Lähinnä kiinnostaa kalliimmat viat. Turbot,kansiviat jne.
mitä kannattaa huomioida ko. mallissa?
300tkm ajettu IV Golf tyyppiviat?
Valvoja: ffp jäsenet
Oli tekniikka mikä tahansa, niin iskarin yläpää laakerit itellä oli nöideb kestävyys n. 200tkm / 3 vuotta. Kallistuksenvakaajan tukikumit 200tkm. Kuskinpuolen etupyörän laakeri 300-350tkm menee aika varmasti.
Etupään iskarit ainaki suosittelen nuolla kilsoilla jo golffiin vaihtamaan, niin tuloo vähä mukavempi ajella.
Nokka-akselin kunto kannattaa myös tarkistsa. Omaan asz koneella olleeseen boraan ei oltu/tullu vaihdettua 498tkm mennessä, mutta kyllä yks pakonokka oli jo vähä itteensä saanut.
Etupään iskarit ainaki suosittelen nuolla kilsoilla jo golffiin vaihtamaan, niin tuloo vähä mukavempi ajella.
Nokka-akselin kunto kannattaa myös tarkistsa. Omaan asz koneella olleeseen boraan ei oltu/tullu vaihdettua 498tkm mennessä, mutta kyllä yks pakonokka oli jo vähä itteensä saanut.
-
- -
- Viestit: 165
- Liittynyt: 5.5.2014 16:30
Eipä tuo nokkien kuluneisuus välttämättä oiri mitään, ennenkuin on ihan loppu tai paininkuppi rikki. Tässä hyvä esimerkki, josta voi päätellä, että ei ole mitään vikaa. 1,9tdi ahu ~430tkm tuolloin ajettu. Seisonut pihassa tammikuun -10 - -20°C pakkasessa pari viikkoa käyttämättömänä, ilman lohkolämppäriä käyntiin:
https://www.dropbox.com/s/sykeii2msdvronk/20150106_191851.mp4?dl=0
Nyt kun mittarissa on 447tkm otin venakopan auki tarkistaakseni tilanteen ja tulos oli tämä:
https://www.dropbox.com/s/80uiie1vt2pzb4e/20150321_165120.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/sykeii2msdvronk/20150106_191851.mp4?dl=0
Nyt kun mittarissa on 447tkm otin venakopan auki tarkistaakseni tilanteen ja tulos oli tämä:
https://www.dropbox.com/s/80uiie1vt2pzb4e/20150321_165120.jpg?dl=0
Heh, mittarissa nyt 388tkm ja katsurisetä sanoi, että kuskin puolen etulaakeri menossa rikki :)
Tänään kanssa kävin konttorilla, 304tkm ja kuskin puolen etulaakerissa aikamoinen välys. Ei kyllä mielestäni jyristä vielä, ei ainakaan kuule rengasmelun ylitse....Täytyy tilailla laakeri ja paukuttaa se paikalleen pyhinä kun on hyvää aikaa.
^lieriöllaakeriko se on ja prässäämällä pitää painaa vanha pois ja uus tilalle?
http://www.ebay.co.uk/itm/1x-SKF-WHEEL- ... 58b616aac3
http://www.ebay.co.uk/itm/1x-SKF-WHEEL- ... 58b616aac3
Eikös se niin ole, toisessa ketjussa tuosta taannoin oli jutustelua:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=202405
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=202405
Ei se ebaykään aina se halvin ole: http://www.topautoosat.fi/skf-1362297.html
Heti huomas että tuo 44 puntaa on paljon ;)
Mutta miten kukin ottaa, jos se nyt sen 300tkm niin voi se tuntua tyyppivialta, mutta mielestäni jo vain ominaisuus... Transitin 2007-2012 etupyöränlaakerin kesto on noin 150tkm....
Heti huomas että tuo 44 puntaa on paljon ;)
Mutta miten kukin ottaa, jos se nyt sen 300tkm niin voi se tuntua tyyppivialta, mutta mielestäni jo vain ominaisuus... Transitin 2007-2012 etupyöränlaakerin kesto on noin 150tkm....
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa