Potilas -05 Passat 3BG Variant. Eilen syttyi 500 km ajon aikana lennosta vikavalo ja mittaristossa "Emissions workshop!". Kulkuun ei vaikuttanut mitenkään, joten kotiin ajettua katsoin VAG-COMilla koodit ja näytti että polttoaineen lämpötila-anturi open or short to positive intermittent. Nollasin koodit ja vika pamahti samantien takaisin päälle. Nollasin uudestaan ja tänä aamuna töihin ajaessa parin minuutin ajon jälkeen tuli taas vika päälle (kun dieseli ehti lämmetä). Moottori on AVB (74kW).
Varasin jo marmorilta uuden anturin (hinta 26 euroa), osanro 038 906 081 B.
Fyysisestihän se anturi sijaitsee koneen vieressä polttoaineen suodattimen vieressä. Nyt pitäisi vielä tietää että onko tuo anturi paineistetussa linjassa? Eli miten käy kun sen irroittaa, tuleeko dieselit ympäri konetilaa vai saako sen vaihdettua ilman mitään kikkailuja?
Pumpparikoneen polttoaineen lämpötila-anturin vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Kävin tänään vaihtamassa lämpöanturin. On vähän hankalassa paikassa pa-suodattimen takana ja ahtoputken alla, mutta muutamassa minuutissa sai pihdeillä vaihdettua anturin. Rättiä ei loppujen lopuksi edes tarvittu, auto oli seissyt muutaman tunnin eikä anturin reiästä valunut dieseliä.
Startin jälkeen vikakoodia ei edes saanut nollattua, kun se oli kokoajan päällä. Tarkistin uudelleen liittimen kontaktin heiluttamalla sitä ja kuinka ollakaan toinen johto katkesi. Eli on luultavasti murtunut tärinästä, HuHu oli oikeassa. Nyt sitten johdon korjaamiseen, harmi kun on tosiaan vähän vittumaisessa paikassa tuo.
Startin jälkeen vikakoodia ei edes saanut nollattua, kun se oli kokoajan päällä. Tarkistin uudelleen liittimen kontaktin heiluttamalla sitä ja kuinka ollakaan toinen johto katkesi. Eli on luultavasti murtunut tärinästä, HuHu oli oikeassa. Nyt sitten johdon korjaamiseen, harmi kun on tosiaan vähän vittumaisessa paikassa tuo.
Re: Pumpparikoneen polttoaineen lämpötila-anturin vaihto
Emission workkisoppi tuli ruutuun ja testerillä pa-lämpötila-anturi vika. Missähän tämä sijaitsee Passatti 1.9tdi:ssä (vm. 2005 eli 3C ja kone on BKC)? Oisko jollain vaikka kuva tästä pirun keksinnöstä. Ei vaikuta ajoon eikä käynnistykseen, vikavalo vaan ärsyttää.
Re: Pumpparikoneen polttoaineen lämpötila-anturin vaihto
Moottorin etupuolella, tandem-pumpun vieressä, polttoaineputkessa (yllättäen)...
Re: Pumpparikoneen polttoaineen lämpötila-anturin vaihto
Joo, tuli vaihettua anturi. Eihän se vika sitten siinä ollutkaan. Nyt jos tutkailis johot. Onneks tuo ei kovin kallis ollut (16€ Varaosamualimalta). Toivottavasti se johto ois poikki siitä näkyvältä osalta , ettei tarviis niitä isoja johtonippuja alkaa purkamaan..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa