Transporter T5?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mha80
-
Viestit: 4
Liittynyt: 9.7.2014 11:17

Transporter T5?

ViestiKirjoittaja mha80 » 9.7.2014 11:51

Hakusessa on käytetty Transportteri T5. Mitä asioita olisi hyvä tarkistaa / ottaa huomioon? Onko tietyissä moottorimalleissa ollut selvästi enemmän ongelmia? Manuaali vai automaatti aski? Käsittääkseni tuosta 2,5TDi on ollut hyviä kokemuksia...?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 9.7.2014 12:39

Muistan kuulleeni että alkupään 2.5tdi malleissa oli vikoja enemmän, olikohan -06 tai jotain minkä jälkeen paranivat.

KariT5
-
Viestit: 43
Liittynyt: 17.11.2012 9:13

vikoja

ViestiKirjoittaja KariT5 » 14.7.2014 11:43

Mulla on 2004 T5, tehokkaimmalla diisselillä (ambulanssi).

Ajettu 430tkm. Heti kun ostin auton niin pumppusuuttimet joutui huoltamaan. Muuten on toiminut ilman vikoja.

Öljynvaihdot ja huollot joutuu tekemään tietysti. Etupäässä on jotain niveliä ja puslia vaihdettu, niiden kuluminenhan on ihan normisettiä.

Etuovien etureunan tiivisteet hajoo joka talvi, mutta ruostetta ei ole tullut edes suomen suolaisilla teillä...

Itte olen ollut tyytyväinen ja vaikka pumppusuutinremppa ei halpa ollut, niin maksaa miellään noista extra hevosvoimista. Ei tarvi sitten porata kun ei kulje mihinkään...

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 15.7.2014 2:05

Ja suutinrempan teettää oli mitkä tehot vaan, kilometreistä se on kiinni. Toinen minkä teettää jossain vaiheessa on paininkuppi/ nokka-akseli remontin. Perusmoottori on ihan yhtä luja ku jakopumppu r5.

passatpwd
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.10.2005 14:56

ViestiKirjoittaja passatpwd » 22.9.2014 16:32

T5 portteri 2.5tdi aj. 996tkm, yksi pumppusuutin 400tkm kohdalla, turbo 500tkm kohdalla, alakerran laakerit todettu kuluneeksi 879tkm kohdalla. Muuten orig tekniikka

Väittäisin vahvaksi moottoriksi! Kohta miljoona täynnä, "ilmaiset" kakkukahvit tiedossa ;)

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 22.9.2014 23:24

Mulla on noita kaksi 2 kpl, toinen on niistä myynnissä jos saa mainostaa...

1. Ex poliisi, -05, 131hp koneella. Egr tukittu ja katti tyhjätty, ajettu n 390tkm, huollettu ajallaan. Itse ajanut 20tkm tällä, ei vikoja. Matkailuautoksi rekisteröity eli pienellä verolla. Tämä auto on myynnissä.

2. Ex taxi, -06, 131hp koneella. Koneeseen tehty yhtä sun toista remonttia, ilmeisesti ajettu väärillä öljyillä ja liian pitkillä vaihtoväleillä. Ajettu 540tkm. Kone mennyt uusiksi vuoden sisällä. Ostin n kuukausi sitten laatikkovikaisena suoraan taxikäytöstä, sen jälkeen seuraavat remontit: laatikko, vauhtipyörä ja kytkin juuri vaihdettu. Tuulilasi vaihdettu. Liukuoven modifiointia, rullien vaihto vielä jäljellä. Edessä myöskin imusarjan vaihto puhtaampaan, egr poistettu kokonaan kelloineen päivineen sammutusläppäkotelo/egr palikasta. Myöskin öljynlauhdutin taimikäsenyton imusarjan alla kusee öljyä joten sekin menee vaihtoon.. Melkein unohtui, moottrin etu ja takakannakeiden tyynyt ovat tällä hetkellä korjattu paistamalla uutta kumia mukaan, odottavat vaihtoa kunhan ensi viikolla ehdin.

Aivan hvtin mahtava auto ajaa niin maantiellä kuin kaupungissa, ilmastonti ja webasto molemmissa auttaa myös tuohon käyttömukavuuteen.

Varaosat ovat joko kalliita tai tosi kalliita,... Onneksi löytyy 1 kpl purussa omasta takaa tällähetkellä...

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 30.9.2014 8:58

Olen itsekin katsellut tuollaista T5:sta seuraavaksi kulkineeksi. Jos valitseekin tuon tehokkaamman 1,9 TDi:n, niin kerjääkö ongelmia?

Ilmeisesti näissä kaikissa on kaksoismassavauhtipyörät?

Olenko ymmärtänyt oikein, että vauhtipyörä/kytkin, pumppusuutin ja nokka-akseli -remontit ovat kaikki luokkaa 1000-1500 €?

Mitkä ovat yleisimpiä ruostepaikkoja? Sivuoven kahva onkin tiedossa.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 30.9.2014 11:10

1.9 moottorin jatkeena on sellanen laatikko, että ei kestä kuormia.

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 30.9.2014 19:31

1.9 moottorin jatkeena on sellanen laatikko, että ei kestä kuormia.


itellä ainakin on kestänyt aivan hyvin. kohta 250 tkm mittarissa ja samalla laatikolla mennään, harrastuksena autourheilu sekä moottorikelkkailu joten matkassa ja perässä kulkee milloin mikäkin lavetti ja kopissa tavaraa yllinkyllin. Vai tuleekohan sitten ajettua vähän liian varovasti...:) Lastutettuna ollut uudesta asti.

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 30.9.2014 19:39

Vähänkin isompi remppa kun on tiedossa niin uutta vaihtokonetta suosittelen. Niitä saa alle 100tkm ajettuna alle 4k€, nopeasti palaa saman verran vaikkapa kansiremontissa. Jos siis kannen joudut vaihdattamaan niin työn osuus hinnasta alkaa olemaan sen verran suuri... Ja kuitenkin sulla on vanha alakerta, vp, turbo, suuttimet ym...

Tietenkin jos työkalut pysyvät käsissä ja joitain suhteita koneistamolle niin sitten kannattanee vielä korjata..

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 1.10.2014 7:43

Taitaa olla yksilöstä (ja tuurista) kiinni kaikissa tuon ikäluokan pakuissa (T5, Vivaro, Transit...), että mikä on lopullinen hintalappu. Kaikissa on ne vikansa.

ilzzu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 10.4.2011 22:02

ViestiKirjoittaja ilzzu » 5.8.2015 19:54

Nostetaanpa tätäkin.

Eli hankinnan alla kleinbus T5 kohdalle sattui 229tkm ajettu -06 2.5tdi 96kw automaatti askilla.

Onko jotain erityishuomioitavia asioita? miten tuon laatikon kanssa?

sprint
-
Viestit: 84
Liittynyt: 26.8.2003 16:03

ViestiKirjoittaja sprint » 7.8.2015 6:04

Kun kattoo että öljy ja jäähdytysneste näyttää hyvännäköiseltä, kone käy hyvin niin niillä pääsee alkuun. Jos vika koodit pystyy lukemaan niin sekin olisi hyvä. Automaattilaatikosta ei ole tietoa.

ilzzu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 10.4.2011 22:02

ViestiKirjoittaja ilzzu » 17.8.2015 17:22

Elikkä automaatti klainbus on

cordo-00
-
Viestit: 89
Liittynyt: 4.9.2006 17:44

ViestiKirjoittaja cordo-00 » 20.8.2015 10:19

Yleisen käsityksen mukaan automaattiaski ei ole kovin kestävä T5:sessa. Minulla ei ole mitään faktaa asiasta, mutta olen antanut itselle ymmärtää, että kannattaa pysyä kaukana.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 20.8.2015 19:16

Käytöstä se tomaatin kestävyys on kiinni. Kovemmassa käytössä öljyn -ja suodattimenvaihdot kannattaa tehdä, vaikka huolto-ohjelma ei sitä vaadikaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa