passat 3b 1.9 ahu

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

passat 3b 1.9 ahu

ViestiKirjoittaja joni84 » 6.12.2015 1:25

Elikkäs auto oli korjaamolla jakohihnan takia ,kun oli jakopäässyt hyppäämään. Korjasivat jaon, ja jotain stefoja ,no mennin hakemaan auton huollosta ,niin vähän matkaa toimi kunnolla ,mutta käännyin takas korjaamolle ,kun alkoi sellainen vika ,että ei ahda enää kuin 0,5 bar.
Mittasivat niin joku maavika autossa , ja väitti että maffissa jotain vikaa ,myös kun antaa yli arvon kokeilin maffilla vika ei parantunut. Huomautin viellä Huollossa ,että olivat n75 venttiilin jättäneet roikkumaan. Kaveri sanoi ,että ei löytynyt muka paikkaa vaikka näytin sille niin laittoi nipparilla johonkin putkeen kiinni. No ei kai siinä nimittäin siitä oli johto vähän ottanut itteensä koska oli jätetty roikkumaan turbon lähelle. No ostin uuden n75 venttiilin ,mutta se ei napsahda mittasin niin tulee 6v virtaa ilman ,että se n75 on kiinni, mutta laitappas se kiinni niin virrat häviää johonkin. Myös töötin johdot olivat jättäneet irti Onko ecu vioittunut nyt jostain koska eikös se maadoita n75 venttiilin. kiitos vastauksista etukäteen. Niin jäi sanottua ,että myös hehkun valo vilkkuu kokoajan saisivat korjaamolla minusta kyllä takuusen korjata tämän vian myös. Koska sinne kun toin niin minusta veti ja ahtoi paljon paremmin.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 6.12.2015 9:30

Osaatteko sanoa mitään?.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 6.12.2015 11:18

N75 huono kontakti liittimessä tekee ainakin tuota että jännite on alentunut ja kuorman kanssa häviää kokonaan.
Aikoinaan tuli päätä raavittua jonkun verran kun pitkät ei toimineet autossa. 12V ilman kuormaa ja kuorman kanssa 0V, oli vain piuhasta yksi karva huonosti kiinni itse liittimessä.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 6.12.2015 12:03

Liittimen hupun sisään katsottu johdot olivat kunnolla kiinni liittimessä. Eikös tämäkin kuulu sinne korjaamolle, koska jättivät osia irti??.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 6.12.2015 13:34

Sekä heiluteltu johtoa joka puolelta ,eikä tunnu vaikuttavan. Ja hupun alla johdot näyttivät hyviltä. Alkaa usko menemää minusta vika on korjaamon.
Jossakin selvästi on maadoitus ongelmaa osaisiko kukaan sanoa missä??.
Sulakkeet katsottu kunnossa ovat.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 6.12.2015 15:56

Rupesin miettimään onko tuon n75 venttiilin sulake siellä kuskin jalkotilassa Vaiko ihan sulaketaulussa.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 7.12.2015 20:20

kellää tietoa?? mistä vika vois johtua

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 7.12.2015 20:57

Sitä tuskin osaa kukaan arvata tai tietää, ennenkuin ajonaikainen vikadiagnosointi tietokoneen kanssa on tehty.

Reaper
-
Viestit: 569
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 7.12.2015 21:43

Onko N75 letkut kytketty oikein?

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 7.12.2015 22:27

On kytketty, koska n75 venttiiliin ei ole koskettu muutakun mitattu ,että säköjohtoon ei tu virtaa jos n75 kiinni. Ja jos irti niin tulee.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 8.12.2015 15:54

Tässä kissojen ,ja koirien kanssa tutkittu missä vika vois olla, mutta ei vaan tunnu löytyvän.
Niin ja viimeksi kun katsoivat kun hain autoa ,että herjaa maaviasta. Mistähän sekin johtuu.Oisko sitten oikeesti ecu paskana ,kun sehän maadoittaa n75 venttiilin.
Jos ei muu auta olisiko joku halukas joka lahden lähellä asuu tulla katsomaan mobiilia.

Kai tässä tilanteessa korjaamon vakuutus korvaa ,koska olivat sen n75 jättäneet irti ja johdot olivat palanneet.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 14.12.2015 18:31

Joo eivät saannet vikaa korjattua sanoivat, että olivat jonkun sulakkeen laittaneet, niin oli kuulemma ruvennut virtaa tulemaan n75 venttiilille ,mutta auto ei lähtenyt käyntiin, kun sytytti ajon estoa. Olivat sitten jättäneet sulakkeen pois,
Ja se kaveri kuka autoa oli räplännyt oli jo pajalta lähtenyt kotiin, että huomenna lupas soitella mikä sulake se on.
Vai onko sille n75 venttiilille olemassa mitään sulaketta?

Koska auto joskus tehnyt samaa ,että ajon eston sytyttää ,mutta lähtenyt pois ,kun laittanut muutaman kerran ovet kiinni ja lukkoon kaukosäätimellä.

Voiko vika johtua siitä, kun n75 johto muutamasta kohdin hakautun ,että säije näkyy ,jos tinaisi tilalle uudet johdot. Johto kyllä teipattu, mutta ei vaikutusta.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 15.12.2015 9:09

Soittivat, ja väittivät, että moottorin ohjausyksikön sisällä oleva releiden vieressä oleva 15 amppeerin sulake olis syypää.

zz-top
-
Viestit: 24
Liittynyt: 19.6.2008 18:33

ViestiKirjoittaja zz-top » 15.12.2015 13:55

Kokeilin , niin kaikki virrat tulee n75 venttiilille ,kun laittaa ecu boxin releiden viereen 15a sulakkeen jossa kuuluu olla sulake ,ja se rupee tikittää se n75 niinku kuuluukin, mutta auto ei lähde käyntii. Starttaa kerran ja hörähtää, ja sit samuu, ja sit ei enää lähe ,Mutta kun ottaa irti sulakkeen auto toimii ,mutta n75 on pois pelistä ja auto ahtaa 0.4bar . Olisko siin ajon esto sit päällä aineki epäilivät merkki liikkeessä.
mutta sulake irti lähtee käyintii.
Ja mitään ajon eston valoja ei kyllä mittaristossa pala.

Höräytin auton tulille ja iskin sulakkeen sinne ecupoxin viereen paikoilleen ni heti sammuu.

Nyt olis hyvät vinkin enemmän, kuin kilo kultaa.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 15.12.2015 15:27

Otappa nyt ensin vaikka kuva että mikä sulake se on mitä siellä konehuoneen puolella rassataan.

Jos N75 sulake olisi pimeänä siitä tulisi kyllä vikakoodi, taitaa N75, EGR yms solenoidit olla kaikki saman sulakkeen takana.

Ja vikakoodien luku merkkiliiikkeessä tai vcds:llä, ei millään purkkakaapelilla tai kiinan ihmeellä.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 15.12.2015 15:45

Onkos AHU:ssa sammutusläppä imusarjassa?
Jos on niin sen virheellinen toiminta voisi aiheuttaa tuon sammumisen/käynnistymättömyyden. Ja kun sulake on irti ei ole magneettiventtiilillä ohjausjännitettä

zz-top
-
Viestit: 24
Liittynyt: 19.6.2008 18:33

ViestiKirjoittaja zz-top » 15.12.2015 16:03

vcds:llä ne ovatki kattoneet, ja maavikaa huuti vissii sen takia ku ei mee virtaa n75.

Ei mitään tietoa, ku ite oon jauhopeukalo näiden autojen kanssa siitä sammutus läpästä.

zz-top
-
Viestit: 24
Liittynyt: 19.6.2008 18:33

ViestiKirjoittaja zz-top » 15.12.2015 17:14

Tossa kuvassa tuon releen takana 15 amppeerinen sulake.

Piti netistä kopioda kuva, kun on tossa kaverin pajalla, ku yrittävät ihmetellä mis vois olla vika.




Kuva

tuon releen 219 takana oleva sininen sulake 15 amperia. Hieman tässä kuvassa boksin sisältö erillainen kyllä, mutta sulake minulla samassa kohtaa.
Viimeksi muokannut zz-top, 15.12.2015 18:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 15.12.2015 18:48

Onko luettu vikakoodeja kun tuo 15A sulake on kiinni ja auto ei käynnisty?

zz-top
-
Viestit: 24
Liittynyt: 19.6.2008 18:33

ViestiKirjoittaja zz-top » 15.12.2015 18:50

ei minun mielestä ole. vein kaverille auton ilta töinä lupas katella.
Tossa ihan samalainen sisultaltaan kun mulla.

Kuva

releen 373 ja 219 välissä oleva 15 amppeerin sulake

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 15.12.2015 22:34

Kellään ollut samanmoista vikaa.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 16.12.2015 12:44

Toisessa foorumissa epäiltiin ,että toi 15ampeerin sulake olisi sen ecun oma sulake. Ihmettelee vaan miksi sitten merkkiliikkeessä sanotaan toista ,että se on ajon eston sulake. No mulle on tulossa uusi ecu boxi, tai käytetyn tilasin ranskasta asti kun halvalla sai. kokeilla sitten sillä jos sekään ei auta niin sitten käytättää ajon esto kokonaan pois. Niin ja meinasin ecun tietenkin koodauttaa ei se muuten toimi.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 16.12.2015 13:22

Ei se ecun oma sulake voi olla koska silloinhan auto ei ainakaan käynnistyisi ilman sulaketta.
Uuden ecun saa helposti vcds:llä naitettua mittariston ajoneston kanssa.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 16.12.2015 13:55

Kai nuo kaikki releet toimii?

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 16.12.2015 14:25

Ei ole tullut testattua voiko niitä mitata mitenkään vai kerralla kaikki uusiksi

Kauhean paljon kaikille kiitoksia neuvoista, kun yritätte auttaa :)

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 16.12.2015 14:40

Mitäs vuosimallia Passatti muuten on?
Hokasin että Autodatasta taitaa löytyä jotakin sähkökaavioita niin voin katella näkyykö mitään järkevää tuolle sulakkeelle.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 16.12.2015 14:42

auto 1998 vm ahu koneellinen tdi.
Todella paljon kiitoksia ja hatun nosto sinulle HanhiEmo

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 16.12.2015 15:02

Jeps kyllä se 15A sulake näyttäisi osallistuvan aika moneen eli sen perässä olisi ainakin Maf, Egr, N75 yms ja Ecun 219 releeltä tulee sille virta virtalukon kautta.
Ilman tuota sulaketta luulisi tulevan aika reippaasti vikakoodeja?
Ecun pinni 15 menee N75:lle

http://aijaa.com/Sm9RFE

Y68 kuvassa on N75 ja F1 tuo 15A sulake

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 16.12.2015 15:10

Elikkäs ensimmäisenäkö kannattaisi se rele vaihtaa , vai mitä kannattais tehä. Ainekin se auto kertaalleen hörähtää, ja sekkunnin käynnissä oli ja sammu. sit, ku starttaa vähä aikaa ni hävii virrat n75 venttiililtäki. otat sulakkeen pois odotat vähän aikaa taas virtaa tulee.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 16.12.2015 15:29

Ensimmäisenä lukasta vikakoodit mitä sieltä löytyy, kaikilta ohjaimilta eikä pelkästään moottorin eculta. Ajoneston vikakoodi taitaa ilmestyä mittaristo-modulin alaisuuteen.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 16.12.2015 15:38

joo niin tulee mutta sitä siellä ei vilkkunut eli sen voi laskea pois

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 16.12.2015 15:43

Siis tarkoitin että VCDS-ohjelmassa tulee vikakoodi Instruments modulin alle joka on mittariston eikä Enginen.
Mittaristossa ei aina edes avaimenkuvat vilku vaikka ajoneston ongelma, se tuli huomattua entisen auton kanssa mutta vikakoodi siitä jäi.
Oletko kokeillut toisella avaimella käynnistää?

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 16.12.2015 15:58

ei ole kuin yksi avain autoon.

Pitää nämä tiedot viedä kaverille joka autoa ilta puuhina tekee kiitos kovasti :)

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 16.12.2015 20:54

No pitää huomenna kokeilla sillä releellä 219

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 17.12.2015 15:17

Ostin releen 219 laitoin sulakkeen kiini sekä releen 219 auto huonosti lähti käymää ja kävi miten sattuu. Entisellä releellä ei lähtenyt oikeastaan ollenkaan ihme vika, ja kuuntelin ni ei vaan virtaa tule n75 solenoidille kerran tuli, ja sit hiljeni.Ja iha uusi on solenoidi n75 kummallista releeseeki meni 40e kallista. Jos sulakkeen ottaa pois sen 15a käy nätisti, mutta n75 ei saa virtaa, eikä muutkaan mitkä sen 15a sulakkeen kautta menee.Kun se irti oltava ,koska muuten ei käy kunolla, tai käynnisty siksi ei ahdakkaa Koska sulake pitää olla irti.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 17.12.2015 17:15

Eli nyt se siis kävi kuitenkin se 15A sulake kiinni?

Jos haluaa tehdä tieteellisiä kokeita niin tuon 15A sulakkeen kautta tulee virta MAF, EGR, N75, Ruiskupumpun ajoitussolenoidi sekä jos autossa on jäähdytysnesteen sähkövastukset niin releet saavat jonkun herätteen näiden kautta. Nämä siis konehuoneen puolella.
Voisi kokeilla ottaa vaikka irti MAF, EGR ja N75 johdot ja kokeilla käykö paremmin. Jos käypi ookoo niin sitten pistää yksi kerrallaan sähköpistokkeita takaisin kiinni ja ihmettelee missä ongelmat tulee takaisin.
Onhan se N75 sähköjohto nyt kunnolla tarkistettu että siellä ei ole katkoksia tai oikosia?

Pumpussahan ei pitäisi tuon sähkökaavion mukaan toimia ajoitus ollenkaan ilman tuota sulaketta?? Niin tarkistakaapa vielä nokan/kampiakselin/pumpun ajoitukset uudestaan kun hihnakin kerta vaihdettu.. ja tarkistakaa vielä kerran ensimmäisen tarkastuksen jälkeen ;)

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 17.12.2015 18:01

Kävi joo, mutta ihan kuin 3 pytyllä tosi huonosti ja kierrokset tosi alhaalla 15 a sulake kiinni uuden releen ansiosta.

Kiitos taas hanhiemo kun jaksat autella :)

Niin, ja sulakkeen kun otti irti Ja tökkäs takas sieltä jostain turbon läheltä kuulu aina klonks.

Tuon näköinen se vanha rele oli. jos 15 a sulake pois ni käy aineki nätisti ,mutta hadot 0.4.

Kuva


Kuva


Kuva

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 18.12.2015 14:00

jatketaan yksinpuhelua. Mitähän noi 2 relettä tossa on noi 373 ja 370 ?.

Ja eihän noi releet väärin päin voi mennä ?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 18.12.2015 14:21

Hehkujen ja polttoaineen siirtopumpun rele on Autodatan mukaan siinä lähettyvillä. Sinänsä kyllä erikoista koska polttoaineen siirtopumppua ei pitäisi Ahu-koneisesta löytyä.
Onko siinä releiden kohdalla muovissa mitään numerointia? Autodata tuntee K-alkuiset koodit.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 18.12.2015 15:13

joni84 laitoin sulle yksityisviestiä jos satut vielä tarviimaan lisää osia.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 18.12.2015 18:47

Tässä autossa myös ollut evry mod on off nappulalla olisiko sillä vaikutusta otettu kuitenkin irti autosta eikä mitään vaikutusta. Ja kun oli kiinni ajoin evry mod pois ,niin samaa teki.

evry mod päällä, ja turbosta punanenletku joka menee n75 pois ni sit ahtaa 0.9 ,mutta evry pois off asennossa , ja samainen letku irti ahdot 0.4. Mutta minusta vika siinä että n75 yms laitteille ei tu virtaa koska n75 pitäs tikittää virrat päällä. ja sitä ei tule koska se 15a sulake irti.

Koska muuten auto ei toimi mutta ei ahdakkaan kun se sulake irti.

kuulostaa varmaan aika sekavalta.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 18.12.2015 19:20

Koko juttu kuulostaa oikeasti sekavalle.

Jos ne johdot ovat oikeasti olleet turboa vasten ja kärynneet, miksi niitä ei voi tutkia ja korjata? Ei ole mitään järkeä vaihtaa komponentteja, jotka taas vioittuvat viallisten johtojen takia, ennen johtojen korjaamista.

Toinen juttu, miksi se ajoitus oli pielessä alunperin? Ja miten se on korjattu?

VCDS pitäisi juttujen mukaan olla käytössä, ruiskutusennakon säätö pitäisi olla helppoa kauraa?

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 18.12.2015 19:36

Sulake irti auto ei ahda koska on Vikatilassa ja rajoittaa syöttöjä leikkaamalla ahdot siihen puolen baarin lähistölle.
Läheskään kaikki ahtopaine ongelmat eivät liity millään tavalla turbo on tai sen ohjaukseen, vaan ovat vain oireita (tai ohjelmoituja suojakeinoja) jostain muusta viasta.

Onko egr käytössä? Jos on niin kokeile käykö paremmin jos irrottaa alipaineletkun egr-venttiilistä. Laittaa vaikka pultin letkuun tulpaksi.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 18.12.2015 22:42

Huomenna tulee vika koodia. Ja sen everyn johdot korjattiin autofix korjaamolla teippasivat ne. Ja egr venttiili käytössä on.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 19.12.2015 15:10

Ylempänä mainittu sulake paikoillaan auto ei käynnisty ja siitä ei jää vikakoodia. Sulake irti ollessa auto käynnistyy ja jää vikakoodit N75 yms, kun sulake puuttuu niin openia herjaa. Autossa riittää jälkiasennuksia ja johtoja sen mukaisesti. Sähkökuvat auttaisi asiaa tai asiantunteva dieselisti.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 20.12.2015 21:47

Toisella foorumilla epäilivät, kun minulla jälki asennettu defa hälytin 821x, että jos ajon esto päällä. Mutta sen saisi mukamas ohitettua laittamalla mustapunasen, ja valkovihreen johdon liittämällä toisiinsa. laitoin sulakkeen paikoilleen ei vaikutusta sulake irti hörähtää. Tässä muutama kuva jos joku tietäisi kytkinkö edes ne oikein.

Ja tossa yhdessä kuvassa punasella ympyröidyt johdot on apikoilla vaan en tiedä mihin kuuluu ja miks ovat noin. Mutta ne ilmeisesti samaa johtoa mitkä yhdistin yhteen kytkentä kaavion värien perusteella miksiköhän ovat noin ??

Kuva

Kuva


Kuva
Viimeksi muokannut joni84, 20.12.2015 21:56. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 20.12.2015 21:50

Kuva

Pitääkö vielä toi p4.10 valkoruskea sytytysvirta repäistä poikki. Jostain luin ,että oli otettu mutta lähteekö silloin kaikkivirta defalta pois.

Niin ja yksikaveri mittaili vcds:sllä ni sulake irti antaa maff, n75, n18,yms. Sulake paikoilleen antaa viat poistaa ja sitten kun starttaa ei käynnisty .mutta koodeja ei jää. Sulake irti tulee koodia ,ja auto toimii ahdot vaan 0.4bar.

Jos joku tämän ratkaisee, ja saa auton käymään nii kossupullon kyllä tienaa.
Tai olis jostaa lähistöltä ja ottas iltapuuhikseen tämän jos vaan asiasta tietää jotain Niin maksan kyllä vaivan palkkaakin.

Ja egr johdot korjattu uusilla Johto poikki ja liittimet väliin.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 20.12.2015 22:51

Pumpussahan ei pitäisi tuon sähkökaavion mukaan toimia ajoitus ollenkaan ilman tuota sulaketta?? Niin tarkistakaapa vielä nokan/kampiakselin/pumpun ajoitukset uudestaan kun hihnakin kerta vaihdettu.. ja tarkistakaa vielä kerran ensimmäisen tarkastuksen jälkeen ;)

En minä osaaa niitä tarkistaa korjaamolla väittivät ,että ovat ohjearvoissaan.

Eihä se jako pielessä voi olla, jos ilman sulaketta toimii, ja sulakkeella ei. Tai jos ne on ilman sitä sulaketta tehneet pumpun ajotuksen, ja nyt sulake päällä sen pitäisi olla erillailla onko mahdollista.

Olisin todella kiitollinen ,jos joku suostuisi minua tässä ongelmassa auttamaan, kun itselle sähkötyöt hepreaa Vaikka iltatöinä tekemään. Näin työttömänä vara mihkää merkkiliikkeeseen viedä..

Lahdesta oon ja yvtä jos kiinostais auttaa.

Kiitos etukäteen jo avusta kaikille :)

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 21.12.2015 2:48

Oisko sit ecussa maadoitus ongelmaa ,ja ei siten maadoita75 yms.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 21.12.2015 18:28

Tollasen sulakkeen 80a päävirta , kun mittasin ei ainekaa virtaa tullut. Onko tämä syypää sitten vikaan tai mihin?Kuva

Ja mitattiin niin sen pienen 15a kautta tulee virtaa muutamalle osalle ,mutta ei kaikille. Jonka perässä on MAF, EGR, N75, Ruiskupumpun ajoitussolenoidi.

Itse en defan hälyytintä pois osaa ottaa, että sormi suussa nyt auton kanssa tässä ollaan.

[



Kuva

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 21.12.2015 19:53

Defan hälytin katkaisee startin herätevirran kytkentäkaavion mukaan, ei vaikuta oikeaan käynnistyksenestoon.

Ruiskutus pitäisi ajoittaa tarkasti testerin avulla; kone käytetään kuumaksi (yli 80C), ja sitten TDItimingin avulla kohdalleen.

Tilanne on kieltämättä haastava, jos et itse osaa, etkä voi kunnon korjaamolle autoa viedä. Suuri epäilys kohdistuu tuon jakopään laittaneen korjaamon osaamiseen; ei taida olla paljoa kokemusta tdi-volkkareista.
Viimeksi muokannut Axi, 21.12.2015 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 21.12.2015 20:17

ViestiKirjoittaja joni84 » 21.12.2015 22:46
http://www.elisanet.fi/jhynynen/

tuolla sitä käytin.

No kertokaas se miksi sitten ilman sitä 15a sulaketta auto toimii ,mutta n75 ja muut mitkä sen sulakkeen takana ei toimi.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 21.12.2015 23:08

Heitetääs nyt arvaus: ennakko on säädetty sen sulakkeen ollessa palanut.
Dynaamista ajoitusta testerillä ei ole tehty/voitu tehdä.

Kun laitat sulakkeen paikalleen, todellinen ennakko menee päin p--tä. Ja auto ei käy.

Korjaamo on vastuussa tekemästään työstä. Jos eivät osaa itse autoa korjata, antanevat laskutusluvan toiselle korjaamolle. Ja sijaisauton korjauksen ajaksi.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 22.12.2015 0:22

Kertaalleen auto sen vian takia siellä käynnyt ,ja eivät tehneet mitään sanoivat vaan, että vika muka johtaa pidemmältä ajalta, että eivät korjaa, ja auton hakukin maksoi 80e. Ja jos jako on pielessä miksi sitten n75 ei saa virtaa,eikä maff. Väittivät ,että ei tuo vika johdu heistä. Startatutin tänään autoa, niin isä sanoi, että jostain sieltä auton moottorin luota pamautti hieman pakokaasua. Yksi kaveri ,kyllä kävi autoa katsomassa, ei antanut kyllä mitään vikakoodia vcds sulakekiinni mutta sulake irti auton käydessä antoi.

Voisiko joku jolla olisi laitteet tulla tarkastamaan onko jako pielessä ? ja asuisi lähellä auto on todella tärkeä ,kun pitäisi liikkumaankin päästä...

Ja nyt muistan ,jako oli tehty silloin ,kun sulake oli paskana. Vein auton toiseen otteeseen sinne ,niin oli silloin sulakkeen löytäneet... Mutta eivät tehneet mitään muuta,Kun laittaneet sulakken paikoilleen ja auto ei käynnisty.

Ja muuten ihmettelin ,kun auton hain pois ,että diesel haisee auton sisällä ,ja haisee vieläkin.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 22.12.2015 6:16

Mikä sen alkuperäisen " jaon hyppäämisen" oli aiheuttanut?? Hihna löysällä vai hampaat poissa?

Oletko nähnyt osat?

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 22.12.2015 7:05

En ole nähnyt osia väitti ,että kiristäjä liian löysällä.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 22.12.2015 8:22

Miten auto oirehti, menikö ajamalla vai hinauksella korjaamolle?

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 22.12.2015 10:48

Ihan ajamalla auto vietiin korjaamolle tosi hiljaa ajettiin , kun auto kävi ,kuin vanha transit . Ja auto ei silloinkaan vetänyt kunolla ja viat tuli yksi kaksi ei vedä ja se kauhea raksutus. Varmaan siinä vaiheessa se ecun 15a sulake sanoi box.

zz-top
-
Viestit: 24
Liittynyt: 19.6.2008 18:33

ViestiKirjoittaja zz-top » 22.12.2015 11:54

Eikö kukaan vois lukee niitä mä en osaa.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 22.12.2015 14:24

Eivät olleet töötin johtoja laittaneet edes jakopää remontissa kiinni. Että voisiko vika siitä johtua.??

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 22.12.2015 17:06

Tuolta kohdin jostain sulake kiinni auto pössyttää pakokaasua.

Kuva
Viimeksi muokannut joni84, 22.12.2015 18:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 22.12.2015 17:35

SIellähän se todennäköinen vuotopaikka on näkyvillä, eli tuon pakoputken joustopala.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 22.12.2015 18:12

No mites muka sitte ilman sulaketta ei tee pössyjä. Ei kai se nyt tossa se vika voi olla että se sulake kii ei käynnisty.

Mietin ,että jos ei muuta niin pystyykö ecua ohjelmoimaan, että n75 ja maff ,map sais ohjelmoitua vittuun ja ajais ilman sulaketta.

Mites pumpun ennakot säätää ,kun eikös auto pitäisi olla käynnissä, eikä se sulakepäällä lähde käymään..

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 22.12.2015 22:21

Itse itselleni vastaten voisko vika olla tässä http://keskustelu.suomi24.fi/t/9198521/ ... -kaynnisty

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 23.12.2015 9:11

Löysin taka ovien luota muutaman nirhautuneen johdon voisiko se tehdä tätä vikaa??..

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 23.12.2015 15:01

Mites pumpun ennakot säätää ,kun eikös auto pitäisi olla käynnissä, eikä se sulakepäällä lähde käymään..


Ajoitus säädetään ajoitustyökalujen (tappi pumpun hihnapyörään ja lukitsin ("lattarauta" nokka-akselin hahloon) avulla. Vauhtipyörän merkki kohdalleen ja ajoitus on lähellä oikeaa.

Hienosäätö sitten testerin avulla.

[/quote]

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 23.12.2015 16:26

Pystyykö sitä säätää Bossin testerillä sellainen on siellä korjaamolla

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 23.12.2015 17:08

Pumpun ennakot vissii hukassa sanoi lahden powerbyte ,sai auton käymään sulake päällä,kun jonku pumpun ruskeen liittimen veti pois. Mutta auto puski valkosta savua, että pumpun ennakot pitäs säätää jossain. Ja sitten en ymmärrä tätä miksi mittaristo meni tälläiseksi näyttää sen kuinka kovaa ajat väärin.


Kuva
Viimeksi muokannut joni84, 23.12.2015 23:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Si_He
-
Viestit: 56
Liittynyt: 19.11.2012 19:31

ViestiKirjoittaja Si_He » 23.12.2015 17:35

Ajoituksen karkea säätö juuri noin, miten Axi yllä mainitsi ja hienosäätö VCDS:n(vag-com) avulla. Ei onnistu tietääkseni MILLÄÄN muulla konstilla.

Ja tosiaan palanut jarruvalon sulake aiheuttaa AHU-moottorisessa autossa tuon, että käynnistyy, mutta sammuu heti perään. Ajonesto liittyy siihen ja tosiaan tuo sulake kannattaa EHDOTTOMASTI katsoa nyt ensisijassa noilla oireilla jos ei pysy käynnissä.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 23.12.2015 20:29

Kaikki sulakkeet on kunnossa mietin onko minulla mittaristo paskana kun tekee tällä tavalla

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 24.12.2015 0:30

Osaako kukaan sanoa mikät tuossa mittaristossa on.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 24.12.2015 7:05

Jos se näyttää edelleen kilometrit ja neulat liikkuu, niin ei se paskana ole. Tuon neulan ratas vaan päässyt vähän ruopaisemaan tyhjää.

Ehkä nämä ovat nyt niitä jumalaisia merkkejä siitä että kannattaisi jo luovuttaa ja katsella vähän tuoreempaa kulkuneuvoa alle?

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 24.12.2015 9:42

Kerroppas mitä asialle vois tehdä. Ja järkee vaihtaa autoa ,ku koneen vikakin selvillä.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 24.12.2015 10:52

https://youtu.be/Au4kT4WEP9c
tuossa ohjetta mittarin neulan asettamiseen käsin oikeaan asentoon

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 25.12.2015 10:35

No mitä ootte mieltä onko pumpun ennakot pielessä, ku sai kaveri käyntiin, ku pumpulle menevän johdon otti pois.Tosin savutti kauheesti valkoista, ja kävi huonosti. Jos jakopää heittää kahdella onha pumppukin silloin varmaan heittänyt.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 26.12.2015 14:22

vcds ei päästänyt säätämään edes pumppua johtuuko se sitten pumpun ajoituksesta.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 26.12.2015 17:18

Jaa ettei päästänyt perussäätö-tilaan? VCDS ei säädä pumppua, vaan sillä näkee ajoituksen "kartalla".

Moottorin lämpötilan pitää olla yli 80 astetta ennen kuin aletaan säätämään. Ja säätö tapahtuu kääntämällä pumppua kannattimessaan. Aikaisemmalle menee kääntämällä pumppua vasten pyörimissuuntaa ja myöhäisemmälle kääntämällä pyörimissuuntaan.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 26.12.2015 17:39

No ei päästänyt ei ja eikös sillä VCDS Tehdä se hieno säätö. Ja miten voit auton 80c saada jos laitat sen sulakkeen auto ei käy kunnolla. Ja jakopää tässä alunperin oli heittänyt 2 hampaalla heittääkös silloin pumpunkin aennakot, koska ne eivät kuulemma huollossa koskeneet siihen edes ollenkaan. Ja se 15 a sulakkeessahan on pumpun ajoitus solenoidi myös. elikkä se kiinni ilmeisesti säädettävä pumppu. Jättääkö pumpun hienosäätö solenoidi ,vai mikä siellä on ni mitään vikakoodia ,jos se on paskana koska mitään koodia ei tule se sulake kiinni.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 26.12.2015 19:20

apuja kaivataan

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 26.12.2015 19:21

Käyttää vaikka ilman sulaketta koneen kuumaksi ja sitten sulake paikoilleen.
VCDS ei tee mitään säätöä vaan sieltä nähdään pumpun ajoitus, ajoitus itsessään tehdään (Kuten Axi sanoi) pumppua kääntämällä.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 26.12.2015 23:38

No maanantaina aatelin johku auton viiä jos ei joku tu auttaa lahdesta olen. Voiko ruiskupumpun sähköinensäätö tehdä tätä jos se ei toimi. Maanantaina paja joka mun autoa remontoi viimeksi Lupas kattoo mun auton jakoa.Mutta niillä ei ole vcds laitetta millä mitata pumpun jakoa. Mutta voiko sitä pumpun sähkösäätöä korjata jos se on rikki. Niin ja mihkä muualle lahdessa autoa veisin, ku joka puolella maksaa sit hirveesti.

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 27.12.2015 7:20

Itsellä meni kerran ennakonsäätimen johto osittain poikki.
Kuulosti että olis käyny kolmella ja kävi tosisurkeesti.
En tiedä miten ton sulake hässäkän vois yhdistää tohon ennakonsäätimen johtovikaan mutta veikkaan villisti että syyllinen vois löytyä sieltä.

Voisin katsoa jos multa löytyis tallesta vielä yksi pumpun runko missä pitäis olla kyseinen osa.

sami88
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 31.5.2014 10:34

ViestiKirjoittaja sami88 » 27.12.2015 7:22

Oletko kytkenyt hälyttimen ajoneston johdot johtosarjan puolelta yhteen, kun kuvassa oli vain pistokkeessa liitos? Jos se on ryöstetty jostan eri paikasta kuin startille menevästä johdosta, niin voi uupua virta tai maa releeltä tai johtosarjasta.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 27.12.2015 13:17

Mitenkä voi olla vikaa ajon estossa ,koska se satrttaa ilman sulaketta ,ja lähtee käymään. Ja oikeat johdot yhdistin, mutta sitten ku niitä seuras ne johdt ei me mihkään.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 27.12.2015 13:19

Itsellä meni kerran ennakonsäätimen johto osittain poikki.
Kuulosti että olis käyny kolmella ja kävi tosisurkeesti.
En tiedä miten ton sulake hässäkän vois yhdistää tohon ennakonsäätimen johtovikaan mutta veikkaan villisti että syyllinen vois löytyä sieltä.

Voisin katsoa jos multa löytyis tallesta vielä yksi pumpun runko missä pitäis olla kyseinen osa.


Okei missäs kohdin se johto on. Onko se ennakonsäädin se musta laatikko pumpussa.

Ja miksi ei voi yhdistää siihen sulakkeeseen, kun sen kautta menee virta sille säätimellekkin.

Ja miksi sitten vikaa ei tule sulake pois.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 27.12.2015 19:32

Se jakopäätä sieltä ekana kannattaa tarkistaa. Siis meneekö lukitustappi pumppuun paikoilleen kun kampiakselikin on merkissä ja Nokka - akseli kohdallaan (mielellään myös lukittuna).
Eikös tuolla aiemmin ollut mainintaa ettei pumppuun olisi koskettu vaikka jako onkin ollut hampaan pari pielessä? Eli jos vain kampiakselin ja nokan keskinäinen asento on korjattu niin pumppu voi olla edelleen pielessä. Korjaamon olisi toki tämä kuulunut laittaa alunperinkin kerralla kohdalleen KÄYTTÄMÄLLÄ lukitustyökaluja. Valitettavasti moni pienempi paja oikoo tässä kohdassa aina. Samoin kuin jättävät hienosäädön testerin avulla tekemättä.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 27.12.2015 20:37

Auto menee huomenna sinne missä se oli,niin sanon ,että katsoo pumpun jaon, ja samalla tarkistaa sen jakohihna. Jos auto ei sillä parane ystävällinen kozel nimimerkillä oleva foorumilainen tuusullassa lupasi katsella autoani on automekanikko kuulemma. Tosi itse asun lahdessa ja kaveri tuusulassa.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 28.12.2015 20:10

Tähän minun vikaani ei kyllä netin syövereistä mitään löydy. Mutta myöhäisellä varmaan, kun savuttaa valkoista ,ja käy epätasaisesti aika kauan saa sahata käyntiin. Ja pumpun ruskea liitin irti, että saa köyntii. Katsotaan saavatko huomenna kuntoon Minun onnella eivät saa.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 30.12.2015 22:48

Onko se aikaisemmin mainittu evry-modi poistettu autosta kokonaan? Itsellä kävi niin, että joko alkoi maadoittaa jostain auton runkoon tai evryn piuhat saivat kontaktia toisiinsa suoraan. Kone käynnistyi huonosti eikä ottanut kunnolla kierroksia, kone oli kuin kolmella sylinterillä pyörisi. Onneksi ei käynyt kesken ajon vaan parkkipaikalla käynnistäessä, tiedä sitten mitä muuta olisi käynyt, jos olisi kesken ajon tullut tuo vika. Hain läppärin ja luin vikakoodit ja jatkuvana tuleva määränsäätimen "Upper Limit Reached" vikakoodi antoi viitteitä, että jotain häikkää on. Evryn poisto kaikkineen auttoi ongelmaan. Ei ollut aikaa ruveta sen kummemmin ruveta tutkimaan, mistä maadoittaa sitä määränsäätimen signaalia. Tämän jälkeen kone lähti normaalisti käyntiin ja on toiminut sen jälkeen vakiona ihan normaalisti.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 1.1.2016 12:13

Minulta on kaikki jälkiasennukset irrotettu every-mod ja lisävalot ,Eikä mitään hyötyä niistäkään. On tutkittu etsitty käytetty takaisin pajalla joka jako hihnan pasuunaa laittoi. Siellä sitten vika heidän mielestä löytyi. Väittivät, että antaa koodia ennakon säätimestä ,että rikki ja mukamas Siksi juuri auto sammuu ,kun sulakkeen heittää kiinni niin ennakon säädin ei toimi ja antaa maihin.No ei auttanut, kuin hakea auto pois ja taas ajaa auto himaan vikavalot vilkkuen Eli ilmeisesti joko vika tila päällä. Autoon kuitenkin vaihdettu ecu ja, yllä mainitse mani rele219 ja johdot ratin alta katsottu. No kai se sit kokeiltava ennakonsäätimellä ,mutta sitä tuskin pystyy erikseen pumppuun vaihtamaan.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 1.1.2016 12:55

Varmaan kannattais nyt ensin se jako ja pumpun ennakko asettaa kohdalleen.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 1.1.2016 15:50

Se asetettiinkin siellä missä viimeksi oli ,ku hain eilen sen. Mutta ei auttanut ja väitti et vika ennakosäätimessä. Oisko ennakon säädin hajonnut ku evryn jälkee vika tuli.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 1.1.2016 16:38

No ei sinulla satu olemaan hajua siitä minkä vikakoodin se antoi? Tulostivatko koodin lapulle mukaan tai antoivatko sitä kirjallisena mitenkään? Siitä kun voi asiaan vihkiytyneet harrastelijatkin päätellä, onko vika todella ennakonsäätimessä, vai onko syöttöpumpun ajoitus virheellinen.

Selvitä meille vikakoodi(t), niin varmasti alkaa ongelmatkin selvitä. Minä en henk koht usko ennakonsäätimen rikkoontumiseen, jossei sitten ole johdotuksessa jotain vikaa tai evryä asennettaessa ranetettu jotain pieleen. Tämänkin voi hyvin pitkälle päätellä vikakoodeista..

Laitat siis sulakkeet/releet(mitä ikinä onkin irroitettu) paikalleen auton ollessa sammuksissa, nollaat sulakkeen irroittamisesta tulleet vikakoodit ja luet koodit uudestaan. Jos koodeja ei ilmesty, yrität autoa käyntiin, ja luette vikakoodit uudestaan. Jos vikakoodeja ei tule ja auto ei käynnisty, ensimmäisenä itse lähtisin tutkimaan jakopään sekä syöttöpumpun ajoitusta.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 1.1.2016 17:18

On se uskomatonta, mitä kaikkea hihnan hyppääminen aiheuttaa...

Vie hyvä ihminen vaikka Laakkoselle se auto, ajoituksen kohdalleen laittaminen ei maksa mitään tuohon pelleilyyn nähden.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 1.1.2016 17:20

No jakopää / syöttöpumpun ajoitukset ne katsoi huollossa väitti ,että on kunossa. Ja ei sen kummemmin ,ku oli paperille kirjoittanut ja kertoi mulle, että syöttöpumpun ennakon säädin siitä antaa vikaa. Ja sulake pois tulee n75,maff, n18 venttiili ja ennakon säätö. muutapa ei kertonut. Sainkin sen koodin se on 04f5
Viimeksi muokannut joni84, 1.1.2016 18:08. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 1.1.2016 18:02

Ennakonsäädön solenoidin kunnon voit tarkistaa yksinkertaisesti yleismittarilla, siitä 3-napaisesta liittimestä imusarjalle tulevan ahtoputken kannakkeen likettyviltä, paisuntasäiliön vasemmalta puolen:

Liitin irtaallaan, ennakonsäätimeltä tulevan liittimen 2 sekä 3 napojen väliltä pitäisi löyty 12-20ohmia yleismittarilla mitattuna.

Liitin kiinni, pitäisi 3 navan sekä maakontaktin välistä löytyä akun jännite sytytysvirran ollessa päällä.

Mikäli edellämainitut seikat voidaan mittaamalla todeta paikkaansa pitäväksi, jakopään ajoitus kuntoon sellaisessa korjaamossa/harrastajalla missä se oikeasti onnistuu. Elä vie enää sinne missä olet sitä käyttänyt, kun eivät selvästikkään osaa tehdä niinkään yksinkertaista asiaa kuin vanhan TDI koneen jakopään ajoitusta.

joni84
-
Viestit: 81
Liittynyt: 25.2.2007 16:35

ViestiKirjoittaja joni84 » 1.1.2016 18:10

No mitenpä tuota voi mitata ku ei lähe se sulakepäällä käymää

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 1.1.2016 18:13

Ajoneuvosi ei tarvitse olla käynnissä, kunhan virrat ovat päällä...


Mikäli haluat vielä tarkistaa ennakonsäädön solenoidin johtosarjan ehjyyden moottorinohjaimelle asti, ennakosäätimen johtosarjan puoleisesta 3-napaisesta liittimestä pinni nro 2 pitäisi olla suorassa yhteydessä moottorinohjaimen liittimen pinniin nro 79.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 1.1.2016 18:37

Tuota ko. konetta paremmin tuntematta. Toimiiko se auto koskaan, mitenkään? Jos jako ollut metsässä, onko sielä venttiilit solmussa?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 1.1.2016 18:41

Kyllähän sielä sulakkeina toimii kevyessä jaon hyppäämisessä mm venttiilin-nostajat, mutta koska tässä tapauksessa ei ole tuotu ilmi mitään ylimääräisiä mekaanisia sivuääniä, oletettavasti ollaan selvitty pelkällä säikähdyksellä. Vaikkakin auto on transit-maisten sivuäänien saattelemana väkisin ajettukin korjaamolle...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa