AVF 96 kW koneen piristys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

AVF 96 kW koneen piristys

ViestiKirjoittaja PLe » 29.1.2016 20:18

Kertokaas mitä koneen viripalikkaa teillä on käytössä, haussa tiptronic laatikolliseen päivitystä.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 29.1.2016 21:00

Valota nyt vähän tehotavoitetta? 150, 200 vai 300hp? Vaikuttaa aika merkittävästi kokoonpanoon.

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

ViestiKirjoittaja PLe » 29.1.2016 21:12

Lähetään nyt siitä, että laatikko kestää hyvin. Sanotaanko, että 150-200 pollee riittänee.

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 29.1.2016 21:56

Perus softilla nyt irtoaa sen noin 170heposta ja noin 400nm. Eikä vaadi vielä sen kummempia muutoksia muualle, Vääntöjä ehkä joutuu vähä rajoittamaan tomaatin kanssa, mutta siitäkään en oo varma :/

Liikkuu niiden voimin jo vakioon verrattuna huomattavasti mukavammin ja kulutus tippuu samalla

Hapero
-
Viestit: 6
Liittynyt: 22.7.2015 8:17

Re: AVF 96 kW koneen piristys

ViestiKirjoittaja Hapero » 28.3.2016 16:37

Itselläni softa motorbitiltä mutta ahdinpäivitys ollut mielessä myös. Tälläkin forumilla kovasti kehuttu 2.0tdin bv43 ahdinta bolt on-ratkaisuna mutta onko kenelläkään kokemusta holsetin HE221W hyrrästä? Eräs turbokauppias suositteli tätä ja olisi hinnaltaan edullinen versus tuo bv43.. tehotavoite itsellä se +200. Auto siis -01 4motion avf 6-lovisella manuaalilla.

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

Re: AVF 96 kW koneen piristys

ViestiKirjoittaja PLe » 28.3.2016 18:49

Muistakko, paljonko vääntö? Mull 5-lovinen automaatti.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

Re: AVF 96 kW koneen piristys

ViestiKirjoittaja tekki » 28.3.2016 19:15

Hukkaportillinen HE221W riittää tehotavoitteeseen, mutta VNT-ahtimen käytettävyys on ihan eri luokkaa. Varsinkin kun tuo 6-lovinen manuaali sietää alavääntöäkin mukavasti, en ainakaan itse lähtisi ylävireistä rakentamaan tähän kokoonpanoon. Automaatin kanssa ei välttämättä ihan pöljä vaihtoehto.

Vokkelo
-
Viestit: 5
Liittynyt: 26.3.2016 21:12

Re: AVF 96 kW koneen piristys

ViestiKirjoittaja Vokkelo » 29.3.2016 0:12

Itsellä itse tehty ohjelma, tuo 170/400 varmaan aika lähellä todellisuutta mitä siitä irtoaa pelkällä softalla. Riippuu tietysti moottorin+oheislaitteiden kunnosta.

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

Re: AVF 96 kW koneen piristys

ViestiKirjoittaja PLe » 30.3.2016 7:08

Vokkelo, miten tuolla vaikutusta kulutukseen? Onko sulla manuaali vai automaatti? Laita lisäinfoa. Onko sulla penkitettyä tietoa softasta, voiko automaatin kanssa tulla väännön kanssa ongelmia?

Hapero
-
Viestit: 6
Liittynyt: 22.7.2015 8:17

Re: AVF 96 kW koneen piristys

ViestiKirjoittaja Hapero » 30.3.2016 23:07

Löytyykö tuohon avf:ään muita järkeviä vnt vaihtoehtoja bv43:sen sijaan?

Vokkelo
-
Viestit: 5
Liittynyt: 26.3.2016 21:12

Re: AVF 96 kW koneen piristys

ViestiKirjoittaja Vokkelo » 6.4.2016 20:16

Automaatilla mennään, ja kulutus on lähes yhtä järkyttävä kuin vakiollakin, tosin siihen pystyy melkoisesti vaikuttamaan ajotavalla... Penkitetty tuota ei ole, mutta laskelmien mukaan paperilla pääsee noin 200hp/445nm, joten siitä tuo viitisentoista-kymmenen pinnaa pois niin on varmaan melko lähellä totuutta. Mitta-arvojen mukaan ohjelma toimii kyllä autossa aivan kuten paperillakin, mutta jätetään nyt kuitenkin tuo pikku varmuuskerroin siihen, koska suuttimetkaan eivät ole enää uudet. Lisäksi on mainittava, että ahdin on noissa lukemissa viety turvallisen rajan yli, sillä ahto kovimmillaan 1.75 ja tiedetään, kenenkään ei tarvitse sanoa että se rikkoontuu, odotan sitä itsekkin että voisi päivittää isompaan... Laatikko toimii virkeämmän moottorin kanssa huomattavasti mukavammin kuin vakiolla. Lähdöissä ei ole tuskaisia viiveitä kaasupoljin lattiassa, vaan auton saa vastaamaan kaasupolkimeen välittömästi, ja vaihtaminenkin on mielestäni parempaa. Tippilaatikon huono puoli on siinä, että se melkoisena tehosyöppönä hitaine vaihtoineen vie parhaimman ilon muuten räväkästä autosta.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

Re: AVF 96 kW koneen piristys

ViestiKirjoittaja alspe » 7.4.2016 0:18

Eli 5 vaihteinen tippi kestää yli 310Nm väännöt? Elin uskossa ettei kestä.

Mitä maksaa ohjelmat tämmöseen?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa