Dieseliin automaattilaatikko?
Valvoja: ffp jäsenet
Dieseliin automaattilaatikko?
Tervehdys.
Tarvetta olisi etuveto dieseltekniikalle automaattilaatikolla. Tulossa kiinteistönhoitokoneeseen.
Tarjonta nettiautossa yms. näiden osalta aika heikko niin kysynkin täältä.
- Sopiiko jokin VW-diesel myös MK2 koristen 1.6 ja 1.8 bensakoneisten automaattilaatikoon?
- Diesel saisi olla mekaanisellapumpulla ilman ohjausbokseja. Mistä löytyy?
Muuta huomioitavaa:
Kierokset rajoitetaan max.3000rpm ulkoisen hydraulipumpun takia ja tehoa on varmasti vakionakin riittävästi, joten laiskempikin moottori käy.
Tarvetta olisi etuveto dieseltekniikalle automaattilaatikolla. Tulossa kiinteistönhoitokoneeseen.
Tarjonta nettiautossa yms. näiden osalta aika heikko niin kysynkin täältä.
- Sopiiko jokin VW-diesel myös MK2 koristen 1.6 ja 1.8 bensakoneisten automaattilaatikoon?
- Diesel saisi olla mekaanisellapumpulla ilman ohjausbokseja. Mistä löytyy?
Muuta huomioitavaa:
Kierokset rajoitetaan max.3000rpm ulkoisen hydraulipumpun takia ja tehoa on varmasti vakionakin riittävästi, joten laiskempikin moottori käy.
No kyllähän mk2:n 1.6 ja 1.8 laatikot käyvät ristiin dieseleiden kanssa. En tiedä mitä sitten kestävät tuollaisessa käytössä. Mut aika harvinainen kyllä tuollainen mekaaninen pumppu ja automaatti -yhdistelmä. 2,4 d transportereita on ollut jonkin verran automaatteina, mutta laatikot ovat susia. Tuossa olisi pari.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/7505642
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/7363097
Ehkä vähiten huono kombo voisi tosiaan olla mk2:n tai mk3:n laatikko ja siihen kiinni 1,9 td tai d. Etenkin vapareita saattaa saada ihan järkikilsoilla ja hyvin edullisesti.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/7505642
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/7363097
Ehkä vähiten huono kombo voisi tosiaan olla mk2:n tai mk3:n laatikko ja siihen kiinni 1,9 td tai d. Etenkin vapareita saattaa saada ihan järkikilsoilla ja hyvin edullisesti.
pärjäähän sitä yhelläki vaihteella jos ei ole kiireellinen mies :D
jenkkiautojen laatikkoihin saa vaikka minkälaisia shift kittejä.
mullakin ramissa on 1,2 manuaalisia mutta D päällä laatikko toimii normaalisti.
voishan se olla mukava kun ajaa vähäkään enemmän yhteen suuntaan niin voi lähtee kakkosella liikkeelle. sillonkaan ei tajja kulku olla lähelläkään auton 1 vaihetta.
jenkkiautojen laatikkoihin saa vaikka minkälaisia shift kittejä.
mullakin ramissa on 1,2 manuaalisia mutta D päällä laatikko toimii normaalisti.
voishan se olla mukava kun ajaa vähäkään enemmän yhteen suuntaan niin voi lähtee kakkosella liikkeelle. sillonkaan ei tajja kulku olla lähelläkään auton 1 vaihetta.
Sovittelua. Erillinen "takaperä" kiinnitetään kone/vaihteistopakettiin. Samoin koneeseen tulee ohjeustehostimen pumppu ja erillinen isompi hydraulipumppu työhydrauliikalle. En ole vielä päättänyt tuleeko se siivalla vai ns. nokkapumpuksi. Positiivista oli perän erillinen luukku, joten kempittäminen on helppo.
Muutamia lisäkysymyksiä.
- Voinka käyttää tuota 1.8 bensalohkoa mallina sovitteiden teossa eli onko se ulkoisesti identtinen tulevan diesellohkon kanssa?
- Saako alintaa siivaa kahdella remmiuralla?
- Uudemmat on ilmeisesti moniurahihnalla?
hydepumppu kannattaa laittaa nokkapumpuksi. sakara kytkin vaan väliin.
moni pumpun laakerointi ei kestäsi sitä vetoa mitä hihnojen kireys toisi.
siihen pitäsi rakentaa laakeroitu akseli mikä ottasi hihnojen voiman ja pyörittäs pumppua.
volvoissa oleva kutos tiisseli on kolme urasella hihnapyörällä ja nopea veikkaus olis että kävis nelipyttyseenki koneeseen?
moni pumpun laakerointi ei kestäsi sitä vetoa mitä hihnojen kireys toisi.
siihen pitäsi rakentaa laakeroitu akseli mikä ottasi hihnojen voiman ja pyörittäs pumppua.
volvoissa oleva kutos tiisseli on kolme urasella hihnapyörällä ja nopea veikkaus olis että kävis nelipyttyseenki koneeseen?
Kyllä 1,8:n pitäisi olla samanlainen kiinnityksiltään joka suhteessa kuin dieselin.
Kaksiuraisia hihnapyöriä on myös olemassa. Melko varmasti kaikissa ohjaustehostimellisissa mk2:ssa sellainen on ja saattaa olla alkupään mk3:issakin.
Hae tuosta luovuttaja: http://www.nettivaraosa.com/varaosa-ja- ... ot/1934750
Tuo on ihan epäsähköisellä pumpulla, vaikka ilmoituksessa sdi:stä puhutaankin. Ajonesto toki tuon ikäisessä on ja sen joutuu moukaroimaan pois.
Kaksiuraisia hihnapyöriä on myös olemassa. Melko varmasti kaikissa ohjaustehostimellisissa mk2:ssa sellainen on ja saattaa olla alkupään mk3:issakin.
Hae tuosta luovuttaja: http://www.nettivaraosa.com/varaosa-ja- ... ot/1934750
Tuo on ihan epäsähköisellä pumpulla, vaikka ilmoituksessa sdi:stä puhutaankin. Ajonesto toki tuon ikäisessä on ja sen joutuu moukaroimaan pois.
Tänään hain 1.9D skoda felicia vm.97. Vapari dieselillä mikä nakuttaa komeesti.
http://aijaa.com/gMnQPD
Huomenna konetilan pesu ja moottori lootineen mäelle... Kone on moniurahihnalla ja kaipaamani tehostimenpumppu on myös. Huomatkaa hienot kattotelineet.
http://aijaa.com/gMnQPD
Huomenna konetilan pesu ja moottori lootineen mäelle... Kone on moniurahihnalla ja kaipaamani tehostimenpumppu on myös. Huomatkaa hienot kattotelineet.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Pientä päänvaivaa aiheuttaa diesel kone. Tilaa on vähän joten laturi ja ohjaustehostimenpumppu sai häädön. Laturi siirtyy pakosarjan puolelle, mutta vesipumppu pitää jättää paikoilleen. Nykyinen vesipumppu on pyörinyt edestäpäin katsottuna myötäpäivään ja moniurahihnan selkäpuolella.
Saako vesipumppua vastapäiväänpyörivänä ja uratulla hihnapyörällä? Luin jostain, että vesipumppu toimii keskipakoperiaatteella ja pyörimissuunnan vaihto pienentää tehoa, mutta ei muuta kiertosuuntaa?
Saako vesipumppua vastapäiväänpyörivänä ja uratulla hihnapyörällä? Luin jostain, että vesipumppu toimii keskipakoperiaatteella ja pyörimissuunnan vaihto pienentää tehoa, mutta ei muuta kiertosuuntaa?
Vesipumppu-case hoituu vaihtamalla vesipumppuun uritettuhihnapyörä ja erillisellä kiristimellä.... joskus jää jumiin tuollaisiin asioihin, vaikka ratkaisu on helppo.
Takaperälle tein kiinnityket ja kardaanin...
Pako- ja imusarjan meinaan ottaa TD mallista, niin pakoputken lähtö asemoituu paremmin. Laitoin jo ostoilmonkin, mutta saa tarjota jos löytyy ylimääräisenä.
Takaperälle tein kiinnityket ja kardaanin...
Pako- ja imusarjan meinaan ottaa TD mallista, niin pakoputken lähtö asemoituu paremmin. Laitoin jo ostoilmonkin, mutta saa tarjota jos löytyy ylimääräisenä.
Re: Dieseliin automaattilaatikko?
Terve taas.
Kubotalla on nyt aurattu pari talvee onnistuneesti ja ainut joka kiusaa on vesipumpun remmin huono kiristin joka välillä löystyy ja ampuu remmin mäelle.
Tilanne paranisi, jos vesipumppun saisi pyörimään myötäpäivään.
Käviskö motonetin 30-9026 vesipumppu suoraan felician 1.9D:n runko-osaan?
30-9026
1,6-55kW 1F 7.96->99
1,6-AFT 74kW vm99
1,8/2,0/16V ->99 (napa-ø30mm)
TDi-1,9 1Z/AHU ->99 yleensä "pitkä" runko-osa
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/510/6 ... Vesipumput
Tuolla pumpulla nykyinen kiristin toimisi ja pumpun lisäksi tarvitsisi vain pitemmän remmin ja urallisen hihnapyörän pumpulle.
Sähköistä en vielä haluaisi laittaa, kun nykyiset vesiletkut on modattu tuolle rungolle.
Kubotalla on nyt aurattu pari talvee onnistuneesti ja ainut joka kiusaa on vesipumpun remmin huono kiristin joka välillä löystyy ja ampuu remmin mäelle.
Tilanne paranisi, jos vesipumppun saisi pyörimään myötäpäivään.
Käviskö motonetin 30-9026 vesipumppu suoraan felician 1.9D:n runko-osaan?
30-9026
1,6-55kW 1F 7.96->99
1,6-AFT 74kW vm99
1,8/2,0/16V ->99 (napa-ø30mm)
TDi-1,9 1Z/AHU ->99 yleensä "pitkä" runko-osa
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/510/6 ... Vesipumput
Tuolla pumpulla nykyinen kiristin toimisi ja pumpun lisäksi tarvitsisi vain pitemmän remmin ja urallisen hihnapyörän pumpulle.
Sähköistä en vielä haluaisi laittaa, kun nykyiset vesiletkut on modattu tuolle rungolle.
Re: Dieseliin automaattilaatikko?
Se on vaan pöljän tuntuinen homma, mutta hihnan urapuoli kuuluukin sen sileän vesipumpun hihnapyörän päälle.
1Y:hän sulla vissin on?
1Y:hän sulla vissin on?
Re: Dieseliin automaattilaatikko?
Siis kuuluuko toi skodan 1.9D:n pumppu pyöriä myötäpäivään? Mielestäni sen moneen kertaan tarkistin ennen muutoksia ja vahva tunne että se pyöri vastapäivään.
Vähän vanhaa projektikuvaa:
Vähän vanhaa projektikuvaa:
Re: Dieseliin automaattilaatikko?
https://www.gatesautocat.com/drive/SEAT ... 3-99/31240
Eikös Skodassakin 1Y ollut. Tuolla Gatesin sivulla on ihan selvät kuvat
Eikös Skodassakin 1Y ollut. Tuolla Gatesin sivulla on ihan selvät kuvat
Re: Dieseliin automaattilaatikko?
Lähde: http://vwts.ru/forum/172001.html
Kysymys onkin sopiiko esim. 1Y polon vesipumppu felician vastaavan tilalle?
Re: Dieseliin automaattilaatikko?
Ei kun Motonettiin vertailemaan... Pyydät molemmat tiskille ja sitten optisilla lukijoilla tarkastamaan. Tarvittaessa mauseri mukaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa