DPF poistoon+katalysaattorin asennukseen kyselyä 2.0tdi BMP

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

DPF poistoon+katalysaattorin asennukseen kyselyä 2.0tdi BMP

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 2.2.2013 9:39

Ei työntänyt variantti enään tehoja ja dpf tukossa. Nyt pitäisi suunnitella dpf-off, tarkoituksena laittaa katalysaattori jotta ei tulis sitä käryä. Tässä muutama kyssäri:

1. Onko dieselin katti erilainen kuin bensan, ja jos on niin mistä se kannattaa hommata

2. Minkäkokoista toi etuputki on 2.0tdi 8valve koneessa? näyttäs joltain 2,5'' mutta onko parempaa tietoa?

3. Mistä saisi kätevästi turboon tulevan laipan (pantamallinen) koska vanhasta dpf:stä en sitä saa. Rälläköin dpf:n irti alapäästä ja yläpään turbolta eteenpäin teen itse.

4. Minkä kokoinen kierre on lambdan, lämpöanturin ja paineputken liitoksessa? Ne holkit aion hitsata siihen, katissa tosin yleensä on paikka lambdalle joten sehän käy siihen.

Tässäpä näitä, olen ymmärtänyt että pelkkää hiukksaloukkua ei saa pois kuorien sisältä, vaan lähtee se katalysaattori samalla. Jos joku sen saa pois niin että katti jää niin sekin on yksi vaihtoehto joka olis tietty kaiken helpoin.

Saiskohan tosta tehtyä vaikka on "vääränkätinen" http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=5340245

ja tuossa DPF http://www.myturbodiesel.com/images/old-dpf-filter.jpg

Finnhopper
-
Viestit: 262
Liittynyt: 23.9.2005 8:23

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 2.2.2013 10:45

Mulla tyhjättiin toi DPF, mutta en kyllä tiedä tarkkoja yksityiskohtia että jäikö sinne katalysaattori ehjäksi vaiko eikö. Mulla homman hoiti Kamitec, voisin tietty yrittää muistaa kysyä sieltä jotta miten tuon asian laita on.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 2.2.2013 10:51

Eikös se 1.9 BLS Caddyn katalysaattori käy ainakin pienellä vääntelyllä.
Ei taida Finnhopperilla mitään kattia siellä olla kun se on tosiaan yksi ainoa kenno siellä pöntön sisällä. Käryääkö?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 2.2.2013 11:46

Eli bls caddyssa ei ole dpf:ää? luulin et bls o aina dpf kone

http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=29887605 tuossa se onkin. tuo jos ei ihan suoraan mene niin ei tarvii kyllä varmaan paljoa taivutella putkea.


nuo kierteiden speksit kiinnostais vielä.

ja tosta kärystä niin ite oon parista autosta tyhjännyt ja kyllä käry on sellainen että ei ainakaan omaan -06 passattiin kuulu kyllä. musta savu kiihdyttäessä kuuluu asiaan mutta se käry ei.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 2.2.2013 16:10

Eikös se 1.9 BLS Caddyn katalysaattori käy ainakin pienellä vääntelyllä

Ainakin 2.0tdi kone kävi lähes suoraan BLS koneen tilalle eikä tarvinnu kattia muokata.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 2.2.2013 18:45

Noita katteja on varaosapurkaamot vinollaan, postin cäddyjä paljon tuolla :D

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 3.2.2013 16:06

Vähän OT:
http://www.youtube.com/watch?v=s7ZVsFU1JkI

...Kaveri väittää saaneensa poltettua tuon puhtaaksi...

kädisti
-
Viestit: 23
Liittynyt: 13.9.2011 20:58

ViestiKirjoittaja kädisti » 16.2.2015 7:04

Miten paljon BMP-koneista Passattia (tmv.) tarvitsee ylös tunkata, jotta dpf:n saa pois? Mietin, josko tuon ihan pukkien varassa saisi tehtyä.. ja vetari tieltä pois ensin.
Ainakin CR-koneisista on tuo onnistunut luemma.

Itse mietin myös tuota BLS-katin laittoa tilalle.. meneekö siihen se sama dpf:ään mennyt (lambda?) anturi suoraan?

vwp
-
Viestit: 37
Liittynyt: 5.2.2015 6:38

ViestiKirjoittaja vwp » 16.2.2015 7:34

Itsellä kanssa -06 Passat samalla koneella ja joku puhui, että saa purkaa puoli autoa jotta pönttö putoaa. Apurunkoa tms täytynee purkaa, itse en ole tähän vielä ryhtynyt.
(Tuskimpa se pönttö 330 tkm matkalla vielä on täynnä ;D )

Renkaanpotkija
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 17.2.2015 19:31

Dpf

ViestiKirjoittaja Renkaanpotkija » 17.2.2015 19:38

Jos kiinnostaa mulla olis ylimääräinen dpf todennäköisesti golf 2008 2.0tdi samanlainen kuin linkissä missä 2 dpf:fää kulkeutuu mukanani jyväskylään torstaina. Dpf:ssä ei ole lopussa tuota pönttöa mikä näissä kuvissa olevissa mutta muuten näyttää anturipaikoiltaan yms samalta. Tuli hommattua itselle saksasta puolisen vuotta sitten omaan kulkineeseen (seat ibiza 1.6 tdi)mutta turbon kiinnityslaippa/putki tässä hieman erilainen niin jäi sitten laittamatta.
Voin laittaa kuvia jos olet kiinnostunut!

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 22.2.2015 9:47

Mitä se käry on, mistä puhutaan, jos KAT on pois? Eihän diiseleissä ole ollut katteja kuin vasta 90-luvun lopulta asti, eikä ne vanhemmat diiselit nyt mitenkään pahalle haise. Sama koskee traktorieita sun muiat diesel-vehkeitä.
Vai onko näiden nykydiiseleiden polttoprosessi jotenkin muuttunut ja sen takia pakokaasujen haju erilainen?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 22.2.2015 9:56

Se on semmonen käry ettei sisätiloissa voi autoa käyttää.. Itse en dpf poistaisi jos tuota käryä ei saa pois.. Mielestäni siihenkin on joku ohjelmallinen mahdollisuus?

sambolo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 8.9.2014 11:03

ViestiKirjoittaja sambolo » 22.2.2015 13:55

Mun auto käryy ihan hirveelle vaikka dpf pitäs paikoilla ollakkin :D

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 23.2.2015 12:56

Meillä tuo käry tuli kun pönttö oli paikallaan ja poltto päällä.
Tyhjennetyllä pöntöllä ja ohjelmallisesti sammutettuna ei haise enää ollenkaan.
Ainoastaan ihmeellinen kihinä kuuluu putken päässä tyhjennyksen jälkeen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa