AFN ahtomurheita (ja BV43 asennus)
Valvoja: ffp jäsenet
AFN ahtomurheita (ja BV43 asennus)
Ongelma on liian kovaksi karkaavat ahtopaineet, pyyntiä on 1,65bar ja toteutunut jotain yli kahden.
0.275 suuttimet, 3bar map, "GT1749VC hybridi" eli käsittääkseni orkkisahtimen kuoriin vaihdettu toiset sisuskalut. Kilsoja turbolla noin 60tkm, aitoa iibei laatua.Lisäksi tietysti näille custom softa.
N75 noin puolivuotias pierburg tuote. Alipaineletkut käytännössä kaikki uusittu.
Mister-muscle kuurin jälkeen ahdot pysyttelee aisoissa noi pari tuhatta kilometriä mutta sitten alkaa ensin piikkaamaan liikaa ja lopuksi ahtaa tosiaan tuon 2 bar mittarin tappiin koko vedon ajan.
Ajo ei ole mitään nynnyilyä nurkissa vaan ihan maantienopeuksia rivakasti kiihdytellen.
Tanko alipainekellolta liikkuu kyllä käsin ja alipaineella ok.
Mille sitä sitten alkais?
a. Turbo huoltoon esim. turbotohtorille?
b. Uusi turbo? Mistä ja millainen?
c. Jotain muuta, mitä?
0.275 suuttimet, 3bar map, "GT1749VC hybridi" eli käsittääkseni orkkisahtimen kuoriin vaihdettu toiset sisuskalut. Kilsoja turbolla noin 60tkm, aitoa iibei laatua.Lisäksi tietysti näille custom softa.
N75 noin puolivuotias pierburg tuote. Alipaineletkut käytännössä kaikki uusittu.
Mister-muscle kuurin jälkeen ahdot pysyttelee aisoissa noi pari tuhatta kilometriä mutta sitten alkaa ensin piikkaamaan liikaa ja lopuksi ahtaa tosiaan tuon 2 bar mittarin tappiin koko vedon ajan.
Ajo ei ole mitään nynnyilyä nurkissa vaan ihan maantienopeuksia rivakasti kiihdytellen.
Tanko alipainekellolta liikkuu kyllä käsin ja alipaineella ok.
Mille sitä sitten alkais?
a. Turbo huoltoon esim. turbotohtorille?
b. Uusi turbo? Mistä ja millainen?
c. Jotain muuta, mitä?
Viimeksi muokannut Lebi, 23.11.2016 9:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voihan se ahdin olla niin kulunut, että alkaa sen takia jumittelemaan vähäisestäkin nokimäärästä siellä liikkeen loppupäässä. Ihan tyypillistäkin korjatuille / paljon ajetuista rempatuille ahtimille.
Säädä tanko siten että 0-paineella siivet ovat täysin levällään ahtimen päätystopparia vasten (eli siis siten että kello ei rajoita siipien maksimi aukenemaa), yleensä auttaa toimintaan jos nyt on siinä kinthaalla yliahdon suhteen kun saa pidemmän liikeradan käyttöön. Jos softa on vielä tehty siten että siivet lävähtävät ajoittain täysin auki, niin tämä pitää liikerataa paremmin "puhtaana". Toki tähän tangon pituuden säätöön pitää yhdistää myös se, että liikettä rajoittavat noet ovat poistettu.
Sanoisin, että tarvitsisi tarkempia tietoja jos haet mahdollisimman edullista korjausmetodia, ilman että ominaisuudet merkittävästi kärsisivät. Ajonaikainen diagnosointi sekä tuon tangon pituuden varmistaminen olisi tärkeimpiä asioita. Ohjelman toimintaakin olisi syytä tutkia, voisiko muutoksilla saada tähän asiaan korjausta. Ja voihan (etenkin tarvike-)kellokin alkaa iän myötä toimimaan eri tavalla.
Säädä tanko siten että 0-paineella siivet ovat täysin levällään ahtimen päätystopparia vasten (eli siis siten että kello ei rajoita siipien maksimi aukenemaa), yleensä auttaa toimintaan jos nyt on siinä kinthaalla yliahdon suhteen kun saa pidemmän liikeradan käyttöön. Jos softa on vielä tehty siten että siivet lävähtävät ajoittain täysin auki, niin tämä pitää liikerataa paremmin "puhtaana". Toki tähän tangon pituuden säätöön pitää yhdistää myös se, että liikettä rajoittavat noet ovat poistettu.
Sanoisin, että tarvitsisi tarkempia tietoja jos haet mahdollisimman edullista korjausmetodia, ilman että ominaisuudet merkittävästi kärsisivät. Ajonaikainen diagnosointi sekä tuon tangon pituuden varmistaminen olisi tärkeimpiä asioita. Ohjelman toimintaakin olisi syytä tutkia, voisiko muutoksilla saada tähän asiaan korjausta. Ja voihan (etenkin tarvike-)kellokin alkaa iän myötä toimimaan eri tavalla.
Joo, tiedänkin nyt auton taustat. KKK BV43 taitas olla ainoo noilla spekseillä käypänen, tietääkseni jotkut noista malleista käy lähes suoraan. Tai sitten alkuperäisiin kuoriin hyvin tehty isompi. Itse lähtisin ehkä kuitenkin tuon nykyisen säädöistä ensimmäiseksi tutkiskelemaan, mut voihan se huonona toki olla...
Vaikuttaa merkittävästikin ja saattaa jopa aiheuttaa tämän ongelman jos softa on alunpitäen vedetty N75 pulssisuhteen ja ahtimen virtauksen rajoille, korjauksena ahtimen ja/tai softan säätäminen. Useissa tapauksissa katin poistaminen myös nostaa pakosarjan pakopainetta kun virtausmäärä kasvaa suuremmaksi.
Alan taipua siihen että ne johdinsiivet jumittaa, oireili kuitenkin jo ennen kissan tyhjennystä ja nytkin kun on mister musclet laitettu niin toimii hienosti.
Oireet on pahemmat kun auto ei vielä ole kunnolla kuuma, kun on laulattanut kunnolla kuumaksi niin toimii paremmin. Tämä puoltaa myös teoriaa siitä että vika on siellä johdinsiivissä/kellossa eli kun noki on viileempänä vähän "pehmeämpää" niin jumittaa helpommin..
Jos jollain on nurkissa tuollainen pitkittäisen pumpparikoneen BV43 niin saa tarjota
Oireet on pahemmat kun auto ei vielä ole kunnolla kuuma, kun on laulattanut kunnolla kuumaksi niin toimii paremmin. Tämä puoltaa myös teoriaa siitä että vika on siellä johdinsiivissä/kellossa eli kun noki on viileempänä vähän "pehmeämpää" niin jumittaa helpommin..
Jos jollain on nurkissa tuollainen pitkittäisen pumpparikoneen BV43 niin saa tarjota
Re: AFN ahtomurheita
Nyt vihdoin sain hommattua tuollaisen bv43 turbon, irroittelin äsken vanhan ja muuten näyttää aika selkeältä hommalta mutta yksi reikä (ehkä egt anturin?) tarttis tulpata.
Mutta millä? Sattuuko joku konversion tehnyt muistamaan suoraan mikä kierre siinä on ja millä tulppasit?
Mutta millä? Sattuuko joku konversion tehnyt muistamaan suoraan mikä kierre siinä on ja millä tulppasit?
Re: AFN ahtomurheita
Muistelisin että passatin jämäpulttiläjästä löytyi öljypohjan proppu joka sopi siihen.
Re: AFN ahtomurheita
Toivotaan että olis noin helppo, kiitokset vinkistä.
Re: AFN ahtomurheita
Puolen tuuman hydrauliikka hattu on itellä(jos ny vielä muistaa koon oikein). Ei maksa montaa eurosenttiä.
Re: AFN ahtomurheita
Guuglailu kertoi että olis 1/4 NPT.
Mutta pitää koittaa kyllä tuo öljyproppu kun pääsen livistimään tallille.
Mutta pitää koittaa kyllä tuo öljyproppu kun pääsen livistimään tallille.
Re: AFN ahtomurheita (ja bv43 asennus)
BV43 paikallaan ja kivasti toimii.
Samaa swappia suunnitteleville tiedoksi tarvittavat pikku muutokset:
- egt lähtö tulpattava (ostin tähän tulpan fin-dieseliltä samalla kun ostin tiivisteitä). Varmistin vielä että pysyy kiinni hitsaamalla pikku pisteen.
- Ahtoletkuun skidisti isompi klemmari.
- Kellolle menevä letku on erikokoinen, tähänkin löytyi fin-dieseliltä sovite.
- Pakosarjan päällä olevaa lämpöpeltiä pitää vähän laikata että se mahtuu paikalleen.
Samaa swappia suunnitteleville tiedoksi tarvittavat pikku muutokset:
- egt lähtö tulpattava (ostin tähän tulpan fin-dieseliltä samalla kun ostin tiivisteitä). Varmistin vielä että pysyy kiinni hitsaamalla pikku pisteen.
- Ahtoletkuun skidisti isompi klemmari.
- Kellolle menevä letku on erikokoinen, tähänkin löytyi fin-dieseliltä sovite.
- Pakosarjan päällä olevaa lämpöpeltiä pitää vähän laikata että se mahtuu paikalleen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 49 vierailijaa