Auto on '01 Golf mk4 Variant, 1.9TDi (ASZ, 96kW) + 6spd man.
Viimeaikoina alakierroksilla on tehot kateissa, mutta kun kierrokset nousee yli 2000, alkaa vetämään.
Ei vikakoodeja, muuta kuin liian pieni ahtopaine. Ilmansuodatin on ok, naftansuodatin on ok.
Jotenkin näyttää, että ahdot ovat lähes jatkuvasti alle pyydetyn, paitsi muutaman kerran karanneet tuonne korkeammalle.
Sen verran kerkesin tutkimaan, että imusarjan ja EGR/Sammutin -hässäkän välinen liitos on roiskinut öljykuraa ympäriinsä, saattaisiko tuossa kohtaa vuoto aiheuttaa tuon, että ahdot karkaavat harakoille?
Tässä logi https://docs.google.com/spreadsheets/d/1_LmnApKWqg8Z47uD0i611HucXtshEEaU8uF0y8DbFS4/edit?usp=sharing
Ja tässä kaaviot ahdoista ja MAFfista (klikkaamalla isommaksi).
ASZ ahdot hukassa
Valvoja: ffp jäsenet
Re: ASZ ahdot hukassa
Turbon VNT siivet jumittaa. Sammutusläpän ja egr voit putsaa samalla ku vaihtaa o-renkaan niiden välii. Onks toi throttle position ny kaasupoljin vai läpän arvoja? Näyttää outoja arvoja jos oot kaasupohjassa mennyt?
Re: ASZ ahdot hukassa
Onko vika selvinnyt?
Oma autoni(Bora) samalla tekniikalla temppuilee juuri edellämainitulla tavalla. EGR vuotaa siitä kellon alapuolen reiästä(?) öljymönjää ja ahtoja ei ole. Tänään tein muskelikäsittelyn, jonka jälkeen auto on toiminut huonommin. Ennen käsittelyä limppi tuli vain kylmä(hkö)llä koneella kierrättämällä mutta lämpöisenä toimi ok. Nyt ei toimi enää ollenkaan. Ihan kun jollain vanhalla vapari-Ducatolla ajais paksi täynnä! Pitäs saada auto pian kuntoon, olisko ideoita?
Voiko olla että olis esim turbon kello hajonnut kun renkkasin sitä vnt-tankoa muskeloidessa?
Oma autoni(Bora) samalla tekniikalla temppuilee juuri edellämainitulla tavalla. EGR vuotaa siitä kellon alapuolen reiästä(?) öljymönjää ja ahtoja ei ole. Tänään tein muskelikäsittelyn, jonka jälkeen auto on toiminut huonommin. Ennen käsittelyä limppi tuli vain kylmä(hkö)llä koneella kierrättämällä mutta lämpöisenä toimi ok. Nyt ei toimi enää ollenkaan. Ihan kun jollain vanhalla vapari-Ducatolla ajais paksi täynnä! Pitäs saada auto pian kuntoon, olisko ideoita?
Voiko olla että olis esim turbon kello hajonnut kun renkkasin sitä vnt-tankoa muskeloidessa?
Re: ASZ ahdot hukassa
Ei ollutkaan tullut ilmoa sähköpostiin ja unohdin seurata.
Kaasuarvo näyttää häränpyllyä, kun tuli ajettua ESP päällä liukkaalla.
Auto vaihtoi jo omistajaa, mutta VNT siellä taisi jumitella, kun muskeloinnilla parani, oli muskelia vaan niin vähän jäljellä, ettei saanut kunnon pesua tehtyä.
Kaasuarvo näyttää häränpyllyä, kun tuli ajettua ESP päällä liukkaalla.
Auto vaihtoi jo omistajaa, mutta VNT siellä taisi jumitella, kun muskeloinnilla parani, oli muskelia vaan niin vähän jäljellä, ettei saanut kunnon pesua tehtyä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa