AFN turbon öljyputken liitos vuotaa.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Banana
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.9.2005 21:05

AFN turbon öljyputken liitos vuotaa.

ViestiKirjoittaja Banana » 1.6.2016 18:17

Huomasin että öljyputki mun Passat 1998 1.9 tdi AFN moottorin turbon päällä vuotaa. Yritin kiristää, mutta se ei tunnu kiristyvän ollenkaan.
Minkälainen liitos siellä on? Kartio? Pyöreä? Stefa? Öljyä vähenee yli litran 1000 km ja auton alle jää sekä kotona että myös töissä ihan selvä läikkä.
Pitäiasi saada tiiviiksi, mutta mitä se vaatii? Vain puhdistus ja jälleen asentaminen? Onkohan putki halki? Uusi stefa?

Banana

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: AFN turbon öljyputken liitos vuotaa.

ViestiKirjoittaja Jultsu » 1.6.2016 19:48

Päällimäinen mutteri kiristää (kartion kai?) sitä alempana olevaa mutterinippaa vasten. Itse kun lähdin irrottelemaan turboa niin lähti koko paketti kiertymään (vaikka sen päällimäisen mutterin pitäisi vain liikkua) ja venutti sen öljyputken vaihtokuntoon. Sitä alempaa ei tahdo saada millään työkalulla pidettyä paikoillaan, ja ryytynyt se on kiinni eli jokatapauksessa menee customhommiksi. Itse ratkaisin ongelman 20cm teflon-metallipunotulla joustopätkällä ja siihen (kartio?)liitokset kumpaankin päähän.

Saakohan tästä kulmasta selvää?
Kuva

Jabe
-
Viestit: 268
Liittynyt: 23.12.2005 14:23

Re: AFN turbon öljyputken liitos vuotaa.

ViestiKirjoittaja Jabe » 1.6.2016 22:20

Putki varmaan murtunut ja sen takia vuotaa, hommaa uusi putki ja ehkä vaatii nipankin.
Ei siellä mitään stefaa ole, o-rengas korkeintaan, mutta uskoisin että on metalli metallia vasten tyylinen kartion mallinen liitos, putkessa varmaan leikkuurengas mikä tiivistää ja pitää putken paikallaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 41 vierailijaa