Missä kannattaisi käydä lastuttamassa ja kannattaako samalla harkita jotain muita palikoita, että auto kestää ja ehkä hieman tehonkinkannalta..? (Eteläsuomi) Itse asuskelen uudellamaalla ja toivoisin että paikka on lähettyvillä :)
(En omista vielä ko. autoa, mutta kiikarissa olisi sellainen seuraavaksi) Koeajoin lastutettua ja rakastuin :)
1.9Tdi Lastutus?
Valvoja: ffp jäsenet
Juu, suosittelen että uusit mm. seuraavat osat:
- turbo
- suuttimet
- välijäähdytin + ahtoputket
- kytkin + kiinteä VP
- pakosarja
- kannen koneistus
- männät
- kiertokanget
- venttiilit ja nostimet
- nokka-akseli
- downpipe
- pakoputkisto
eiköhän noilla muutoksilla auto kestä pienen virittelyn. sitten jos asiallisempaa vastausta halajaa niin voi myös kertoa vähän enemmän tietoja aloitusviestissä, mm. automallin, moottorin koodin (noita 1.9TDI:tä on varmaan 20 eri mallia), ajetun kilometrimäärän ja tehontavoitteen jne jne.
- turbo
- suuttimet
- välijäähdytin + ahtoputket
- kytkin + kiinteä VP
- pakosarja
- kannen koneistus
- männät
- kiertokanget
- venttiilit ja nostimet
- nokka-akseli
- downpipe
- pakoputkisto
eiköhän noilla muutoksilla auto kestä pienen virittelyn. sitten jos asiallisempaa vastausta halajaa niin voi myös kertoa vähän enemmän tietoja aloitusviestissä, mm. automallin, moottorin koodin (noita 1.9TDI:tä on varmaan 20 eri mallia), ajetun kilometrimäärän ja tehontavoitteen jne jne.
Kytkin taitaa antautua ensimmäisenä. Kestävämpi setti uudella 2-massapyörällä maksaa asennuksineen päälle tonnin. Ihan pelkästään ohjelmoinnilla voidaan kyllä lisätä jerkkua siten että vanha kytkin kestäisi mahd.pitkään. Softaukselle kertyy hintaa noin 400e, ja lisätehoja/vääntöjä voi "turvallisesti" ottaa about 25%. Sen jälkeen pitänee varmaankin vaihdella turbo (ja viimeistään nyt se kytkin)
TIlasin tuohon omaan 1.9 TDI 96kw Pasuun softan Hollannista. Homma hoitui sähköpostilla ja kaveri suoritti ohjelmoinnin. Hintaa kertyi 120€. Esim. Voimaa.com olisi veloittanut samasta hommasta 599 €. Ja btw. nekään ei käytä omia softia. Lataavat vain orkkis softan koneelle ja lähettävät sen sitten Saksaan missä joku tyyppi tekee muutokset ja lähettää sitten softan takaisin. Ja tämän kuulin suoraan Voimaa.com:n työntekijältä. Huvittavaa sinänsä kun porukka luulee saavansa kotimaisen "laatu" softan, vaikka totuus on aivan toinen. En kuitenkaan väitä että kaikki kotimaiset "lastuttajat" tekevät näin, mutta veikkaanpa että Voimaa.com ei ole ainoa. Niin ja se paikka mistä tilasin softan on tämä: http://dtctuning.nl/welkom
Re: 1.9Tdi Lastutus?
Onko kellään lastutuksesta täältä kokemusta?
http://www.teholastu.com/tuotteet.html?id=16092/216773
http://www.teholastu.com/tuotteet.html?id=16092/216773
Re: 1.9Tdi Lastutus?
Puhdasta paskaa. Saman asian ajaa euron maksava säätövastus. Toki se ei tule hienossa kotelossa ja joutuu itse leikkelemään kaksi johtoa.
Re: 1.9Tdi Lastutus?
Ok. Elikkä humpuukia...? :)
Re: 1.9Tdi Lastutus?
Ei se humpuukia ole, kyllä tuo todistettavasti toimii. Maksat vain 300-kertaisen hinnan tuolta ostaessasi.
edit. ok, otetaan nyt ihan pikkaisen sanoja takaisin, näyttäisi tuolle boksille menevän enemmänkin kuin 2 johtoa tuosta läpivientiadapterista. Voisiko jopa olla mahdollista että tuo huijaa ahtopaineanturin lukemaakin pikkaisen alaspäin jolloin auto myös antaa pienen lisäpotkun ahtoihin? No, jokatapauksessa, tuohon rahaan alkaa jo saamaan ihan oikeita virisoftia.
edit. ok, otetaan nyt ihan pikkaisen sanoja takaisin, näyttäisi tuolle boksille menevän enemmänkin kuin 2 johtoa tuosta läpivientiadapterista. Voisiko jopa olla mahdollista että tuo huijaa ahtopaineanturin lukemaakin pikkaisen alaspäin jolloin auto myös antaa pienen lisäpotkun ahtoihin? No, jokatapauksessa, tuohon rahaan alkaa jo saamaan ihan oikeita virisoftia.
Re: 1.9Tdi Lastutus?
Jos meinaa ihan vakio palikoilla olevan auto ohjelmoida, jolla on ajettu nyt esim. 320tkm, niin jättäisin nuo netin softat ostamatta, ihan vain sen takia että mm. Kytkin voi olla jo hieman loppupuolella. Taasen jos auton käyttää semmoisella ohjelmoijalla joka tekee itse ohjelman, niin voi jättää vaikka alakierroksilta vähän tehoja vähemmäksi ja keskittyä vaikka 2500-4500 alueelle, jolloin kulahtaneella kytkimellä voi jonkin aikaa selvitäkkin. Tosin järkevämpää olisi vaihtaa ne kytkin hilut ja sen jälkeen laittaa ohjelmaa sisään.
Itsellä oli yksi s3 1.8t jossa oli joku helvetin hyvä nettisofta paikallaan, jossa kytkin lähti luistamaan 4 vaihteella heti 1300 kierroksen jälkeen ja ajettavuus alakierroksilla oli kuin 10 purkkia batteryä juoneella rusakolla. Vakio softalla toimi normaalisti. Sen verran vilkaisin ohjelmaa että ahtopaineita oli nostettu aika rapakasti heti alakierroksilta, jolloin varsinkin kulunut kytkin lähtee luistamaan välittömästi.
Netistä löytyy varmasti hyviäkin ohjelmia, suosittelen kyllä tarkistamaan mitä ohjelmissa on muokattu ennen kuin laitat paikoilleen. Netistä löytyy kuiteski ilmaisia ohjelmia jolla voi tarkistaa mitä ohjelmassa on muokattu.
Itsellä oli yksi s3 1.8t jossa oli joku helvetin hyvä nettisofta paikallaan, jossa kytkin lähti luistamaan 4 vaihteella heti 1300 kierroksen jälkeen ja ajettavuus alakierroksilla oli kuin 10 purkkia batteryä juoneella rusakolla. Vakio softalla toimi normaalisti. Sen verran vilkaisin ohjelmaa että ahtopaineita oli nostettu aika rapakasti heti alakierroksilta, jolloin varsinkin kulunut kytkin lähtee luistamaan välittömästi.
Netistä löytyy varmasti hyviäkin ohjelmia, suosittelen kyllä tarkistamaan mitä ohjelmissa on muokattu ennen kuin laitat paikoilleen. Netistä löytyy kuiteski ilmaisia ohjelmia jolla voi tarkistaa mitä ohjelmassa on muokattu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 44 vierailijaa