AVF 96 kW koneen piristys
Valvoja: ffp jäsenet
AVF 96 kW koneen piristys
Kertokaas mitä koneen viripalikkaa teillä on käytössä, haussa tiptronic laatikolliseen päivitystä.
Re: AVF 96 kW koneen piristys
Itselläni softa motorbitiltä mutta ahdinpäivitys ollut mielessä myös. Tälläkin forumilla kovasti kehuttu 2.0tdin bv43 ahdinta bolt on-ratkaisuna mutta onko kenelläkään kokemusta holsetin HE221W hyrrästä? Eräs turbokauppias suositteli tätä ja olisi hinnaltaan edullinen versus tuo bv43.. tehotavoite itsellä se +200. Auto siis -01 4motion avf 6-lovisella manuaalilla.
Re: AVF 96 kW koneen piristys
Muistakko, paljonko vääntö? Mull 5-lovinen automaatti.
Re: AVF 96 kW koneen piristys
Hukkaportillinen HE221W riittää tehotavoitteeseen, mutta VNT-ahtimen käytettävyys on ihan eri luokkaa. Varsinkin kun tuo 6-lovinen manuaali sietää alavääntöäkin mukavasti, en ainakaan itse lähtisi ylävireistä rakentamaan tähän kokoonpanoon. Automaatin kanssa ei välttämättä ihan pöljä vaihtoehto.
Re: AVF 96 kW koneen piristys
Itsellä itse tehty ohjelma, tuo 170/400 varmaan aika lähellä todellisuutta mitä siitä irtoaa pelkällä softalla. Riippuu tietysti moottorin+oheislaitteiden kunnosta.
Re: AVF 96 kW koneen piristys
Vokkelo, miten tuolla vaikutusta kulutukseen? Onko sulla manuaali vai automaatti? Laita lisäinfoa. Onko sulla penkitettyä tietoa softasta, voiko automaatin kanssa tulla väännön kanssa ongelmia?
Re: AVF 96 kW koneen piristys
Löytyykö tuohon avf:ään muita järkeviä vnt vaihtoehtoja bv43:sen sijaan?
Re: AVF 96 kW koneen piristys
Automaatilla mennään, ja kulutus on lähes yhtä järkyttävä kuin vakiollakin, tosin siihen pystyy melkoisesti vaikuttamaan ajotavalla... Penkitetty tuota ei ole, mutta laskelmien mukaan paperilla pääsee noin 200hp/445nm, joten siitä tuo viitisentoista-kymmenen pinnaa pois niin on varmaan melko lähellä totuutta. Mitta-arvojen mukaan ohjelma toimii kyllä autossa aivan kuten paperillakin, mutta jätetään nyt kuitenkin tuo pikku varmuuskerroin siihen, koska suuttimetkaan eivät ole enää uudet. Lisäksi on mainittava, että ahdin on noissa lukemissa viety turvallisen rajan yli, sillä ahto kovimmillaan 1.75 ja tiedetään, kenenkään ei tarvitse sanoa että se rikkoontuu, odotan sitä itsekkin että voisi päivittää isompaan... Laatikko toimii virkeämmän moottorin kanssa huomattavasti mukavammin kuin vakiolla. Lähdöissä ei ole tuskaisia viiveitä kaasupoljin lattiassa, vaan auton saa vastaamaan kaasupolkimeen välittömästi, ja vaihtaminenkin on mielestäni parempaa. Tippilaatikon huono puoli on siinä, että se melkoisena tehosyöppönä hitaine vaihtoineen vie parhaimman ilon muuten räväkästä autosta.
Re: AVF 96 kW koneen piristys
Eli 5 vaihteinen tippi kestää yli 310Nm väännöt? Elin uskossa ettei kestä.
Mitä maksaa ohjelmat tämmöseen?
Mitä maksaa ohjelmat tämmöseen?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa