missä Diverter Valve 1.9TDI -01 A4 Audissa?
Valvoja: ffp jäsenet
missä Diverter Valve 1.9TDI -01 A4 Audissa?
Vikakoodit huutaa että tää ois vaivainen mutta en kyseistä mötikkää löydä fyysisesti. 1.8T koneisissa löytyy helposti mutta dieseliin ei googlekaan antanu apuja. Hieman on oireillut aikaisemminkin ja nyt on menohalut vähentyneet reilusti
Re: missä Diverter Valve 1.9TDI -01 A4 Audissa?
Laita se tarkka vikakoodi tänne.
Re: missä Diverter Valve 1.9TDI -01 A4 Audissa?
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
Eli ymmärränkö oikein, että ahtaa hieman likaa, mistä johtuen menee limbiin? Turbo vaihdettu muutama tuhat kilsaa sitten uuteen ja uusi N75 tuli auton mukana, jonka vaihdoin viikko takaperin. EGR pois pelistä (ainakin letku tulpattu, huomasin tänään) Auto ei kovin pitkään oo vaimolla vielä ollut.
Oireena oli ensin se ettei startin jälkeen reagoinut ahdoilla ekaan kiihdytykseen, mutta jos polkimen laski ylös ja painoi uudelleen niin jo lähti. Nyt tekee kylillä ajaessa sen että pelaa, mutta motarilla ajaessa meneekin sitten turbottomaks, eikä ala pelaamaan ennenku sammutuksen jälkeen nollaantuu toviks. Tuntuu että toi tasainen ajo on nyt tervaa autolle
Eli ymmärränkö oikein, että ahtaa hieman likaa, mistä johtuen menee limbiin? Turbo vaihdettu muutama tuhat kilsaa sitten uuteen ja uusi N75 tuli auton mukana, jonka vaihdoin viikko takaperin. EGR pois pelistä (ainakin letku tulpattu, huomasin tänään) Auto ei kovin pitkään oo vaimolla vielä ollut.
Oireena oli ensin se ettei startin jälkeen reagoinut ahdoilla ekaan kiihdytykseen, mutta jos polkimen laski ylös ja painoi uudelleen niin jo lähti. Nyt tekee kylillä ajaessa sen että pelaa, mutta motarilla ajaessa meneekin sitten turbottomaks, eikä ala pelaamaan ennenku sammutuksen jälkeen nollaantuu toviks. Tuntuu että toi tasainen ajo on nyt tervaa autolle
Re: missä Diverter Valve 1.9TDI -01 A4 Audissa?
Turbon kellolle tuleva alipaine letku kannattaa tarkistaa ja myös että tulee alipainetta. voi olla et turbon kello on säädetty väärin jos joku halpis turbo. Oliko vika vanhalla turbolla?
Re: missä Diverter Valve 1.9TDI -01 A4 Audissa?
Oli kuulemma vastaavaa oiretta ollu ja siks turbokin vaihdettu uuteen. vw-audi leimoilla o turssi... Alipaine tuntuu tulevan kellolle kyllä, kello ehjä myös.
Re: missä Diverter Valve 1.9TDI -01 A4 Audissa?
Jatkuva yliahtaminen viittaisi N75 vikaan, tai sitten ahtopaineanturi näyttelee omiaan.
Onkohan ne letkut N75:lla oikein?
VCDS:llä voisit tsekkailla ahtopyyntejä ja toteutumia, mikä on perustilanne ennen kuin moottori käy, miten paineet lähtevät nousemaan jne.
Onko ecu vakio vai onko ohjelmoitu? Jos ohjelmoitu, ohjelma voi olla 3 bar MAPille ja itse MAP 2.5 bar näin esimerkiksi.
Edit: Taitaisi olla ahtopainemittarin asennus paikallaan, saisit faktaa paineista.
Onkohan ne letkut N75:lla oikein?
VCDS:llä voisit tsekkailla ahtopyyntejä ja toteutumia, mikä on perustilanne ennen kuin moottori käy, miten paineet lähtevät nousemaan jne.
Onko ecu vakio vai onko ohjelmoitu? Jos ohjelmoitu, ohjelma voi olla 3 bar MAPille ja itse MAP 2.5 bar näin esimerkiksi.
Edit: Taitaisi olla ahtopainemittarin asennus paikallaan, saisit faktaa paineista.
Re: missä Diverter Valve 1.9TDI -01 A4 Audissa?
N75 kytketty kuten edellinenkin ja via oli jo ennen vaihtoa satunnaisesti ollut, nyt vasn pahentunut. Miltä kanavalta löytyy ahtojen arvot vdsc:ltä?
Pitääpä tutkailla moisia tarkemmin kun ei oo ihan pässinlihavika tämäkään näemmä. Ahtoputkistosta niistä pikasokkaliitoksista tihkuu öljyä ulos, ainakin ovat likaisia joka liitoksesta. Pitänee uusia O-renkaat näihinkin.
Pitääpä tutkailla moisia tarkemmin kun ei oo ihan pässinlihavika tämäkään näemmä. Ahtoputkistosta niistä pikasokkaliitoksista tihkuu öljyä ulos, ainakin ovat likaisia joka liitoksesta. Pitänee uusia O-renkaat näihinkin.
Re: missä Diverter Valve 1.9TDI -01 A4 Audissa?
Nyt on putsattu paineanturi imusarjasta, maffi ynnä muita antureita mitä kierrossa on. Samaten pärkitty sentti joka saakelin alipaineletkuliitoksesta että on tiukkaa pintaa taas.
Ajelemalla nurkissa en saanu vikatilaa päälle, saa emäntä huomenna tuupata motaria töihin taas. Siellä se vika yleensä on tullutkin.
Ajelemalla nurkissa en saanu vikatilaa päälle, saa emäntä huomenna tuupata motaria töihin taas. Siellä se vika yleensä on tullutkin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa