Wv Touran 1.9 TDI 77Kw -05 Letkulämmitin.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Nalleuppo
-
Viestit: 36
Liittynyt: 6.10.2014 6:33

Wv Touran 1.9 TDI 77Kw -05 Letkulämmitin.

ViestiKirjoittaja Nalleuppo » 29.12.2014 8:46

Hellou!!
Tässä kireänä pakkas aamuna heräsi mietintä että kyllä pitäs saada jonkinasteinen moottorinlämmitin tuohon kotteroon, ja mitä tuossa googlettelin niin vaihtoehtoja oli tarjolla "säteilylämmitin" mikä nyt luetun perusteella oli ihan yhtä tyhjänkanssa, ja
Sitten osu vastaan "letkulämmitin" joka oli saanut ihan hyvää palautetta, niin olisko jollain heittää koodia kyseiselle lämmitimille.Moottori on1.9TDI 77Kw vm.05.(Moottori tyyppi) BKC
Lisäkysymyksenä;
paljonko ihan webaston asentaminen tuohon maksaa vai onko autossa jo vakiona ns "automaattinen" lisälämmitin jonka saisi kellolla aktivoitua?!?
Letkulämmitimen infot kiinnostaa kaikkein eniten.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 29.12.2014 10:20

Suomi-autoissa pitäisi olla vakiona lisälämmitin.

Lisäsarjalla siitä saa esilämmittimen.

lasses
-
Viestit: 608
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 29.12.2014 10:21

Lisälämmittimen tai siis webaston olemassa olosta on tarra maskin yläosassa nokkapellin alla. Toinen keino on ottaa oikean puoleisen sumarin ympäriltä muovi irti ja katsoa näkyykö webastoa sisälokasuojan edessä. Etummaisena pitäisi näkyä kiertovesi pumppu jos sellainen on sinne asennettuna.

Nalleuppo
-
Viestit: 36
Liittynyt: 6.10.2014 6:33

ViestiKirjoittaja Nalleuppo » 29.12.2014 11:08

Kiitoksia inffoista
No nih konepellinalle kurkattu ja kyseinen "Webasto" tarra sieltä löytyi.
Onko infoa heittää paljonko tuollainen lisäsarja kustantaa, ja onko mahdollista itse asentaa.?? Kaiken järjenmukaan siihen tulee vain ajastinkello, vai joutuuko muokkaamaan koneen ohjainyksiköstä jtn asetuksia lisälämmitintä varten ??

lucifer
-
Viestit: 555
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 29.12.2014 17:02

Kaiken järjenmukaan siihen tulee vain ajastinkello


Kyllä siihen pitää myös vesipumppu asentaa jotta vesi kiertää ilman koneen käyntiä.
Ja se kellolaite. Oliko vielä joku muukin palikka minkä vaati?
Ei taida ihan muutamalla satasella selvitä..ja sitten päästään siihen että sun weba on ollut autosi nokalla sen 10v. eli jossei ole koskaan putsattu/huollettu niin sekin olisi syytä tehdä..
Järkevintä olisi asennuttaa suoraan thermotop EVO joka on kuulemma mallina jo parempi kuin thermotop V (joka sinulla todennäköisesti on)..

Nalleuppo
-
Viestit: 36
Liittynyt: 6.10.2014 6:33

ViestiKirjoittaja Nalleuppo » 31.12.2014 5:51

Jep samanmoista inffoa sain asennuspaikasta juuri tuo auton ikä ja webaston malli ja ylipäätänsä sen toimivuus tiimoilta.

Sitten rupesin selvittämään tätä letkulämmitin asiaa, niin BKC moottoriin ei saa letkulämmitimiä laittaa koska saattaa kierrättää vain osassa lohko veden ja kun osalohkoa on vain lämmin niin moottorin boxi lukee tilanteen väärin ja ei käynnistykkään.
Säteilylämmitin on ainoa mitä Calixilta löytyy kyseiseen moottori tyyppiin.

Onko jollain ihan tietoa ja kokemusta letkulämmittimen toimivuudesta kyseisen moottorityypin BKC tiimoilta ??

Osamies.fi kun pistää auton tiedot ja mallin niin se tyrkkää kuitenkin Letkulämmitin RE480 mallia kyseiseen vankkuriin En tiedä lukeeko toi osamiehen nettisivu moottorityypin mukaan vai ihan pelkästää "tietojen pesrusteella" lämmittimien sopivuudet

Löysin kyseisen pumpun Calixiin, eli saisoko tuolla pumpulla veden kiertämään toivotulla tavalla http://www.tarvikkeet.fi/tuote/5935/let ... umppusarja

lasses
-
Viestit: 608
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 2.1.2015 21:49

Itse olen alkanut miettiä voisiko sen wepaston tilallle laittaa kunnon letkulämmittimen. Sitten kytkisi kiertovesipumpun akkulaturiin. Kun tökkäisi auton tolppaan niin akkulaturi saa virtaa kiertovesipumppu pyörii ja kierrättää lämppärin lämmittämää vettä koneessa. Olisi huomattavatsi parempi kuin tuo onneton rasvapotan lämmitin, jonka olemassaoloa ei oikein edes huomaa muuten kuin sähkölaskusta. Ja pääsis eroon tuosta wepastonpaskasta for good.

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja harald » 2.1.2015 22:18


Nalleuppo
-
Viestit: 36
Liittynyt: 6.10.2014 6:33

ViestiKirjoittaja Nalleuppo » 3.1.2015 5:58

Kiitoskia "Harald" Linkistä!!!
Taitaa lähteä Defa tilaukseen!!!

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja harald » 3.1.2015 16:38

Tuohan ei mikään Defa ole, vaan aito kiinalainen jossa vain keskustelujen minimoimiseksi Defan liitin valmiina. Tehokas tuo kuulemma kyllä on, jos autossa on ilmastointi voisi releellä laittaa puhaltimenkin päälle ja koppikin lämpeäisi. Noita on 1500, 2000 ja 3000 wattisina.

lasses
-
Viestit: 608
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 3.1.2015 17:40

Joo siksi pistinkin tuohon, että kunnon letkulämppärin. Aika painava mötikkä tuo, eli jonkun tuen tarvitsee. Ei ollut kaverin portterissa kovin pitkäikäinen ilo, alkoi tolpan sulaketta polttamaan.

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 4.1.2015 1:17

Itsellä lähti jo toinen tällainen sarja tilaukseen kavereiden touraneihin http://www.ebay.com/itm/VW-Touran-TDI-m ... 43cf4d3a83

Ei tarvitse mitään ohjelmointeja tehdä. Sulake rasialta sähköt, puhaltimen moottorille piuhat ja webastolle yksi piuha. Tuo sarja on automaatti ilmastoinnilla oleviin. Kiertovesipumppu kannattaa ensin katsoa löytyykö ja että toimiiko webasto nyt.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 4.1.2015 17:59

Asensin TT Thermon aikaisemman mallin pojan Audiin. 1000 watin teholla puolesta tunnista tuntiin pakkasista riippuen ja moottori on käden lämpöinen.
Pittää ostaa omaan Skodaan tuo uudempi malli, niin ei tartte rakennella sähköjohtoja.
Skodassa nyt DEFA ilman pumppua öljynsuodattimen jalassa olevan lämmönvaihtimen paluuletkussa, mutta se sekottaa ECU:n lyhyellä lämmityksellä ja kone ei meinaa käynnistyä. Pumppumallisella ei tätä ongelmaa.
Ja tää on paljon halvempi, kuin Webasto tai Eberi eikä oo ongelmia akun kanssa. Edellyttää tietty, että verkkovirtaa on saatavilla.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 6.10.2015 16:23

Onko tosi että tuo vakio webasto ei puhalla tuonne auton sisälle ollenkaan ilmaa?? Vai pittääkö jotakin asetuksia laitella? Laite pöhisee muuten ja kone lämpiää mutta olis kiva jos olis sisältäkin lämmin.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 6.10.2015 16:34

Toimiva webasto lisäsarjalla käynnistää auton oman puhaltimen nesteen ollessa riittävän lämmintä.

Jos autossasi on oikeat laitteet, todennäköinen vikakohta löytyy ipcu-releestä.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 8.10.2015 18:59

Mistähän moinen rele löytyy?

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 9.10.2015 19:09

Jälkiasenteisessa sarjassa rele voi olla vaikka missä. Tulipellissä, vesikaukalon suojamuovin alla, kojetaulun sisällä; riippuu ihan asentajasta.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 10.10.2015 18:57

No jos Touranin oma tehdaswebasto on päivitetty seisontalämmittimeksi niin IPCU-rele löytyy kojetaulun sisältä kuskin jalkotilassa olevan tavaralokero yläpuolelta. Sieltä löytyy relekeskus johon ipcun relepohja kiinnitetään. Eikä se johtosarja anna myöden sitä kovin pitkälle viemäänkään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 29 vierailijaa