Terve.
Ongelmana työpaikan t4 portteri.
Ongelmat alkoivat autokorjaamossa tehdyn jakopääremontin jälkeen (ei välttämättä liity mitenkään)
Vika koodit: 17660 commencement of injektion valve n108
p1252 - 35 -10
17656 start of injektion timing regulation
p1248 - 35 -10
Auto on välillä tehoton ja kuulostaa että ennakkoa on liikaa.
Ennakonsäätimen johto oli hankautunut öljynpaineanturin johtoon joka nyt korjattu.
tdi timingin mukaan liikaa ennakkoa reilu 100. pahenee lämmetessään.
Ennakonsäätimen johto irti (tdi timing 225) +12v syöttö johtoihin (tdi timing 70)
Pumpun ajoitus tarkistettu heittokellolla (ok) koitettu vielä myöhäistääkin 0.1mm
Järjen mukaan mikään vika ei voi aikaistaa syöttöä. väljyys tms. pitäisi myöhäistää.
Onko ollut kenelläkään vastaavaa vikaa ja mitä pitäisi vielä testata?
moottori ACV 2.5 tdi 75kW
t4 2.5 tdi ajoituksesta
Valvoja: ffp jäsenet
Re: t4 2.5 tdi ajoituksesta
"Kuulostaa että liikaa ennakkoa" Onko kokemusta näistä r5 jakopumppu tdi:stä entuudestaan vai vertaatko hiaceen? Se 100 ennakkoa on aivan sopivasti. Vikakoodihan on siitä suuttimen anturista ja sitte toinen ku ei osaa säätää ennakoita. Ei tietenkään ku ei tiiä lähötkohtaa.
Eli se anturisuutin vaihtoon ja kattoa sitte. Ettei vaan sieläki ole vain piuhavika?
Eli se anturisuutin vaihtoon ja kattoa sitte. Ettei vaan sieläki ole vain piuhavika?
Re: t4 2.5 tdi ajoituksesta
Näillä tiedoilla pumppu sen verran aikasellaan että ennakonsäätimessä ei riitä vara säätää myöhäsemmälle. Pumppu ajoitetaan aina tietokoneen avulla, ei heittokellolla. Autokorjaamot eivät monesti osaa/jaksa tehdä tuota oikein, joten ihan tyypillinen keissi.
Re: t4 2.5 tdi ajoituksesta
Säädin ennakon tietokoneelta katsottuna kohdilleen, ja hyvin tuntuu pelaavan.
Seurataan...
Kiitoksia vastauksista.
Seurataan...
Kiitoksia vastauksista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa