VW T5 2.5 2004 huono käyntiinlähtö kylmänä
Valvoja: ffp jäsenet
VW T5 2.5 2004 huono käyntiinlähtö kylmänä
Tervehdys kaikille uudelta T5 omistajalta :)
Ostin 2004 vuosimallin Transportterin. Muuten meni kaikki hyvin mutta viikon päästä alkoi ongelmat... Tässä infoa:
Auto:
2004 2.5 turbodiesel, Ajettu 422000, Ollut uudesta asti ambulanssina, Tamlanssin kori. Huollettu tunnollisesti ja säännöllisesti, huoltokirjat(T) tuli auton mukana.
Vika:
Ensimmäinen viikko meni ilman ongelmia, mutta sitten kelit alkoi mennä alle +10C asteen. Joutui sahaamaan 5-7 pitkää starttausta, ennenkuin hörähti käyntiin. Webasto kun oli puol tuntia päällä niin sitten lähti käyntiin ok. Samoin pitkin päivää ekan käynnistyksen jälkeen lähti aina ok käyntiin.
Huolto: Ajattelin tietysti että hehkut on sököt, joten kävin hakemassa ne uudet Volkkarilta. Kaveri, joka tekee autohuoltoa ammatikseen, lupasi ne sitten vaihtaa.
Meni hetken aikaa ja kaveri ilmoitti, että hän mittasi vanhat hehkut ja ne on kyllä ehjät... Oli mitannut myös suuttimien antamat arvot ja niistä neljä oli -0.3 ja yksi +1.7.
Kyysessä olisi siis isompi homma, mutta onnistuisi kuulemma vaikka edellisestä Volkkarin huollosta oli kuulemma muutama vuosi.
Meni vähän aikaa, kun tilasin englannista kunnostetun Boschin suuttimen (Hinta 295,- postikuluineen, uusi olisi suomessa ollut 650,- ja siihen ei ollut budjetissa tilaa).
Suutin vaihdettiin, auto kasaan ja perskele, edelleen sama vika. Kaveri myönsi, että voi olla että suutin meni kakkosen tilalle, kun olisi pitänyt vaihtaa nelonen... Noh, nyt sitten tilaukseen Kuopiosta kaksi 220tkm ajetusta koneesta irrotettua ruiskua á 150,- kpl.
Kuten sanottu, jos olisi 5x650,- ylimääräistä niin olishan ne kaikki vaihdettu uusiin.
Auto kasaan ja nyt jältee käyntiin MUTTA vasta kun startatessa painaa kaasun ihan pohjaan. Sillä tavalla kone pyörii n. 4-5 kertaa ja sitten hörähtää. Sen jälkeen auto lähtee aina sammuttamisen jälkeen startilla ihan normaalisti käyntiin.
Eli käynnistyy, mutta ei ihan niin kuin diisselin kuuluis. Muuten auto toimii ok, ei nyi, hypi, pätki, voimaa on. Myöskään mitään vikakoodeja ei ole ollut eikä ole tällä hetkellä. ne hehkut vaihdettiin tietysti samalla kun tuli kerran hankittua.
Nokka-akselin kaveri oli sen verran ottanut irti, että oli tarkistanut. Nokat on vielä ihan ok, tietysti ei uudet enää kun noita kilometrejäkin on. Kupit oli ehjät.
Nyt tarvittaisiin vihjeitä kokeneemmilta. Ihan vähään aikaan purku-urakkaan ei ruveta, ellei ole varmaa että saadaan tuo vika kuntoon... Ennemmin pistän vaikka rahaa sukanvarteen ja hankin tilalle toisen vähemmän ajetun moottorin.
Kiitos jo kaikille avusta etukäteen.
Ostin 2004 vuosimallin Transportterin. Muuten meni kaikki hyvin mutta viikon päästä alkoi ongelmat... Tässä infoa:
Auto:
2004 2.5 turbodiesel, Ajettu 422000, Ollut uudesta asti ambulanssina, Tamlanssin kori. Huollettu tunnollisesti ja säännöllisesti, huoltokirjat(T) tuli auton mukana.
Vika:
Ensimmäinen viikko meni ilman ongelmia, mutta sitten kelit alkoi mennä alle +10C asteen. Joutui sahaamaan 5-7 pitkää starttausta, ennenkuin hörähti käyntiin. Webasto kun oli puol tuntia päällä niin sitten lähti käyntiin ok. Samoin pitkin päivää ekan käynnistyksen jälkeen lähti aina ok käyntiin.
Huolto: Ajattelin tietysti että hehkut on sököt, joten kävin hakemassa ne uudet Volkkarilta. Kaveri, joka tekee autohuoltoa ammatikseen, lupasi ne sitten vaihtaa.
Meni hetken aikaa ja kaveri ilmoitti, että hän mittasi vanhat hehkut ja ne on kyllä ehjät... Oli mitannut myös suuttimien antamat arvot ja niistä neljä oli -0.3 ja yksi +1.7.
Kyysessä olisi siis isompi homma, mutta onnistuisi kuulemma vaikka edellisestä Volkkarin huollosta oli kuulemma muutama vuosi.
Meni vähän aikaa, kun tilasin englannista kunnostetun Boschin suuttimen (Hinta 295,- postikuluineen, uusi olisi suomessa ollut 650,- ja siihen ei ollut budjetissa tilaa).
Suutin vaihdettiin, auto kasaan ja perskele, edelleen sama vika. Kaveri myönsi, että voi olla että suutin meni kakkosen tilalle, kun olisi pitänyt vaihtaa nelonen... Noh, nyt sitten tilaukseen Kuopiosta kaksi 220tkm ajetusta koneesta irrotettua ruiskua á 150,- kpl.
Kuten sanottu, jos olisi 5x650,- ylimääräistä niin olishan ne kaikki vaihdettu uusiin.
Auto kasaan ja nyt jältee käyntiin MUTTA vasta kun startatessa painaa kaasun ihan pohjaan. Sillä tavalla kone pyörii n. 4-5 kertaa ja sitten hörähtää. Sen jälkeen auto lähtee aina sammuttamisen jälkeen startilla ihan normaalisti käyntiin.
Eli käynnistyy, mutta ei ihan niin kuin diisselin kuuluis. Muuten auto toimii ok, ei nyi, hypi, pätki, voimaa on. Myöskään mitään vikakoodeja ei ole ollut eikä ole tällä hetkellä. ne hehkut vaihdettiin tietysti samalla kun tuli kerran hankittua.
Nokka-akselin kaveri oli sen verran ottanut irti, että oli tarkistanut. Nokat on vielä ihan ok, tietysti ei uudet enää kun noita kilometrejäkin on. Kupit oli ehjät.
Nyt tarvittaisiin vihjeitä kokeneemmilta. Ihan vähään aikaan purku-urakkaan ei ruveta, ellei ole varmaa että saadaan tuo vika kuntoon... Ennemmin pistän vaikka rahaa sukanvarteen ja hankin tilalle toisen vähemmän ajetun moottorin.
Kiitos jo kaikille avusta etukäteen.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Noi suuttimien korjausarvot eivät kerro aina sitä, että suutin on hajalla. Joten rahat meni sinne...
Esimerkiksi, kaksoismassavauhtipyörä voi jumpsuttaa siihen malliin, että ecu yrittää suuttimien avulla korjata syntynyttä epätasapainoa.
Onkohan tuossa muuten kaksoismassavauhtis? Sen olen tuttavan autolla kokenut, että viallinen vauhtis aiheutti käynnistysongelmia-->lähti useimmiten käyntiin, mutta sammui rymisten pian. Uusi vauhtis-->ongelmat loppuivat siihen.
Esimerkiksi, kaksoismassavauhtipyörä voi jumpsuttaa siihen malliin, että ecu yrittää suuttimien avulla korjata syntynyttä epätasapainoa.
Onkohan tuossa muuten kaksoismassavauhtis? Sen olen tuttavan autolla kokenut, että viallinen vauhtis aiheutti käynnistysongelmia-->lähti useimmiten käyntiin, mutta sammui rymisten pian. Uusi vauhtis-->ongelmat loppuivat siihen.
Lisää
Sen verran vielä että ennen suutinremppaa aamun starttauksella kone ei edes luvannut.
Nyt rempan jälkeen eka starttaus lupaa heti, mutta ei käynnisty. Tarvii painaa se kaasupolljin pohjaan asti niin sitten lähtee jokusen vaivaalloisen pyöräytyksen kälkeen.
Jos heti sammuttaa koneen niin starttaa ja käynnistyy heti ihan niinkuin pitää. Samoin vielä tuntienkin päästä Jolloin koneen luulis olevan jo kylmä..
Nyt rempan jälkeen eka starttaus lupaa heti, mutta ei käynnisty. Tarvii painaa se kaasupolljin pohjaan asti niin sitten lähtee jokusen vaivaalloisen pyöräytyksen kälkeen.
Jos heti sammuttaa koneen niin starttaa ja käynnistyy heti ihan niinkuin pitää. Samoin vielä tuntienkin päästä Jolloin koneen luulis olevan jo kylmä..
Oletko Kari katsonut, lisääntyykö öljyn määrä? Voi tietty olla hieman hankalaa, koska auto vasta noin vähän aikaa sulla. Tai haiseeko voimakkaasti dieseliltä? Aikasta ohuttahan toi 0W-30 öljy on. No, mulla lisääntyi öljyn määrä ja samanlaisia onglemia 128 tkm ajetussa T5:ssa. 2,5 l, 174 hp koneella. Ekaks vaihdettiin suuttimien tiivisteet, mutta ei parannusta käyntiinlähtöön.
Suuttimet irti ja Tammer Dieseliin trarkastukseen. Kaksi suutinta vuoti ulospäin männästä. Epäilivät, että polttoaineessa ollut epäpuhtauksia. En lähtenyt riskeeraamaan ja tilasin heidän kauttaan Bosch:in takuukorjaamat suuttimet, 5 kpl.
Etsin myös maailmalta noita suuttimia ja löysinkin myöskin Englannista korjattuja, mutta kun ei ollut varmuutta, mitä niihin on vaihdettu? Pelkät kärjet, vai myös sisuskalut, en uskaltanut tilata niitä.
Mielestäni sun kannattais tarkistuttaa ekaks kaikki suuttimet ja kato niistä huoltokirjoista, miten usein on vaihdettu polttoainesuodatin.
Suuttimet irti ja Tammer Dieseliin trarkastukseen. Kaksi suutinta vuoti ulospäin männästä. Epäilivät, että polttoaineessa ollut epäpuhtauksia. En lähtenyt riskeeraamaan ja tilasin heidän kauttaan Bosch:in takuukorjaamat suuttimet, 5 kpl.
Etsin myös maailmalta noita suuttimia ja löysinkin myöskin Englannista korjattuja, mutta kun ei ollut varmuutta, mitä niihin on vaihdettu? Pelkät kärjet, vai myös sisuskalut, en uskaltanut tilata niitä.
Mielestäni sun kannattais tarkistuttaa ekaks kaikki suuttimet ja kato niistä huoltokirjoista, miten usein on vaihdettu polttoainesuodatin.
Suodatin
Kun auto meni huoltoon, niin kaveri sano että öljyä oli liikaa ja epäili juuri senkin takia noita suuttimia.
Öljyt on nyt vaihdettu ja polttoainesuodatin samalla. Käski tarkistaa öljyt joka viikko, että nähdään ettei sinne tule naftaa. Eli selviää varmaan aikanaan.
Öljyt on nyt vaihdettu ja polttoainesuodatin samalla. Käski tarkistaa öljyt joka viikko, että nähdään ettei sinne tule naftaa. Eli selviää varmaan aikanaan.
taas
Aamusti oli taas yhtä kankeaa tuo käyntiinlähtö kuin aina ennenkin.
Tuntuu että tuo käynnistymisen raja on jossain 5-6 tunnin paikkeilla, sen jälkeen huononee ratkaisevasti.
Jotenkin tuntuu että naftan paine katoaa pikkuhiljaa? Mitä luulette?
Tuntuu että tuo käynnistymisen raja on jossain 5-6 tunnin paikkeilla, sen jälkeen huononee ratkaisevasti.
Jotenkin tuntuu että naftan paine katoaa pikkuhiljaa? Mitä luulette?
Ja huoltoon
Öljyn joukkoon oli tullut runsaasti naftaa, eli auto meni uudestaan purkuun.
Suuttimet lähtee nyt ekaksi Tammerdiisseliin testattavaksi. Mikäli ne on ehjiä niin sitten etsitään muuta vuotokohtaa.
Kerron sitten miten kävi.
Suuttimet lähtee nyt ekaksi Tammerdiisseliin testattavaksi. Mikäli ne on ehjiä niin sitten etsitään muuta vuotokohtaa.
Kerron sitten miten kävi.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 22.11.2012 13:38
Kylmänä käynnistyminen
Mielenkiinnolla odottelen vian syytä. Mulla on täsmälleen samat oireet, ajettu 210000. Pari kuukautta vasta ollu mulla. Löpösuodin vaihdettu. ei vaikutusta.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 22.11.2012 13:38
osat
Oli kuulemma samalla viikolla pyörineet kylillä Romanialaiset kiikarikauppiaat.
Kylän omat vakirosvot oli samana yönä ollu putkassa, eli ne ei ainakaan ollu asialla....
Tuskin enään löytyy.
Suuttimet on vieläkin koneessa kiinni, odottaen lähtöä Tammerdiisseliin. On ollut pitkä jono huollossa, joten odotellaan edelleen...
Kylän omat vakirosvot oli samana yönä ollu putkassa, eli ne ei ainakaan ollu asialla....
Tuskin enään löytyy.
Suuttimet on vieläkin koneessa kiinni, odottaen lähtöä Tammerdiisseliin. On ollut pitkä jono huollossa, joten odotellaan edelleen...
suuttimet
Tänään tuli Tammerdiisselin tuomio:
- testattavaksi lähettettiin 5kpl koneen suuttimia + 1kpl englannista ostettu peruskorjattu + 2kpl käytettyjä 200tkm ajetusta koneesta irroitettua.
Kahdeksasta suuttimesta kaksi oli ehjää! Muissa oli hurjasti ohivuotoa. Vaikka maksaa $$$, niin suosittelen testauttamaan Tammerdiisselissä, ennenkuin poltaa rahojaan noihin huollettuihin/käytettyihin. Pikkasen ottaa hattuun. Ei ihan halvaksi tullut tämäkään leikki.
Noista vanhoista saavat Tammerdiisselissä vielä korjattua. Hinta 200,- /suutin.
Olis PERRRR.... vaan pitäny heti laittaa sinne.
- testattavaksi lähettettiin 5kpl koneen suuttimia + 1kpl englannista ostettu peruskorjattu + 2kpl käytettyjä 200tkm ajetusta koneesta irroitettua.
Kahdeksasta suuttimesta kaksi oli ehjää! Muissa oli hurjasti ohivuotoa. Vaikka maksaa $$$, niin suosittelen testauttamaan Tammerdiisselissä, ennenkuin poltaa rahojaan noihin huollettuihin/käytettyihin. Pikkasen ottaa hattuun. Ei ihan halvaksi tullut tämäkään leikki.
Noista vanhoista saavat Tammerdiisselissä vielä korjattua. Hinta 200,- /suutin.
Olis PERRRR.... vaan pitäny heti laittaa sinne.
kohta nipussa
Olis saattanu saada jo tällä viikolla, mutta joulun takia sanoin kaverille että siirtää kasaamisen suosiolla joulun jälkeen. Ens viikolla ollaan varmaan viisaampia.
Kohta...
Tänään just soitin, että koskahan on valmista. Meinaan kun menee kohta kolmas lainanlyhennyskin ja kilsoja on päässyt ajaan alle parisataa....
En ole raaskinut pommittaa kun tiedän kaverilla olevan tosi kiire. Kuulemma nytkin kolme autoa samalla koneella jonos ( yks ei käynnisty, yhdest ohjastehostin menny). Ja tietysti kaikki muut autot vielä päälle. Olis kuulemma töitä hyvällä työntekijälle...
Lupas mennä iltatöihin että saisin auton sunnuntaina kun alkaa olla tarvettakin.
Kirjotan kyllä sitten heti hyvät ja huonot uutiset ;)
Muokattu 17.1. : Eipä ole auto vieläkään kasattu. Alkaa mennä hermo.
En ole raaskinut pommittaa kun tiedän kaverilla olevan tosi kiire. Kuulemma nytkin kolme autoa samalla koneella jonos ( yks ei käynnisty, yhdest ohjastehostin menny). Ja tietysti kaikki muut autot vielä päälle. Olis kuulemma töitä hyvällä työntekijälle...
Lupas mennä iltatöihin että saisin auton sunnuntaina kun alkaa olla tarvettakin.
Kirjotan kyllä sitten heti hyvät ja huonot uutiset ;)
Muokattu 17.1. : Eipä ole auto vieläkään kasattu. Alkaa mennä hermo.
Viiiiiimeinkin
Vihdoinkin sain auton takaisin. Kaveri oli laittanut kunnolla vaseliinia, ettei O-renkaat hajoa paikoilleen laitettaessa. Siinähän kävi sitten niin, että vaseliinia pääsi suuttimien kärkiin ja sekös esti vallan käyntiinlähdön. Sen takia meni viikko, kun ei meinannut vaan startata, kunnes sitten vihdoin...
Eli uudet korjatut suuttimet on paikoillaan ja autohan lähtee käyntiin kuin unelma. Tänä aamuna oli -6 pakkasta ja se oli kolmas pyörähdys kun hörähti käyntiin. Eli olisi vaan pitänyt uskoa ja heti korjata kaikki suuttimet.
Mutta Volkkari jatkaa kostoaan; heti ekana iltana laitoin piuhan päähän (ei ole minulla ennen ollut). Piti lähteä illalla ajamaan, mutta ei startti toiminut. Ei edes naksahtanut. Voitte arvata että kasvoi sarvet päähän. Siinä sitten pimeässä yritin miettiä ratkaisua. Lopulta tulin siihen tulokseen, että se liittyy siihen ambulanssilaitteistoon. Penkomisen jälkeen löytyi 2kpl 75A sulakkeita kuskin penkin alta. Nyppäsin ne irti ja laitoin takaisin niin
Johan alkoi taas toimimaan!
Ja aamulla kiukutteli käsijarru, joka ei suostunut irrottamaan. Lähti onneksi pienen ajon jälkeen. Eipä taideta käyttää enää tänätalvena..
Mutta nyt olen kokemusta viisaampi (ja reilusti köyhempi). Vika oli siis suuttimissa.
Eli uudet korjatut suuttimet on paikoillaan ja autohan lähtee käyntiin kuin unelma. Tänä aamuna oli -6 pakkasta ja se oli kolmas pyörähdys kun hörähti käyntiin. Eli olisi vaan pitänyt uskoa ja heti korjata kaikki suuttimet.
Mutta Volkkari jatkaa kostoaan; heti ekana iltana laitoin piuhan päähän (ei ole minulla ennen ollut). Piti lähteä illalla ajamaan, mutta ei startti toiminut. Ei edes naksahtanut. Voitte arvata että kasvoi sarvet päähän. Siinä sitten pimeässä yritin miettiä ratkaisua. Lopulta tulin siihen tulokseen, että se liittyy siihen ambulanssilaitteistoon. Penkomisen jälkeen löytyi 2kpl 75A sulakkeita kuskin penkin alta. Nyppäsin ne irti ja laitoin takaisin niin
Johan alkoi taas toimimaan!
Ja aamulla kiukutteli käsijarru, joka ei suostunut irrottamaan. Lähti onneksi pienen ajon jälkeen. Eipä taideta käyttää enää tänätalvena..
Mutta nyt olen kokemusta viisaampi (ja reilusti köyhempi). Vika oli siis suuttimissa.
Vielä suuttimista
Vielä sen verran, että 8 testatusta suuttimesta vain kaksi oli toimintakuntoista. Toinen oli autossa paikoillaan ja toinen käytettynä ostettu 240tkm ajetusta autosta.
Tämä tarkoittaa sitä, että viallisia olivat mm. Englannista ostettu peruskorjattu suutin ja samasta 240tkm ajetusta autosta otettu suutin.
En siis luottaisi noihin englantilaisiin tai edes vähän ajettuihin. Suosittelen lämpimästi Tammer diisseliä, vaikka yhden suuttimen 75,- testihinta tuntuisikin tyyriiltä.
Tämä tarkoittaa sitä, että viallisia olivat mm. Englannista ostettu peruskorjattu suutin ja samasta 240tkm ajetusta autosta otettu suutin.
En siis luottaisi noihin englantilaisiin tai edes vähän ajettuihin. Suosittelen lämpimästi Tammer diisseliä, vaikka yhden suuttimen 75,- testihinta tuntuisikin tyyriiltä.
Viimeksi muokannut KariT5, 20.1.2013 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa