2.0TDI (BKD) hammashihnan kiristäjän vaarnapultti.
Valvoja: ffp jäsenet
2.0TDI (BKD) hammashihnan kiristäjän vaarnapultti.
Onko 2.0TDI (BKD) hammashihnan kiristäjän vaarnapultti vaihdettava hihnanvaihdon yhteydessä? Niin kävi että oma katkesi. Tuota ei kuitenkaan tule minkään sarjan mukana eikä pahemmin netissä mainita muuta kuin että katkeilee silloin tällöin. Joidenkin moottori mallien sarjassahan tuo kyllä tulee mukana. En edes löydä koko pulttia nettiliikkeistä. kaiketi tuo olisi pitänyt vaihtaa joka hammashihna huollossa :D
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
mikäs tämä käyttämäsi sarja sitten oli?
uusi mutteri tulee kiristimeen juu...
Linkin mukaista kittiä käyttänyt. Omassa kitissä on tullut lisäksi kampiakselin pyötän pultti, mitä en ole koskaan vaihtanut. Sitä vaihdetaan kaiketi vain vanhemmissa dieseleissä.
http://www.pic.ctapps.de/web/en/ART_020 ... =CT1051WP1
Tuossa XXXXWP2 kitissä tulee tälläinen pultti. Mihis tuo menee?
http://www.aamkatalog.ctapps.de/images_europe/41140.JPG
uusi mutteri tulee kiristimeen juu...
Linkin mukaista kittiä käyttänyt. Omassa kitissä on tullut lisäksi kampiakselin pyötän pultti, mitä en ole koskaan vaihtanut. Sitä vaihdetaan kaiketi vain vanhemmissa dieseleissä.
http://www.pic.ctapps.de/web/en/ART_020 ... =CT1051WP1
Tuossa XXXXWP2 kitissä tulee tälläinen pultti. Mihis tuo menee?
http://www.aamkatalog.ctapps.de/images_europe/41140.JPG
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
"Missä (liikkeessä vai itse) ja milloin osat oli vaihdettu, oliko kiristimen pultti kiristetty oikeaan momenttiin?"
Itse tein niin ei tartte tapella takuiden kanssa :D, 15tkm sitten, Kiristimen mutteria varten ostin tuolloin momenttiavaimen kun momentti oli niin pieni oliko 20-30Nm + jonkin verran päälle en muista enää. Elsasta katselin momentit. Ajoitukseen oli työkalut.
Kaiketi tuolle pultille tuli vain kilsat tääyteen. Nettiä penkoessa joillain kestänyt 90tkm,150tkm etc. Itellä 235tkm.
Hinasin korjaamolle niin tietää hajosiko jotain pahemmin. Onneksi Suomesta ja Ruotsista löytyy vaihtomoottoreita jos on käynyt täystuho. Joskushan selviää vain uuden kiristimen ja remmin vaihdolla?
Tuossa XXXXWP2 kitissä tulee tälläinen pultti. Mihis tuo menee?
http://www.aamkatalog.ctapps.de/images_europe/41140.JPG
Tuo pultti menee muistaakseni isomman ohjainrullan kiinnitykseen.
http://www.aamkatalog.ctapps.de/images_europe/41140.JPG
Tuo pultti menee muistaakseni isomman ohjainrullan kiinnitykseen.
Joo ei ollut omassanikaan tuota pulttia, tarkistin kuvista, mutta saattoi olla siinä ekassa väärässä satsissa jonka sain marmorilta. Kele! Se siitä varmasti oikeista ylihintaisista osista marmorilta.
Väärän satsin isompi ohjainrulla oli paksummalla pultilla.
Pienempi ohjainrulla näytti olevan myös pinnapultilla kuten kiristin.
Väärän satsin isompi ohjainrulla oli paksummalla pultilla.
Pienempi ohjainrulla näytti olevan myös pinnapultilla kuten kiristin.
Nyt löysin tuon INA:n kitit siinä tosiaan tulee noita vaarnapultteja. Haitakseni pidin Contitech:n kaikenkattavana.
http://seekpart24.com/ina/pulley-kit-ti ... 7&at=14364
http://seekpart24.com/ina/pulley-kit-ti ... 7&at=14364
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa