Webston toiminta, jälleen kerran
Valvoja: ffp jäsenet
Webston toiminta, jälleen kerran
Tervehdys, tästä on jauhettu jo maailman sivu, mutta en haulla läytänyt tietoa joka vastaisi omaan ongelmaani.
Auto on -07 passat tehdas TT-V webastolla ja kellosarjalla. Lisäakkua ei mielestäni ole kontissa... en ihan 100% varma ole. Missä kohti sen pitäis olla?
Ongelma on tälläinen, webasto ei lähde käyntiin kuin ajon aikana, jos käynnistää paikallaan niin yrittää jonkun aikaa ja sitten kelloon tulee F02 virhe. Syttyy kyllä ainakin savusta ja hajusta päätellen. No nyt joku tarjoaa sitä vesipumppua, mutta... jos webaston jättää päälle kun auton sammuttaa niin 50% tapauksista webasto jää päälle ja humisee niin pitkään kun kellossa aika riittää.
Johtuuko tämä huonosto akusta vai mistä ihmeestä? Pidin akkua laturissa koko yön, mutta ei siltikään herää. Auto starttaa kyllä hienosti. Pakkasen määrällä ei ole asiaan vaikutusta.
Kiitos ajatuksista etukäteen
Auto on -07 passat tehdas TT-V webastolla ja kellosarjalla. Lisäakkua ei mielestäni ole kontissa... en ihan 100% varma ole. Missä kohti sen pitäis olla?
Ongelma on tälläinen, webasto ei lähde käyntiin kuin ajon aikana, jos käynnistää paikallaan niin yrittää jonkun aikaa ja sitten kelloon tulee F02 virhe. Syttyy kyllä ainakin savusta ja hajusta päätellen. No nyt joku tarjoaa sitä vesipumppua, mutta... jos webaston jättää päälle kun auton sammuttaa niin 50% tapauksista webasto jää päälle ja humisee niin pitkään kun kellossa aika riittää.
Johtuuko tämä huonosto akusta vai mistä ihmeestä? Pidin akkua laturissa koko yön, mutta ei siltikään herää. Auto starttaa kyllä hienosti. Pakkasen määrällä ei ole asiaan vaikutusta.
Kiitos ajatuksista etukäteen
-
- -
- Viestit: 262
- Liittynyt: 23.9.2005 8:23
-
- -
- Viestit: 362
- Liittynyt: 21.9.2003 13:17
Ei ole rest nappulaa, auto on valmistettu -06 eli löytyy vain tuo econ nappi.
Olen tilannut autolle jo webasto huollon viikon päähän. Ajattelin vain, että jos jollain olisi selitys asiaan niin ei tarvitse huoltoon viedä, itsellä kun pysyy työkalut aika hyvin kourassa ja noissa huolloissa olen oppinut, että aika mielellään vaihdetaan puoli moottoria jos sytytystulppa on pimeä...
Olen tilannut autolle jo webasto huollon viikon päähän. Ajattelin vain, että jos jollain olisi selitys asiaan niin ei tarvitse huoltoon viedä, itsellä kun pysyy työkalut aika hyvin kourassa ja noissa huolloissa olen oppinut, että aika mielellään vaihdetaan puoli moottoria jos sytytystulppa on pimeä...
F 01 Liekki ei syttynyt ( 2 käynnistyskerran jälkeen )
F 02 Liekki sammunut ( vähintään 5 kertaa )
F 03 Ali- tai ylijännite
F 04 Liian aikainen liekki-ilmoitus ( liekkivahti )
F 05 Liekkivahdin katkos tai oikosulku
F 06 Lämpötila-anturin katkos tai oikosulku
F 07 Annostelijapumpun katkos tai oikosulku
F 08 Puhallinmoottorin katkos tai oikosulku
F 09 Hehkusauvan katkos tai oikosulku
F 10 Ylikuumeneminen
F02 tulee useimmiten viallisesta (kuluneesta) höyrystimestä/hehkusta. Ventur lämmittimessä kulutus osa. Jos autoa aikoo pitää useamman vuoden, niin suosittelen lämmittimen päivittämistä Evo malliin.
F 02 Liekki sammunut ( vähintään 5 kertaa )
F 03 Ali- tai ylijännite
F 04 Liian aikainen liekki-ilmoitus ( liekkivahti )
F 05 Liekkivahdin katkos tai oikosulku
F 06 Lämpötila-anturin katkos tai oikosulku
F 07 Annostelijapumpun katkos tai oikosulku
F 08 Puhallinmoottorin katkos tai oikosulku
F 09 Hehkusauvan katkos tai oikosulku
F 10 Ylikuumeneminen
F02 tulee useimmiten viallisesta (kuluneesta) höyrystimestä/hehkusta. Ventur lämmittimessä kulutus osa. Jos autoa aikoo pitää useamman vuoden, niin suosittelen lämmittimen päivittämistä Evo malliin.
Mulla on 07 Touranissa ja alkuperäisessä TT-V Webassa sama ongelma. Kauko-ohjauksella käynnistäessä yrittää kaksi kertaa ja päästää komeat savut. Kun moottori käynnistetään, weba lähtee aina sujuvasti päälle ja lämmittää hyvin. Kiertovesipumppu on uusi ja pyörii hyvin. Akku on juuri vaihdettu eikä auttanut. Kun auto on seisonut tallissa vähän aikaa, weba lähtee kauko-ohjauksella ja toimii pitkään. Nyt edes nollakelillä ei toimi pihalla, vaan sammuu.
Vikakoodiksi tulee F02. Ainakin toinen lämpötila-anturi näyttää susia, eli jos moottori on puolilämmin, lukemat ovat +40 ja -32. Voiko anturivika selittää kummallisen käyttäytymisen? Tämä vika alkoi kun lämpötila oli parina yönä -30. Ekan yön jälkeen lämmitti hyvin 90 minuuttia, mutta ei enää sen koommin muutoin kuin moottorin käydessä tai kauko-ohjauksella tallilämpimänä.
Pistän joka tapauksessa tilaukseen nuo anturit, kun ne saa muutamalla kympillä ja vaihtokin onnistuu helposti. Alkaa vaan harmittamaan tämä jatkuva puskuri-pura-ja-kokoa harjoitus.
Vikakoodiksi tulee F02. Ainakin toinen lämpötila-anturi näyttää susia, eli jos moottori on puolilämmin, lukemat ovat +40 ja -32. Voiko anturivika selittää kummallisen käyttäytymisen? Tämä vika alkoi kun lämpötila oli parina yönä -30. Ekan yön jälkeen lämmitti hyvin 90 minuuttia, mutta ei enää sen koommin muutoin kuin moottorin käydessä tai kauko-ohjauksella tallilämpimänä.
Pistän joka tapauksessa tilaukseen nuo anturit, kun ne saa muutamalla kympillä ja vaihtokin onnistuu helposti. Alkaa vaan harmittamaan tämä jatkuva puskuri-pura-ja-kokoa harjoitus.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 18.12.2012 15:43
Palokammiovika
Palokammio (palopesä) on likainen eikä syty sen takia. Ei muuta, kuin uusi palopesä marmoritiskiltä, webasto irti ja palopesän vaihto. Hankalinta on kaivaa se webasto irti sieltä autosta. Itse tein ko. remontin n. kuukausi sitten ja hyvin on toiminut. Samaan syssyyn tilasin telestartin Puolan pojilta ja asensin senkin kellon lisäksi.
Webasto tt-v
Lämmittimen Thermo Top V toimintakuvaus
Lämpötila lämpötilantunnistimessa -G18- alle n. 50 °C.
Lämpötila ulkolämpötilan tunnistimessa -G17- alle n. +5 °C.
Kun lisälämmitin kytketään, se on käyttövalmis. Hehkutulppa ja liekinvarmistin -Q8-, polttoilmapuhallin -V6- ja kiertopumppu -V55- kytkeytyvät toimintaan. 30 sekunnin kuluttua annostuspumppu -V54- kytkeytyy ja polttoilmapuhallin -V6- pysähtyy 3 sekunniksi. Tämän jälkeen polttoilmapuhallin -V6- säätyy kahdessa vaiheessa ja 56 sekunnin aikana lähes täyskuormitukselle. 15 sekunnin vakautusvaiheen jälkeen (tasainen kierrosluku) polttoilmapuhallin -V6- säätyy uudelleen 50 sekunnin puskurivaiheen kuluessa lähes täyskuormitukselle.
Kun polttonesteensyöttö saavuttaa täyden tehon hehkutulppa liekinvarmistimin -Q8- kytkeytyy pois ja polttoilmapuhallin -V6- säätyy täydelle teholle. Seuraavien 45 sekunnin kuluessa sekä normaalin palamisen aikana hehkutulppa liekinvarmistimin -Q8- valvoo liekkiä ja tarkastaa liekin muodostumisen. Tämän jälkeen alkaa automaattisäätöinen lämmitys. Jos liekkiä ei muodostu tai se katkeaa, polttonesteensyöttö päättyy, mistä seuraa häiriökatkos ja polttoilmapuhaltimen -V6- jälkikäynti. Jos liekki katkeaa normaalin polton aikana, uudelleen käynnistyminen tapahtuu automaattisesti.
Lämpötila lämpötilantunnistimessa -G18- alle n. 50 °C.
Lämpötila ulkolämpötilan tunnistimessa -G17- alle n. +5 °C.
Kun lisälämmitin kytketään, se on käyttövalmis. Hehkutulppa ja liekinvarmistin -Q8-, polttoilmapuhallin -V6- ja kiertopumppu -V55- kytkeytyvät toimintaan. 30 sekunnin kuluttua annostuspumppu -V54- kytkeytyy ja polttoilmapuhallin -V6- pysähtyy 3 sekunniksi. Tämän jälkeen polttoilmapuhallin -V6- säätyy kahdessa vaiheessa ja 56 sekunnin aikana lähes täyskuormitukselle. 15 sekunnin vakautusvaiheen jälkeen (tasainen kierrosluku) polttoilmapuhallin -V6- säätyy uudelleen 50 sekunnin puskurivaiheen kuluessa lähes täyskuormitukselle.
Kun polttonesteensyöttö saavuttaa täyden tehon hehkutulppa liekinvarmistimin -Q8- kytkeytyy pois ja polttoilmapuhallin -V6- säätyy täydelle teholle. Seuraavien 45 sekunnin kuluessa sekä normaalin palamisen aikana hehkutulppa liekinvarmistimin -Q8- valvoo liekkiä ja tarkastaa liekin muodostumisen. Tämän jälkeen alkaa automaattisäätöinen lämmitys. Jos liekkiä ei muodostu tai se katkeaa, polttonesteensyöttö päättyy, mistä seuraa häiriökatkos ja polttoilmapuhaltimen -V6- jälkikäynti. Jos liekki katkeaa normaalin polton aikana, uudelleen käynnistyminen tapahtuu automaattisesti.
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 16.7.2011 20:43
Ei kun siksi, että se Venturi on alunalkaen paska laite!
Palopesä vaihdettiin mulle kerran ja sen jälkeen koko masiina. (takuuaikana -09 autoon)
Sitten kun se seuraavan kerran "yski ja ryki ja kerran viimeisen nyki", vaihdoin tilalle Evo5:sen ja nyt on sitten pelittänyt reilut kolme vuotta ilman vikoja. Ja pelittää edelleen. Savut tälle syksylle on Evosta jo otettu. Ei tartte sitten mennä huoltoon jonottamaan kun kylmät kelit iskee.
Palopesä vaihdettiin mulle kerran ja sen jälkeen koko masiina. (takuuaikana -09 autoon)
Sitten kun se seuraavan kerran "yski ja ryki ja kerran viimeisen nyki", vaihdoin tilalle Evo5:sen ja nyt on sitten pelittänyt reilut kolme vuotta ilman vikoja. Ja pelittää edelleen. Savut tälle syksylle on Evosta jo otettu. Ei tartte sitten mennä huoltoon jonottamaan kun kylmät kelit iskee.
tt-evo 5kw
Jos ei webasto tt-v tomi niinku ei yleensä toimi, niin voin laittaa tilatte uuden webasto tt evon 2 vuoden takuulla. Sitten on webasto mikä toimii kunnolla. Eikä hurise omia aikojaan vaan toimii, kun itse haluaa. Asennus tapahtuu Järvenpäässä 044-9503266
-04 Tourani, tehdasasenteinen webasto ilman kelloa.
Autossa palelee jo näillä keleillä ja webasto yskii...
Webasto siis lähtee käyntiin toisinaan ja silloin kun se lähtee, niin kuuluu semmosta karkeaa rohinan ja ujellusta sekä "röpeltää". Ja kun se käynnistyy, niin tunne on, että käy vain hetken aikaa ja sammuu.
En tunne webaston sielunelämää, mutta voisiko se olla vesipumppu joka siellä ei pääse pyörimään (jumissa)? Saako näihin varaosia esim. vesipumppuja yms.?
Autossa palelee jo näillä keleillä ja webasto yskii...
Webasto siis lähtee käyntiin toisinaan ja silloin kun se lähtee, niin kuuluu semmosta karkeaa rohinan ja ujellusta sekä "röpeltää". Ja kun se käynnistyy, niin tunne on, että käy vain hetken aikaa ja sammuu.
En tunne webaston sielunelämää, mutta voisiko se olla vesipumppu joka siellä ei pääse pyörimään (jumissa)? Saako näihin varaosia esim. vesipumppuja yms.?
Automaattiweban vesipumppu on periaatteessa turha kun auto käynnissä auton vesipumppu kierrättää vettä siellä kuitenkin! Vesipumppu on tarpeen esilämmityksessä, mutta toki se auttaa myös käytönaikaisessa.
Syy lienee kuitenkin tukkoisessa palopesässä sinullakin, jossa liekki ei suostu palamaan kunnolla.
Syy lienee kuitenkin tukkoisessa palopesässä sinullakin, jossa liekki ei suostu palamaan kunnolla.
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 16.7.2011 20:43
Meikäläisen -00 1,9 TDI passatissa on kolmetoista vuotta vanha Webasto Termo Top DW50 olen joka toinen vuosi ennen pakkasia ottanut sen irti autosta ja tarkistanut hehkut ja höyrystimen uusinut pari kertaa kerran vaihtanut vesipumpun samalla putsannut palopesän siellä on joka kerta ollut semmosta paksua sitkeetä niinkuin pikeä,puhdistukseen olen käyttänyt nestemäistä maalinpoisto ainetta levitän sitä sinne palopesään siveltimellä ja annan vaikuttaa muutaman minuutin ja huuhtelen painepesurilla ja taas on kuin uusi laite.ei ole tämän huollon jälkeen ollu talvella käynti ongelmia.
Oik eturengas pois, sisälokasuoja pois, puskurinkuori irti, oik etulyhty pois, pissapojan säiliö irti ja kahteen osaan jotta pääsee weban telineen ylimpiin ruuveihin käsiksi. Webasto pöydälle, irti telineestään, pakoputki pois ja muoviset suojalevyt sekä vesiletkuistukat pois niin pääsee purkamaan lämmittimen ja vaihtamaan palopesän. Kannattaa sitten ostaa pakoputkea valmiiksi ihan metritavarana, mun kokemuksen mukaan sitä ei ehjänä saa irti lämmittimestä vaan murenee.
Jeps, iltasella kokeilin niin ei lähtenyt edes manuualisesti päälle ennenkuin auto oli käynnissä. Sen jälkeen pelasi normaalisti ja pystyi pakkokäyttämään kellollaki. Luultavasti siis akku lopussa eikä anna enää webaston käynnistyä jos auto ei ole käynnissä... EDIT: Akku vaihdettu, oli alkuperäinen paikallaan, nyt uus AGM akku ja webastokin pelaa normaalisti taas.
Tuli purettua webasto eilen ja pientä infoa olisin vailla.
Weba
Kuka se kertois, että mitä ovat nuolten osoittamat osat?
Ja vihreät nuolet tarkoittaa kierretankojen päissä olevia "rikkoja", joilla ytimen saisi auki. Mutta en saa rikkoja irti, kun jäävät kierteille suttaamaan. Onko noiden rikkojen avaamisesta hyötyä, eli löytyykö vaihdettavia osia sisältä, vai pitääkö johtohässäkkä (valkoinen osa) vaihtaa kokonaan eikä siis ole purettavissa?
Weba
Kuka se kertois, että mitä ovat nuolten osoittamat osat?
Ja vihreät nuolet tarkoittaa kierretankojen päissä olevia "rikkoja", joilla ytimen saisi auki. Mutta en saa rikkoja irti, kun jäävät kierteille suttaamaan. Onko noiden rikkojen avaamisesta hyötyä, eli löytyykö vaihdettavia osia sisältä, vai pitääkö johtohässäkkä (valkoinen osa) vaihtaa kokonaan eikä siis ole purettavissa?
Webasto tt-v
älä suutu/älkää suuttuko mutta ton laitteen korjaus on vähän sama kun ampuisi itseään jalkaan.mutta jos on intoa ja rahaa niin kokeile vaihtaa vaikka uusi palokammio. tai kokeile puhdistaa esim kent one shot puhdistusaineella. /säädä co2 kohilleen esim 10-11%.
tai laita tilalle webaston tt evo 5 lämmitin.
jos tarviit varaosia webaston tt-veehen niin kysy puh 044 950 32 66
tai laita tilalle webaston tt evo 5 lämmitin.
jos tarviit varaosia webaston tt-veehen niin kysy puh 044 950 32 66
En suutu :)
Olen kutakuinkin perillä, että tämä lämmitin on melko haasteellinen saada toimimaan, jos alkaa renkkaamaan. Aivan hyvä, jos toimii ja on toiminutkin useamman vuoden moitteetta.
Mutta persaukinen ku on, niin yrittää jotain asialle tehdä pikkurahalla...
Eilen vaihdoin tosiaan liekkivahdin, mutta ei vaikuttanut toimintaan millään lailla. Paljon on touraniin rahaa menny, eikä tunnu mikään auttavan.
Pitääkö se vaihtaa autoa vai miestä...?
Olen kutakuinkin perillä, että tämä lämmitin on melko haasteellinen saada toimimaan, jos alkaa renkkaamaan. Aivan hyvä, jos toimii ja on toiminutkin useamman vuoden moitteetta.
Mutta persaukinen ku on, niin yrittää jotain asialle tehdä pikkurahalla...
Eilen vaihdoin tosiaan liekkivahdin, mutta ei vaikuttanut toimintaan millään lailla. Paljon on touraniin rahaa menny, eikä tunnu mikään auttavan.
Pitääkö se vaihtaa autoa vai miestä...?
Webasto tt-v
niin tt-veessä on hehku/liekkivahti samassa.eikö ollu mitään vaikutusta toimintaan.mitä muuten näyttää webaston lämpötila tunnistimet ne mitkä on lämmönvaihtimessa toinen mittaa palopesän kärjestä ja toinen alempaa niissä ei saa olla 10 astetta enempää eroa toisiinsa nähden.on myös mahdollista että on webaston ohjainlaite rikki. sellasia on ollu että tulkkaa hehkun vastus arvot väärin.vw kaistalla on siitä ihan virallinen tiadote.tai polttoainepumppu viallinen koeta mittaa polttoaine määrä ja kato paljon tulee mitta lasiin
ohje
Annosteliapumppu
Tarkastusedellytykset:
l Annostuspumpun -V54- vastus 5,2 +/- 5 % Ω
l Annostelupumpun -V54- jännite 9,5 ... 16,5 V
l Ei vikoja vikamuistissa
l Polttonesteputket ehjät ja tiiviit.
l Ympäristön lämpötila n. 20 °C
l Polttonestettä riittävästi säiliössä (mittariryhmän polttonestemittari ei saa olla punaisella alueella).
Tarkastus:
HUOMIO!
Varo vuotavaa polttonestettä.
Polttonestejärjestelmässä on painetta.
Aseta puhdistusliina liitoskohdan ympärille ennen järjestelmän avaamista. Anna paineen purkautua avaamalla liitos varovasti.
– Irrota liitin annostuspumpun -V54- polttonesteputkesta ja sulje se sopivalla välineellä.
– Pidä mittalasia lisälämmittimen korkeudella.
– Aktivoi järjestelmätesterillä -VAS 5051A- ohjattu toiminto „polttonesteen syöttömäärän tarkastus“ (avaa annostuspumpun -V54- polttonesteputki) ja käynnistä.
Noin 30 sekunnin kuluttua polttonesteputki on täyttynyt ja ilma poistunut.
– Sulje polttonesteputki.
– Tyhjennä mittalasi.
– Pidä mittalasia lisälämmittimen korkeudella.
– Aktivoi järjestelmätesterillä -VAS 5051A- ohjattu toiminto „polttonesteen syöttömäärän tarkastus“ (avaa annostuspumpun -V54- polttonesteputki) ja käynnistä.
N. 120 sekunnin kuluttua polttonesteensyöttö on päättynyt.
– Yhdistä liitin polttonesteputkeen.
– Lue mittalasin määrä. Polttonesteen syöttömäärä (bensiini ja diesel): 22 - 28 ml
– Ellei syöttömäärä vastaa annettua arvoa, vaihda annostuspumppu -V54-
Ohje
t Jos ympäristön lämpötila on yli 20 °C, voi tuloksena olla mittausvirhe polttonesteen höyrystymisen takia.
t Kaasukuplia ei saa virrata.
N82-10137
Hehkutulpan ja liekinvarmistimen -Q8- irrotus ja kiinnitys
Ohje
t Kuvassa dieselmalli.
t Dieselmallissa on kiinteästi asennettu polttonesteen esilämmityselementti -Z66- (PTC polttimessa) -A-. Johtimet on yhdistetty hehkutulpan (ja liekinvarmistimen) -Q8- johtimiin. Tässä mallissa koko polttoputki on vaihdettava, jos hehkutulppa liekinvarmistimin -Q8- on viallinen.
t Viikosta 12/06 alkaen dieselmalleiss polttonesteen sulkuventtiili -N109- → kuva suoraan lisälämmittimen polttonesteputkessa. Tässä versiossa on vaihdettava myös polttoputki täydellisenä, koska yksi kolmesta osasta on viallinen.
t Huomaa oikea VO-nro. Osia ei saa asentaa ristiin, sillä silloin lisälämmittimen toiminta häiriintyy.
– Lisälämmittimen Thermo Top V purkaminen ja kokoaminen → Kappale
N82-10106
– Nosta pidikettä -A- molemmilta puolilta sopivalla ruuvitaltalla ja poista se.
Ohje
t Kuvassa bensiinimalli.
t Koottaessa pidikkeen pitää olla urassa.
t Varmista hehkutulpan ja liekinvarmistimen -Q8--B- oikea kiinnitys.
N82-10105
Lämpötilantunnistimen -G18- ja ylikuumennustunnistimen -G189- irrotus ja kiinnitys
– Lisälämmittimen Thermo Top V purkaminen ja kokoaminen → Kappale
– Kierrä irti ruuvi -1- ja poista pidikejousi -1-.
– Vedä lämpötilantunnstin -G18--3- ja ylikuumennustunnistin -G189--4- irti kärkipihdeillä.
Ohje
t Huomaa pidikejousen -2- oikea asento koottaessa.
t Tunnistimia ei voi vaihtaa erikseen.
ohje
Annosteliapumppu
Tarkastusedellytykset:
l Annostuspumpun -V54- vastus 5,2 +/- 5 % Ω
l Annostelupumpun -V54- jännite 9,5 ... 16,5 V
l Ei vikoja vikamuistissa
l Polttonesteputket ehjät ja tiiviit.
l Ympäristön lämpötila n. 20 °C
l Polttonestettä riittävästi säiliössä (mittariryhmän polttonestemittari ei saa olla punaisella alueella).
Tarkastus:
HUOMIO!
Varo vuotavaa polttonestettä.
Polttonestejärjestelmässä on painetta.
Aseta puhdistusliina liitoskohdan ympärille ennen järjestelmän avaamista. Anna paineen purkautua avaamalla liitos varovasti.
– Irrota liitin annostuspumpun -V54- polttonesteputkesta ja sulje se sopivalla välineellä.
– Pidä mittalasia lisälämmittimen korkeudella.
– Aktivoi järjestelmätesterillä -VAS 5051A- ohjattu toiminto „polttonesteen syöttömäärän tarkastus“ (avaa annostuspumpun -V54- polttonesteputki) ja käynnistä.
Noin 30 sekunnin kuluttua polttonesteputki on täyttynyt ja ilma poistunut.
– Sulje polttonesteputki.
– Tyhjennä mittalasi.
– Pidä mittalasia lisälämmittimen korkeudella.
– Aktivoi järjestelmätesterillä -VAS 5051A- ohjattu toiminto „polttonesteen syöttömäärän tarkastus“ (avaa annostuspumpun -V54- polttonesteputki) ja käynnistä.
N. 120 sekunnin kuluttua polttonesteensyöttö on päättynyt.
– Yhdistä liitin polttonesteputkeen.
– Lue mittalasin määrä. Polttonesteen syöttömäärä (bensiini ja diesel): 22 - 28 ml
– Ellei syöttömäärä vastaa annettua arvoa, vaihda annostuspumppu -V54-
Ohje
t Jos ympäristön lämpötila on yli 20 °C, voi tuloksena olla mittausvirhe polttonesteen höyrystymisen takia.
t Kaasukuplia ei saa virrata.
N82-10137
Hehkutulpan ja liekinvarmistimen -Q8- irrotus ja kiinnitys
Ohje
t Kuvassa dieselmalli.
t Dieselmallissa on kiinteästi asennettu polttonesteen esilämmityselementti -Z66- (PTC polttimessa) -A-. Johtimet on yhdistetty hehkutulpan (ja liekinvarmistimen) -Q8- johtimiin. Tässä mallissa koko polttoputki on vaihdettava, jos hehkutulppa liekinvarmistimin -Q8- on viallinen.
t Viikosta 12/06 alkaen dieselmalleiss polttonesteen sulkuventtiili -N109- → kuva suoraan lisälämmittimen polttonesteputkessa. Tässä versiossa on vaihdettava myös polttoputki täydellisenä, koska yksi kolmesta osasta on viallinen.
t Huomaa oikea VO-nro. Osia ei saa asentaa ristiin, sillä silloin lisälämmittimen toiminta häiriintyy.
– Lisälämmittimen Thermo Top V purkaminen ja kokoaminen → Kappale
N82-10106
– Nosta pidikettä -A- molemmilta puolilta sopivalla ruuvitaltalla ja poista se.
Ohje
t Kuvassa bensiinimalli.
t Koottaessa pidikkeen pitää olla urassa.
t Varmista hehkutulpan ja liekinvarmistimen -Q8--B- oikea kiinnitys.
N82-10105
Lämpötilantunnistimen -G18- ja ylikuumennustunnistimen -G189- irrotus ja kiinnitys
– Lisälämmittimen Thermo Top V purkaminen ja kokoaminen → Kappale
– Kierrä irti ruuvi -1- ja poista pidikejousi -1-.
– Vedä lämpötilantunnstin -G18--3- ja ylikuumennustunnistin -G189--4- irti kärkipihdeillä.
Ohje
t Huomaa pidikejousen -2- oikea asento koottaessa.
t Tunnistimia ei voi vaihtaa erikseen.
Kiitti infosta. Täytyypä asiaa tarkastella.
Nyt vaihdoin siis liekinvahdin?? eli ne kaksi nappia palopesän ylä- ja alareunaan. Johtimet väriltään siniset ja punaiset. Mitään eroa en huomannut aiempaan. Pannu lähtee tulille hyvin ja hetken aikaa (15-20sek) pöhistyään sammuu.
Tässä vielä aiemmin löytyneitä vikakoodeja. Webasto ei ole enään lukittu, kuten tuossa näkyy, mutta kaiketi syyt näkyy lukitukselle.
Edit: Siis luin nyt tarkemmin tuota ohjetta, niin huomasin, että olen vaihtanut väärän osan??? Pörhöltä sain nimellä liekkivahti ylläkuvaamani osan, mutta se ei siis ollutkaan liekkivahti. Ja itse vahtia ei siis saa kuin koko sen alakerran ostamalla, missä on se hehkutulppa kiinni??? (muutama viesti ylöspäin oleva kuva linkki, oranssi ja vihreät nuolet) Hieno fiilis jos näin on. Jokseenkin työläs purkaa tuo weba...
Nyt vaihdoin siis liekinvahdin?? eli ne kaksi nappia palopesän ylä- ja alareunaan. Johtimet väriltään siniset ja punaiset. Mitään eroa en huomannut aiempaan. Pannu lähtee tulille hyvin ja hetken aikaa (15-20sek) pöhistyään sammuu.
Tässä vielä aiemmin löytyneitä vikakoodeja. Webasto ei ole enään lukittu, kuten tuossa näkyy, mutta kaiketi syyt näkyy lukitukselle.
Edit: Siis luin nyt tarkemmin tuota ohjetta, niin huomasin, että olen vaihtanut väärän osan??? Pörhöltä sain nimellä liekkivahti ylläkuvaamani osan, mutta se ei siis ollutkaan liekkivahti. Ja itse vahtia ei siis saa kuin koko sen alakerran ostamalla, missä on se hehkutulppa kiinni??? (muutama viesti ylöspäin oleva kuva linkki, oranssi ja vihreät nuolet) Hieno fiilis jos näin on. Jokseenkin työläs purkaa tuo weba...
Ei tartte polttoainepuolta ilmata välttämättä, mulla ainakin käynnstyneet ihan normisti huollon/korjauksen jälkeen. Mun kokemus tosin vain volkkarin tehdaslämmittimistä.
Jäähdytysnestekierto on eri asia, se kannattaa ilmata valuttamalla nestettä vuoronperään molemmista suunnista, siitä ylöspäin lähtevästä letkuliitoksesta weban päädyssä. Letkut tukkoon ja vuoronperään löystää yhtä kerrallaan niin että neste virtaa lämmittimen läpi ja myös lähtevästä letkusta "väärään" suuntaan.
Jäähdytysnestekierto on eri asia, se kannattaa ilmata valuttamalla nestettä vuoronperään molemmista suunnista, siitä ylöspäin lähtevästä letkuliitoksesta weban päädyssä. Letkut tukkoon ja vuoronperään löystää yhtä kerrallaan niin että neste virtaa lämmittimen läpi ja myös lähtevästä letkusta "väärään" suuntaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 71 vierailijaa