Elikkäs vm2003 portteri kyseessä ja tuolla 75kw:n koneella.
Oireet:
Menee ilmeisesti jonkunlaiseen vikatilaan, kun ei kierrä kuin 1100 kierrosta.
Tämä tapahtuu yleensä kun kelit lauhtuvat, tai kun auto pyörii pitkään tyhjäkäyntiä pakkasella.
Joskus tekee myös kesken ajon, yleensä taajamassa/liikennevaloissa.
Poistuu sammuttamalla ja uudestaan käynnistämällä, joskus vaatii monta yritystä..
Vikakoodeja ei anna, tosin niitä en ole päässyt lukemaan sillon, kun "vikatila" päällä.
Välillä auto tuntuu myös tehottomalta ja ei ota täysiä kierroksia.
Silloin kuuluu outo "surina" vedätettäessä.
Nyt ilmeni myös ettei avain aina käänny kunnolla virtalukossa, täytynee vaihtaa virtalukonpohja.
Tällaiset ongelmat, josko jollain ois vinkkiä heittää, että mikä vialla??
Transporter 2.5tdi menee vikatilaan??
Valvoja: ffp jäsenet
Eli vikaantuminen tulee ajossa, vaatiiko kiihdytyksen, vai meneekö ihan satunnaisesti? Mafin likaisuus voisi olla yksi oire, sitä voi koettaa putsata CRC:n Air sensor Cleanilla, saa mm. motonetistä, kympin taitaa kustantaa. N75 venttiilin (jos näissä sellainen on?) toiminta on myös hyvä tarkastaa, sen voi mitata vaikka yleismittarilla navoista, ettei sähköt ole rikki siitä.
Jos auto on VNT-ahtimella, myös ahtimen siivet tai ahtimen alipainekello voi jumittaa ja aiheuttaa moisia ongelmia.
Jos auto on VNT-ahtimella, myös ahtimen siivet tai ahtimen alipainekello voi jumittaa ja aiheuttaa moisia ongelmia.
Elikkäs tulee joskus ajossakin, ei tosin maantie nopeuksissa, vaan hitaasti taajamassa ajaessa tai esim liikennevaloista lähdettäessä.
Yleensä tekee tuota kun on pyörinyt pitkään tyhjäkäyntiä ja sitten yrittää lähteä liikenteeseen.
Ja vielä useammin silloin kun kelit lauhtuu lähelle nollaa.
Kovilla pakkasilla ei tuota tee, jos ei pyöri pitkään tyhjäkäyntiä...
Suurimmalla todennäköisyydellä lyö vikatilaan, jos jättää lämpimäksi ajon jälkeen pyörimään tyhjäkäyntiä vaikka kaupassa käynnin ajaksi.
Yleensä tekee tuota kun on pyörinyt pitkään tyhjäkäyntiä ja sitten yrittää lähteä liikenteeseen.
Ja vielä useammin silloin kun kelit lauhtuu lähelle nollaa.
Kovilla pakkasilla ei tuota tee, jos ei pyöri pitkään tyhjäkäyntiä...
Suurimmalla todennäköisyydellä lyö vikatilaan, jos jättää lämpimäksi ajon jälkeen pyörimään tyhjäkäyntiä vaikka kaupassa käynnin ajaksi.
-
- -
- Viestit: 362
- Liittynyt: 21.9.2003 13:17
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa