Ois lähipiiriin tulossa vaihdossa 2008 Transu 2.5TDI koneella. Tämä yksilö oli manuaali. Alta 200tkm ajettu.
Mitäs tuommoisesta tietää kysyä/tarkistaa varmasti,mitkä on ongelmakohtia?
2008 2.5TDI Trasporter tiedettyjä tyyppivikoja
Valvoja: ffp jäsenet
Katso ensimmäisenä huoltokirja, mitä leimoja löytyy vai löytyykö.
- Gates-kytkimet vaihtoväli 180 tkm
- Hiukkassuodattimen täyttöaste pitäisi löytyä edellisestä huoltoselosteesta. Jos ei löydy, kannattaa käyttää testerissä.
- Etuvetoisissa oik. vetoakselin sisäpää on kulutustavaraa
- Jos kyseessä suomiauto, pitäisi löytyä Webasto. Toimiiko, onko kelloa?
- etuiskareiden yläpäitten laakerit on kulutustavaraa
- ajovalojen korkeussäädön toimivuus kannattaa tarkastaa. Vian sattuessa kohdalle on edessä umpion vaihto. Tuplavalollisissa on monesti ajovalon heijastinpinta viallinen
- Gates-kytkimet vaihtoväli 180 tkm
- Hiukkassuodattimen täyttöaste pitäisi löytyä edellisestä huoltoselosteesta. Jos ei löydy, kannattaa käyttää testerissä.
- Etuvetoisissa oik. vetoakselin sisäpää on kulutustavaraa
- Jos kyseessä suomiauto, pitäisi löytyä Webasto. Toimiiko, onko kelloa?
- etuiskareiden yläpäitten laakerit on kulutustavaraa
- ajovalojen korkeussäädön toimivuus kannattaa tarkastaa. Vian sattuessa kohdalle on edessä umpion vaihto. Tuplavalollisissa on monesti ajovalon heijastinpinta viallinen
saakohan pikkasen lainata?
Lainaus:
- Etuvetoisissa oik. vetoakselin sisäpää on kulutustavaraa
miten tämä ilmenee? itsellä ääntelee kääntäessä, sellaista naksumista. Epäillys olisi ulompi mutta kun se on vaihdettu n. vuosi sitten, eikä kilometrejä ole paljon siihen tullut sen jälkeen
Itse itseäni lainaten, etuiskareiden yläpäiden laakerit paukkuvat/rutisevat käännettäessä.
Niistä on tullut uudempi versio muistaakseni 2012
Lainaus:
- Etuvetoisissa oik. vetoakselin sisäpää on kulutustavaraa
miten tämä ilmenee? itsellä ääntelee kääntäessä, sellaista naksumista. Epäillys olisi ulompi mutta kun se on vaihdettu n. vuosi sitten, eikä kilometrejä ole paljon siihen tullut sen jälkeen
Itse itseäni lainaten, etuiskareiden yläpäiden laakerit paukkuvat/rutisevat käännettäessä.
Niistä on tullut uudempi versio muistaakseni 2012
Eli ulommala vaikuttaa, eli naksuu esim kun peruuttaa ja ajaa vaikka rattia ei käännä (tosin kääntäen ajaa mutta samansuuntaisesti). Eli aloitetaan uloimman vaihdolla. Taas... Nyt on tullut mätänetin listoille skf vaihtoehto, siis sellainen sitten. Paikallaan kun kääntää rattia ei maksu eli silloin se ei kai ole se ylälaakeri? Eli veto päällä naksuu
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa