2-litraisen hiukkaspöntöllisen bosch-pumpparillisen BMP-koneisen kulutus nousi selvästi kun nokkahihna vaihdettiin viime viikolla.
Tyhjäkäyntikulutus nousi 0,5-0,6l/h -> 0,6-0,7l/h. Vantaa-Heinola pätkän pääsi ennen vaihtoa alle kuudella, nyt huitelee seitsemässä litrassa/100km.
Työmatka, jolla tulee ajettua mahdollisimman pienellä, niin näillä keleillä 4,1-4,5 L/100km ennen vaihtoa, nyt paras 4,8 L/100km.
Ilmastointi kaikissa verrokkitapauksissa econ-asennossa eli kompura pois päältä eli se ei pitäisi olla tekijä tässä.
Onko noissa jotain ajoitusasiaa, joka tuon voisi aiheuttaa?
Kone pitää ihan normaalia ääntä eikä annan mitään vikavaloja. Vikakoodeja en ole katsonut – onko jotain mitä VCDS:llä voisi tarkkailla, kun ko. systeemi kuitenkin itseltäni löytyy.
Edellisessä autossahan (jakajapumpullinen 1.9 tdi) pumpun ajoitus piti aina säätää VCDS:n kanssa hihnapyörän asentoa säätämällä hyvin varovasti ja vaikutti kulutukseen jos oli huonosti.
Tämä oli nyt ensimmäinen nokkahihnan vaihto minun aikanani tähän uuteen – ja ensimmäinen hihanvaihto, jota en tehnyt itse, vaan teetin ulkona.
Ideoita?
2.0 TDI PD (BMP) kulutus nousi nokkahihnarempan jälkeen
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 2.0 TDI PD (BMP) kulutus nousi nokkahihnarempan jälkeen
Kyllä pd-koneissakin on ajoitus nokan/nokkien ja ja kampuran suhteen. Torsion value. Löytyy sieltä jostain mittalohkoista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa