Vikakoodi 05522
Valvoja: ffp jäsenet
Vikakoodi 05522
Skoda octavia -06 1.9tdi BXE moottorilla varustettuna antaa vikakoodia 05522 Altidude sensor signal/ charge air pressure sensor implausible ratio. Mitähän tämä tarkoittaa, ahtopaine tunnistinta? Oireena on että välillä ei ahda, virkoaa yleensä kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen.
Re: Vikakoodi 05522
Mahtaa olla johtovikaa ilmanputsarikotelon alla menevässä johtosarjassa.
Re: Vikakoodi 05522
Putsarin alle kurkittu ja ei siellä mitään poikkeavaa näkyny.
Otin ahtopaine tunnistimelta liittimen irti auto käynnissä ja mittailin virtoja liittimestä.
Tyhjäkäynnillä näytti seuraavaa:
4: 5.6v
3: 4.9v
2: 4.9v
1: 0v
eli johtosarja ilmeisesti ehjä? Vaikka otin liittimen irti kun auto toimi, niin ei sytyttänyt vikavaloa? Liittimen kun otti irti niin toimi samalla tavalla kun vika on päällä.
Otin ahtopaine tunnistimelta liittimen irti auto käynnissä ja mittailin virtoja liittimestä.
Tyhjäkäynnillä näytti seuraavaa:
4: 5.6v
3: 4.9v
2: 4.9v
1: 0v
eli johtosarja ilmeisesti ehjä? Vaikka otin liittimen irti kun auto toimi, niin ei sytyttänyt vikavaloa? Liittimen kun otti irti niin toimi samalla tavalla kun vika on päällä.
Re: Vikakoodi 05522
Katso ahtopaineen tosiarvo ja ympäristön painearvo testerillä. Maffissa on ympäristöpaineanturi ja se voi olla rikki.
Ja virrat päälllä moottori sammuksissa.
Ja virrat päälllä moottori sammuksissa.
Re: Vikakoodi 05522
Ilmakehän paineanturi on ecun sisällä.
Yhdessä CBAB-koneessa (CR140) oli sama herja, ja MAP näytti selkeästi todellista suurempaa lukemaa. VCDS:llä muistaakseni measuring group 010 näytti molempien lukeman josta verrata, lähellä tonnia pitäis olla molemmat kun virrat päällä ja kone sammuksissa.
Yhdessä CBAB-koneessa (CR140) oli sama herja, ja MAP näytti selkeästi todellista suurempaa lukemaa. VCDS:llä muistaakseni measuring group 010 näytti molempien lukeman josta verrata, lähellä tonnia pitäis olla molemmat kun virrat päällä ja kone sammuksissa.
Re: Vikakoodi 05522
Vaan eipä tässä, on ilmamäärämittarissa. Pari tuommoista vaihtaneena tiedän...
Re: Vikakoodi 05522
Vika alkaa vaikuttaa egr vialta. Vika päällä ahtoletku ei kovetu ja vika päällä kovettuu, ahtopaine vuotaa egr kautta? Voiko egr tukkia kokonaan ilman vikatilaa?
Re: Vikakoodi 05522
Se ei nosta ahtoja vikatilassa. Siksi ei kovetu.
Re: Vikakoodi 05522
Tällä hetkellä ei edes vikavalo pala, mutta ei kyllä toimikkaan kun välillä. Sellasen huomionkin tein, kun vika päällä egr alipaine letkun irrottaa ei letkussa ole imua. Kun auto taas toimii, niin sillon letkussa on imua ja kun sen tökkää paikalleen niin tuntus egr venttiilikin liikkuvan. Onko tuossa letkussa jotain solenoidia millon se laskee alipainetta egr:lle?
Re: Vikakoodi 05522
Vikatila pudottaa egr ja ahtopaineet alas. Vikavalo ei syty vaikka vikatila on päällä välttämättä aina. Nuo kaikki korjaantuu kun saa alkuperäisen vian pois.
Re: Vikakoodi 05522
Kannattaa se johtosarja kattoa kunnolla. Siis avata se muovinen kurttuputki siitä johtojen päältä. Ei näe johtojen kuntoa muuten. Se putki syö ajan mittaan päälimmäisiä johtoja poikki saumakohdastaan.
Re: Vikakoodi 05522
MAP rikki tai sen johdotuksissa häikkää
Re: Vikakoodi 05522
Map arvo yli 50mbar enemmän kuin athmospheric.. joten sieltä tulee ongelma. Tuo n. 990mbar on normaali ympäristöpaine, mapin 1100mbar on liian korkea.
Vikakoodit viittaa myös map vikaa.
Vikakoodit viittaa myös map vikaa.
Re: Vikakoodi 05522
Lähde ahtopaineanturilta seuraamaan johtoja. Jossain kohtaa yhtyy isoon nippuun johtoja. Ja ne menee kurttuputken sisällä. Velipojan 200tkm BXE OCU2:sta olen joutunut 8 johtoa korjaamaan putken sisältä. Vikakoodia en muista, mutta ahtopaineanturilta se joka tapauksessa oli.
Jos samanlainen kuin velipojan autossa, niin vian näkee kyllä heti kun kurttuputken saa pois. Ja takaisin laittaessa kannattaa teipata johtosarja ennen kurttuputken laittoa. Ja vielä kun teippaa kurttuputken ympäriinsä, niin ei pääse johdot sinne väliin.
Jos samanlainen kuin velipojan autossa, niin vian näkee kyllä heti kun kurttuputken saa pois. Ja takaisin laittaessa kannattaa teipata johtosarja ennen kurttuputken laittoa. Ja vielä kun teippaa kurttuputken ympäriinsä, niin ei pääse johdot sinne väliin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa