Otsikon kaltaista ongelmaa havaittavissa AGR-koneisessa Golfissa. Irtoava putki on siis se moottorin vasemmalta puolelta nouseva kovamuovinen putki, joka irtoaa nimenomaan sieltä ajovalon takaa. Yleensä tämä tapahtuu joko motarilla ~120 vauhdissa (ylämäessä tms) tai rampilla kiihdyttäessä kun ahdot nousee.
Se jousityyppinen klipsi on joskus aikoinaan vaihdettu letkuklemmariin, ja mietinkin että voiko se aiheuttaa tämän ongelman. Ensin ajattelin että tuo putkessa oleva huuli on vain kulunut, mutta otin eilen putken irti (ja putsasin sen öljystä), eikä se ainakaan silmällä katsoen näyttänyt mitenkään erityisen kuluneelta. Uusi putki maksaa vajaan satasen, ettei tuo mikään tuhottoman kalliskokeilu olisi, mutta jos ei auta niin onko se suraavaksi vaihdettava tuo kätevämpi letkuklemmari sellaiseen jousiklemmariin?
Lisäkysymys tähän liittyen, putkessa oli osanumero 1J0 145 770 J, mutta esim. SA:n haku löytää vain osat H ja T... Miten varmistua yhteensopivuudesta?
AGR Golf IV sylkee ahtoputkea irti
Valvoja: ffp jäsenet
Re: AGR Golf IV sylkee ahtoputkea irti
Tarkista että se letkuklemmari on kohtisuorassa siihen putkeen nähden, jos on vinossa niin ei pidä yhtä hyvin.
Eikait kyseessä ole ABA letkuklemmari, sellainen ohut ja sininen se kiristysosa? Jos on, niin hommaa joku oikea klemmari siihen kohtaan.
Ja tuo 1J0 145 770 J osa on nykyään korvaantunut osalla 1J0 145 770 T.
Eikait kyseessä ole ABA letkuklemmari, sellainen ohut ja sininen se kiristysosa? Jos on, niin hommaa joku oikea klemmari siihen kohtaan.
Ja tuo 1J0 145 770 J osa on nykyään korvaantunut osalla 1J0 145 770 T.
Re: AGR Golf IV sylkee ahtoputkea irti
Kokometallinen klemmari siellä on. Oisko jonkun 8mm leveä. Mietin tuota asiaa nyt vielä, ja jäi tosiaan mainitsematta, että välillä pysyy pitkiä pätkiä paikallaan (esim. puoli vuotta), ja ja sitten ei taas pysy yhtään. Eli tuolla varmastikin on vaikutusta miten se klemmari sinne asettuu. Mietin että voisiko tuo myös värinöiden myötä avautua sen verran että irtoaa sitten pidemmän ajan kuluttua.
Tuo on sen alkuperäisen klipsin irrottamisen kannalta hankala paikka, mutta ehkä sinne pitää sellainen koittaa sitten tunkea...
Tuo on sen alkuperäisen klipsin irrottamisen kannalta hankala paikka, mutta ehkä sinne pitää sellainen koittaa sitten tunkea...
Re: AGR Golf IV sylkee ahtoputkea irti
Minkälaisessa kunnossa moottorin tukikumit ovat, ettei kone pääsisi elämään niin että nitkuttaa liitoksen irti?
Re: AGR Golf IV sylkee ahtoputkea irti
Vaikea sanoa, mutta onhan tuolla jo 444tuhatta ajettu, että tuskin ne uudenveroiset on. Mikä oisi helpoin keino testata noiden kunto, pystyykö ihan silmällä toteamaan?
Re: AGR Golf IV sylkee ahtoputkea irti
Ite oon tehnyt niin että oon vaihde päällä lykkinyt autoa ees taas ja kattonut paljonko kone heiluu.
Re: AGR Golf IV sylkee ahtoputkea irti
Onko saletti, että ei ahda liikaa? Kyllä kai vakiona se pysyy melkein millä vaan. Ja aban klemmarilla pysyy 1.7 baaria just tuossa paikassa.
Re: AGR Golf IV sylkee ahtoputkea irti
Kone on kyllä aivan vakio, mutta voihan se toki siitä huolimatta ahtaa yli odotusten...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa