Kyseessä siis Seat Leon, ajettu alle 300tkm
Mitään erityistä mitä kannattaisi katsoa..? Autoja on kyllä ollut, mut ei tuota moottorityyppiä.
Kiitos
-Toni
1.9 TDI - R4 ASZ Y Mitä kannattaa katsoa kun ostamassa?
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 1.9 TDI - R4 ASZ Y Mitä kannattaa katsoa kun ostamassa?
Tämä aihe olis nyt itsellä ajankohtainen...
Eli vinkit mihin noissa pumppareissa kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota (ja millä tavalla tulkita huomioita) olisivat tervetulleita.
Ja siis samainen automalli tähtäimessä kuin aloittajalla..
Eli vinkit mihin noissa pumppareissa kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota (ja millä tavalla tulkita huomioita) olisivat tervetulleita.
Ja siis samainen automalli tähtäimessä kuin aloittajalla..
Re: 1.9 TDI - R4 ASZ Y Mitä kannattaa katsoa kun ostamassa?
Huoltokirja taitaa olla tärkein katsottava, milloin jakopää on tehty, mitä öljyä on käytetty (pitäisi olla pumppusuutinöljy 505.01, myös 506.01 ja 507.00 täyttävät vaatimuksen) ; onko vaihdettu säännöllisesti (max. 12 kk/ 15 tkm).
Renkaat, jarrulevyt, jarrupalat... Yleiskunto kertoo paljon auton pitäjästä yleensä.
300 tkm ajettu auto saattaa olla juuri huollettu isolla rahalla, tai sitten voi olla suurta laittoa edessä lähitulevaisuudessa.
Renkaat, jarrulevyt, jarrupalat... Yleiskunto kertoo paljon auton pitäjästä yleensä.
300 tkm ajettu auto saattaa olla juuri huollettu isolla rahalla, tai sitten voi olla suurta laittoa edessä lähitulevaisuudessa.
Re: 1.9 TDI - R4 ASZ Y Mitä kannattaa katsoa kun ostamassa?
No nuo perusasiat toki on suht hyvin hallussa ja jakopäätä myöten myös vaihtuu omatoimisesti.
Lähinnä hain vinkkejä erityisesti tekniikkaan liittyen että millaiset kilinät/kolinat tms antaa vihjeitä isommista ongelmista jotka maksaa vähän enemmän ja joita ei välttämättä ihan illassa saa parkkipaikalla korjattua. Miten esim kaksoismassa oireilee tai suuttimet....
Ja toki jos korissa on jotain tyypillisiä ongelmapaikkoja joita ei välttämättä huomaa niin vinkit on tervetulleita.
Jakajapumpulliseen on jo kohtuu näppituntuma kun on jo 7v ja lähemmäs 200000km tuolla nykyisellä cordoballa ehtinyt taittaa matkaa. Kaikki huollot ja korjaukset on tehty itse. Jos tuossa nykyisessä olis ilmastointi niin sillä vois vielä jatkaa toisen mokoman matkaa :D
Lähinnä hain vinkkejä erityisesti tekniikkaan liittyen että millaiset kilinät/kolinat tms antaa vihjeitä isommista ongelmista jotka maksaa vähän enemmän ja joita ei välttämättä ihan illassa saa parkkipaikalla korjattua. Miten esim kaksoismassa oireilee tai suuttimet....
Ja toki jos korissa on jotain tyypillisiä ongelmapaikkoja joita ei välttämättä huomaa niin vinkit on tervetulleita.
Jakajapumpulliseen on jo kohtuu näppituntuma kun on jo 7v ja lähemmäs 200000km tuolla nykyisellä cordoballa ehtinyt taittaa matkaa. Kaikki huollot ja korjaukset on tehty itse. Jos tuossa nykyisessä olis ilmastointi niin sillä vois vielä jatkaa toisen mokoman matkaa :D
Re: 1.9 TDI - R4 ASZ Y Mitä kannattaa katsoa kun ostamassa?
Nokka-aksila ja paininkuppien tarkistus. Aika varmasti vaihto listalle, jos ajettu yli 15tkm vaihto välillä. paininkupit ina black toppia, jos pitää vaihtaa ;)
Re: 1.9 TDI - R4 ASZ Y Mitä kannattaa katsoa kun ostamassa?
Tämä yksilö ei onneksi ole longlifeä nähnyt vaan öljyt on vaihdellut uudesta asti alle 15tkm välein.
Koeajolla syntyi epäilys että on joskus ohjelmoitu kun alkoi 2000 kierroksen jälkeen vetämään niin perhanasti :) hyvin selvä ero tuli koneen käytöksessä tuossa kohden.
Kaupat tuli jo käytännössä sovittua kun hintakin oli sellainen että uskallan nokka-riskin ottaa. Helposti tuon itse saa vaihdettua.
Kytkin/vauhtipyörä Kait on toinen vähän arvokkaampi riskipaikka, mutta se lienee on sama minkä tahansa tdi:n kohdalla. Eikös noissa 6-vaihteisissa kuitenkin ole vähän järeämmät palikat?
Koeajolla syntyi epäilys että on joskus ohjelmoitu kun alkoi 2000 kierroksen jälkeen vetämään niin perhanasti :) hyvin selvä ero tuli koneen käytöksessä tuossa kohden.
Kaupat tuli jo käytännössä sovittua kun hintakin oli sellainen että uskallan nokka-riskin ottaa. Helposti tuon itse saa vaihdettua.
Kytkin/vauhtipyörä Kait on toinen vähän arvokkaampi riskipaikka, mutta se lienee on sama minkä tahansa tdi:n kohdalla. Eikös noissa 6-vaihteisissa kuitenkin ole vähän järeämmät palikat?
Re: 1.9 TDI - R4 ASZ Y Mitä kannattaa katsoa kun ostamassa?
Näissä PD-turboissa on nimenomaan vakiona tuollainen muulinpotku tuossa 1900rpm nurkilla, (hyvin) ohjelmoidun auton tunnistaa siitä että potkua ei tule.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa