T5 ecu ja ajonesto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

T5 ecu ja ajonesto

ViestiKirjoittaja peeki » 24.3.2014 22:27

Kulkineena 131hp T5 ja piristys tekeillä 174 heppaiseksi. Turbo, suuttimet ja softahan noissa on erona. Ajatuksena on sitten hardwarepuolen ollessa vaihdettuna ajaa findieselille ja uutta ohjelmaa autoon.
Mahdollisuus on ottaa vuoden uudemmasta eli-06 174 heppaisesta ecu ja siinähän on tuo toinen softa valmiina. Ei tarvitse "väärällä" softalla ajaa Suomen halki ja pelätä koneen hajoamista ym kun on isommat suuttimetkin kiinni...

Kysymys: kuinka onnistuu saada tuo tehokkaamman varaosa-auton ecu naitettua tuohon piristettävään kulkineeseen; esim ajonesto ym ongelmat? Onnistuuko jopa ajoneston poisto tuosta ecusta?

sprint
-
Viestit: 84
Liittynyt: 26.8.2003 16:03

ViestiKirjoittaja sprint » 25.3.2014 9:30

131hp versio pelkästään lastutettuna tuntuu tehokkaamalta kun vakio 174hp versio. Vääntö ainakin eri elueella. Jos vaihtaa turbon, suuttimet ja softan kannattaa varmaan tehdä 205hp versioksi.

Markus L
-
Viestit: 112
Liittynyt: 4.9.2013 17:58

ViestiKirjoittaja Markus L » 25.3.2014 10:17

Anna olla vain alkuperäisen ECUn paikallaan. Ei ne isommat suuttimet konetta riko.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 25.3.2014 15:06

Onko mitään järkeä ajaa toiselle puolelle Suomea tommosen homman takia? Esim. Ltr-Racingin Mikko ajelee aika paljon ainakin tässä Pirkanmaan ja Etelä-Pohjanmaan alueella ja pystyy varmasti tekemään semmoisen softan kun tarvitaan ja haluaa. Suosittelen soittamaan kun tiedät vähän aikataulujasi... Sen parisensataa kaakkia tuosta taitaa järkevästi saada otettua. Eihän tuommoisesta nyt kannata niitä viimeisiä heposia alkaa väkisin puristamaan, tekee sellaisen järkevän ohjelman jolla mukava ja helppo ajaa... Ecun vaihtoon liittyy sitten ajoneston sopeutukset ja muut.

131hp versio pelkästään lastutettuna tuntuu tehokkaamalta kun vakio 174hp versio. Vääntö ainakin eri elueella. Jos vaihtaa turbon, suuttimet ja softan kannattaa varmaan tehdä 205hp versioksi.


Sehän on ihan "lastusta" kiinni miltä se tuntuu. Monet bulkkiohjelmat tekee kovan tehopiikin siihen kahden tonnin paikkeille ja sehän tunnetusti tuo tehon tuntua... Tuo 174hv kone on kyllä muutenkin aika hengetön alakierroksilla joten hyvällä ohjelmalla saa varmasti mukavamman käyttää.

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 25.3.2014 22:28

Eli autosta toivottavasti löytyy tuon hardwarepäivityksen jälkeen, ml putkisto ja ic, yli 200 heppaa,. Lähinnä penkityksen ja asiantuntemuksen vuoksi tuota findieseliä ajattelin käyttää...

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 26.3.2014 15:11

http://www.ltr-racing.fi/vw.html

Tuolla ainakin näyttäisi jopa sinne 215hv pääsevän. Mutta jos et tuosta nyt rata-autoa ole tekemässä, niin sitä viimeistä viittä heppaa tärkeämpää lienee hyvä toimivuus ja järkevä vääntökäppyrä ettei kytkytin ja kaksoismassa antaudu heti. Kyllä sitä asiantuntemusta löytyy tosiaan sieltä Ltr:ltä varmasti enemmän kun tarpeeksi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa