Paikallaan seistessä puhaltimen suuttimista tulee käryävän öljyn tms. käryä. Ajossa ei tule, eikä kiertoilman päällä ollessa. Moottoritilassa ei ole selkeitä öljyvuotoja, eikä auton allakaan. Moottoritilassa ei näy mitään käryä käynnissä ollessa, joten käryn täytyy tulla jostain "suoraan" puhaltimen ilman ottoon.
Voisiko olla webaston käryä? Lähtee aina käyntiin tietyn lämpötilarajan alla. Mistä kautta raitisilmaputki menee? Mieleen tuli, mikäli joku muoviliitos olisi auennut, mutta koko putki pitäisi ensin löytää.
VW T5 2009 pegabus käryää sisälle 2.5tdi
Valvoja: ffp jäsenet
Re: VW T5 2009 pegabus käryää sisälle 2.5tdi
Pakosarjoja noista on mennyt, pinnapultit katkeilevat ja sarjat vääntyvät.
Toinen heikko kohta on turbon ja hiukkassuodattimen välinen tiiviste sekä se v-panta (venyy ajan myötä).
Toinen heikko kohta on turbon ja hiukkassuodattimen välinen tiiviste sekä se v-panta (venyy ajan myötä).
Re: VW T5 2009 pegabus käryää sisälle 2.5tdi
Pakosarja vuotaa. Valusarja vääntyy --> tulee kannen ja pakosarjan väliin rakoa. EGR:n putkikin voi olla halki. Ja turbon ja hiukkassuodattimen välinen tiiviste huonosti. Siinähän noita vaihtoehtoja.
Re: VW T5 2009 pegabus käryää sisälle 2.5tdi
Haju on enemmänkin semmoinen MB Vito ominaistuoksu = Käryävä öljy, kuin pakokaasu. Voisi kuvitella, että pakosarjavika kuuluisi käyntiäänessäkin ja aiheuttaisi "pierumerkkejä" johonkin pakosarjan ympäristöön? Yltä ja alta katsottaessa ei ainakaan niitä näkynyt. Toki se on mahdollista, joka rakoon ei kunnolla näe tuossa. Erikoista on, että se käryävä öljyn haju tulee nopeasti ja selkeästi nimenomaan puhaltimista kun ei käytetä sisäilman kiertoa.
Re: VW T5 2009 pegabus käryää sisälle 2.5tdi
Huohottaako? Nokka-akselista ja nostimista löytyy juttua haulla. Voisi melkein väittää tyyppiviaksi.
Re: VW T5 2009 pegabus käryää sisälle 2.5tdi
Huohotusta ei kyllä ole nimeksikään. Jälleen yritin tähyillä tyhjäkäynnillä pakokaasuja konetilassa, mutta ei löytynyt. Erikoista on se, että puhaltimesta todella tulee käryn hajua sisälle heti kun auton käynnistää, mutta haju on huomattavasti miedompi konetilan puolella.
Missä kohtaa se raitisilman ottoaukko sisäpuhaltimille sijaitsee?
Missä kohtaa se raitisilman ottoaukko sisäpuhaltimille sijaitsee?
Re: VW T5 2009 pegabus käryää sisälle 2.5tdi
Ei kuule auta ku tutkia. Se joko vuotaa tiivisteestä tai sitte se pakosarja on halki. Se on tyyppivika.
Re: VW T5 2009 pegabus käryää sisälle 2.5tdi
Sulla on -09 joka on valusarjalla ja noista menee sarjan pinnapultit poikki. Katso peilin kanssa onko kaikki pinnapultit paikallaan ja kokeile niide kireys. Näin tiedät vuotaako sarja.
Re: VW T5 2009 pegabus käryää sisälle 2.5tdi
Ja katso tarkasti molemmat päädyt. Eli 1. ja 5. syl kohdalta yleensä alkaa vuotamaan, kun pakosarja menee banaaniksi. Jos näkyy yhtään mustaa, niin siinä se vika on.
Re: VW T5 2009 pegabus käryää sisälle 2.5tdi
Ok, kiitos. Pitääpä tutkia oikein tarkasti. Mikäli vikaa on tuolla sektorilla, niin kannattaako valusarja vaihtaa johonkin uudempaa vuosimallia edustavaan?
Re: VW T5 2009 pegabus käryää sisälle 2.5tdi
Eipä siinä paljon vaihtoehtoja ole; uusi paikalleen, tai vanha oikaisuun.
Oikaistu saattaa olla parempikin, ei pitäisi enää vedellä.
Kaikki pinnapultit kannattaa vaihtaa suosiolla, viimeisenä kiristettävä yleensä katkeaa. Sitten pakosarjan joutuu irrottamaan uudelleen.
Oikaistu saattaa olla parempikin, ei pitäisi enää vedellä.
Kaikki pinnapultit kannattaa vaihtaa suosiolla, viimeisenä kiristettävä yleensä katkeaa. Sitten pakosarjan joutuu irrottamaan uudelleen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa