AHD nakutus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

^WatcheR^
-
Viestit: 176
Liittynyt: 20.9.2004 15:16

AHD nakutus

ViestiKirjoittaja ^WatcheR^ » 4.9.2014 14:44

Alko lt35 rallattelemaan ihan kivasti ku otin railakkaamman kiihytyksen. Vaimea nakutus kuulunu jo toista viikkoa ja hieman ehkä koventunu mutta nyt poksahti jotain.

Noissahan on alipainepumppuja menny ja pitää melkosta mekkalaa eli vois olla se mutta aattelin mitata välykset nostajilta ni oisko kellään tietoa paljonko kuuluis olla ja toleranssit?

Veto päällä vaimenee melko totaalisesti mutta säksätys/nakutus alkaa heti ku hölläät kaasua ja metakka jotain käsittämätöntä ku päästää moottorijarrulle.
Sit ku jättää tyhjäkäynnille ni hetken päästä häviää. Ei kokonaan mutta siedettäväks.

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 4.9.2014 18:15

Eikös tuo AHD ole viisipyttyinen? Niissähän on hydrauliset nostajat. Eli välys = 0. Saattaa olla joku nostajista löysän oloinen.

^WatcheR^
-
Viestit: 176
Liittynyt: 20.9.2004 15:16

ViestiKirjoittaja ^WatcheR^ » 4.9.2014 20:12

Joo 5 pyttynen on ja hydrauliset.

Eipä ollu nostajissa mitään vikaa. Ei menny 0.05mm liuska väliin..

Alipainepumppu nyt ainakin hajalla koska alipainepuolelta tippasee öljyä.
Tällä hetkellä vaan mietityttää ku v-checker näytti koodiks 00550 injection commencement regulation joka taas pika google/hakutuloksella viittais jopa että jako olis pompannu.

ois ehkä jopa hyvä jos noin olis koska jakopään teki paikallinen korjaamo tossa puolikkaan vuotta sitten ni joutuis olla jopa joku virhe....EHKÄ. selvitellään..........

^WatcheR^
-
Viestit: 176
Liittynyt: 20.9.2004 15:16

ViestiKirjoittaja ^WatcheR^ » 7.9.2014 8:23

jaa-a.... empä sitten enää keksi mitään koska käytin alipainepumpun pöydällä ja totesin ehjäks kaikinpuolin ja putsasinkin tietysti samalla ni ei vaikuttanu mihinkään mitään..

voiskohan olla suutin tai pumppu tai jako sekasin vai onko sitten uskottava että koneesta joku laakeri tms.

ihmetyttää vaan suuresti ku kylmänä on metakka melko vaisua ja sit ku lämpenee ni kovenee todella pahaks.

voisko sillon olla suutinkaan koska sama toimintahan siinä on kylmänäkin?

vai muuttaako nuo ennakkoa jotenkin kylmäkäynnistyksissä tjsp.?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 7.9.2014 12:30

Muuttaa ennakkoa startissa ja sitte mm lämpöjen, kuorman jne suhteen. Piuhalla näät sen perusennakon niin voi sen ajotuksen sulkea pois ainaki. Piuhalla näkee myös suutinten korjausarvot, että selviää seki. Jotkuhan ajaa vauhtipyörän niin loppuun että pitää aivan jumalatonta mekkalaa, ettei tästä ole kyse?

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 7.9.2014 16:19

Suutinvian saa todettua suhteellisen helposti. Kone käyntiin ja sitten yksi suutin kerrallaan käyttää suutinputkea löysällä. Jos siellä joku suutin ääntelee, niin siitä kun löysää putkea, pitäisi mekkalan pienentyä.

^WatcheR^
-
Viestit: 176
Liittynyt: 20.9.2004 15:16

ViestiKirjoittaja ^WatcheR^ » 8.9.2014 7:56

Vauhtipyörän? Hmmmm... kai sekin kuuluis kokoajan eikä korostu lämpösenä mitenkään?

Osaatteko sanoa mitä "portteja" luetaan jos v checkerillä kattelee ennakkoa tai suuttimien tietoja vai näkeekö sillä?

Voiko esim. Suutin tai pumppu hajota jos ennakko on selkeesti perseellään esim. 10-15tkm?

^WatcheR^
-
Viestit: 176
Liittynyt: 20.9.2004 15:16

ViestiKirjoittaja ^WatcheR^ » 14.9.2014 7:19

Laitetaampa tännekkin eli kampuran päästä oli hihnapyörästä murtunu kiila ja kampiakseli siis pyörähtäny vähän väärään asentoon verrattuna jakopäähän.
merkit oli silti jakopäässä kohallaan eli ilmeni vasta sitten ku pyörähti sen verran että leikkas kiinni koko pata ja purettiin jakopää sitten kokonaan auki ni näki.

paska säkä ja oishan tuon osan voinu vaihella jakorempan yhteydessä mutta eipä käyny mielessäkään. pidin sitä värinänvaimenninta tärkeempänä joten se uusittiin.

sinäänsä vituttaa hieman koska se rulla olis ollu 20€ ja värinänvaimennin kuitenkin 150€ että eipä ois liian kallis ollu uusia samalla.. :O

noh, virheistä oppii

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 14.9.2014 22:20

Tai siis oppii edellisen asentajan virheestä. No, tietääpä nyt jatkossa ainaki että se on kiilalla siinä.

jiitek
-
Viestit: 79
Liittynyt: 26.8.2006 12:41

ViestiKirjoittaja jiitek » 16.10.2014 9:41

Eli kampiakselin päässä oleva pultti oli jäänyt hihnanvaihdon yhteydessä vaihtamatta ja löysälle?
Pelkkä kiilahan, olipa se ratas uusi tai vanha, ei kauaa kestä jos värinänvaimenninhihnapyörä alkaa löystyä.

Se pultti pitää vetää ihan tautisen tiukalle ja damperin kiinnipitoon on olemassa aivan oma erikoistyökalunsakin. Työkalu tuetaan jatkovarren kanssa runkopalkkia vasten ja sitten iso mies vääntämään metrisen vääntimen kanssa oikeasti lujaa!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa