4motion 3b6, 1,9 avf. kytkintä/alustaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

4motion 3b6, 1,9 avf. kytkintä/alustaa

ViestiKirjoittaja arduaen » 15.1.2014 23:22

Ajettu nyt n. 315tkm kytkin alkaa olemaan näköjänsä lopussa, luistaa kierroksilla ~1600-2200rpm. Lastutettu n. 170hp / 400mn. Tavoitteena että kytkin saisi kestää vääntöä sen n. 450nm

Kattelin tuossa vähä kytkinpaketteja ja kysyisin onko kenelläkään tarkempaa tietoa, onko mitään estettä ostaa LUK:in koko pakettia: 600 0038 00+ Sasch 883082 999754.. Meinasin ensin ilman 2-massa pyörää, kun ei ainakaan vielä kolise, oli http://www.topautoosat.fi osoitteessa sen verran "halvalla" koko paketti 447.95€, että sama se jos tilaa. Suht kohtuulliselta kuullostaa?
ainakin monesta paikasta kattoi kokopaketin hinta oli lähemmäs 700-900€...

Lisäksi ajattelin, että tuo saschin sre asetelma varmaan pienentää luistamis riskiä jonkun verran?? osa nro: 883082 999754

Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä yhdistelmästä / kuinka hyvin vakiona tuo uusi LUK:n paketti on kestänyt lastutettuna kilometrejä?


Toinen asia olis, että olis alusta uusimis tarpeessa. Ei ole oikein tuota ns. huononkelin alustaan suoraa löytynyt numeroita mistään. Variantti malli siis kyseessä.
Tällähetkellä alla ns vakio alusta (ei vahvistettuja jousia). Olisiko kellää heittää alusta/ valmistenumeroa, että saisi oikeat osta kohdalleen?

Ps. Jalasjärven palokunnalla (kaverilta kuullun mukaan), korotettu aikanaan kyseisen auton alusta, maksanut hunajaa? Tai jos on tietua missä auto nykyään menee, laitahan viestiä :)

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 16.1.2014 4:33

Huonontien alustaa, nopeasti ETKAsta katsottuna:

etupään jousi 8d0411105ga
etupään iskari 4b0412031ce
takapään jousi 4b0511115dg
takapään iskari 4b0513031p

istu tukevasti alas kun alat katsomaan slamitin hintoja noille koodeille, etenkin tuolle takapään iskarille...



Halvempi vaihtoehto olisi hankkia 20mm korottavat jousilautaset eteen ja taakse, niitä saa Weiteciltä, noin 80e per akseli. Kaveriksi isompaa rengasta niin kelpaa möyriä hiekkateillä.

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

alustasta

ViestiKirjoittaja arduaen » 16.1.2014 19:49

tuota korotettuako ei ole sillä toisella mallilla. kun vagcatista kattoin niin noilla numeroilla takapään iskari menee "sisällä" jousen sisällä ja tässä on erillänsä, eli 3B0511115N on tuon jousen nro.

Onko kellään tuosta kytkin& asetelmasta kokemuksia?

mistähän sen tietää, kumpiko siälä on, kun 600 0039 00 on muuten sama paketti, mutta tuossa lukee joku automaattisella säädöllä, mitä käytännön erua noissa on?

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 17.1.2014 3:07

Jaa sulla ei ollukaan nelivetoa? Vajaavetoisissa noi on tosiaan erillään, ja kyllä niihinkin saa korotettua alustaa. Kirjotit vaan ketjun otsikkoon 4motion...

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 17.1.2014 22:49

SRE asetelma+kytkinlevypaketti maksaa hyvin alle 600e, kannattaako muuta edes harkita?

Kaksoismassa voi olla entinen vaikka ei kolise, kolina kun on vain yksi oire...esim. luk sivuilta löytyy ohjeet/ohjearvot miten tehdä diagnoosi, onko ehjä vaiko ei.

Alussa mainitut asetelman osanumerot vaikuttaa vääriltä, ei sovi jos on luk kaksoismassa, menee vain sachs kanssa, jota käytetty johonkin 2001 asti. Auton vuosimalli? Luk kanssa asetelma on 883082.001424

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

ViestiKirjoittaja arduaen » 19.1.2014 14:28

Jultsu:
"Jaa sulla ei ollukaan nelivetoa? Vajaavetoisissa noi on tosiaan erillään, ja kyllä niihinkin saa korotettua alustaa. Kirjotit vaan ketjun otsikkoon 4motion..."

No kyllähän on taas puusilmä iskenyt, piti oikein mennä kattoon uudestaan ja juu, meneehän ne iskarit sielä jousen keskellä :)

jjj84:

En nyt ihan kaikkea viestissäsi sisältänyt, ymmärsinkö oikein:


Tuon LUK:n paketin kanssa jossa tulee kaksoismassa mukana ( 600 0038 00)
Sopisi tuo sasch zf:n asetelma: 883082.001424?

Mitä tarkoitit tuolla:
"Alussa mainitut asetelman osanumerot vaikuttaa vääriltä, ei sovi jos on luk kaksoismassa, menee vain sachs kanssa"?

Latasin (suora linkki)
http://speed-autoteile.fi/image/data/sre_luettelo.pdf
Ja sielä taas löytyy tuo vahvistettu paineasetelma tuolla:
883082 999754. Numerolla: 883082.001424 pisteen / välin jnejne kokeilun jälkeen ei tuolta listalta löydy mistään.
Olisiko tässä sitten, että sama tuote, mutta eri nro, kun toinen catalogi on sasch ZF performancin omalta sivulta ja toinen saschin ns. normi sivuilta... ainakin muuten molemmilla tuotteilla sama info kyseisesä tuotteessa.


Kaksoismassan uusintaa tuossa ajattelinkin automaattisesti jos kun kerta oli suht järkevän hintainen.

Mutta tulisi halvemmaksi ostaa tuo LUK:n koko pakettin(kytkin DMF, paineasetelma)+ sitten tuo sasch:n vahvistettu, kuin tuo sasch:n kytkinlevy+paineastelma ja Kaksoismassa/ normi vauhtipyörä erikseen... Tuo sasc:n pakettihan lupaa jo väännön kestoksi +550nm, niin luulisi pelkkä paineasetelma jo parantava riittävästi, kun ei ole nyt tarkotus mennä sen 450nm ylitte...

Vuosimalli 2002 jos vähän off-topiccia, onko kellään muulla 4motion Highline passattia ilman ESP:tä?? Ihan yllätyin kun ei ollutkaan. Eipähän tarvi olla painelemassa sitä pois päältä ;)

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 19.1.2014 15:24

2002 rekisteröity mutta -03 sarjanumeron perusteella, comfortline, ja ESP-nappi radion vieressä. Lisävarustekoodeissa ei ainakaan ollut mitään erityistä tuohon ESP:hen liittyen tilattuna.

harrir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 15.7.2012 9:51

ViestiKirjoittaja harrir » 20.1.2014 19:30

Kerrohan jos päädyt hankkimaan tuon LUK:n koko paketin, että miten se sopii autoosi. Allekirjoittaneella taitaa olla kaksoismassa menossa samanlaisesta 4motion Passatista kun täristää melkoisestä vedättäessä noin 1800 kierroksen molemmin puolin ja tasoittuu kun menee yli 2000 kierroksen. Nyt kun on vielä aamuisin ollut -25 asteen pakkaset ja moottorin tukikumit vissiin kovettuu, niin auto on ihan horkkatautinen noilla kierroksilla ajaessa. Tuo 447 egeä koko paketista ei kyllä kuullostaisi ollenkaan pahalle. Tokihan siihen pajalla käyttäessä asennuskuluja vielä tulee, mutta silti.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 21.1.2014 15:55

Edellämainituista paketeista en tiedä mitään, sisältöä ei avata riittävästi, mutta epäilen ettei sovi kys. autoon. Lähes kaikkialla on virhettä, että 01-05 mallit olisivat samoja, mutta kun eivät ole. Vauhtipyörät on erilaiset ja sen takia asetelmat myös.

http://www.sachsperformance.com/Sachs-P ... _4045.html

Ja tässä ajantasalla oleva kataloogi http://static.race.fi/data/sachs/catalo ... h_2013.pdf

Speedteilen kataloogi ei kerro soveltvuudet kuin vuoden 2001 malliin, ylemmässä myös 02-05.

SRE paketin saa saksasta painelaakerin kera toimitettuna noin 600e, ccc-motorsport.

Itselläni vakio LUK dmf 415 0112 10 + SRE paketti ja voin suositella, erinomainen.

ESP pitäis olla vakiovaruste, jos nappikin on niin lienee yksinkertaisesti rikki...

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 21.1.2014 16:48

Itselläni vakio LUK dmf 415 0112 10 + SRE paketti ja voin suositella, erinomainen.


onko koneessa virejä, mullakin tuo vaihto on ajankohtainen pikkuhiljaa ja mietin että kestääkö tuo kaksoismassa tuollaisia 400-500Nm vääntöjä päälle 2000 kierroksen.

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

ViestiKirjoittaja arduaen » 21.1.2014 20:14

lukeehan tuol ylhääl, että lastu löytyy...
Emt paljoko se kestää, mut justii on se varmaan halvempi uusia ny samalla tuo dmf:ä kun kerto koko kytkin paketti maksaa melkein saman verran, kun pelkkä kaksmassap***a. On sillä ny kuiteski jo 300tkm ajettu. Jos se ny tuolla asteella kestäis sen 150-200tkm nii onhan seki jo paljo versus sitte uudempaan korimalliin jossa ei kestä senkää vertaa:D

Että alkup. LUK paineasetelma löytyy sitte ns. ylimääräsenä, että tarjota saa :D
Huomenna soittelen vähän ja taidan laittaa tilaukseen

Juu niinhän sen ESP:n pitäis olla vakio, mutta kun kyseissä autossa ei ole edes nappia :D

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 21.1.2014 22:21

Omassa ltr:n softa, eli jossakin 400Nm paikkeilla huitelee... vanha 10v vanha kaksoismassa piti vielä tuon myös ongelmitta, samoin kuin kytkin.

SRE suurin ero tulee jämäkkyydessä, ei luista vaihdoissa kuten vakio vaan voima on heti käytössä vaikka paikalta lähtee melkein kaasu pohjassa.

Sachs kaksoismassa on speksattu max. 530Nm, eli kait tuo Lukin valmiste suurinpiirtein saman kestää hätätapauksessa. Tietysti voi sinne sachsin myös laittaa ja huomioi sen vain asetelmaa valitessa. Sachs reikäjako asetelmalle on 265mm ja kytkinlevy tulee samaan tasoon asteleman kanssa. Lukissa on 260mm ja asetelman kiinnitys noin 10mm levyä ylempänä. Ja miksi tiedän tämän? koska ostin alkuun väärän kaksoismassan ja ihmettelin kun ei sovi asetelmaan :) Sparetosta saa halvalla kaksoismassan, 300e.

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

Kytkimen luistaminen selvisi

ViestiKirjoittaja arduaen » 24.1.2014 16:10

Dodii Eipähän tarvinnut sitten remonteerata tässävaiheessa koko kytkintä..
Luiston syy selvisi.

Nyt paripäivää kytkin pitänyt yhtä hyvin kun aikaisemminkin.
Tullu ajettua lyhyempää matkaa viimepäivinä n. 30km.
Aikaisemmin aina n. 70km suunta/ päivä tullut ajettua.

Soittelin tuossa, että mikähän sille on tullut, kun nyt alkoi pitämään.
Huohotin otettu tarkasteluun, että onko ylipätään lämmitystä. Suomimalli kun on niin se löytyy kyllä. Mitattu lämmittimen vastus. oli n 25Ω. Mitattu virrat päällä liittimestä jännite Välillä tulee ja välillä ei, kun liitintä käänteli. Eli siis liitin rikki ja huohotin päässyt jäätymään ja jäässä ollessaan paineen kertyessä alkaa vuotamaan kytkinkoppaan/kytkimelle moottorin ulostuloakselin ja stefan välistä öljyä.

quattroholisti
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 1.12.2013 13:25

ViestiKirjoittaja quattroholisti » 25.1.2014 13:58

Jos mielit kunnollista huonontien alustaa, niin kysäisepä Jyväskylästä sellaisesta paikasta kuin Vagiservice.
Sieltä löytyy huonontien alustaa, joka ei vaadi muutoskatsastusta ja jolla ei enää esiinny näille B / BG korisille tyypillistä keulan pohjailua reilummissa heitoissa.

Alkuperäinen huonontien alusta on omien kokemuksien mukaan melko löysä kunnossa ollessaankin, varsinkin jos kyydissä kuormaa yhtään enemmän. Asfaltilla tuntuu että auto kaatuu jos reilummin kanttaa tuolla vakio huonontien alustalla.

Nyt on alla tuolta ostettu setti, joka on oikeasti sopivan topakka ja jossa on myös kuorman kantavuutta.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 25.1.2014 14:00

Jos selaa ETKAA niin sieltähän löytyy varmaan kymmenen erilaista jousikoodia samalle autolle/alustalle, riippuen moottorista ja lisälaitteista. Jos tuollaiseen perus pirkkaTDI:hin hommaa siis panssariaudin tai w8 pasuunan jouset niin kyllä niilläkin sitä käytöstä saa jämäköityä. Hintahan se ratkaiseva asia toki on, mitäs Vagiservice veloittaa koko setistä?

quattroholisti
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 1.12.2013 13:25

ViestiKirjoittaja quattroholisti » 25.1.2014 14:28

Kokeilin omaan bg passattiin ensin paria eri jousta, mutta empä hoksannut että iskunvaimentimenkin olisi pitänyt olla hiukka pidempi. Jämäkkyyttä tuli kyllä jo 2.5 v6 TDI:nkin jousilla, mutta korkeus tuntui jäävän hiukka alas niilläkin. Kyllästyin ja ostin valmiin paketin alle laitettuna.
Muistaakseni hinta oli alle laitettuna about 800-900€, ja se sisälti kaikki uudet iskarit, jouset, sekä omassa tapauksessa uudet etujousien yläpäähän tulevat tuet ja pyöränsuuntauksen.
Nyt on takana 30tkm tuolla alustalla ja en pitänyt pahan hintaisena pakettina siihen nähden että ei tarvinnut itse enää selvitellä mitään.
Tietenkin jos itselläni olisi ollut aikaa selvittää juuri oikeita osia, niin olisin sen tehnyt ja säästänyt, mutta nyt pääsi käymään niin että työt painoi pahasti päälle enkä ehtinyt syventyä aiheeseen.

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

alustaa

ViestiKirjoittaja arduaen » 26.1.2014 21:59

Kilautetaampas huomenna kyseiseen puljuun. Uudet normi alustankin osat mitä olen katsonut maksaa ilman toimituskuluja mistä tahansa nettipulujusta sen n. 600€
(ei halpikset) eli jos sen saa tuohon n. 800-900€:n asennettuna, en pidä sitä ollenkaan pahana. Varsinkin kun itellä ei ole vehkeitä millä niitä kaisiin, eli jokatapauksessa ulkopuolisen hommaa. Kiitoksia quatrroholistille vinkistä.

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

ViestiKirjoittaja arduaen » 28.1.2014 0:30

~850€ oli asennettuna ja aika on varattuna...
Parin viikon päähän meni, eli ei mitenkään normaalista poikkeavaa
Sisältäen juuri nuo edelle mainitut osat.

Omien sanojensa mukaan nyt tällähetkellä n. 50 korotusta ovat tehneet 3b/bg malleihin.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 28.1.2014 3:47

Käyhän räpsäisemässä ennen -kuva ja ota sitten myös jälkeen -kuva.

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

Korotettu alusta (lopuun:D)

ViestiKirjoittaja arduaen » 12.2.2014 20:34

Noniin maanantaina käväsi bazooka nostamassa koriansa kohti taivasta..
Katkenneen kuskin puolen etujousen aikasempi mitta kaaresta akselin napaan oli n. 35cm ja korotuksen jälkeen 42cm. Toisella puolella vastaavasti n. 36cm oli lähtökorkeus.
Ajettavuus kummasti parani vanhaan alustaan verrattuna suuria yllätyksiä ei väljän pelkääjän puolen alapallonivel lisäksi tullu onneksi vastaan.
Vertailuanne helpottaen kaverilta löytyy madallettu passatti ja voi sanoa, että kyllä tuo suurinpiirtein yhtä jämäkkä on ajaa, toki "vähän" vaan korkeammalla leijutaan :)
Asiasta soitettiin ennen vaihtoa ja homma oli valmis noin neljässä tunnissa kahdelta kaverilta. Jos jotain pientä miinusta pitää keksiä niin kulmien säätötyökalusta oli jäänyt rattiin pientä jälkeä. Ihmetystä aiheutti ensin omaan päähäni, että mistä oli moiset jäljet tullut.

Kuvia löytyy os: http://s1093.photobucket.com/user/ardua ... %20korotus


Mitta vähän kulunut joten joissain kuvissa saattaa erottua vähän huonosti. Riittävästi suurentelemalla kyllä saa ainakin tasakympeistä laskettua sentitkin..

Kuvia löytyy vielä joitakin lisää, jos koettu puutetta kertokaahan (kaikkia puutteita ei lasketa)

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 13.2.2014 2:31

Kylläpä näyttää renkaat koomisen pieniltä :D Tuonnehan voisi iskeä vielä 30mm korkeammat kumit kaveriksi.

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 13.2.2014 10:27

Maastopasuuna - tonnehan mahtuu öljyvt vaihtamaan ilman monttua... :D

harrir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 15.7.2012 9:51

ViestiKirjoittaja harrir » 13.2.2014 16:36

Minullakin on nelikko Passatissa edellisen omistajan merkkiliikkeessä asennuttama korkeampi alusta. Suunnilleen yhtä korkea kuin tuossa, ehkä vielä korkeampikin tai sitten 205/60-16 rengastus ja aluvanteet tekevät siitä vielä korkeamman näköisen. Olen tykännyt siitä kyllä, eikä ole samanlainen veltto lentävä matto ajaa kuin vakioalustalla. Ei kallistele, eikä nyökkäile kuoppiin ajaessa. Kun maaseudulla tulee ajeltua enemmälti ja lumisilla teillä, niin on kyllä ollut hyvä. Ohi ovat meikäläisellä ne ajat kun auton piti olla tontissa, pohja raapi jokaisessa hidastetöyssyssä ja auto pomputti moottoritienopeuksissa. Nykyisin käytännöllisyys ja ajettavuus sopivassa suhteessa mukavuuden kanssa painavat vaakakupissa enemmän.

joksu3
-
Viestit: 67
Liittynyt: 11.2.2006 22:46

ViestiKirjoittaja joksu3 » 15.2.2014 17:44

Ja täältäkin löytyy edellisen omistajan toimesta korootettu pasuuna, tykkään kyllä jämäkkyydestä jos kuormaa enemmän tahi kärry perässä. En kyllä muista että olis 40tkm aikana ottanut pohja mihinkään :)

Mutta asiaan:

Kytkin alkanyt ajoittain pientä luistatusta osoittamaan, eilen päivällä(aamulla vielä piti) ja sitä ennen syksyllä kerran eli tiedä sitte onko levyt loppu vai päässy sopivalla nollakelillä öljytippa koneesta tai lootasta??

Tästä topikista en näin flunssan kourissa saa järkeiltyä että mikä kytkin/kaksoismassa kannattas laittaa?? Auto on ohjelmoitu 170hv/400nm..

Käviskö tämä:

http://www.ebay.de/itm/1x-ORIGINAL-LUK- ... 43c5983fed

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

ViestiKirjoittaja arduaen » 16.2.2014 12:23

Alusta nro:n melkein tarvis ensin ennenkun pystyy tarkemmin sanoon..
Ylhääl jonkinmoista säätöä asiasta.

joksu3
-
Viestit: 67
Liittynyt: 11.2.2006 22:46

ViestiKirjoittaja joksu3 » 21.2.2014 18:16

No osaako WVWZZZ3BZ4E292186 numeron perusteella sanoa?

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

Lukin repsetti

ViestiKirjoittaja arduaen » 22.2.2014 13:26

tuossa ebay:n sivulla ainaskin lukoo, nro: 600 0039 00
samaten lukin sivuilta luetussa paketissa. on seuraavat tiedot:
EAN-numero 4005108568649
Status Normaali
Kappaletta pakkausyksiköltä 1
Pakkausyksikkö 1
Ominaisuudet:

Moottorinumero AVF
Alustanumerosta________________2#000001
OMA ALUSTANROSI: WVWZZZ3BZ4E292186
Alustanumeroon________________5#015000
Moottorinumero AVF
Alustanumerosta 2#000001
Alustanumeroon 5E065675
Moottorimalli Moottoreihin, joissa kaksoismassa vauhtipyörä
kierr. asti Vauhtipyörällä
kierr. asti Ruuvisarjalla
Jälkivarustelu Automaattisella säädöllä
kierr. asti Erikoistyökalu tarpeen asennuksessa
suurin päästökulma [Grad] 17
Hammaslukumäärä (suurimman päästökulman ilmoitus) 7
suurin heitto [mm] 1,6

Kaikenjärjen mukaan tuon pitäISI sopia suoraa vanhan tilalle.
Jollain muulla jotain lisättävää jos tuon koko köntsän sinne laittaa, että sopiiko..?.?

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

Re: 4motion 3b6, 1,9 avf. kytkintä/alustaa

ViestiKirjoittaja arduaen » 11.9.2016 2:17

Nyt ku o tuo parivuotta vierähtäny niin alkais vissii kytkintä huutamaan..
Joksu3 tilasitko tuon paketin vai päädyitkö johonni muuhun?

Elikkä alusta nro:on
wvwzzz3bz2e05xx72
wvwzzz3B-2 -000001

Sitten ku lähetään leikkimään näillä miljoonilla (kahella) vaihtoehdoilla..
Kokemuksia LUK:n ja SASCH:n vauhtipyöristä, kumpi kestää paremmin?
V-osa nro: 038105266AC (sasch: 2294 501 178) LUK(415 0244 10 <-- --------------------------------------------korvaa numeron:415 0150 10) [ http://webcat.schaeffler-aftermarket.co ... ters&csc=1]

Sasch:n sre:tähän sinne olis tarkotus pistää koko settiä vähän rajoitetusti saatavilla
001424.001707

883082 001424 asetelma tässä huomautus että levyt jotka alkaa 881864
Kenelläkään tietoa, miksi siihen ei normi kytkinlevy mene?

881864 001707 levy (jousitettu??) Olisko tuosta mitään hyötyä /haittaa 2 massan kanssa?

881864 999526 Jousittamaton

881864 000685 viimesin vaihtoeho sinneri

Kaikki tämän linkin takaa tuli listaukseen http://www.topautoosat.fi/suche.html?ke ... 864+000685

Sintteriä ainakin yhtäkkiä ite kartan, mutta löytyykö tommoseen vehkeeseen kovasti puolesta puhujia?

Tällä hetkelĺä about se 200hp/400nm

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

Re: 4motion 3b6, 1,9 avf. kytkintä/alustaa

ViestiKirjoittaja arduaen » 13.9.2016 11:41

3000 951 711. Miten muuten 2,5 tdi:n kytkinasetelma? Paljoa tuo v6 vakio kestää vääntöö? Mahdollisuuksia saada kiinni 1,9 tdi v.pyörään? Ainaki sasch:n sre asetelma on molempiin koneisiin sama. Tuo vaan Ois aika paljo halvempi..

joksu3
-
Viestit: 67
Liittynyt: 11.2.2006 22:46

Re: 4motion 3b6, 1,9 avf. kytkintä/alustaa

ViestiKirjoittaja joksu3 » 19.9.2016 18:14

Moro, juu silloin tilasin tuon LUKin paketin ja oli vielä sopivakin. Autolla tuli ajettua 1v vaihdon jälkeen eikä alkanu luistelemaan vaikka kuinka kenki ja välillä luistattelikin, sitten tulikin myityä auto pois. Ja oli kyllä hyvä kun kaksoismassaki tuli vaihdettua uuteen niin jurnuutukset loppu. Ja seki oli mukavuuden kannalta hyvä että tuli pysyttyä tuossa kaksoismassassa eikä vaihdettua kiinteää..kyllä nuota ebaystä sen verran edullisesti(500 koko paketti)löytää että ei kannata kiinteisiin sekaantua :-)

Adi
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.3.2016 11:33

Re: 4motion 3b6, 1,9 avf. kytkintä/alustaa

ViestiKirjoittaja Adi » 29.9.2016 14:48

Joko Arduaen laittoi kytkimen? Itse laitoin keväällä samanlaiseen -02 Passattiin seuraavilla osilla:
2294501178 vauhtipyörä
881864001707 levy
883082001424 asetelma
3151271937 painelaakeri
Eli noi ainakin oli yhteensopivia vanhempaan avf koneiseen 3bg nelikkoon.
Lisäksi laitoin öljyt laatikoon ja perään + kytkimen työsylinterin. Karvan alle 1000€ sai tärvättyä siihenkin remonttiin..

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

Re: 4motion 3b6, 1,9 avf. kytkintä/alustaa

ViestiKirjoittaja arduaen » 29.9.2016 21:56

Huomenna tai maanantaina osat kädessä.

Juuri samanlaisella kokoonpanolla mennän
http://www.clutchstop.co.uk/ levy+ astelma 570€
Vauhtipyörä neulalaakeri ja painelaakeri sparetolta.
sitte sen akselin ohjain holkinki otin, en kyl tiä onko tarvetta.. 345€

Tuo työsylinteri kyllä jäi hommamaatta. Onko minkälaisessa paikassa pistää, jos ei nyt laita?
Jos jollain tulee mielehen mitä muuta kannattaa uusia ku kyseisen homman teköö niin saa heitellä :D

Kyseisellä autolla pitäs taas viikonloppuna taittaa about 1000km. Jännäähän tässä tekee se, että perjantaina kävin tampereella ja kytkin luisti pari kertaa. Kytkintä ku parikertaa polkasee niin taas pitää?
Automaatisesti säätyvä osuus vissiin kusee jotenki??
Sunnuntana sama reissu uudestaan ja kertaakaa ei luistanu...


Nyt ei pyörät näytä enää pieniltä. Vrt 195/65-15 :D
https://www.dropbox.com/s/y9nwx0bd3ig8q ... 5.JPG?dl=0

215/60-16 isompaa kehää ei enää oikein saa menemään. Alkaa olkatappi uhkaavasti lähtentyyn ny o joku 1-2cm väliä.

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

Re: 4motion 3b6, 1,9 avf. kytkintä/alustaa

ViestiKirjoittaja arduaen » 2.1.2017 20:01

Jatketaa välillä.

881864 001707 levy
883082 001424 asetelma
3151 271 937 p.laakeri

Osat ladattu paikalleen loota kiinni, kytkintä ilmailtu ja se ongelma on ny se että kytkin on kivikova???

Koittanu pari kertaa laittaa kytkimen työsylinteriä laittaa, mutta aina sama lopputulos, ei lähe asetelma liikkeelle??

Ideoita, vai loota vaan paikoiltaan pois ja koittaa jotain?
Viimeksi muokannut arduaen, 2.1.2017 23:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

Re: 4motion 3b6, 1,9 avf. kytkintä/alustaa

ViestiKirjoittaja arduaen » 2.1.2017 23:55

https://www.dropbox.com/s/e4qgh9y3psgwx ... 1.JPG?dl=0

Että sillai. Eipä iha heti tullu mieleen että nuinki voi käydä. Kyllä se siinä vielä hienosti liikku ku loota oli menos paikoilleen.
Pääasia että syyllinen löytyy.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa