Itseltä löytyy otsikon mukainen 1,9 dieseli Touran BKC-moottorilla (77kW) ja tallissa kampiakselivikainen 2.0tdi 170hp BMR-moottori kaikilla kilkkeillä... Mitä te viisaammat tekisitte tilanteessa, kun ideana olisi heittää vahvemman moottorin osia touraniin. Eli esim. suuttimet ja turbo, odotettu tehonlisäys + ohjelmointi?...
Ideoita otetaan vastaan!
Touran 1,9tdi (BKC) 6-vaiht. tehot --> 200 hp
Valvoja: ffp jäsenet
Tuosta BMR koneesta et saa mitään osia käytettyä järkevästi tuohon BKC:hen.
Toimiva resepti Bkc:hen:
Arl:n tai Asz:n suuttimet
Finturbon gt1852v-hybridi (mielellään v-band pakopesään tehtynä jolloin täysin bolt on)
Kunnollinen softa
Noiden lisäksi tarttet vielä paremman kytkimen jos meinaat käyttää kaiken tarjolla olevan väännön.
Toimiva resepti Bkc:hen:
Arl:n tai Asz:n suuttimet
Finturbon gt1852v-hybridi (mielellään v-band pakopesään tehtynä jolloin täysin bolt on)
Kunnollinen softa
Noiden lisäksi tarttet vielä paremman kytkimen jos meinaat käyttää kaiken tarjolla olevan väännön.
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 22.4.2013 18:24
1.9TDI kanssa käytössä 6v pikkulaatikko jonka nimellinen väännönkesto 250Nm
Näissähän on tosiaan tuo 02S? tyypin vaihteisto joihin taisi mennä samat vetarit ja 228mm kytkin\vauhtipyörä kuin 5-lovisiinkin. Mutta onko tosiaan nimellinen väännönkesto vain 250Nm.. eikös tuossa BKC moottorissa ole vakiona jo ainakin tuon verran vääntöä?
Re:
Tero P kirjoitti:Tuosta BMR koneesta et saa mitään osia käytettyä järkevästi tuohon BKC:hen.
Toimiva resepti Bkc:hen:
Arl:n tai Asz:n suuttimet
Finturbon gt1852v-hybridi (mielellään v-band pakopesään tehtynä jolloin täysin bolt on)
Kunnollinen softa
Noiden lisäksi tarttet vielä paremman kytkimen jos meinaat käyttää kaiken tarjolla olevan väännön.
Saksanmaalta uudet Boschin suuttimet 600€
Täytyykö ohjelmoida jos vaihtaa ensalkuun pelkät suuttimet ??
EGR delete, turbo vaihtoon ja ohjelmointi edessä..
Re:
jyri.h kirjoitti:Ja sitte kosahtaa kirstu :)
1.9TDI kanssa käytössä 6v pikkulaatikko jonka nimellinen väännönkesto 250Nm. 2litraisissa dieseleissä on sitten isompi (kestävämpi) 6v vaihteisto.
Tuo ei ihan täysin pidä paikkansa.
Ainakin ASZ 130hv ja ARL 150hv yhteydessä on laatikkona isompi 02M....
En tiedä onko käytetty muiden moottorien kanssa.
Pienempitehoisten kaverina on sitten 6-vaihteista "pikkulaatikkoa". 5-vaihteisia versioita on vissiin rääkätty jopa yli 600Nm väännöillä ilman isompia välittömiä ongelmia, toki käyttäjä sen keston ratkaisee.. on noita vakiokoneillakin saatu rikki.
Sama mikä laatikko siellä on, niin kestoikä ei taatusti ainakaan lyhene kun välttää matalilla kierroksilla väännättämistä ja huolehtii myös öljyvaihdoista ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 67 vierailijaa