Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Mitäs oli järkevintä tehdä kun otsikon vehkeessä (165tkm) EGR vikakoodia ja limp modee pukkaa vähän väliä, ei kuitenkaan ihan päivittäin. Häipyy usein kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Ilmeisesti paskaa siellä on kun suurimman osan ajasta toimii?
Uusi maksaa kai maltaita töineen, itseltä ei vaihto onnistu. Ainakin tonni kaiketi menee, onko kellään tarkempaa tietoa?
Onko kukaan poistattanut ja teettänyt ohjelmoinnin ykskutoseen? Maksaahan sekin ainakin puolet tuosta, mutta eipä kummittelisi enää. Tietenkin tulee ongelmia talvella lämpiämisen kanssa ja ties mitä muuta.
7462 - EGR Valve (N18)
P0403 00 [096] - Malfunction
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Uusi maksaa kai maltaita töineen, itseltä ei vaihto onnistu. Ainakin tonni kaiketi menee, onko kellään tarkempaa tietoa?
Onko kukaan poistattanut ja teettänyt ohjelmoinnin ykskutoseen? Maksaahan sekin ainakin puolet tuosta, mutta eipä kummittelisi enää. Tietenkin tulee ongelmia talvella lämpiämisen kanssa ja ties mitä muuta.
7462 - EGR Valve (N18)
P0403 00 [096] - Malfunction
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Joko autoosi on tehty se huijausohjelmiston korjaus? Jos ei, ei kannata alkaa ohjelmistoa muuttelemaan. Menee kuitenkin uusiksi, kun huijauskorjaus tehdään.
Jos huoltokirja on kohdallaan, saattaa marmorilta löytyä apua kustannusjaon muodossa.
Muuten, toimintatonni ei ole kaukana. Taitaa mennä nykyisin vähän ylikin.
Jos huoltokirja on kohdallaan, saattaa marmorilta löytyä apua kustannusjaon muodossa.
Muuten, toimintatonni ei ole kaukana. Taitaa mennä nykyisin vähän ylikin.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Mulla on ohjelmoitu 1.6TDI. Jos pyydät ohjelmaa tässä vaiheessa, niin kysy tekeekö ohjelmoija samaan rahaan uudelleen jos ja kun auto palautuu huijausohjelman korjauksessa vakioksi.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Toinen juttu, se egr pitää korjata tai tulpata vaikka ohjelmamuutoksen laittaisikin.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Niin joo tosiaan syksyllä? tuleva päästöpäivityshän tosiaan nollaa mahdollisen "viri" ohjelmiston.
Marmorilta ei varmasti heru yhtään mitään vaikka Laakkosella on huollatettu aina ja itseasiassa ostinkin auton sieltä vaihtoautona. Myyjä oli semmoinen mulkku että kun autossa syttyi vikavalo 4kk ostamisen jälkeen (2014) niin minä jouduin maksamaan puolet vikakoodin luvusta ja ohjelmapäivityksestä! Herjasi jo tällöin kyseistä egr vikaa.
Voisihan sinne mennä tietysti vittuilemaan kun näyttää näitä egr menneen eri forumien mukaan 50t, jopa alle ajetuista autoista. Ja käytännössähän tämä osa menee kaikista 1.6:sta ennen 200tkm. Kiva teettää yli tonnin remppa ja pelätä että sama paska on taas edessä parin vuoden päästä kun työ- ja varaosatakuu on mennyt umpeen.
Vauhtipyörä/kytkinkin pitää jonkinlaista rapinaa satunnaisesti kytkintä ylösnostettaessa ja välillä ravistaa että eiköhän tässä muutakin remonttia ole luvassa.
Älkää ostako näitä ykskutosia tai ainakin hukatkaa ennen tehdastakuun umpeutumista. On paskin volkkari mitä mulla on ollut vaikka aikaisemmat on ollut huomattavasti enemmän ajettuja. (golf2 16v, golf3 gti, golf4 1.8t.)
Marmorilta ei varmasti heru yhtään mitään vaikka Laakkosella on huollatettu aina ja itseasiassa ostinkin auton sieltä vaihtoautona. Myyjä oli semmoinen mulkku että kun autossa syttyi vikavalo 4kk ostamisen jälkeen (2014) niin minä jouduin maksamaan puolet vikakoodin luvusta ja ohjelmapäivityksestä! Herjasi jo tällöin kyseistä egr vikaa.
Voisihan sinne mennä tietysti vittuilemaan kun näyttää näitä egr menneen eri forumien mukaan 50t, jopa alle ajetuista autoista. Ja käytännössähän tämä osa menee kaikista 1.6:sta ennen 200tkm. Kiva teettää yli tonnin remppa ja pelätä että sama paska on taas edessä parin vuoden päästä kun työ- ja varaosatakuu on mennyt umpeen.
Vauhtipyörä/kytkinkin pitää jonkinlaista rapinaa satunnaisesti kytkintä ylösnostettaessa ja välillä ravistaa että eiköhän tässä muutakin remonttia ole luvassa.
Älkää ostako näitä ykskutosia tai ainakin hukatkaa ennen tehdastakuun umpeutumista. On paskin volkkari mitä mulla on ollut vaikka aikaisemmat on ollut huomattavasti enemmän ajettuja. (golf2 16v, golf3 gti, golf4 1.8t.)
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Tuolla asenteella on turha lähteä liikkeelle.
Kyse on tehtaan (mahdollisesta) vastaantulosta, joka kohdistuu tiettyyn osaan.
Joka tapauksessa, vaatii ohjatun vianetsinnän ja protokollan lähettämisen vikailmoituksessa.
Sen jälkeen selviää, onko vastaantuloa olemassa vai ei. Jos löytyy, se tuskin on 100%. Voisi olla esimerkiksi 50 tai 70% osista. Puhutaan kuitenkin merkittävästä rahasta, osat maksanevat kuitenkin luokkaa 700 e.
Edit:
Sen verran vielä tuosta 1.6 TDI:stä. Eihän se 100% viaton kone ole, mutta rohkenen väittää luotettavaksi ja vähävikaiseksi koneeksi. Laiska toki, varsinkin Passatin korissa ja kärry perässä.
Mulla on ollut ja on monta Volkkaria, on ollut ja on muitakin merkkejä. Kaiken kaikkiaan on ollut joku 80 autoa. Sekä uusia että vanhoja, helmiä ja paskoja.
1.6 tdi Passat löytyy, koska yksinkertaisesti kyllästyin jatkuvaan remontointiin, ja vanhojen autojen ominaisuuksiin (melu, surkeat varusteet, yleinen kuluminen) kaiken kaikkiaan. Ajelin ennen 270 km työmatkaa päivittäin, vanhoilla autoilla.
Nyt on -14 Passatissa 25 tkm taulussa, ja viikko sitten lisäsin öljyä ensimmäisen kerran.
Yksi vikakin on ollut, pissapojan pumppu hajosi vuosi sitten, ja vaihdettiin takuuseen.
Tarkoitus on pitää tuota pitkään, ainakin 10 vuotta. Huoltaminen on oikeasti halpaa, kun mennään ll-huoltoväleillä. Eikä maailma egr:ään kaadu, jos se joskus menee. Paljon halvemmaksi tulee kuitenkin, kun vertaa reilummin ajetun auton ylläpitoon.
Kyse on tehtaan (mahdollisesta) vastaantulosta, joka kohdistuu tiettyyn osaan.
Joka tapauksessa, vaatii ohjatun vianetsinnän ja protokollan lähettämisen vikailmoituksessa.
Sen jälkeen selviää, onko vastaantuloa olemassa vai ei. Jos löytyy, se tuskin on 100%. Voisi olla esimerkiksi 50 tai 70% osista. Puhutaan kuitenkin merkittävästä rahasta, osat maksanevat kuitenkin luokkaa 700 e.
Edit:
Sen verran vielä tuosta 1.6 TDI:stä. Eihän se 100% viaton kone ole, mutta rohkenen väittää luotettavaksi ja vähävikaiseksi koneeksi. Laiska toki, varsinkin Passatin korissa ja kärry perässä.
Mulla on ollut ja on monta Volkkaria, on ollut ja on muitakin merkkejä. Kaiken kaikkiaan on ollut joku 80 autoa. Sekä uusia että vanhoja, helmiä ja paskoja.
1.6 tdi Passat löytyy, koska yksinkertaisesti kyllästyin jatkuvaan remontointiin, ja vanhojen autojen ominaisuuksiin (melu, surkeat varusteet, yleinen kuluminen) kaiken kaikkiaan. Ajelin ennen 270 km työmatkaa päivittäin, vanhoilla autoilla.
Nyt on -14 Passatissa 25 tkm taulussa, ja viikko sitten lisäsin öljyä ensimmäisen kerran.
Yksi vikakin on ollut, pissapojan pumppu hajosi vuosi sitten, ja vaihdettiin takuuseen.
Tarkoitus on pitää tuota pitkään, ainakin 10 vuotta. Huoltaminen on oikeasti halpaa, kun mennään ll-huoltoväleillä. Eikä maailma egr:ään kaadu, jos se joskus menee. Paljon halvemmaksi tulee kuitenkin, kun vertaa reilummin ajetun auton ylläpitoon.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Itse ainakin meinaan perehtyä näihin 1.6TDI moottoreihin (etenkin CAY -perheeseen) ja tutkia miten näistäkin saisi idioottivarmoja autoja. EGR, DPF oireisiin ja vikoihin varmasti löytyy lääkkeet. Oon varautunut siihen että vikavalo syttyy alkuun usein, mutta eiköhän näiden kanssa vuosien mittaan sinuiksi pääse.
Ohjelmoinnin jälkeen en sanoisi enää laiskaksi ja 1000-2000rpm välin vääntö vakuutti jo alusta asti (verrattuna 1.9TDI moottoreihin).
Ohjelmoinnin jälkeen en sanoisi enää laiskaksi ja 1000-2000rpm välin vääntö vakuutti jo alusta asti (verrattuna 1.9TDI moottoreihin).
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
No mitäs nyt kun ajan jokseenkin toimimattomalla egr:llä tässä ja toistaiseksi limpmodesta on päässyt eroon sammuttamalla auton ja lähtemällä uudestaan liikenteeseen. Ongelma siis ei vielä ole mikään merkittävä.
Mitä tapahtuu jos tuo egr nyt vikaantuu enemmän(?), jäänkö tien päälle vallan vai jääkö moottorivalo ja limpmode vain pysyvästi päälle? Vaikka limpmode iskisikin päälle niin sillähän nyt pääsee perille, kierrokset vaan ei oikein nouse >2000. Onko pitemmän siivun ajamisesta limpmodessa jotakin haittaa moottorille?
Kiitos.
Mitä tapahtuu jos tuo egr nyt vikaantuu enemmän(?), jäänkö tien päälle vallan vai jääkö moottorivalo ja limpmode vain pysyvästi päälle? Vaikka limpmode iskisikin päälle niin sillähän nyt pääsee perille, kierrokset vaan ei oikein nouse >2000. Onko pitemmän siivun ajamisesta limpmodessa jotakin haittaa moottorille?
Kiitos.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Dpf menee tukkoon.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Polttoko ei lähde limpissä päälle?
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Hintoja tuossa selvitelly ja korjaamoilla venttiilin hinta 603euroa! Lisäksi tiivisteitä menee 100e+. Työnä n. 4 tuntia. Vaatii dpf irroituksen.
Saksasta (ebay) vw alkuper. osa 320euroa kotiin toimitettuna. Suomesta ei kyllä nykyään kannata ostaa mitään muuta kuin pakolliset ruuat.
Vielä täytyy jostain selvittää tiivisteiden varaosanumerot ja hankkia nekin saksasta. Vw:llä eivät suostuneet kertomaan edes egr vw varaosanumeroa!
Saksasta (ebay) vw alkuper. osa 320euroa kotiin toimitettuna. Suomesta ei kyllä nykyään kannata ostaa mitään muuta kuin pakolliset ruuat.
Vielä täytyy jostain selvittää tiivisteiden varaosanumerot ja hankkia nekin saksasta. Vw:llä eivät suostuneet kertomaan edes egr vw varaosanumeroa!
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Kysyitkö valmistajan vastaantulosta?
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Joo ei mitään mahdollisuuksia. Auto on jo viisi vuotta vanha. Kuulemma joissain tapauksissa max 3v ja <100tkm on saatettu tulla osan hinnassa vähän vastaan. Tosin silläkään ei ole mulle merkitystä kun osa maksaa suomessa noin helvetisti. Saan osan+työn muualta lähes samaan hintaan kuin merkkiliikkeestä pelkän osan.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Eikö katsastuksessa katsosta diesel autoista ollenkaan vikamuista kun a-katsastuksen sivuilla lukee näin:
OBD ("On-Board Diagnostics") -tarkastus tehdään yleisesti ottaen vuodesta 2001 tai sen jälkeen käyttöönotetuille bensiinikäyttöisille ajoneuvoille.
OBD ("On-Board Diagnostics") -tarkastus tehdään yleisesti ottaen vuodesta 2001 tai sen jälkeen käyttöönotetuille bensiinikäyttöisille ajoneuvoille.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Kannattaa olla kriittinen sen hankittavan osan suhteen; siitä taitaa olla ainakin neljä kehitysversiota. Niitä vanhempia ja huonompia varmaan myydään halvalla.
Jormalainen voisi varmaan vahvistaa asian?
Jormalainen voisi varmaan vahvistaa asian?
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
DQ loppuinen on uusin versio.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Joo 03L131512DQ on menossa tilaukseen.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Ainakin se alkupään EGR on tehty lapsellisesti. Mulla siinä oli kaksi vikaa loppujen lopuksi ja ajoin autolla sen mentyä vikatilaan, kunes kone saamui, kun imusarja oli täynnä pakokaasua EGR:n jäätyä täsyin auki.
Eka vika > niittaus petti siitä alipainekäyttösestä läpästä, joka lähettää pakokaasut jäähdytyskiertoon. Toinen vika oli siinä sähkömoottorikäyttösessä toimilaitteessa, joka säätelee imusrajalle menvän pakokaasun määrää. Siinä on pakoventiilin omainen venttiili, jonka päässä rulla joka vastaa toimilaitteen kaareen. Rullan sokkatappi kadonnu ja rulla pudonnu. Lisäksi sen ventiilin "ohjuri" oli vain alumiiniin porattu reikä, joka oli väljä. Pakokaasut oli menny sähköisen toimilaitteen vipusten suojamuovin alle. Pennin säästö materiaaleissa, mutat tonnin meno auton omistajalle.
Pyysin rikkinäisen ventiilin itselle ja purin sen. Itse en osais nuin huonoa kampetta edes suunnitella. Kuvan perusteella parannetussa versiossa sama perusrakenne.
100 Euroa menny kymmpitonnilla huoltojen lisäksi ylimäärästä rahhaa sekalaisiin korjauksiin tähän mennessä. Tonnin olen saanu maahantuojalta goodwillinä. Olis pitäny hukata tuo auto aikanaan - nyt myöhästä, kun 6 vuotta ikää ja 240 tonnia ajettu. Näillä ei ajella mitään puolta miljoonaa, niinkun ajettiin 1,9:n koneella. Seuraavaksi meille tulee bensa-auto ja se ei sitten ole saksalaisten suunnittelema saati valmistama.
Eka vika > niittaus petti siitä alipainekäyttösestä läpästä, joka lähettää pakokaasut jäähdytyskiertoon. Toinen vika oli siinä sähkömoottorikäyttösessä toimilaitteessa, joka säätelee imusrajalle menvän pakokaasun määrää. Siinä on pakoventiilin omainen venttiili, jonka päässä rulla joka vastaa toimilaitteen kaareen. Rullan sokkatappi kadonnu ja rulla pudonnu. Lisäksi sen ventiilin "ohjuri" oli vain alumiiniin porattu reikä, joka oli väljä. Pakokaasut oli menny sähköisen toimilaitteen vipusten suojamuovin alle. Pennin säästö materiaaleissa, mutat tonnin meno auton omistajalle.
Pyysin rikkinäisen ventiilin itselle ja purin sen. Itse en osais nuin huonoa kampetta edes suunnitella. Kuvan perusteella parannetussa versiossa sama perusrakenne.
100 Euroa menny kymmpitonnilla huoltojen lisäksi ylimäärästä rahhaa sekalaisiin korjauksiin tähän mennessä. Tonnin olen saanu maahantuojalta goodwillinä. Olis pitäny hukata tuo auto aikanaan - nyt myöhästä, kun 6 vuotta ikää ja 240 tonnia ajettu. Näillä ei ajella mitään puolta miljoonaa, niinkun ajettiin 1,9:n koneella. Seuraavaksi meille tulee bensa-auto ja se ei sitten ole saksalaisten suunnittelema saati valmistama.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
No niin osa tilattu saksasta vw:ltä. Tulee dhl kotiovelle hintaan 320euroa. Melkein 300euroa puhaltaa siis joku välistä jos haluat ostaa ja vaihdattaa täällä kyseisen osan. Tampereen alueella ainakin 5 korjaamoa antoi saman hinnan 603e varaosalle, että ei ole pelkästään Laakkosen hinta.
Mahdollisesti tarvittavat tiivisteet joutuu varmaankin marmorilta hakemaan.
Voisi kysyä suostuisiko paikallinen vw liike vaihtamaan jos vie oman osan niille. Tuskin ainakaan saa minkäänlaista takuuta.
Mahdollisesti tarvittavat tiivisteet joutuu varmaankin marmorilta hakemaan.
Voisi kysyä suostuisiko paikallinen vw liike vaihtamaan jos vie oman osan niille. Tuskin ainakaan saa minkäänlaista takuuta.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Aika itkemistä. Päästöhuijaus kampanjan jälkeen EGR ohjelmallisesti mäkeen niin autolla ajaa auringonlaskuun. DPF:lle voi tehdä omat toimenpiteensä myös samalla reissulla...
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Tonni se mennee siihen ohjelmointiinkin ja jos toi paska vielä huonommin sen jälkeen lämpenee talvella niin kiitos ei kiitos.
Dpf täyttymisaste tarkastetaan ensiviikon huollossa. Jos siellä rupee reilummin kamaa olemaan niin lähti auto vaihtoon. Ei tule toista diiseliä.
Dpf täyttymisaste tarkastetaan ensiviikon huollossa. Jos siellä rupee reilummin kamaa olemaan niin lähti auto vaihtoon. Ei tule toista diiseliä.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Jos tonnia pyytää niin väärästä paikasta oot tarjouksen pyytänyt...
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Onko muuten kukaan korjannut sitä EGR-ventiiliä. Niistähän hajoaa se jäähdytyskiertoläpän vipusen niittaus ja sähköisen toimilaitteen ja varsinaisen venttiilin välinen rulla tai sen tappi.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Polo 1.6 tdi CR CAY 2010. 147tkm:n jälkeen:
7563 - EGR Sensor 1 P046C 00 [096] - Implausible Signal Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear.
Mitään Good williä ei irtoa eli omaan piikkiin menee. EGR poisto ja uusi softa tulee vaihtoa kalliimmaksi. "Huijaus"ohjelman päivitys tulee aikaisintaan syksyllä. Jatketaan ajoa...
7563 - EGR Sensor 1 P046C 00 [096] - Implausible Signal Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear.
Mitään Good williä ei irtoa eli omaan piikkiin menee. EGR poisto ja uusi softa tulee vaihtoa kalliimmaksi. "Huijaus"ohjelman päivitys tulee aikaisintaan syksyllä. Jatketaan ajoa...
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Kilu7 kirjoitti:Polo 1.6 tdi CR CAY 2010. 147tkm:n jälkeen:
7563 - EGR Sensor 1 P046C 00 [096] - Implausible Signal Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear.
Mitään Good williä ei irtoa eli omaan piikkiin menee. EGR poisto ja uusi softa tulee vaihtoa kalliimmaksi. "Huijaus"ohjelman päivitys tulee aikaisintaan syksyllä. Jatketaan ajoa...
Mitähän eroa tuossa sinun viassasi on tuohon omaani:
7462 - EGR Valve (N18)
P0403 00 [096] - Malfunction
Uusi osa saapui mutten ole vielä saanut aikaiseksi vaihtaa. Heittää limp moden ja koodin suht harvoin. Ehkä 1000-2000km välein ja lähes poikkeuksetta valo häipyy kun käyttää auton sammuksissa. Voikohan olla vaan joku kontaktihäiriö? Jos olisi jotenkin jumissa tai muuten kunnolla paskana niin luulisi vikavalon jäävän palamaan.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Kyllä ne vialliset egr venat oireilee juuri tuolla tavalla. Ei muuta kuin uutta paikalleen.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Ensi viikolla menee vw/audi erikoistuneelle pajalle laittoon. Reilu kolme tuntia arvioi työtä ja tiivisteineen työlle hintaa n. 250e.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Mistä teemup tilasit EGR:n? Nyt tuuttaa joka päivä 7563:sta ja uutena lisänä tullut
7343 - EGR Sensor 2 P0407 00 [040] - Signal too Low. Takuusoftauksesta ei ole kuulunut mitään uutta ja jotakin pitäisi kohta tehdä. Jakopäärempassa sentään vuotavan vesipumpun vaihto lopetti nesteiden katoamisen.
7343 - EGR Sensor 2 P0407 00 [040] - Signal too Low. Takuusoftauksesta ei ole kuulunut mitään uutta ja jotakin pitäisi kohta tehdä. Jakopäärempassa sentään vuotavan vesipumpun vaihto lopetti nesteiden katoamisen.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Ebay.de aikani selailtua löytyi saksan "laakkonen" josta tuli parissa päivässä alkuperäisosa ja viimeisin revisio. Rahteineen vähän reilu 300e ja reilu parisataa asennus vag erikoistuneella pajalla. Ei ole ongelmia ollut sen koommin *kopkop*.
Kannattaa varmistaa oikea varaosakoodi autoos ja laittaa se hakukenttään.
Kannattaa varmistaa oikea varaosakoodi autoos ja laittaa se hakukenttään.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
http://www.ebay.com/itm/GENUINE-WAHLER- ... Ay&vxp=mtr
Tuollaisen ehdin jo tilata. 8h työaikaa tuli tarjouksena muutamalta taholta. Halvimpana se tekee 540€.
Tuollaisen ehdin jo tilata. 8h työaikaa tuli tarjouksena muutamalta taholta. Halvimpana se tekee 540€.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Aika reilusti aikaa veloittavat. Taitaa olla reilu 3h tehtaan ohjeaika. Kannataisi vissiin kysyä merkkiliikkeestäkin hintaa asennukselle. Voisi jäädä halvemmaksi, kun veloitus yleensä menee ohjeaikojen mukaan.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Laakkosella hinta-arvio osineen n.1300€. Osa oli 604€, joten ei tule työkään halvemmalla. Jos joku tietää Lahdessa paikan, joka tekee edullisemmin, niin saa kertoa :)
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Vantaalla kyl onnistuu halvemmalla:)
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Laakkoselta kysellessäni antoivat työajaksi n. 4tuntia. Vag merkkeihin erikoistunut lupasi puhelimessa 3,5tuntia työajaksi ja se myös piti.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Pistäkää vaikka yv:llä, missä hinta on kohdillaan. Vielä ehtisi vaihtaa paikkaa...
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Alkoi 1.6 tdi Touranin EGR oireilemaan. Näyttää olevan niin hauskassa paikassa, ettei viitsi itse lähteä jumppaamaan vaihdon kanssa.
Eli olisiko suosituksia missä kannattaisi vaihdattaa pk-seudulla.
Eli olisiko suosituksia missä kannattaisi vaihdattaa pk-seudulla.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Mul onnistuu vaihto
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Täältä löytyy Variant Golffi 1.6 TDi (2011) ja sama vika iski kanssa tällä viikolla. Maanataina ekan kerran, keskiviikkona uudestaan ja tänään kun vaimo ajeli töihin niin teki 80 km työmatkalla 60 km:n jälkeen kolme kertaa et heitti limp moden päälle ja nyt jäi myös moottorin vikavalo palamaan. Limp mode kuittaantuu sammuttamalla mutta tuo moottorin vikavalo ei.
Varmaankin edessä siis EGR:n vaihto ja mitä ilmeisimmin kannattaa hommata osa tuolta Saksan maalta?
Mistäs sais varmistettuu tuon varaosakoodin et varmasti tulee hommattuu oikee osa?
Asennusta meinasin kysellä meiän pikkukylän ainoalta pajalta.
Varmaankin edessä siis EGR:n vaihto ja mitä ilmeisimmin kannattaa hommata osa tuolta Saksan maalta?
Mistäs sais varmistettuu tuon varaosakoodin et varmasti tulee hommattuu oikee osa?
Asennusta meinasin kysellä meiän pikkukylän ainoalta pajalta.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Onko näiden hinnat tulleet näin paljon alaspäin edellisistä posteista?
320€ --> 194€ toim kuluineen.
Vai onko tässä nyt jotain mitä en ole huomannut?
Onko tästä vielä uudempia vai onko tämä viimeisin revisio?
03L131512DQ
-11 1.6TDi Jetta koodien luku tänään, 2 kertaa tehnyt nyt sen että kesken ajon hehkun valo alkaa vilkkua ja workshop tulee näyttöön, auto limp modessa.
Sammutus resetoinut.
Ei sillä, kyllähän tämä ominaisuus oli jo ostettaessa tiedossa joten ei sinänsä yllätä näin 150tkm kohdalla, olenhan autolla ajanut 90tkm ilman mitään murhetta.
320€ --> 194€ toim kuluineen.
Vai onko tässä nyt jotain mitä en ole huomannut?
Onko tästä vielä uudempia vai onko tämä viimeisin revisio?
03L131512DQ
-11 1.6TDi Jetta koodien luku tänään, 2 kertaa tehnyt nyt sen että kesken ajon hehkun valo alkaa vilkkua ja workshop tulee näyttöön, auto limp modessa.
Sammutus resetoinut.
Ei sillä, kyllähän tämä ominaisuus oli jo ostettaessa tiedossa joten ei sinänsä yllätä näin 150tkm kohdalla, olenhan autolla ajanut 90tkm ilman mitään murhetta.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Ei taida sopia tuo 03L131512DQ -11 mk6 Jettaan vaikka samalla moottorikoodilla menee Golfiin?
CAYC moottorikoodi mutta toisten mukaan sopii mutta toisten mukaan ei. Mistäs tämänkin nyt tietää varmaksi, ei huvittaisi ostaa tarvikeosaa eikä vanhaa versiota.
CAYC moottorikoodi mutta toisten mukaan sopii mutta toisten mukaan ei. Mistäs tämänkin nyt tietää varmaksi, ei huvittaisi ostaa tarvikeosaa eikä vanhaa versiota.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Kataloogi sanoo että tuo olisi tullut malleihin vasta 14.2.2014 ja siitä eteenpäin.lucifer kirjoitti:Ei taida sopia tuo 03L131512DQ -11 mk6 Jettaan vaikka samalla moottorikoodilla menee Golfiin?
Korvaa edellisen osanumeron *CF, joka Jetassa on tehtaan jäljiltä ja Golfeissa -09 alkaen.
Eli sanoisin jotta osta pois. Marmoritiskin hinta lienee tällä hetkellä 638,53 €. :/
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Tilattu 03L151312DQ
Ensin hieman sekoitti kun katsoin Saksan Ebay:sta niin sen mukaan sopii (myös) Jettaan mutta hintaa olisi tullut n. 370€ posteineen
Sitten kun katsoi britti Ebay:sta niin hinta olisi n. 300€ (halvin löytyi briteistä hakemalla pelkällä 30L151312DQ koodilla ilman valmistajaa, 290€ mutta Out of stock..) mutta sivun mallikohtainen tsekkaus herjasi ettei ole compatible joten alkoi epäilyttämään.
Noh, kysely Saksan diileriltä sekä briteistä runkonumerolla vahvisti että osa on käypä.
Hinnaksi nyt tuli posteineen 310€, tarvikkeita olisi saanut sitten 100€ halvemmalla mutta ei uskalla tehdä sitä työmäärää jos osa ei sitten toimikkaan.
Hauskan tästä tekee se eilen kun tilasin osan se maksoi 255£ + 16,85£ toim kuluja, nyt kun klikkaan tilauksestani osan auki uuteen ikkunaan, hinta on 295£
Miten noi hinnat voi elää noin paljon?
p.w.autoparts
Pari postia aiemmin olin virheellisesti linkannut tarvike osan, siks hinta niin halpa.
Ensin hieman sekoitti kun katsoin Saksan Ebay:sta niin sen mukaan sopii (myös) Jettaan mutta hintaa olisi tullut n. 370€ posteineen
Sitten kun katsoi britti Ebay:sta niin hinta olisi n. 300€ (halvin löytyi briteistä hakemalla pelkällä 30L151312DQ koodilla ilman valmistajaa, 290€ mutta Out of stock..) mutta sivun mallikohtainen tsekkaus herjasi ettei ole compatible joten alkoi epäilyttämään.
Noh, kysely Saksan diileriltä sekä briteistä runkonumerolla vahvisti että osa on käypä.
Hinnaksi nyt tuli posteineen 310€, tarvikkeita olisi saanut sitten 100€ halvemmalla mutta ei uskalla tehdä sitä työmäärää jos osa ei sitten toimikkaan.
Hauskan tästä tekee se eilen kun tilasin osan se maksoi 255£ + 16,85£ toim kuluja, nyt kun klikkaan tilauksestani osan auki uuteen ikkunaan, hinta on 295£
Miten noi hinnat voi elää noin paljon?
p.w.autoparts
Pari postia aiemmin olin virheellisesti linkannut tarvike osan, siks hinta niin halpa.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Briteillä ei taida olla alv:a listahinnoissa vaan alv lisätään vasta kun tuote on ostoskorissa. Luultavasti tässäkin tapauksessa.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
alv lisätään vasta kun tuote on ostoskorissa
Ei osunut oikeaan arvaus.
Tuote ostoskorissa näyttää juurikin sitä pienempää hintaa (255£) ja myös PayPalilta sama summa veloitettu.
Ainoastaan kun klikkaan jo ostettua tuotetta uudelleen ostoskorissa eli aukeaa sen tuotteen myynti ikkuna niin hinta on kohonnut tuohon 295£
Kovalta tuntuu jos hinnat kelluvat noin paljon samaan tapaan kuin esim lentoliput..ei ole ennen tullut vastaan tälläistä.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Aa.. nyt vasta klikkasin linkkiä. Oli vissiin kyse ebay kaupasta eikä normaalista nettikaupasta :)
Tuo mun veikkaus perustui nettikauppojen tapoihin (esim. Darkside). Ebay hinnoittelu taitaa olla ihan oma maailmansa...
Tuo mun veikkaus perustui nettikauppojen tapoihin (esim. Darkside). Ebay hinnoittelu taitaa olla ihan oma maailmansa...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Huomas vaan myyneensä liian halvalla? :)
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Mä sain EGR-viat kuntoon tälläsellä http://www.ebay.ie/itm/09-EGR-cheater-s ... Swa-dWm98i
Mun havannoista voi lukea viewtopic.php?f=5&t=213411
Mun havannoista voi lukea viewtopic.php?f=5&t=213411
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Uutena vikana tuli 7286 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit P2563 00 [096] - Implausible Signal. Engine speed: 1122.75 /min, Normed load value: 10.2%.
Onko kokemusta tai tietoa? Ross-Tech tuli vilaistua, mutta lisätieto olisi tarpeen.
Onko kokemusta tai tietoa? Ross-Tech tuli vilaistua, mutta lisätieto olisi tarpeen.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
siivet jumittaa tai turbon kello entinen, yleensä kello vika.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Cayc koneista ei yleensä mene kelloja saati siipiä. Tarkastaisin alipaineletkut, varsinkin egr coolerille menevä ja venttiilikoppaan menevä. Esim egr jäähyn letkun voisi tukkia ja testata poistuuko vika.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Moottori on CAYA ja uutena koodina tuli 7384 - Boost Pressure Regulation, P0299 00 [096] - Control Range Not Reached.
Charge air pressure specified value-MAP_SP_MMV: 2294.08 hPa
Charge air pressure: actual value-MAP_MMV: 1420.05 hPa
Charge Pressure Actuator: acknowledgment-ANG_BPA[0]: 17.188 %.
FinnTurbolle olin yhteydessä ja alipainekelloa veikkasivat 190tkm:n kilsoilla. Saatavuus taitaa olla heikkoa. Tuollainen tuli vastaan http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... gines.html.
Toki täytyy varmaankin piuhat tutkia.
Charge air pressure specified value-MAP_SP_MMV: 2294.08 hPa
Charge air pressure: actual value-MAP_MMV: 1420.05 hPa
Charge Pressure Actuator: acknowledgment-ANG_BPA[0]: 17.188 %.
FinnTurbolle olin yhteydessä ja alipainekelloa veikkasivat 190tkm:n kilsoilla. Saatavuus taitaa olla heikkoa. Tuollainen tuli vastaan http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... gines.html.
Toki täytyy varmaankin piuhat tutkia.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Katso nyt että sinne kellolle tulee alipainetta kunnolla, caycissä on harvinaisia kelloviat
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Jos kelloa joutuu vaihtamaan niin ahdinta on sitten Garrettina ja Borg Warnerin tekeleenä. Eri kellot menee niihin, Garretissa vetävä ja Borgissa työntävä kello.
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Pakko kysyä kun tuntus osuvan tarpeeksi lähelle:
2010 cayc 170 tkm, tyhjäkäynnillä lämpinä kierrokset seilaa ja koko auto tärisee, tekee tämän varsinkin kaupunki ajossa esim. useammat liikennevalot peräkkäin.
Joskus myös samalla pimenee mittariston valot silmänräpäykseksi, ennen kuin tuo seilaaminen alkaa.
Normi matkaajossa tätä ei huomaa, jos vaan tajuaa lähteä heti startista matkaan ja sammuttaa koneen välittömästi kun parkissa, ei anna käydä yhtään tyhjää.
Vika koodit katottu vcds mutta ei anna mitään.
Kiinteä vp asennettu aikaa sitten, en näkis sillä olevan tekoa tän kanssa.
Egr jumia veikkailtu paremmin tietävän toimesta, saako kannatusta vai muita ehdotuksia.
?
2010 cayc 170 tkm, tyhjäkäynnillä lämpinä kierrokset seilaa ja koko auto tärisee, tekee tämän varsinkin kaupunki ajossa esim. useammat liikennevalot peräkkäin.
Joskus myös samalla pimenee mittariston valot silmänräpäykseksi, ennen kuin tuo seilaaminen alkaa.
Normi matkaajossa tätä ei huomaa, jos vaan tajuaa lähteä heti startista matkaan ja sammuttaa koneen välittömästi kun parkissa, ei anna käydä yhtään tyhjää.
Vika koodit katottu vcds mutta ei anna mitään.
Kiinteä vp asennettu aikaa sitten, en näkis sillä olevan tekoa tän kanssa.
Egr jumia veikkailtu paremmin tietävän toimesta, saako kannatusta vai muita ehdotuksia.
?
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
Yllä olevaan, https://www.youtube.com/watch?v=okAcGbHvBE4
Täysin saman kuuloinen kone, kohdasta 30 sek, alkaen
Täysin saman kuuloinen kone, kohdasta 30 sek, alkaen
Re: Golf 1.6 tdi EGR (cayc)
CAYA:ssa on Borgin tekele. Tuo näyttäisi sopivan. Ei ole vikatila uusiutunut reilumman kaasuherättelyn jälkeen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa