Terve,
Tarkoitus olisi ostaa Golf vm. 07-10 diesel koneella. Asiaan vihkiytymättömänä tarvisin tietoa kummalla koneella kannattaa auto ostaa. Budjetti riittää noin 170tkm-230tkm ajettuun autoon. DSG-vaihteisto on kiva ajaa, mutta kuullut pelkkää huonoa.
Elikkä mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota autoa ostaessa, massapyöräthän noissa tuntuu menevän..
Tuleva ex-auto on Saab 9-3 Re85..
1.9tdi VS 2.0tdi
Valvoja: ffp jäsenet
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 1.10.2014 13:35
Mallivuodesta 2009 alkaen löytyy myös 2litraista ensimmäisen sukupolven commonrailia, ainakin moottorikoodeilla CBAA/CBAB. Tuo on melkoisen paljon sivistyneempi käytökseltään ja ennenmuuta äänimaailmaltaan kuin aiemmat pumppusuutinmoottorit. Jotain lastentauteja noissakin taisi olla mutta tarkempaa muistikuvaa ei ole.
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 24.6.2014 21:34
Jos kerran V Golffiin olet dieselinä päätymässä, niin itse ottasin edelleen nykyisen combon; Manuaali&BKD. Itsellä nyt mittarissa 275 tkm ja alkuperäisellä ahtimella mennään. Jälkikäyttö (itsellä 30 sekuntia- 1 minuutti ajon jälkeen) säästää turboa huomattavasti. Kytkin vaihdettu 270 tkm kohdalla, samoin kaikki koneen tukikumit. Ota huomioon, että uusi kytkin alkuperäisillä SACHS-osilla on sitten melko hintava. Itsellä tästä syystä kiinteät hilppeet.
BKD moottorina ihan ok, kulutus pitkässä aikavälissä 5,8 litraa sataselle kun molemmat kuskit osaavat kyllä käskeä. Tehoalue jotakin 1700-4000 kierroksen välillä, yllä tai alla melko hengetöntä menoa. Öljyä kuluu desi tonnille ja LL öljyistä siirrytään tavallisiin seuraavassa huollossa.
Pumpparin miinuksena on toki hieman suurempi kulutus ja karkeampi käyntiääni, kun CR-koneessa. Isona plussana taas itse tykkään siitä, että veto ei ole yhtä "kuminauhamaista", kuin CR-koneessa, kun veto alkaa niin sen myös huomaa.
BKD moottorina ihan ok, kulutus pitkässä aikavälissä 5,8 litraa sataselle kun molemmat kuskit osaavat kyllä käskeä. Tehoalue jotakin 1700-4000 kierroksen välillä, yllä tai alla melko hengetöntä menoa. Öljyä kuluu desi tonnille ja LL öljyistä siirrytään tavallisiin seuraavassa huollossa.
Pumpparin miinuksena on toki hieman suurempi kulutus ja karkeampi käyntiääni, kun CR-koneessa. Isona plussana taas itse tykkään siitä, että veto ei ole yhtä "kuminauhamaista", kuin CR-koneessa, kun veto alkaa niin sen myös huomaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa