Passatin AVF 4motion korkeahko kulutus?
Valvoja: ffp jäsenet
Passatin AVF 4motion korkeahko kulutus?
Tuntuu että vetää ainetta liiankin kans. Kulutus pyörii 9litran tietämillä. Ajo maantieajoa lähes kokonaan. Alla normi 205/55/16 renkaat. Vikaa vai normaalia?
Nyt kun ollut kovia pakkasia niin itselläkin noussut keskikulutus yli seiskan lukemiin. Vaikka pääosin matkaa ajaakin. Kun pakkaset pyörii vain parissa asteessa, niin pääsee aika helpostikin alle 6l lukemiin matkassa.Manuaali laite kysessä ja softattu tällä hetkellä. Ennen softausta ei meinannut päästä edes alle 6l lukemiin matkassa, mutta nyt menee aika helpostiin, kun on paremmin voimaa ja jaksaa mennäkin. Hakkapeliitta 8 205/55/16 itsellä tuos alla
Tämä neliveto nostaa aika selkeästi kovilla pakkasilla kulutusta, ennenkö tuo tekniikka vetristyy. Mutta silti nuo mainitsemasi 9l lukemat tuntuvat kyllä todella kovilta, ellei sitten ole jotain mutkapätkää missä joutuu polkea koko ajan kaasua.
Tämä neliveto nostaa aika selkeästi kovilla pakkasilla kulutusta, ennenkö tuo tekniikka vetristyy. Mutta silti nuo mainitsemasi 9l lukemat tuntuvat kyllä todella kovilta, ellei sitten ole jotain mutkapätkää missä joutuu polkea koko ajan kaasua.
Sekin tuntuu kovalta lukemalta ellei nyt motaria ole. Jossain rennossa 6l pyörinyt kesällä 225/45/17 kesärenkailla ja noin kolmannes työmatkasta 100 aluetta ja muuten 80 aluetta. Ja laskemalla myös näitä lukemia kattellut ja kyllä tuo ajotietokonekin pitää niin hyvin paikkansa ainakin mulla että korkeintaan joku 1-2 desiä heittoa lukemissa vaikka silläkin kattoo.
Parhaimmillaan pääsin täs syksyllä 980km tankillisella että syttyi tankkausvalo palamaan ja silloin tankkiin menee se noin 55l, eli keskikulus 5,6l. Oli talvinopeudet ja talvirenkaat alla, mutta muuten plussakeliä.
Että kyllä tuos jotain tuntuis olevan vialla jos tuollaisia lukemia ottaa sulla. Ootko tarkastanut että jarrut ei laahaa päällä?
Parhaimmillaan pääsin täs syksyllä 980km tankillisella että syttyi tankkausvalo palamaan ja silloin tankkiin menee se noin 55l, eli keskikulus 5,6l. Oli talvinopeudet ja talvirenkaat alla, mutta muuten plussakeliä.
Että kyllä tuos jotain tuntuis olevan vialla jos tuollaisia lukemia ottaa sulla. Ootko tarkastanut että jarrut ei laahaa päällä?
Nostaa ahdot normaalisti. Egr letku on irti, se on tulpattu. Termostaatti on vaihdettu, lämmöt nousee muutaman kilometrin matkalla normaaliin, jopa noilla kovilla keleillä. Auto rullaa vapaalla hyvin ja olen levyjäkin tunnustellu ajon jälkeen. Lämpötila anturi, voisiko tehdä tuota? Suuttimet/ o renkaat vuotaa? Korjaus arvot on kyllä ok.
Velipojan avf syö kans enemmän ku pitäis. Litra-kaks on liikaa kulutusta ja pikkuhiljaa parin sadan tuhannen kilometrin aikana ilmestynyt. Tämän takia tarkastettu tandem, vaihettu nokka-akseli sekä paininkupit ja suuttimien o-renkaat. Suuttimet säädetty spekseihin. Aina ollut tosi hyvät korjausarvot, jako myös oikein, ahdot menee pyynnin mukaan, maf vaihdettu. Mikään näistä ei ole vaikuttanu mihinkään. Softattu sillon kuus vuotta sitten, jolloin toimi asiallisesti. Nykyään alavääntöä puuttuu ja kierroksillakaan ei ole sellanen ku oli heti softauksen jälkeen.
Ihme vehe muuten, pian 400tkm ajettu ja moottorin osat alkuperäsiä, se vaihdettu nokka-akselikaan ei ollu kulunu:) Kaikki on kunnossa, syö vaan liikaa.
Ihme vehe muuten, pian 400tkm ajettu ja moottorin osat alkuperäsiä, se vaihdettu nokka-akselikaan ei ollu kulunu:) Kaikki on kunnossa, syö vaan liikaa.
mulla 4motion avf passatti imee talvella työmatka-ajossa (15km/suunta) 10 l/100km ja kesällä 7-8 litraa. iso traileri perään, pieni hytätön traktori kyytiin ja 100kmh nopeudella syö talvella 10 litraa satkulle. sama kulutus kun kahta kelkkaa hinaa kärryssä 100kmh nopeudella. ilmeisesti tuo torseni neliveto on niin jaakea pakkasilla että nurkka-ajossa lisää kulutusta. ajettu 450tkm ja softa ei ole vakio, renkaat talvela 195/65/15 ja kesällä 205/55/16
No kuullostaa kyllä korkialta. Tutulla o tollasesta yhistelmästä 300hp ja silläki pääsee 7,5l jos yrittää :D Itekki pitäny nykystä kulutusta korkeena 6,7-7,5l/100km (about 200hp) säädöt vähä pielessä turbo vaihon jäläkee ja ei vedä alhaalta. Vakio föönillä menty 5.7-6.2 l/100km (kesä 205/50-17) talvi 195/65-15 :D
1. onko pohjamuovit paikallaan (+0,5l) Itellä oli vähä reippaamminki vielä ku korottukse jälkee jäi vähä keulivaksi. Kyl se paris vuodessa/ 50tkm on jo laskenut nii et perä o iha vähä korkeemmalla. Alvadi.ee:tä saa muutamalla kympillä jos vanhat on paskoja. Kiinnitys hilppeet maksaa enemmä ku muavi.
2. Lyhyt ajo nostaa nopiaa kulutusta, ku laatikko ölpät ei lämpene.
Ookko vaihtani/ koska viimeks vaihdettu. Ei varmasti tee pahaa jos yli 100tkm edellisestä.
3. Takerruin pikku sivulauseeseen. "Termostaatti on vaihdettu, lämmöt nousee muutaman kilometrin matkalla normaaliin, jopa noilla kovilla keleillä."
Omalla kohallani olin kans tyytyväinen vrt toisee paskattiin, että kylläpä tämä nelikko oikeasti lämpiää kovallakin pakkasella hyvin. 10-15km jälkee aina oli 90° lämpö (tätä kesti 290-350tkm) Turbon vaihdon ja ahtojen noston jälkee alko muutaman tuhannen km jälkee kunnon kansi oireet (lakkas puhaltamasta lämmintä kesken ajon). Tätä ennen olin vaa ihmetelly koko auton omistuksen ajan, ku ylävesiletku o kivi kova + kurlausta joka kuulu kiihdytyksissä silloin tällöin. Tätä kesti tuo koko auton omistus aika. (auto lastutettu pari viikkoo siitä, ku mulle tuli ja tuon ajan oireili 1,5bar mikä siltä pikkufööniltä oli kiskottu :D)
Kansirempan jälkeen se on tuntunu taas normi volkkarilta, jossa ei tarkene vaikka paffiaki nokalla. Olis ny tarkotus vaihtaa termari uudestaan, ku ei taida tuo uus sulkea kunnol, joka kansirempan yhteydes sinne tuli laitettua. Tuntuu se niin kylmältä ja ei lämpiä millään yli 15 astee pakkasil...
1. onko pohjamuovit paikallaan (+0,5l) Itellä oli vähä reippaamminki vielä ku korottukse jälkee jäi vähä keulivaksi. Kyl se paris vuodessa/ 50tkm on jo laskenut nii et perä o iha vähä korkeemmalla. Alvadi.ee:tä saa muutamalla kympillä jos vanhat on paskoja. Kiinnitys hilppeet maksaa enemmä ku muavi.
2. Lyhyt ajo nostaa nopiaa kulutusta, ku laatikko ölpät ei lämpene.
Ookko vaihtani/ koska viimeks vaihdettu. Ei varmasti tee pahaa jos yli 100tkm edellisestä.
3. Takerruin pikku sivulauseeseen. "Termostaatti on vaihdettu, lämmöt nousee muutaman kilometrin matkalla normaaliin, jopa noilla kovilla keleillä."
Omalla kohallani olin kans tyytyväinen vrt toisee paskattiin, että kylläpä tämä nelikko oikeasti lämpiää kovallakin pakkasella hyvin. 10-15km jälkee aina oli 90° lämpö (tätä kesti 290-350tkm) Turbon vaihdon ja ahtojen noston jälkee alko muutaman tuhannen km jälkee kunnon kansi oireet (lakkas puhaltamasta lämmintä kesken ajon). Tätä ennen olin vaa ihmetelly koko auton omistuksen ajan, ku ylävesiletku o kivi kova + kurlausta joka kuulu kiihdytyksissä silloin tällöin. Tätä kesti tuo koko auton omistus aika. (auto lastutettu pari viikkoo siitä, ku mulle tuli ja tuon ajan oireili 1,5bar mikä siltä pikkufööniltä oli kiskottu :D)
Kansirempan jälkeen se on tuntunu taas normi volkkarilta, jossa ei tarkene vaikka paffiaki nokalla. Olis ny tarkotus vaihtaa termari uudestaan, ku ei taida tuo uus sulkea kunnol, joka kansirempan yhteydes sinne tuli laitettua. Tuntuu se niin kylmältä ja ei lämpiä millään yli 15 astee pakkasil...
Oma työmatka 38km suuntaansa josta moottoritietä 34km. Ajelen yleensä 110km/h mittarin mukaan työmatkat, sitten jotain muita ajoja päälle ja kulutus 6,7l/100km. Tuo ajotietokoneen mukaan siitä kakkospuolelta. Olen mittaillut tankkauksistakin ja heittää 1-2 desiä tuo ajotietokoneen lukema.
Jos ajelee matkaa 90km/h nopeudella niin menee alle 6 litran. Niin ja vakiona mennään.
Jos ajelee matkaa 90km/h nopeudella niin menee alle 6 litran. Niin ja vakiona mennään.
Autoon on vaihdettu öljyt perään ja lootaan. Perässä redline peräöljy, febi bilsteiniä vaihteistossa, vw oem laatu. Castrol voisi olla parempi, liukkaampi. Laatikossa myös RVS. Autossa Alumiini panssari moottorin alla, vaihdelaatikon alle vastaava odottaa asennusta. Ehkä voi olla että ottaa ilmaa ajaessa auton alle, perä voisi olla ylempänä. Huomion arvoista on tietty sekin että autolla ei pysty ajamaan kunnolla 90:n mittari nopeuksia kutosella, resonoi, tällöin kierroksia olisi 1800, vitosella 2200.
Pumppari 3B(G)-koppaset on kyllä ihania tärrääjiä aina, aina kaamee pärinä kun alle parin tonnin kierroksilla ajelee, jakarikoneelliset ei ole läheskään niin pahoja. Jotkut vielä laittaa noita kovia limppuja noihin, niin ai ihanuus. Kuluneet takaperän puslat aiheuttaa tuota pärinää paljonkin, ja kaikissahan ne ruukkaa olla aina alkuperäiset ja melko paljon jo ajetut.
Re: Passatin AVF 4motion korkeahko kulutus?
Kolme tankkia menny nyt 6.9-7.2 kulutuksella. Vedelty mm kuomukärryä.
Re: Passatin AVF 4motion korkeahko kulutus?
Mitäs muutoksia tehty?
Re: Passatin AVF 4motion korkeahko kulutus?
Olisko keli mikä vaikuttaa... Öljyt varmaan jäykähköt talvikeleihin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 68 vierailijaa