golf iv tdi ohjaustehostin.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

sampsoni188
-
Viestit: 62
Liittynyt: 25.12.2013 2:09

golf iv tdi ohjaustehostin.

ViestiKirjoittaja sampsoni188 » 1.4.2014 21:43

Elikkä, hävittää nestettä noin tuhat kilometriä sitten lisäsin. Nyt taas alkoi vinkuminen. Noin desi menee nestettä. Aiemmin väli oli pidempi. Selvää vuoto kohtaa en äkkiä katsoen nähnyt. Onko joitain paikkoja mitkä olisi hyvä tarkistaa?[/quote]

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 1.4.2014 22:01

Mitäs öljyä syötät sille tehostajalle?

Näihinhän ei passaa laittaa ihan perus ATF öljyä kun ei tiivisteet tykkää.
Useammassa on tuo hävikki lakannu kun laittaa oikealla luokituksella vaan öljyt sisään.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 1.4.2014 22:35

Huonolla tuurilla on hammastangosta stefa menny ja haitarikumit täynnä öljyä, jos siis vääriä öljyjä käytetty?

papparatsi
-
Viestit: 37
Liittynyt: 9.11.2006 13:53

ViestiKirjoittaja papparatsi » 1.4.2014 22:53

Mulla löytyi (AJM vm2000) vuotokohta hauskasta paikasta - hvetin pitkä metallinen putki about sieltä tehostinöljyn säiliöltä ohjausvaihteen nurkille, eli konehuoneen poikki, joka vuosi läheltä ohjausvaihdetta. Pajalla vitsailtiin, että soon tehty kylläkin kestämään "auton käyttöikä" mutta ei se tainnu ku 600tkm kestää ... uusi maksoi parisen sataa. Kannattaa etsiä halpa paja sen vaihtamiseen tosin ...

sampsoni188
-
Viestit: 62
Liittynyt: 25.12.2013 2:09

ViestiKirjoittaja sampsoni188 » 1.4.2014 23:20

Volsu omaa vihreää ainetta. Paikalliselta korjaamolta haettu. Aika yllättävän notkeaa ja "vesi mäistä" se öljy.

Louke
-
Viestit: 105
Liittynyt: 18.8.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Louke » 2.4.2014 8:13

Täällä kanssa ollut ongelma vuotavan tehostimen kanssa jo muutaman vuoden. Sotkun perusteella vuotaa pelkääjän puolen haitarikumin sisään, eli hammastangon stefa mennyt? Marmori tiskiltä olen Vag tehostin-nestettä lisäykseen hakenut. Pakkaskeleillä ei tunnu vuotavan (talven läpi selviää yleensä lähes ilman lisäyksiä). Lämpösten kelien aikana menee sitten se vajaa litra. Aika notkeaa tämä vag-neste on. Vuoto varmaan loppuisi (tai rikkoisi enemmä), jos laittaisi jotain aavistuksen jäykempää.. Ei vaan taida olla järkevää?

Onko paha jumppa tuon stefan vaihto?

sampsoni188
-
Viestit: 62
Liittynyt: 25.12.2013 2:09

ViestiKirjoittaja sampsoni188 » 2.4.2014 15:43

On niin ahtaat välit ettei meinaa edes nähdä. Ohjausvaihteen tai miksikä sanotaan, liittimien juuret kosteat, voiko syödä sen takia nuon paljon öljyä jos sieltä vuotaa? Joka paikka muutenkin niin öljyssä ettei oikein ota selvää mikä vuotaa ja mikä ei..

sampsoni188
-
Viestit: 62
Liittynyt: 25.12.2013 2:09

ViestiKirjoittaja sampsoni188 » 14.4.2014 16:25

Tarkemman tutkimisen jälkeen, taitaa vuotaa kuskinpuolen suojakumin sisälle. Hammastangon puoleinen reuna kumista aivan märkä ja tuki varsi ylä puolelta. Voiko tuonne tehostimeen laittaa mitään ainetta joka voisi hillitä edes tuota vuotoa. Vai onko mitään tehtävissä. Aika usein meinaan joutuu lisäämään nestettä.

Jafe
-
Viestit: 175
Liittynyt: 20.6.2004 9:47

ViestiKirjoittaja Jafe » 20.4.2014 12:48

Onko paha jumppa tuon stefan vaihto?


Olikos se näissä neloskoppasissa niin että ei saa stefoja vaihdettua vaan menee koko hammastanko vaihtoon... Vai onko tiivisteitä/stefoja jo nykyään saatavilla?

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 21.4.2014 14:30

Motonet myy tarvikkeena tuota hammastankoa..

Ainaki firman octaviaan sai tangon sieltä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa