Kaverin CBDC moottorinen Passatti alkoi menemään vikatilaan nelos- ja vitosvaihteella vedättäessä, n.2200 rpm kohdilla.
Koitin olla kuin mikäkin asiantuntija ja ostatin uuden N75 venttiilin lukematta vikakoodeja.
Vaihtelin tänään N75sen ja samaoireilu jatkui. Tähän hätään ei ollut muita diagnostiikkavälineitä kuin puhelimessa torque ja sillä sain kaivettua vikakoodin p0299 joka viittaa ilmeisesti aliahtoon, kokeiltiin vedättäessä lueskella torquella ahtoja ja se näytti 0,7 baria 2200 kierroksilla vitosella kun hehkun valo alkoi vilkkumaan.
Otin sitten ahtimen kellolta letkun irti, niin kellolta ei löydy mitään vastusta, ei imemällä eikä puhaltamalla, eli kalvo on luultavasti puhki.
Löytyykö tuon ahtimeen alipainekelloa varaosana vai meneekö koko ahdin vaihtoon?
Ebayssa oli joitain kelloja, mutta kannattaako niiden laatuun luottaa? Ja saako tankoa säädettyä kotiolosuhteissa tarpeeksi tarkasti?
Olisiko kannattavampaa vaihtaa kerrasta isompi ahdin ja käyttää säädettävänä ja uudelleenohjelmoitavana?
Missä tuollainen operaatio kannattaisi tehdä?
Passat 2.0 cr -09 aliahtaa
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Passat 2.0 cr -09 aliahtaa
Ainakin Garrettin turboihin löytyy marmorilta korjaussarjaa, eli alipainekelloa.
Pitää säätää Odiksen ja alipainetesterin avulla kohdalleen.
"Wester" oli Golfiin vaihtanut kyseisen kellon KKK-ahtimeen vastikään, ei mielestäni maininnut hankintapaikkaa. Searchilla löydät jutun
Pitää säätää Odiksen ja alipainetesterin avulla kohdalleen.
"Wester" oli Golfiin vaihtanut kyseisen kellon KKK-ahtimeen vastikään, ei mielestäni maininnut hankintapaikkaa. Searchilla löydät jutun
Re: Passat 2.0 cr -09 aliahtaa
Jos uuden kellon asentaa täsmälleen samoilla mitoilla, ei virhettä esiinny. Olen vaihtanut noin 40 kelloa ilman erillistä sopeutusta.
-
- -
- Viestit: 179
- Liittynyt: 31.8.2004 16:21
Re: Passat 2.0 cr -09 aliahtaa
Koitin etsiä partsbasesta osanumeroa tuolle kellolle, mutten löytänyt. Tuossahan on se kello jossa on sähköliitin päässä. Oliko tuo minkähintainen homma teetettynä? Harvemmin tulee tilannetta, että autoa pitäisi viedä korjaamolle, mut toi voi olla sellainen, varsinkaan kun ei ole oma aito kyseessä
Lähetetty minun D6503 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun D6503 laitteesta Tapatalkilla
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa