Eli auto on -03 Passat 4motion 1.9avf:llä. Apr:llä ohjelmoitu ja entisen omistajan mukaan 163hv ja 370-380nm, ei pekitetty. Ja viime joulukuussa oli laittanut uuden sachsin vakiokytkimen ja nyt alkoi vitosella ja kutosella kiihdyttäessä vähän luistamaan. Eikös kuitenkin vakion pitäisi nuo väännöt vielä kestää, ei kuitenkaan vielä paljon ajettu tuolla kytkimellä? Kaksoismassa ei tunnut pitävän ylimääräisiä ääniä.
Jonkun vähän kestävämmän ajattelin hommata tilalle niin olisiko esim. tuo hyvä: http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... duct_id=64, vaiko saako jostain halvemmalla ja mitä olette laittanut samanlaisiin? Kiinteällä vauhtipyörällä vai kaksoismassalla?
1.9avf 4motion kytkin luistaa
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 1.9avf 4motion kytkin luistaa
Ettei ole stefavika sielä kopan sisällä? Pitäs kestää sen verran vääntöä vakio kytkin, muttei tietenkään loputtomiin.
Re: 1.9avf 4motion kytkin luistaa
Nii meinaatko että olis kytkinlevylle päässyt öljyä siksi luistaa?
Re: 1.9avf 4motion kytkin luistaa
Ei missään nimessä yksimassa-vauhtipyörää tuohon. Jos ei tuo pidä, niin sitten Sacsh SRE asetelma ja orgaaninen levy. Epäilen vain etteikö tuo vakio kestäisi tuossa.
Joskus minullakin lipsahtaa kytkin kolmosella, mutta pari-kolme päivää kun ajaa siististi niin pitää taas.
Onko siellä asennuksessa mahdollisesti mennyt asetelman nollaus pieleen, tai jopa jäänyt tekemättä?
Joskus minullakin lipsahtaa kytkin kolmosella, mutta pari-kolme päivää kun ajaa siististi niin pitää taas.
Onko siellä asennuksessa mahdollisesti mennyt asetelman nollaus pieleen, tai jopa jäänyt tekemättä?
Re: 1.9avf 4motion kytkin luistaa
Mitenkäs tuo asetelman nollaus tapahtuu? Tosissaan entinen omistaja tuon remontin tehnyt nii en tiedä.
Re: 1.9avf 4motion kytkin luistaa
Taitaa googletuksella SAC clutch löytyä aika paljon.
http://www.schaeffler-aftermarket.us/co ... id=6043344
http://www.audiworld.com/tech/eng86.shtml
http://www.schaeffler.com/remotemedien/ ... sac_en.pdf
http://www.schaeffler-aftermarket.us/co ... id=6043344
http://www.audiworld.com/tech/eng86.shtml
http://www.schaeffler.com/remotemedien/ ... sac_en.pdf
Re: 1.9avf 4motion kytkin luistaa
Hyvin tuo vakiokytkin toistaiseksi ainakin pitänyt näillä noin 170hp ja 400nm. Alkuperäinen kytkinpaketti edelleen ja mittaris 256tkm, joista nyt noin 25tkm menty softattuna.
-04 avf 4 motion manuaali. Kaksoismassa alkaa hiljakseen ilmoitetta olemassa olostaan, mutta vielä niin vaimeaa sekin, että ei ainakaan toistaiseksi tarvetta sen vaihdolle, samalla menee kyllä tietenkin myös kytkin, mutta vakion mä ainakin laitan edelleen jos sen vaihto tulee tarpeelliseksi.
-04 avf 4 motion manuaali. Kaksoismassa alkaa hiljakseen ilmoitetta olemassa olostaan, mutta vielä niin vaimeaa sekin, että ei ainakaan toistaiseksi tarvetta sen vaihdolle, samalla menee kyllä tietenkin myös kytkin, mutta vakion mä ainakin laitan edelleen jos sen vaihto tulee tarpeelliseksi.
Re: 1.9avf 4motion kytkin luistaa
No mikähän tuossa mulla sitten on, tänä aamunakin vitosella kun painoi kaasun pohjaan nii luisti ihan selvästi. Ja tosiaan 5000km ajettu tuolla kytkimellä.
Re: 1.9avf 4motion kytkin luistaa
Onko siellä asennuksessa mahdollisesti mennyt asetelman nollaus pieleen, tai jopa jäänyt tekemättä?
Tuosta audiworldin jutusta
Tuosta audiworldin jutusta
This condition can also smoke your brand new clutch in 4,000-5,000 miles if not corrected.
Re: 1.9avf 4motion kytkin luistaa
Kun tuo SAC (Self Adjusting Clutch) esijännitys on kunnossa; voiko asetelman asentaa "perinteisesti" vaan asetelman paikalleen kirimällä? vai pitääkö asennus silti tehdä LUK:n ohjeita mukaillen?
Eli jos sen jälkeen kun asetelma on vauhtipyörässä momenttiin vedettynä ja esijännitys jousi on "kasassa" eli oikein -> voiko olettaa että kytkin on oikein asennettu? vaikka LUK:n kaltaista työkalua ei ole käytetty.
Toi Audiworld ohje neuvoo miten esijännitys jouselle tehdään, ja
LUK:n ohjehan sanoo että pitää erikoistyökalulla keskeltä painaa jotta:
"Using a special tool is an absolute must to ensure correct
installation of the Self-Adjusting Clutch. No counteracting
forces must be applied during installation to prevent early
rotation of the adjusting ring in the clutch pressure plate."
Väärän merkkisessä pirssissä eli Honda:ssa samanlainen LUK:n SAC kytkin. Ja pitäisi vaihtaa... ;)
Eli jos sen jälkeen kun asetelma on vauhtipyörässä momenttiin vedettynä ja esijännitys jousi on "kasassa" eli oikein -> voiko olettaa että kytkin on oikein asennettu? vaikka LUK:n kaltaista työkalua ei ole käytetty.
Toi Audiworld ohje neuvoo miten esijännitys jouselle tehdään, ja
LUK:n ohjehan sanoo että pitää erikoistyökalulla keskeltä painaa jotta:
"Using a special tool is an absolute must to ensure correct
installation of the Self-Adjusting Clutch. No counteracting
forces must be applied during installation to prevent early
rotation of the adjusting ring in the clutch pressure plate."
Väärän merkkisessä pirssissä eli Honda:ssa samanlainen LUK:n SAC kytkin. Ja pitäisi vaihtaa... ;)
Re: 1.9avf 4motion kytkin luistaa
Jos jouset on asennuksen jälkeen edelleen jännitettynä niin toimii!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa