Pumpparikoneen polttoaineen lämpötila-anturin vaihto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

Pumpparikoneen polttoaineen lämpötila-anturin vaihto

ViestiKirjoittaja Entris » 7.5.2013 10:51

Potilas -05 Passat 3BG Variant. Eilen syttyi 500 km ajon aikana lennosta vikavalo ja mittaristossa "Emissions workshop!". Kulkuun ei vaikuttanut mitenkään, joten kotiin ajettua katsoin VAG-COMilla koodit ja näytti että polttoaineen lämpötila-anturi open or short to positive intermittent. Nollasin koodit ja vika pamahti samantien takaisin päälle. Nollasin uudestaan ja tänä aamuna töihin ajaessa parin minuutin ajon jälkeen tuli taas vika päälle (kun dieseli ehti lämmetä). Moottori on AVB (74kW).

Varasin jo marmorilta uuden anturin (hinta 26 euroa), osanro 038 906 081 B.

Fyysisestihän se anturi sijaitsee koneen vieressä polttoaineen suodattimen vieressä. Nyt pitäisi vielä tietää että onko tuo anturi paineistetussa linjassa? Eli miten käy kun sen irroittaa, tuleeko dieselit ympäri konetilaa vai saako sen vaihdettua ilman mitään kikkailuja?

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 7.5.2013 17:26

Ei siellä painetta oo kun virrat pois päältä. Varaudu kuitenkin siihen, että vika ei tule anturin vaihdolla kuntoon. Toinen johdoista voipi olla poikki.

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 7.5.2013 17:27

Ei siellä painetta oo kun virrat pois päältä. Varaudu kuitenkin siihen, että vika ei tule anturin vaihdolla kuntoon. Toinen johdoista voipi olla poikki.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 7.5.2013 17:49

Onko näissä jotain tyyppivikaa lämpöanturin johtosarjassa? Katsoinkin workshop manualista että tuo anturi on paluulinjassa, joten joku rätti pitää varmaan ottaa varoiksi kun sieltä vähän kuitenkin tulee tavaraa ulos.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 8.5.2013 21:39

Kävin tänään vaihtamassa lämpöanturin. On vähän hankalassa paikassa pa-suodattimen takana ja ahtoputken alla, mutta muutamassa minuutissa sai pihdeillä vaihdettua anturin. Rättiä ei loppujen lopuksi edes tarvittu, auto oli seissyt muutaman tunnin eikä anturin reiästä valunut dieseliä.

Startin jälkeen vikakoodia ei edes saanut nollattua, kun se oli kokoajan päällä. Tarkistin uudelleen liittimen kontaktin heiluttamalla sitä ja kuinka ollakaan toinen johto katkesi. Eli on luultavasti murtunut tärinästä, HuHu oli oikeassa. Nyt sitten johdon korjaamiseen, harmi kun on tosiaan vähän vittumaisessa paikassa tuo.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 10.5.2013 19:32

Kävin juottelemassa uuden pätkän johtoa liittimen ja auton johtosatsin väliin ja heitin heti perään reilun parinsadan kilometrin lenkin. Eipä syttynyt enää vikavalo. Problem solved.

Kuakku
-
Viestit: 26
Liittynyt: 29.7.2009 18:04

Re: Pumpparikoneen polttoaineen lämpötila-anturin vaihto

ViestiKirjoittaja Kuakku » 19.4.2017 18:05

Emission workkisoppi tuli ruutuun ja testerillä pa-lämpötila-anturi vika. Missähän tämä sijaitsee Passatti 1.9tdi:ssä (vm. 2005 eli 3C ja kone on BKC)? Oisko jollain vaikka kuva tästä pirun keksinnöstä. Ei vaikuta ajoon eikä käynnistykseen, vikavalo vaan ärsyttää.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: Pumpparikoneen polttoaineen lämpötila-anturin vaihto

ViestiKirjoittaja Axi » 19.4.2017 20:22

Moottorin etupuolella, tandem-pumpun vieressä, polttoaineputkessa (yllättäen)...

Kuakku
-
Viestit: 26
Liittynyt: 29.7.2009 18:04

Re: Pumpparikoneen polttoaineen lämpötila-anturin vaihto

ViestiKirjoittaja Kuakku » 11.6.2017 12:28

Joo, tuli vaihettua anturi. Eihän se vika sitten siinä ollutkaan. Nyt jos tutkailis johot. Onneks tuo ei kovin kallis ollut (16€ Varaosamualimalta). Toivottavasti se johto ois poikki siitä näkyvältä osalta , ettei tarviis niitä isoja johtonippuja alkaa purkamaan..

Louke
-
Viestit: 105
Liittynyt: 18.8.2009 21:52

Re: Pumpparikoneen polttoaineen lämpötila-anturin vaihto

ViestiKirjoittaja Louke » 11.6.2017 12:41

Itsella ollut samoja oireita pumppari passatissa -00. Toinen johto poikki johosarjassa olevasta liittimen juuresta. Tähän saa kätevää korjaus sarjaa esim ebayst tai autopartsmarket.eu

Varaosanumero on 1J0 973 722

eBay
Autoparts


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 31 vierailijaa