TDI+ DSG yhdistelmän reilumpi virittäminen (2.0 TDI n.450nm)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

TDI+ DSG yhdistelmän reilumpi virittäminen (2.0 TDI n.450nm)

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 6.7.2013 21:23

Tästä ei ole varsinaisesti erikseen tarkkaan keskusteltu mielestäni foorumilla..

Eli mitä se DSG aski oikeasti kestää vääntöä? Tällä hetkellä Alteassa 400nm tehty asiallisessa liikkeesä ja turboa modattu samalla, edellisen omistajan mukaan potenttiaalia turbolla enempäänkin kuin nykyiseen tehoon. Millon tollanen BKD kone vaatii suuttimet, ymmärtääkseni modatulla ahtimella pitäs päästä lähemmääs 220hp tehoja ilman suuttimien vaihtoa? Tuolloin vääntöä on.. olisko 430 nm pintaan? Vagarenalla eräs ottanut vakio suuttimilla 250hp, hypridi+cooler+putkisto setupilla joten potenssiaalia on...

Luulisi mekaanisesti DSG lootankin kestävän, kytkinhän sieltä ensiksi porsii jos porsii vai onko tuhoon tuomittu ajatus tuo n. 450nm vääntö joka olisi tavoite.. Bosion suuttimet eivät ole näköjään kovin kalliita joten tarpeen mukaan nekin voinee laittaa..

Mutta minkälaisia tehoja DSG vehkeistä on otettu?

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 6.7.2013 23:48

6-vaihteinen DSG on mitoitettu kestämään 350 Nm ja erään virittäjän mukaan niissä on sisäänrakennettu momentin rajoitus 420 Nm:ssa, jonka kiertäminen ei kaikilta onnistu. Lätäkön takaa löytyy aika rajustikin viritettyjä, joten kai se jollain tavalla kestää, jos varovasti ajelee.

Jonde
-
Viestit: 2086
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 6.7.2013 23:50

HGP myy sitten viripalikkaa dsg lootaan jos rahalla tahtoo virittää.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 7.7.2013 11:02

Ulkomaan palstojen mukaan softarajoitin olisi jo 350nm, mutta onko tuo "420nm" rajoitin sitten taas eri juttu? Tuo aski painaa kyllä sen verran että luulis olevan kestävyyttäkin..

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 7.7.2013 11:10

tarkoittaako painava yhtäkuin kestävää? voisin epäillä dsg:ssä olevan jonkun verran enemmän tavaraa sisällä kuin jossain perus-automaatissa.

ja onko noita paljon edes menny voiman takia paskaksi?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 7.7.2013 14:23

No luulisi että osien mitoituksellakin on väliä kestävyyden kanssa.. Siitä tuo painohomma.

Eipä noita mekaanisesti ole hajonnut ihan kauheasti vakiotehoillakaan, suurista tehoista ei ole kokemusta...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 65 vierailijaa