Nyt tarttis vähän apua. Passatin turbo alkoi tosissaan temppuilemaan. Pahoittelut jos tulee sadanteen kertaan nämä asiat, mutta nyt on minusta vähän erilainen case kun mitä täältä näitä ketjuja selailee.. En ole näiden vehkeiden kanssa mikään ammattilainen, mutta perushommat onnistuu ja jotain kokemusta 74kw 1.9tdi golffin kautta asioista ja diisseleistä ylipäätään löytyy.
Sen verran taustaa, että olen autolla ajanut itse noin 15tkm ilman ongelmia (reilu 300tkm mittarissa). Vedot hyvin tallella ja turbon kanssa ei ole ollut ongelmia. Limb modeen en ole autoa koko aikana saanut.
Kas kummaa, viimeviikolla autosta katosi ihan normaalissa ajossa turbo matkasta. Pysäytys, virrat pois ja auto käyntiin epäilyksenä limb mode -> ei mitään vaikutusta. No kotia ajellessa ei turboa, mutta yhtäkkiä kolmosella kiihdyttäessä turbo hetken mukana ja taas pois pelistä..
Tsekkailin tuossa onko siivet jumissa, liikkuu tanko sormin. Silmäilin kaikki letkut mihin katse pääsee, vaikuttaa olevan ok. Vanhasta kokemusta hakasin ensiapuun uuden n75 :sen (selvitti golffin ongelmat) ja paikalle. Samalla tsekkasin kaikki n75 tulevat letkut kunnolla ja kaikki ok.
Koeajolla auto toimi hetken hyvin ja taas totaalinen turbon puutuminen. Ei auta auton sammutus. Turbo ei tippunut pois pelistä kiihdytyksessä, vaan jos hetken rauhallisesti ajaa ja koittaa kiihdyyttää niin on ku ajais sdi:llä.. Sitten välillä turbo taas mukana muutaman sekunnin ja uudestaan pois pelistä..
Itellä käytössä sippimallin bluetooth lukija ja joku ohjelma puhelimeen. Ei vikakoodeja.. Tuolla ei oikein ajon aikana saa mitään isompaa dataa otettua, mutta silmiin pisti että map (käsittääkseni) arvo tasainen 255kpa eikä muutu mihinkään..
Koitan alkuviikosta saaha kaverilta kunnon ohjelman että vois katella mitä siellä ajon aikana tapahtuu..
1. Mitä kaikkea kannattaa seurailla ajon aikana? Maf? Ahdot? Muuta?
2. Mitähän tässä vois ite yrittää kattoa /vaihtaa... Vai onko turbo vaan sökö..
Vikana eroaa kyllä ihan erillä lailla kun edeltävän golffin ongelmat turbon kanssa...
Apua! 3bg passat 1.9tdi (avf) 4motion -02 oudot ongelmat turbon kanssa
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Apua! 3bg passat 1.9tdi (avf) 4motion -02 oudot ongelmat turbon kanssa
255 kPa MAP arvo tasaisena tarkoittanee MAP-anturin viallisuutta, jos ei kerran vikakoodia ole MAP-anturin virtapiiriin liittyen.
Ota liitin irti sieltä anturilta; jos silloin tulee vikamuistiin MAP:n katkos tai oikosulku maahan, voisi anturiviasta olla melko varma.
Ota liitin irti sieltä anturilta; jos silloin tulee vikamuistiin MAP:n katkos tai oikosulku maahan, voisi anturiviasta olla melko varma.
Re: Apua! 3bg passat 1.9tdi (avf) 4motion -02 oudot ongelmat turbon kanssa
MAP:in lukema 255kPa viittaa siihen että se näyttäisi maksimia, mutta onpa jossain pumpparissa näyttänyt normi OBD-lukija ehjälläkin mapilla jatkuvaa 255kPa. Ilmeisesti ei kaikissa softaversioissa ole tuo paineviesti oikein tuolle yleisprotokollalle. Ota MAP-anturi irti ja katso muuttuuko lukema. Vikakoodejakin pitäisi tulla irrotuksesta.
Re: Apua! 3bg passat 1.9tdi (avf) 4motion -02 oudot ongelmat turbon kanssa
itsellä ilmamassamittari aiheutti vastaavat ongelmat. En tiedä onko autossasi imm.
Re: Apua! 3bg passat 1.9tdi (avf) 4motion -02 oudot ongelmat turbon kanssa
itellä teki juuri tuota samaa.
Vikakoodi tuli joka viittasi ahtopaineen ylittymiseen. Siitähän kävin sitten tuon ns. n75 uusimassa, joka säätelee turbon siipiä. Vika ei ollutkaan siinä vaan tarkemmalla reaaliaikaisella loggailulla löytyi tuo imusarjan paine-anturi näytti mulla eculle tasaisella pienellä vedätyksellä kokoajan n. 2,9bar:n painetta ja kun kaasua alkoi polkemaan satunnaisessa kohtaa anturi antoi taas normaalia lukemaa (1,5-2bar) ja sitte tuli potkuakin. Limppi modeen en kauheesta runtelusta huolimatta autoa saanut kuin kerran kun 5000rpm:än huudatti, josta silloin tuli ahtopaineen ylitys.
Vikakoodi tuli joka viittasi ahtopaineen ylittymiseen. Siitähän kävin sitten tuon ns. n75 uusimassa, joka säätelee turbon siipiä. Vika ei ollutkaan siinä vaan tarkemmalla reaaliaikaisella loggailulla löytyi tuo imusarjan paine-anturi näytti mulla eculle tasaisella pienellä vedätyksellä kokoajan n. 2,9bar:n painetta ja kun kaasua alkoi polkemaan satunnaisessa kohtaa anturi antoi taas normaalia lukemaa (1,5-2bar) ja sitte tuli potkuakin. Limppi modeen en kauheesta runtelusta huolimatta autoa saanut kuin kerran kun 5000rpm:än huudatti, josta silloin tuli ahtopaineen ylitys.
Re: Apua! 3bg passat 1.9tdi (avf) 4motion -02 oudot ongelmat turbon kanssa
Kyllä se vika taisi olla map anturi.
Kävin tuossa paikallisessa liikkeessä osaa kysymässä ja hyllystä löytyi, hintakin kohtuullinen. Osa paikalleen ja auto alkoi toimimaan kuten pitääkin.
Kävin vielä tänään vähän paremmalla ohjelmalla tsekkailemassa ja logittelemassa ja hyvältä vaikuttaa. Jännä ettei rikkinäinen anturi antanut koodia? Toki mulla aiemmin käytössä paska langaton mokkula, jonka arvoihin suhtauduin vähän varauksella kun herjasi yhtä ja samaa mapin arvoa eikä vikakoodia.
Toivotaan, että päästiin kerrankin näin halvalla remontilla. Kiitoksia vinkeistä!
Kävin tuossa paikallisessa liikkeessä osaa kysymässä ja hyllystä löytyi, hintakin kohtuullinen. Osa paikalleen ja auto alkoi toimimaan kuten pitääkin.
Kävin vielä tänään vähän paremmalla ohjelmalla tsekkailemassa ja logittelemassa ja hyvältä vaikuttaa. Jännä ettei rikkinäinen anturi antanut koodia? Toki mulla aiemmin käytössä paska langaton mokkula, jonka arvoihin suhtauduin vähän varauksella kun herjasi yhtä ja samaa mapin arvoa eikä vikakoodia.
Toivotaan, että päästiin kerrankin näin halvalla remontilla. Kiitoksia vinkeistä!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa