Tehon nosto Passat AVF

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja PLe » 2.5.2016 23:32

Harkinnassa lastutus tai muuten softaus. Miten pykälien mukaan saa tehdä, isompi cooleri, turbon päivitys ja sitten softaus? Saako laillisesti vaihtaa isomman välijäähyn, turbon? Samallahan tuo EGR voitais tulpata. Missä järjestyksessä kannattais edetä? Aiempaa kokemusta ei ole dieselin voiman lisäyksestä. Antakaa vinkkejä, miten edetä perse edellä puuhun.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja Jultsu » 3.5.2016 5:59

Pykälien mukaan et saa tehdä yhtään mitään ilman kalliita päästötestejä. Moottorin voit vaihtaa v6 tdi:ksi laillisesti.

Suuttimet riittää noin 200hp asti, kuulemma bv43 ahdin olis kiva kaveri noille lukemille. Isompi välijäähy melkein pakollinen. Tämä toteutettavissa vielä ns. pikkurahalla.

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja arduaen » 3.5.2016 7:39

Sen verran voi tehä että nykysen välijäähyn voi siirtää keskelle :D ois siitä jotai hyötyä ku takapuolella about 2-4cm rako mistä ilma tuloo pihalle. Vanhalle välijäähylle annoin myös löpö käsittelyn tuli "hiukan" tavaraa niin sisältä ku ulkopuoleltaki.

Ouzel
-
Viestit: 20
Liittynyt: 27.10.2013 22:09

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja Ouzel » 5.5.2016 8:24

Jep eli laillisesti et saa tehdä mitään noista luettelemistasi toimenpiteistä. Mutta onhan näitä tehty...

a) Tulpaa EGR, puhdista nykyinen turbon välijäähy, sekä putkistot. Tarkasta turbon putkien ja välijäähyn ehjyys = tiiveys. Tarkasta myös turbon muuttuvat siivet, etteivät ole jumissa. Sitten softaus. Veikkaan, että tulee about 160hp/370Nm.

b) Tulppaa EGR, vaihda turbo isompaan esim. Fin-Turbo GT1749VB. Rakenna turbon putkisto uusiksi RST putkella ja isompi välijäähdytin keulille (motonet, biltema on ok tässä tapauksessa). Rälläköi pakoputken alkupäässä oleva katalysaattoripönttö auki, tyhjennä sisusta ja hitsaa takaisin kasaan. Ei putkisto ahdista niin pahasti. Näiden toimenpiteiden jälkeen softaus. Veikkaan, että tulee about 195hp/420Nm.

Tästä isompiin tehoihin mentäessä täytyykin jo alkaa uusimaan suuttimia ja kytkintä.
Kannattaa huomata, että turbon vaihdon jälkeen auto pitää aina softata. Älä siis tee ensin vaihtoehto a:ta ja heti kohta perään b:tä.

Omassa Passat 1.9TDI AVF 4motionissa on aikalailla tuo b) vaihtoehdon toimenpiteet. Auton käytös on vakion kaltainen, mutta tehoa on enemmän. Kyseessä kuitenkin käyttöauto eikä harrastepeli. Rahaa meni n. 2000e eli aika edullista virityshommaksi.

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 18.10.2016 22:34

Lainataanpas hieman topiccia.
Auto menossa vaihtoon ja kulkupuolesta en halua luopua, siksi pitkä tarina lyhyestä riemusta eiku...

Kohteena AVF passat. Kone on jo pukissa purettuna.
Nyt pitää vain päättää mitä hiluja hommataan ja mistä. Asennustyöt ja palikoiden sovitukset tehdään itse.
Hankintapaikkoja saa ehdottaa, mutta en ole valmis maksamaan ihan 100% suomi-lisää, varsinkaan kun punta on nyt halpa.

Tavoite:
-Auto pitkään jokapäiväiseen käyttöön, eli vetää kohtuu alhaalta ja kulkee sievemmällä ajolla pelkällä hajulla.
Tätä hajulla kulkemista voitaisiin toteuttaa esim. vakkari päällä = säästökartta.
-250hp tai enemmän, jos ei heikennä edellämainittuja tavoitteita merkittävästi.

Tarpeet:
-Nokka, hionta VP5 vai uusi vakio? (entisestä kulunut huonoimmista pakonokista vajaa milli pois, onko liikaa?)
-Kannen kanavista voidaan hipistellä enimmät rosot pois osia odotellessa.
-Turbon valinta, Pitkittäiseen bolt-on ratkaisut taitaa olla aika vähissä? ja muutenkin tilaa aika niukasti.
-Suuttimet? (esim. firad 80% tai 120%)
-Motonetin/bilteman iso kiinacooleri
-Ohjelmointi. Tuohon aiempaan kulkineeseen ainakin onnistui loistavasti powerflashillä.
-Virtaako vakiopakoputkisto katteineen riittävästi?
-Kytkin, tuon 6-vaihteisen lootan kanssa on ilmeisesti viisainta säilyttää kaksoismassa?
Tämä paketti ilmeisesti kestäisi paremmin lisääntyneen tehon? Löytyneekö muualta vastaavaa tai parempaa?

Näiden lisäksi valmiiksi purettuun koneeseen ja autoon luonnollisesti uusitaan kaikki "kertakäyttökama" Nostimet, laakeriluiskat, stefat, tiivisteet, puslat yms.

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja arduaen » 19.10.2016 13:22

Se että punnan kurssi on halpa ei tee darksidestä halpaa paikkaa..
Samas rakennukses halvempi pulju: clutch stop uk. Ite tilasin sre asetelman sieltä.
Muista hintoihin tulee vielä +20% alv tilausvaiheessa.
Massapyörä sparetolta (~290€) + painelaakeri ja neulalaakeri.
Tällöin vielä noin 100€ halvmpi kuin koko paketti clutch stopista (772€+ alv 20%) http://www.clutchstop.co.uk/products/lu ... speed.html


Itetilasin sach massapyörän, tässä kuitenkin lukoo LUK :D, että ei ilmeisesti kauheesti väliä.
sasch:n painelaakeria jokku myy "sre/ zf " nimellä, numero on kuitenkin sama hinta ero vaan noin 40€. Neulalaakerin tilasin mielenkiinnosta luk ja sasc:n molemmissa lukee INA.

Tällöin vielä noin 100€ halvmpi kuin koko paketti clutch stopista (772€+ alv 20%) http://www.clutchstop.co.uk/products/lu ... speed.html

Amc:n nokka-akseli ei mielestäni oo ainakaan kauhean kallis (160€ spareto)? Taitaa olla paree aihio hioo terävämmäks ku kulunu?
Paininkupit ehdoton ina black top, huhujen mukaan kestävimmät mitä löytyy.

Jos kone on pöyrällä niin kyl mä siinätapauksessa kiertokangenkin liuskat vaihtaisin uusiin?

Jos haluat ostaa kytkin hilppeet pois niin voin mä tuon pinon sulle 1200€ myyrä ja tilata ite uuret:P

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 19.10.2016 22:33

Ei tuo Darkside olekaan mikään valittu paikka, tai edes tilaaminen englannista pakollista. Sattui vaan löytymään foorumien selailulla linkkiä kyseiselle kytkinpaketille, niin laitoin ehdolle.
Enemmänkin kiinnostaa onko kyseisistä komponenteista millaisia kokemuksia tai jopa parempia vaihtoehtoja. Kaksoismassan unohtaisin heti, jos en olisi lukenut kauhutarinoita tuon 6-vaihteisen laatikon tuhoutumisista.
Eniten kokoonpanossa kuitenkin mietityttää turbon ja suuttimien valinta.
Niistä kun saisi jotain ajatuksia kokeneemmilta.

Tuo Spareto vaikuttaa hinnoiltaan mielenkiintoiselta, mutta sivut on aika epämääräiset. Tuotekuvat mitä sattuu, ja pakkausten sisällöistä ei ole mitään kuvausta.

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja arduaen » 19.10.2016 22:59

Juu ei tua spareto oo tuoteselosteiltaan paras paikka, toimii parhaiten kun on saa osacataloogista kattoo numeron ja hakee sillä. Toinen taktiikka o käyttää jtn muuta sivua ja ettiä sitten sillä numerolla. Hyvin on tavara tullut ja keran jäi yhen tuotteen unohin laittaa, niin sai kuitenki puhelimella soitettua ja tavara lisätiin tilauksella ja paypallilla maksoin lisäyksen erikseen. Reilulla 2k€/5 tilausta tähän mennes.

Itel on bv43 (sinisellä lätkällä) fööni omas avf:s menee plug&pray, softaus päälle. -01 elikkä isommilla siittimillä. Ecu meni 2 softaukse jälkee jumiin, ettei enää 3 krt saanu meneen. Ei oo laiskuuttaan saanu aikasek uutta. Ei herää tällähetkellä oikee alhaalta hyvin. Tuohan on siis 170hv audin vakio fööninki. Että ei siitä varmaa paljoo +220 föönin puolesta mennä, mutta riittää hyvin noille vakio suuttimille.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja Jultsu » 20.10.2016 6:41

Onko arduanilla omatekemä kartta, heräileekö vasta 2000 jälkeen? Sattuuko pakopainemittaria löytymään? Samojen ongelmien kanssa painin, alhaalta hengetön kun vielä perus stage1 softa joka tehty vakiopillerille.

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja arduaen » 20.10.2016 11:06

Juu sama homma 2200rpm nappaa vasta kunnolla. Atm:n tekemä softa, ensin nostivat pelkästään ahtoja 1.5bar--->1,75. Ei vaikuttanut oikeestaan mihinkään :D. Sitte lisää soossia ja nyt se on ollu tommonen, ku ecu menny jummii. Ei oo pakopainemittaria(näyttääs pian liika kauheita lukemia :D) , tuossa föönissähän ois kyllä vissii paikka? ainaki siihe piti tulppa laittaa, ettei jääny ylimääräsiä reikiä. Pelkkä ahtomittari on ollu kiinni.

Pakosarjan päivitys vissii auttais kummasti.
http://www.enginebasics.com/Advanced%20 ... ifold4.jpg
Tollasella 2-osaasella sais kuulemma turboon paljo rinkiä lisää...

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja p0wer » 20.10.2016 22:46

AVF:n vakio ahdot ovat noin 1,2bar, ei 1,5. BV43 on vähän tollanen kehno heräilemään niinkin pieneksi ahtimeksi. ATM:n softat myös eivät taida olla kovin optimaalisesti säädettyjä jos niitä ei todennäköisimmin autokohtaisesti säädetä ajamalla tai dynossa, saatika jos ei ihan parasta erityisosaamista ole juuri tuohon koneen virittämiseen tai dieseleihin ylipäätänsä. Moni asia vaikuttaa.

Topikin aloittajan tavoitteisiin käy hyvin mm. GTB2260VK ahdin ja kasikymppi firadit. Vakio kytkinkin piisaa hyväkuntoisena kun ei väännöllä hulluttele. Tuollaista matalan kulutuksen ja maksimitehon ohjelmaa kutsutaan custom-ohjelmoinniksi, siinä on kummatkin yhdessä. Mitään vakkarisäästökarttoja ei ole. Vakio putki on ihan kohtuu ok, kyllä se noille tienoille aika liki ainakin piisaa.

Pumppareissa polttoainetaloudellisuus kärsii useimmiten isompien suuttimien yhteydessä hieman, tai ainakin se on pirun tarkkaa saada säädettyä alkuperäiseksi. Pieneen kulutuksen nousuun ainakin kannattaa varautua suuttimien päivityksen yhteydessä, ja joihinkin muihin pikku häröilyihin normiajossa.

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja arduaen » 21.10.2016 1:43

Siis auto oli vakioföönillä atm softa(1.5bar) ja sitä si muokattii lisää. Bv43 saa heräämään, mutta ei helpolla, joten tarkotus oiski viedä dynoon, mutta pitäs eculle keksiä jtn että sinne sais softan meneen. Tuolla säädöllä kulutus huitelee 6.4-6.8 välillä. Eres rauhallises ajos ei pääse 5 alkavii lukemii :/

Jotta keskustelu lähtis lapasesta, mitäs etua ois edc 15 päivittää edc16:ta?? :D

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja harald » 21.10.2016 10:29

Sen verran mitä on tullut seurattua niin Volvon GTB2056VL lienee kuitenkin paras vaihtoehto fööniksi. Joutuu tosin muuttamaan alipainetoimiseksi, mutta se herää kuulemma todella hyvin ja puhkuu sinne päälle 250 hp. Plussana vesijäähdytys, eli saa vähän hukkalämpöä talteen. Laipan joutuu tekemään pakosarjan ja pakopesän väliin.

Allekirjoitan tuon että BV43 ei ole halukkain ahdin heräämään. Minulla on lastutettu BRD.

Ahdin sinänsä ei maksa paljon, mutta tuosta alipainemuutoksesta en tiedä mitä voisi kustantaa.

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja Tero P » 21.10.2016 13:50

Miksi se pitäisi muuttaa alipaineohjatuksi, kun sen vl:n servon saa toimimaan ihan suoraan.
Servon etuna paljon tarkempi siivikon ohjaus sekä ohjauksen nopeus.
Toki tietyissä tilanteissa ohjauksen nopeudesta on myös haittaa, mut softaa hieromalla senkin saa kyllä kierrettyä aika hyvin.

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja harald » 21.10.2016 14:30

Tämä oli uutta minulle, että tuota servoa voi ohjata suoraan. Toimiiko myös Siemens PPD:n kanssa?

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja Jultsu » 21.10.2016 15:48

Nyt kun aiheessa vielä ollaan niin löytyykö viisaita neuvoja että miten tuota bv:tä pitäis herätellä paremmin, ruuvataanko kellon tankoa lyhyemmäksi ja nipistetään softasta pyyntiä pois 2000rpm alueelta ja päälle 4000rpm alueelta, tämän lisäksi vielä savukarttoja anteliaammaksi alta 2000rpm?

Mulla taitaa piikata ahdot 1.8bar siinä herätessä 2200rpm kohdilla ja tasottuu sitten pyyntiin eli 1.5

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja arduaen » 22.10.2016 2:00

enemmän ilmaa. mul piikkaa joku 2.1-2.2 ja tasottuu 1,75. Alhaalle pitäs saada soossia lisää, et heräiski? vai meinaakko et sakkaa? Ainakaa mul savua ei tuu juuri ollenkaa(vähemmän ku mitä vakio föönil+ stage 1:l) ainii jultsu: sul o -03.. sul o pienemmät suuttimet vai ookko vaihtanu ne isompii?

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja Jultsu » 22.10.2016 11:32

Pienemmät kärjet joo. Ja kuulostaa aika rajulta tuo yli 2bar, 1.8bar taisi olla suositeltu maksimi tälle.

Lukaisin jostain että mitä enemmän pyytää mahdottomia, sitä huonommin se herää ja tuloksena on juuri tuo sakkaaminen ja pakopaineiden kasvaminen.

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 3.1.2017 23:00

Nyt on sitten haalittu nippeleitä ympäri maailmaa. Vielä puuttuu turbo ja suuttimet.
Onkohan tuo Darkside sitten ainut mistä kyseiset kannattaa hankkia?
Törmäsin sellaseen putiikkiin kuin profidiesel, jossa tuo GTB2260VK näyttää olevan alle puoleen hintaan.
Onkohan täällä kellään mitään kokemuksia putiikista/tuotteista? Ettei ois vaan kiinakalustettua kuraa.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja Jultsu » 4.1.2017 9:30

Varmasti jo tiedossa, mutta tuumataan nyt kuitenkin: Siitä ahtimesta piti rälläköidä irti ja kääntää joku putkilähtö eri suuntaan jotta se sopii passatin keulille (+ modata VNT vielä alipainekäyttöiseksi), kannattaa sekin ottaa huomioon kun noita hintoja vertailee.

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 4.1.2017 12:49

Juu tiedossa on. Osaava metallipaja löytyy tuosta 100m päästä, niin nuo modifikaatiot eivät sinällään ole ihan mahdottomia, eivätkä maksa kuin työtä.
GTB2056VL oli harkinnassa, mutta sen kanssa ei taida jäädä yhtään potentiaalia, jos/kun nälkä kasvaa. Ja käsittääkseni siinäkin joutuu rukkaamaan tuota ohjausta.
Darksiden myyntikuvassa tuo putki on jo käännelty, niin sen saanee ainakin pyynnöstä valmiiksi modattuna.
Toki vielä mietitään muitakin optioita, jos fiksuja sellaisia löytyy.

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja Tero P » 4.1.2017 16:58

GTB2056VL oli harkinnassa, mutta sen kanssa ei taida jäädä yhtään potentiaalia, jos/kun nälkä kasvaa. Ja käsittääkseni siinäkin joutuu rukkaamaan tuota ohjausta.

VL:n servo toimii ihan suoraan. Jos jotain joutuu muuttaa niin korkeintaan softasta pitää poistaa n75:sen väärästä vastuksesta johtuva vikatila. Omassa autossa servoon siirtyminen ei aiheuttanut vikakoodia.

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja harald » 7.1.2017 20:08

Tämä on uusi tieto minulle, että N75 ohjaus pystyy ohjaamaan servoa noin vain. Onkohan tilanne sama BRD:ssäkin?

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja Tero P » 9.1.2017 0:03

Muistelisin jotta BRD on siemensin eculla.
En tiiä onko kukaan naittanut sellaseen sähköservoa.

Ja noissa vanhemmissakin servon pitää toimia oikella taajuudella jotta menee p&p tyyliin.
Esim. tuo VL:n servo on 300hz, eli samalla taajudella toimiva kuin N75:nen.
Servoja on myös 140hz malleja, mut nekin kyllä saa toimimaan ainakin noissa edc15:sissa kunhan muutetaan tuo taajuus eculta.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja Jultsu » 9.1.2017 16:25

Mitenkäs tuo gtb2260vk:n servo sitten toimis edc15 kanssa...?

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja tekki » 9.1.2017 17:03

Jultsu kirjoitti:Mitenkäs tuo gtb2260vk:n servo sitten toimis edc15 kanssa...?

Audin 2260vk huonosti, kun ei ymmärrä pwm:ää.

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja Tero P » 9.1.2017 17:42

tekki kirjoitti:
Jultsu kirjoitti:Mitenkäs tuo gtb2260vk:n servo sitten toimis edc15 kanssa...?

Audin 2260vk huonosti, kun ei ymmärrä pwm:ää.

Toki sen servon "aivot" voi vaihtaa pwm:ää ymmärtäviks.
Ittellä käytössä juurikin audin vk:n servo johon on vaihdettu 2056VL:n "aivot".

Eli noita servojen kansia pystyy vaihdella jossainmäärin.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja tekki » 9.1.2017 19:33

Juurikin kuten Tero sanoi, yhdistelemällä voi löytyä toimiva combo, omassakin on Audin runko ja BMW:n tai Volvon aivot. Ja servoon käy niks naks mersun maffin liitin, osanumeroa en ulkoa muista.

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja Tero P » 9.1.2017 19:46

MERCEDES-BENZ OE-2205454628
MERCEDES-BENZ OE-A2205454628

Ja tämäkin sopii
http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 64378-174/

Markus L
-
Viestit: 112
Liittynyt: 4.9.2013 17:58

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja Markus L » 9.1.2017 20:26

Aika surkea GTB2056VL on responseltaan ja herääminenkin on heikko verrattuna esim. GTB1752V:hen. Singlenä voi toki ajettavuus olla ihan ok.

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja Tero P » 9.1.2017 21:56

Markus L kirjoitti:Aika surkea GTB2056VL on responseltaan ja herääminenkin on heikko verrattuna esim. GTB1752V:hen. Singlenä voi toki ajettavuus olla ihan ok.

Minä taas oon kuullu ihan päinvastasta heräämisestä.
No eiköhän tuo selviä jahka saadaan VL asennettua portteriin.

Oisko mahollista et sulla heräämistä jarruttaa se isompi fööni siellä perässä?

Markus L
-
Viestit: 112
Liittynyt: 4.9.2013 17:58

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja Markus L » 19.2.2017 11:59

Kyllähän se hieman heräilyä jarruttaa.

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 20.5.2017 22:32

Nyt alkas motti lähestymään autoon asennusta. Firad +80% ja GTB2056VL tuli hommattua, Nyt pitäis enää löytää joku osaava velho vääntämään tuohon custom-softa.
Vihjeitä hyvistä tekijöistä kaipailisin. Ja mielellään lähempää oulun seutua. Powerflashiltä kyselin, mutta eivät enää tee custom-softaa. Kuopioonkin laitoin Artulle viestiä, mutta taitaa sielläkin olla niin kiireistä ettei kiinnosta.

-Muutama tyhmä kysymys:
Uskaltaakohan tuota edes starttailla nuiden firadien kans ennen ohjelmointia, vai ryntääkö heti kierrokset tappiin, kun pukkaa soppaa 100% enemmän kuin aiemmin?
Ja jos käy ryntäämättä, niin pystyykö pintakaasulla ajelemaan siirtymän softapajalle?

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

Re: Tehon nosto Passat AVF

ViestiKirjoittaja Tero P » 20.5.2017 23:08

^Itse vääntäisin avaimesta käyntiin ja ajaisin pikkukierroksilla ohjelmointiin.
Toki kyllä mä varmistaisin ennen starttia et saan varmasti nopeasti imun tukkoon jos sattuu että kone lähtee ryntäämään.
Meinaan niistä suuttimista ei tule pienillä kierroksilla yhtään sen enempää tavaraa kuin vakiosuuttimillakaan.
Esim. +160% firadien tuotto @1200rpm meni vielä pd100 suuttimien vaihteluvälille.
1500rpm alko olla +30% tuotto ja 1800rpm ~90%.

Ja softa asioihin...
Kysääseppä Tdi Tuning Finlandin Hannulta asiaa.
Hänellä on ainakin kokemusta pumppareista firadin suuttimilla. Ja varmasti myös 2056VL:stä 1.9:sissä.
.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa