2.5TDI Quattro ongelma...

ViestiKirjoittaja stenb5 » 18.6.2016 17:42

nonii, asia selvä. Ei ole älyttömästi tietoa tuommosesta. Jultsu ja Luotijuna, hyvä kun osaatte "asiallisesti" vastata :) eikö nämä foorumit just sitä varten ole että sais lisää tietoa muilta vähän fiksummilta??
kiitos asiallisesta vastauksesta tekki.
Ohjelmointiin menee sitten seuraavaksi:)

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

Re: Audi A4 B5 2.5TDI Quattro ongelma...

ViestiKirjoittaja Jani.K » 19.6.2016 11:36

onko Ahdin ollu paikoillaan jossain muussa autossa ennen tätä? Muutettu servo säätöisestä alipaineelle?

Vaikka se hitaammin nostaa paineet niin kuulostaa nyt kyllä tosi hitaalle.

stenb5
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.9.2015 17:50

Re: Audi A4 B5 2.5TDI Quattro ongelma...

ViestiKirjoittaja stenb5 » 20.6.2016 19:17

Tais olla ennen minua jossain 1.9tdi vehkeessä. Ja se oli uutena ostanut ahtimen.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

Re: Audi A4 B5 2.5TDI Quattro ongelma...

ViestiKirjoittaja Jani.K » 20.6.2016 22:14

onko tyhjäkäynnillä pakopainetta? Vetääkö alipainekello rajoitin tappia vasten tyhjäkäynnillä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa