Golf iv 1.9tdi 4motion-00 vikakoodi/ letkuapuja

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

Golf iv 1.9tdi 4motion-00 vikakoodi/ letkuapuja

ViestiKirjoittaja peeki » 24.1.2015 14:05

Luin vikakoodit tuosta uudesta ostoksesta. Koneen koodi on AJM.
Seuraava vikakoodi löytyi:
17849 p1441 egr venttiilin virtapiiri avoin/oikosulussa maahan
Yritin hiukan googletella ja jostain löysin ohjeeksi tarkastaa sulakkeen nro 34. Se oli ehjä.

Seuraavaksi otin koneen päältä muovin pois. Egr ventiilille ei mene letkua joka ohjaisi sitä... Löytyykö jostain selkeää kuvaa miten/ mistä mihin nuo pikkuletkut pitäisivät mennä?
Luultavasti jotain viritystä on harrastettu mutta olisi kiva aloittaa siitä että ne on varmasti oikein laitettu. Sitä egr venttiilille kuuluvaa letkuakaan en pikaisesti katsottuna löytänyt...

Nyt jos jollain olisi selkeä kytkis noille letkuille niin olisin kiitollinen...

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 24.1.2015 15:10

Tottapa ajm golffissaki on rintapellissä ne solenoidit siinä abs yksikön päällä. Kivasti vierekkäin ovat ainaki alunperin.

Kytkennästä. Alipainelinjasta letku toimilaitteelle, josta letkut egr venttiilille ja toinen eli paluu ilmanottoboksin kanteen.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 24.1.2015 19:13

Tuo vikakoodi viittaa EGR:n magneettiventtiilin sähköpuoleen, ei pitäisi olla tekemisissä alipaineputkien kanssa.

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 24.1.2015 19:57

Voi olla että johtoon nypätty irti tai poikki. Noiden letkujen reitit olisi hyvä tietää niin saa ne satavarmasti oikein/ tarkistettua...

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 24.1.2015 20:01

Letkujen suhteen kytkentä taitaa olla samanlainen kuin viereisellä ahtopaineen säätöventtiilillä, erona että toisesta menee letku ahtimeen ja toisesta EGR-venttiiliin ;)

e: Eipä tuolla EGR:llä ole väliä vaikkei käytössä olekaan, eipä karstoitu imusarja.
Mulla on "jatkettu" venttiilille menevä letku käyttäen ohuen kierretangon pätkää, toisinsanoen letku on tukittuna.

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja cre8tor » 25.1.2015 5:07

http://workshop-manuals.com/volkswagen/ ... m_atd_auy/

Tuossapa nuo alipaineletkut. Vinkkinä: googlen kuvahakuun ajm vacuum hoses ;)

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 25.1.2015 11:30

Kiitokset noista kuvista. Taidan joutua tekemään kaikki uusiksi, uusilla letkuilla ym...

Virityksiä löytyi päivänvalossa: oli lyijykynää jossain välissä ja n18 eli se egr:rää ohjaava venttiili puuttui kokonaan.
Onko nuo venttiilit kaikissa samoja? On tuossa purussa T5 ja siitä saanee tuon n18 venttiilin...?
Tulppaan sitten egr:ran laipalla kunhan käsi tästä paranee ja pääsee ruuvaamaan..

venttiilin puuttuminen antoi vikakoodin joten hyvä se on sinne saada vaikka ei olisikaan käytössä.

Huomenna letkukauppaan ostelemaan letkuja...

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 25.1.2015 16:42

Ite tällä järjellä tekisin niin että putsaisin imusarjan ja jättäsin egr:n toimintaan. Putsaa sitte taas 200tkm päästä sen. Vaikuttaa se vaan niin paljon lämpeämiseen. Itellä softassa deletoitu ja ikävä tulee ku kylää ajaa ees taas kolmenkympin pakkasella.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 41 vierailijaa