VW 1.9TDI AXR, tandem + egr -kysymykset

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JuusoT
-
Viestit: 5
Liittynyt: 11.8.2012 18:55

VW 1.9TDI AXR, tandem + egr -kysymykset

ViestiKirjoittaja JuusoT » 22.3.2016 11:47

Tarvitsisin pariin kysymykseen tietoa, mitä en ole löytänyt netin syövereistä.

Eli ensimmäiseksi, VW Golf 1.9 TDI AXR-moottorilla, tandempumpun polttoaineen tuloletkun liitoksesta tihkuaa polttoainetta. Voiko letkun irroittaa/vaihtaa ilman, että tarvitsee alkaa ilmaushommiin? Lähinnä tarkoitus vaihtaa vain letkunkiristin, mutta samalla voisi vaihtaa letkunpätkä, kun näkyy olevan hiushalkeamia pinnassa, vaikka letku vaihdettu viime kesänä Laakkosen toimesta.

Toinen kyssäri, maantienopeudessa vakkari päällä ajettaessa satunnaisesti tulee nykäisyjä, niinkuin joku polkaisisi hiukan kaasua. Autossa on todettu egr-venttiilin olevan viallinen, eli egr-kellon sisällä kumitiiviste vuotaa, testattu alipaineella. Voisiko tämä aiheuttaa tuon nykäisyn? Auto muuten toimii normaalisti ja vikakoodeissa ei ole muuta kuin tuohon egr:ään liittyvä vikakoodi.

Kiitokset etukäteen avuista!

papparatsi
-
Viestit: 37
Liittynyt: 9.11.2006 13:53

Re: VW 1.9TDI AXR, tandem + egr -kysymykset

ViestiKirjoittaja papparatsi » 22.3.2016 13:16

Itselläni ajoittain AJM:ssä samankaltainen nykäisy, ja se diagnosoitiin johtuvan siitä, että nopeusmittarin vaijeri/kontakti pätkii välillä ja kieltämättä se on joskus havaittavissa ihan nopeusmittarin viisaristakin, tosin ei läheskään aina.

Tuon voisi ehkä kiristää/puhdistaa ihan perinteisillä menetelmillä.

JuusoT
-
Viestit: 5
Liittynyt: 11.8.2012 18:55

Re: VW 1.9TDI AXR, tandem + egr -kysymykset

ViestiKirjoittaja JuusoT » 23.3.2016 11:42

papparatsi kirjoitti:Itselläni ajoittain AJM:ssä samankaltainen nykäisy, ja se diagnosoitiin johtuvan siitä, että nopeusmittarin vaijeri/kontakti pätkii välillä ja kieltämättä se on joskus havaittavissa ihan nopeusmittarin viisaristakin, tosin ei läheskään aina.

Tuon voisi ehkä kiristää/puhdistaa ihan perinteisillä menetelmillä.


Kiitos tästä vinkistä, täytyypä tutkia tämä kohta autosta. Vikahan ei ole suuri, mutta epänormaalia käytöstä kuitenkin, jonka mielellään poistaisi.

Vielä jos saisi vahvistuksen tuohon tandempumpun letkunvaihto hommaan. Kuvittelisin, että koska polttoainesuodattimenkin voi vaihtaa ilman isompia ilmausoperaatioita, niin tuon tuloletkunkin voisi irroittaa/vaihtaa ilman, että tarvii ilmailla isommin? Olenko aivan väärässä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 54 vierailijaa