Eli menin hommaamaan tuommoisen vm1997 transporterin 2.5tdi koneella puolikuntoisena.
Viaksi selvisi syöttöpumppu ja sen vaihdettuani sain auton käyntiin. Syöttöpumppu on volvosta, mutta pitäisi olla nokkalevyä lukuunottamatta sama kun ACV koneessa. Sitten vaihdettiin jakopään kilkkeet ja pumpun hihna. Ajoituksen säädin kellolla 0.55mm. Samassa yhteydessä laitettiin 0.250 suutinkäret ja shimmattiin avautumispaineet 250bar. Ongelma on että vag comilla dynaamista ennakkoa seuratessa ennakko on aina 38. Ei auta vaikka mekaanista ennakkoa säätää suuntaan tai toiseen. Joskus kylmällä koneella ennakko saattaa himpun elää mutta lämpinmänä se on 38. Onko muille tapahtunut vastaavaa? Missä voisi olla vika?
ACV dynaaminen ennakko aina 38?
Valvoja: ffp jäsenet
Re: ACV dynaaminen ennakko aina 38?
Onko tunnistinsuutin ehjä? Miten toteutunut ennakko käyttäytyy eri ajotilanteissa?
Re: ACV dynaaminen ennakko aina 38?
Tunnistin suutin on ainakin mekaanisesti ehjä. En huomannut suutinpumpulla testaillessa mitään erikoista. Vikakoodia neulannousuanturiltakaan ei tule. Toteutunut ennakko on hyvin lähellä pyyntiä ajossa. Hieman aikaisella.
Re: ACV dynaaminen ennakko aina 38?
Jakajapumppu afn passatissani sama vika.
Ennakon säätö testerillä ei onnistu, Kokeiltu vcds, bosch ja autocom.
Näyttää ennakoksi yli 200. Pumpun kääntely ei vaikuta. Kolmosen suutin vaihdettu.
Tässäkin ennakon säätö toimii ajaessa, ei vikakoodeja.
Kellolla säädetty ennakko kohdalleen. Toimii normaalisti ja kulkee vähällä polttoaineella
Onkohan pumppu vika?
Ennakon säätö testerillä ei onnistu, Kokeiltu vcds, bosch ja autocom.
Näyttää ennakoksi yli 200. Pumpun kääntely ei vaikuta. Kolmosen suutin vaihdettu.
Tässäkin ennakon säätö toimii ajaessa, ei vikakoodeja.
Kellolla säädetty ennakko kohdalleen. Toimii normaalisti ja kulkee vähällä polttoaineella
Onkohan pumppu vika?
Re: ACV dynaaminen ennakko aina 38?
Luulen että ainoaksi vaihtoehdoksi jää enää tuo syöttöpumpun "ennakonsäädin".
Mietin että vian on oltava neulannousu anturissa tai ennakon säätimessä.
Kokeilen lähiaikoina vaihtaa toisen pumpun tuon vanhan tilalle ja ilmoittelen korjaantuuko vika sillä.
Mietin että vian on oltava neulannousu anturissa tai ennakon säätimessä.
Kokeilen lähiaikoina vaihtaa toisen pumpun tuon vanhan tilalle ja ilmoittelen korjaantuuko vika sillä.
Re: ACV dynaaminen ennakko aina 38?
Jos lähtee käyntiin helposti, ei savuttele ja eri ajotilanteissa (tyhjäkäynnillä sekä täyskaasuveto rajoittimeen asti) toteutunut ennakko seuraa nätisti pyyntiä niin ajoitus on mekaanisesti varsin kohdallaan eikä pumpun ennakonsäädinkään voi olla rikki.
Re: ACV dynaaminen ennakko aina 38?
Nyt on toinen pumppu vaihdettu ja sen mukana kaikki sähköosatkin. Ei vaikutusta ennakko vieläkin 38. Seuraavaksi koitettava etsiä jostain neulannousuanturillinen suutin.
Re: ACV dynaaminen ennakko aina 38?
Ja nyt on kolmas pumppu vaihdettu paikalleen kaikkine sähkörensseleineen ja dynaaminen ennakko näkyy vag comilla niinkuin kuuluukin ja säätö toimii normaalisti! Case closed.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa