Garrett GT1749VA kello rikki, mistä uusi?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Samson
-
Viestit: 16
Liittynyt: 27.2.2016 10:12

Garrett GT1749VA kello rikki, mistä uusi?

ViestiKirjoittaja Samson » 3.4.2016 10:18

1.9 tdi ASZ kyseessä, ahdot hukassa.
Irroitin kellolle menevän letkun yläpäästä, ja yritin imeä ja puhaltaa kelloon painetta. No, eipä ollut vastusta kumpaankaan suuntaan, eikä vnt-tanko hievahtanutkaan.
Kello siis vissiin paskana?

Kysymys kuuluukin, mistä voisi löytää uuden kellon, ja kuinka sen mahtaa pystyä vaihtamaan kotioloissa, ilman monttua tai nosturia?

Samson
-
Viestit: 16
Liittynyt: 27.2.2016 10:12

Re: Garrett GT1749VA kello rikki, mistä uusi?

ViestiKirjoittaja Samson » 3.4.2016 17:43

Tässä yrittänyt puljata tota ahtimen kelloa veke, muttei vaan pysty irtoamaan! Hihat palaa ton auton kanssa.

Miten se säätötanko on kiinni, ja millä metodilla se irtoaa?

On ehkä maailman v*ttumaisimmassa paikassa kun ei näe kunnolla mistään kulmasta, eikä tilaa ole.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: Garrett GT1749VA kello rikki, mistä uusi?

ViestiKirjoittaja pete73 » 3.4.2016 18:40

https://www.google.fi/search?q=ASZ&clie ... sCfbz6M%3A

Kuvassa keskellä on lukkosokka jolla tanko on kiinni säätövivussa. Sokka irtoaa esim pienellä meisselillä vääntämällä.
Jos/kun vaihdat säätökellon niin tangon pituus pitää sitten säätää oikeaksi ettei ahdin rikkoudu ennen aikojaan.

Samson
-
Viestit: 16
Liittynyt: 27.2.2016 10:12

Re: Garrett GT1749VA kello rikki, mistä uusi?

ViestiKirjoittaja Samson » 3.4.2016 19:10

No tämä selkeytti jo vähän lisää, tattista!
Toi kello on sellaisessa "telineessä", joka kiinnittyy 2 pultilla ahtimen runkoon. Olen tuota telinettä yrittänyt irroittaa, mutta toinen pultti on niin pyöreä, ettei avain pure siihen, ja hylsy ei tietenkään mahdu... Lisää wd-40:ä ja kirosanoja toistaiseksi.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: Garrett GT1749VA kello rikki, mistä uusi?

ViestiKirjoittaja pete73 » 3.4.2016 19:59

Ei sitä telinettä ole pakko irrottaa jo vaan kello sopii tulemaan pois ilmankin. Kello on kahdella pultilla siinä telineessä kiinni (näkyvät myös kuvassa molemmin puolin säätötankoa). Muistaakseni 10mm avain on sopiva niihin.

Toki jos jaksaa ruuvata niin ottaa koko ahtimen pöydälle ja puhdistaa samalla vnt-mekanismin kunnolla ;)

Samson
-
Viestit: 16
Liittynyt: 27.2.2016 10:12

Re: Garrett GT1749VA kello rikki, mistä uusi?

ViestiKirjoittaja Samson » 3.4.2016 20:43

No niin! Nyt on kello-vainaa irti, ja hyvänen aika, kuinka kehnona mokoma on! Vaihtoon menee. Vnt:n liikeradan pääsin testaamaan nyt, ja toimii! Liikkuu miltei ajatuksen voimalla! Varovaisen toiveikas olen, josko tämä onkelma alkaisi ratketa.

juha_j
-
Viestit: 55
Liittynyt: 13.8.2013 21:32

Re: Garrett GT1749VA kello rikki, mistä uusi?

ViestiKirjoittaja juha_j » 3.4.2016 22:33

Vastaus topikin aiheeseen:

Esim täältä

Samson
-
Viestit: 16
Liittynyt: 27.2.2016 10:12

Re: Garrett GT1749VA kello rikki, mistä uusi?

ViestiKirjoittaja Samson » 3.4.2016 22:59

juha_j kirjoitti:Vastaus topikin aiheeseen:

Esim täältä



Kiitti vinkistä, lähti tilaukseen.

juha_j
-
Viestit: 55
Liittynyt: 13.8.2013 21:32

Re: Garrett GT1749VA kello rikki, mistä uusi?

ViestiKirjoittaja juha_j » 4.4.2016 0:46


teem0852014
-
Viestit: 165
Liittynyt: 5.5.2014 16:30

Re: Garrett GT1749VA kello rikki, mistä uusi?

ViestiKirjoittaja teem0852014 » 12.4.2016 14:00

Liekkö tuo sama kello kävisi AVB Passattiin?
Minkälaiset toimitusajat ko,puljulla on?

Samson
-
Viestit: 16
Liittynyt: 27.2.2016 10:12

Re: Garrett GT1749VA kello rikki, mistä uusi?

ViestiKirjoittaja Samson » 16.4.2016 12:18

No niin, osat tuli n. viikossa, ja oli mitä pitikin.
Säädin vnt-tangon vanhan kellon mitoilla, ja ruuvasin paikalleen. Vaihdoin EGR:n tiivisteen samalla ja taas auto pelaa! Toivottavasti nyt ainakin vähän aikaa.

Samson
-
Viestit: 16
Liittynyt: 27.2.2016 10:12

Re: Garrett GT1749VA kello rikki, mistä uusi?

ViestiKirjoittaja Samson » 18.4.2016 16:55

Nyt kun on kello vaihdettu ja auto nipussa, niin tuntuu että vaikka auto toimii, niin vääntöjä uupuu entiseen verraten. Alavääntöä pitäisi olla enemmän. Esim. peruuttaminen on hankalaa, kun koko pirssi "jyristää", kuin olisi käsijarru päällä. Myös liikkeelle lähtö on raskaampaa. Kierroksilla vetoja on ihan hyvin. Nyt ahdin hakee selkeän piikin n. 2400rpm. Ennen piikki ei ollut näin selkeä.
Mitäs sitä sitten keksisi?
Uskaltaakohan tuon vnt:n säädön kanssa pelehtiä?

teem0852014
-
Viestit: 165
Liittynyt: 5.5.2014 16:30

Re: Garrett GT1749VA kello rikki, mistä uusi?

ViestiKirjoittaja teem0852014 » 18.4.2016 21:31

Iisalmen Turbohuoltoon soitin kun omassa on kans tuo kello rikki,ja meinasi siellä että Turbot ajetaan testipenkissä,jolloin saadaan kello optimi-säätöihin joka Turbolle.
Voi kuulemma saada itsekkin ihan toimivaksi,mutta pitää vain jaksaa säätää.
Ei riko mitään vaikka säädöt menevät pieleen,koska moottorinohjaus puuttuu peliin ja lyö vikatilan päälle.

Vielä semmoista että vaikka saisit nyt hyvin auton toimimaan,voi pakkasilla tulla ongelmia kun Turbo ahtaa enemmän.

Samson
-
Viestit: 16
Liittynyt: 27.2.2016 10:12

Re: Garrett GT1749VA kello rikki, mistä uusi?

ViestiKirjoittaja Samson » 18.4.2016 22:07

Jep, kai se on vaan taas kerran kömmittävä auton alle, ja ruuvailtava. Autossani on jonkun kyläsepän parsima pohjapanssari, jossa taitaa olla jo enemmän nippusiteitä ja reikärautaa, kuin alkuperäistä panssaria. No, täytyy ottaa se irti, säätää tankoa vähäisen ja käydä koelenkillä niin kauan että löytyy hyvät säädöt.

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

Re: Garrett GT1749VA kello rikki, mistä uusi?

ViestiKirjoittaja harald » 19.4.2016 14:59

Tarkasta paljonko näyttää imuilman lämpö. Minulla kun oli tuo anturi rikki ahtoi piikillä 2500 rpm kohdalla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa