Otsikko kertoo. Eli tuo Seat Altea ´05 suhisee voimakkaasti kiihdyttäessä. Vuotoa on jossain, mutta vetoja on kohtuu hyvin tallella. Välttämättä ei hukkaa paineita, mutta vuotaako imupuolelta? EGR? Onko näissä joku heikko kohta mikä yleensä porsii? Tällä ajettu 320tkm.
Samalla sisälle työntää paikallaan seistessä selvästi pakokaasun hajua. Varmaan liittyy toisiinsa?
1.9tdi suhisee voimakkaasti kiihdyttäessä ja sisälle pakokaasun hajua
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 27.3.2014 7:23
Re: 1.9tdi suhisee voimakkaasti kiihdyttäessä ja sisälle pakokaasun hajua
EGR-jäähdytin halki? Ylhäällä kannen ja rintapellin välissä.
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 27.3.2014 7:23
Re: 1.9tdi suhisee voimakkaasti kiihdyttäessä ja sisälle pakokaasun hajua
Ainakin osasyynä suhinoihin oli rikkinäinen egr:n ja pakosarjan välinen putki. Korjailin sitä minkä pystyin ja tulppasin pakosarjasta koko lähdön egr:lle.
Edelleen hyttiin kantautuu mielestäni hieman liian selvästi turbon ääni. Tyhjäkäynnillä ei enää kuulu suhinaa. Jostain kohtaa saattaa siis vielä karata ahtoja harakoille. Toinen Altea oli mielestäni koeajolla pirteämpi kuin tämä.
Edelleen hyttiin kantautuu mielestäni hieman liian selvästi turbon ääni. Tyhjäkäynnillä ei enää kuulu suhinaa. Jostain kohtaa saattaa siis vielä karata ahtoja harakoille. Toinen Altea oli mielestäni koeajolla pirteämpi kuin tämä.
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 27.3.2014 7:23
Re: 1.9tdi suhisee voimakkaasti kiihdyttäessä ja sisälle pakokaasun hajua
Mysteeri menee vaan oudommaksi...
Tuota egr:n jäähdytintä tuossa ei ole ollenkaan. Messinkinen (?) Egr:n putki menee suoraan pakosarjalta egr-venttiilille. Kaikissa kuvissa netissä näkyy kyllä tuo jäähdytin.
Pakokaasun vuoto kasvoi sitten reippaasti toissa päivänä ja auto meni vikatilaan eikä kulkenut oikein mihinkään. Tarkemmin kun syynäsin paikkoja läpi niin syyksi löytyi egr:n putken vieressä oleva liitin/kierrereikä tms. Sinne oli ruuvattu tavallinen sytytystulppa tulpaksi. Oli vissiin kierre ollut sattumalta sama kuin osassa mikä sinne kuuluisi. Nytpä ei ole mitään hajua mitä sieltä puuttuu?
Moottorin takana olevaan pönttöön (katti?) on leikattu joskus aukko ja hitsattu takaisin kiinni. Onkohan sisukset poistettu?
Itse tulppasin nyt egr-putken molemmista päistä kun se putki oli niin rivon näköinen. Moottorivalon tuo sytytti joten tarvii ilmeisesti ohjelmoida pois?
Tuota egr:n jäähdytintä tuossa ei ole ollenkaan. Messinkinen (?) Egr:n putki menee suoraan pakosarjalta egr-venttiilille. Kaikissa kuvissa netissä näkyy kyllä tuo jäähdytin.
Pakokaasun vuoto kasvoi sitten reippaasti toissa päivänä ja auto meni vikatilaan eikä kulkenut oikein mihinkään. Tarkemmin kun syynäsin paikkoja läpi niin syyksi löytyi egr:n putken vieressä oleva liitin/kierrereikä tms. Sinne oli ruuvattu tavallinen sytytystulppa tulpaksi. Oli vissiin kierre ollut sattumalta sama kuin osassa mikä sinne kuuluisi. Nytpä ei ole mitään hajua mitä sieltä puuttuu?
Moottorin takana olevaan pönttöön (katti?) on leikattu joskus aukko ja hitsattu takaisin kiinni. Onkohan sisukset poistettu?
Itse tulppasin nyt egr-putken molemmista päistä kun se putki oli niin rivon näköinen. Moottorivalon tuo sytytti joten tarvii ilmeisesti ohjelmoida pois?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa