bkd nykii
Valvoja: ffp jäsenet
bkd nykii
Huomasin tuossa eilen kun lähdin risteyksestä kiihdyttämään ihan normaalisti 5 vaihteella nopeus n. 80km/h tuntui pieni nykäisy ikäänkuin kone ei olisi saanut soppaa, sen jälkeen toimi ihan normaalisti kunnes tänään taas 3 vaihteella samanlainen nykäisy kiihdytyksessä. Muuten auto käy ja kukkuu ihan normaalisti, onko kellään tietoa mistä vikaa alkais kaivamaan.
Autona on golf -08 20tdi bkd manuaaliaskilla ja kilometrejä n 143tkm
Autona on golf -08 20tdi bkd manuaaliaskilla ja kilometrejä n 143tkm
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Itse vastaavasti veikkaisin suutinten O-renkaita? Mitä olen lueskellut näitä foorumeita, niin johtosarjan viallisuus aiheuttaisi vielä enemmän pätkimistä.
Oireet ovat siis seuraavat:
Isolla vaihteella kuten 6:sella n. 80-90km/h, kierrokset ovat noin 1600- 1800 rpm. Ihan sama onko vakkari päällä vai ei. Oireet tapahtuvat siinä vaiheessa kun eteen tulee loiva ylämäki. Kone tarvitsee tällöin enemmän polttoainetta ja tuolloin alkaa nykiminen. Kierrosmittari nousee ja putoaa n. 200 rpm. Nykimistä kestää puolesta sekunnista muutamaan sekunttiin. Lisää kaasua antamalla oireet häviävät. Oireet eivät myöskään toistu aina joka ylämäessä, vaikka kuinka yrittäisit "pakottaa" autoa nykimään.
Muuten auto pelaa hienosti. Käynnistyy niin kylmänä kuin kuumana lähes ajatuksella. Käy myös tyhjäkäyntiä siististi. Ei turhia savuta ja ottaa kierrokset hyvin.
Autona Skoda Octavia 2006 2.0TDI BKD manuaali aj. 295tkm
Oireet ovat siis seuraavat:
Isolla vaihteella kuten 6:sella n. 80-90km/h, kierrokset ovat noin 1600- 1800 rpm. Ihan sama onko vakkari päällä vai ei. Oireet tapahtuvat siinä vaiheessa kun eteen tulee loiva ylämäki. Kone tarvitsee tällöin enemmän polttoainetta ja tuolloin alkaa nykiminen. Kierrosmittari nousee ja putoaa n. 200 rpm. Nykimistä kestää puolesta sekunnista muutamaan sekunttiin. Lisää kaasua antamalla oireet häviävät. Oireet eivät myöskään toistu aina joka ylämäessä, vaikka kuinka yrittäisit "pakottaa" autoa nykimään.
Muuten auto pelaa hienosti. Käynnistyy niin kylmänä kuin kuumana lähes ajatuksella. Käy myös tyhjäkäyntiä siististi. Ei turhia savuta ja ottaa kierrokset hyvin.
Autona Skoda Octavia 2006 2.0TDI BKD manuaali aj. 295tkm
-
- -
- Viestit: 101
- Liittynyt: 31.3.2008 9:32
Pasille voisin arvata johtosarjavikaa, nykiminen täysin sattumanvaraista.
Kitunen,
lienet lukenut ketjuni "suuttimet vai mitkä, bkd nykii ja käy kolmella".
Jos päädyt o-rengasremonttiin, niin johtosarja kannattaa kyllä vähintäänkin huolellisesti tutkia ja suuttimiin tulevat liittimet jotenkin tiukata.
Itse vaihdoin johtosarjan, koska ne eivät ikuisuuksia kestä ja ajettelin pääseväni loppujen lopuksi helpommalla.
Hassua muuten: joensuussa skodaa myy kaksi liikettä, Mutanen ja Laakkonen.
Mutasella sarjan hinta n.240e ja Laakkosella Skodatiskillä saman.
Kävelin Vw tiskille ja ostin kaverin bkd koneellisen golffin sarjan hintaan 182e.
Saakelin kallis silti, ebaystä saanee satkun halvemmalla.
Jos et pelkää harjoittaa tutkivaa journalismia, voisi aloittaa kiristämällä suuttimien kiinnityspultit uudelleen. Minun autossa eivät ainakaan olleet venyneet silminhavaittavasti.
Itse en uskaltanut noita ihmepultteja pyöritellä.
Kitunen,
lienet lukenut ketjuni "suuttimet vai mitkä, bkd nykii ja käy kolmella".
Jos päädyt o-rengasremonttiin, niin johtosarja kannattaa kyllä vähintäänkin huolellisesti tutkia ja suuttimiin tulevat liittimet jotenkin tiukata.
Itse vaihdoin johtosarjan, koska ne eivät ikuisuuksia kestä ja ajettelin pääseväni loppujen lopuksi helpommalla.
Hassua muuten: joensuussa skodaa myy kaksi liikettä, Mutanen ja Laakkonen.
Mutasella sarjan hinta n.240e ja Laakkosella Skodatiskillä saman.
Kävelin Vw tiskille ja ostin kaverin bkd koneellisen golffin sarjan hintaan 182e.
Saakelin kallis silti, ebaystä saanee satkun halvemmalla.
Jos et pelkää harjoittaa tutkivaa journalismia, voisi aloittaa kiristämällä suuttimien kiinnityspultit uudelleen. Minun autossa eivät ainakaan olleet venyneet silminhavaittavasti.
Itse en uskaltanut noita ihmepultteja pyöritellä.
Näistähän hankautuu moottorin johtosarjan eristeet rikki kun johdot tärisevät siellä kurkkuputken sisällä. Usein vika löytyy siitä öljynsuodatinkotelon tienoilta kun johtosarjan avaa kunnolla. Harvoin kokonaan katkeavat mutta ilman eristeitä olevat johdot aiheuttavat mystisiä häiriöitä ja outoja vikakoodeja.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa