Vinkkejä egr putsaukseen. Bkd
Valvoja: ffp jäsenet
Vinkkejä egr putsaukseen. Bkd
Elikkäs virkakoodia pukkasi, p0401. Eli pakokaasujen takaisinkierrätys virtaus vähäinen.. Tai jokseenkin noin. Se halppis lukia ilmoitti. Kuittaamalla on vikavalo poissa jonkin aikaa Ja ajattelin putsailla sen egr:än
Siis hommasin valvolinen turbo ja egr puhdistus sprayn, ja samalla ajattelin laittaa myös sen pienempireikäisen tiivisteen. Sinne kakkaputken egr päähän. Jos siitä iloa olisi ?
Mutta siis tarviiko uusia muita tiivisteitä egr venttiilin irroituksen yhteydessä ?
Ja kuinkas tiukassa se mömmö on siellä? Siis tartteeko muuta kun emännän hammasharjan ja sprayta kunnolla joka väliin.?
Ja onko muita vinkkejä puuhaan. Ja kolmella pultillahan se oli kiinni + alipaine letku + pakosarjan putki ( 2 kuuskoloa ) sekä joku sähköliitin. Ja mikä se mutikka siinä alipaine kellon alapuolella onkaan kiinni.. ( jokin läppäventtiili ? )
Kaikki vinkit ja jipot kelpaa kiitos.
Siis hommasin valvolinen turbo ja egr puhdistus sprayn, ja samalla ajattelin laittaa myös sen pienempireikäisen tiivisteen. Sinne kakkaputken egr päähän. Jos siitä iloa olisi ?
Mutta siis tarviiko uusia muita tiivisteitä egr venttiilin irroituksen yhteydessä ?
Ja kuinkas tiukassa se mömmö on siellä? Siis tartteeko muuta kun emännän hammasharjan ja sprayta kunnolla joka väliin.?
Ja onko muita vinkkejä puuhaan. Ja kolmella pultillahan se oli kiinni + alipaine letku + pakosarjan putki ( 2 kuuskoloa ) sekä joku sähköliitin. Ja mikä se mutikka siinä alipaine kellon alapuolella onkaan kiinni.. ( jokin läppäventtiili ? )
Kaikki vinkit ja jipot kelpaa kiitos.
Jäin nyt siihen käsitykseen, ettet meinannu ottaa pois sitä imusarjaa. Älä tee niin. Ota imusarja pois kokonaan ja laita vaikka löpöön asumaan yöksi niin se paska lähtee sitte kohtuudella pois. Sama homma sille EGR mötikälle.
Jos sinä nyt paikallaan touhuat ja sieltä lähtee karstanööli ja se menee venttiilin väliin niin ei ole hyvä.
Jos sinä nyt paikallaan touhuat ja sieltä lähtee karstanööli ja se menee venttiilin väliin niin ei ole hyvä.
Juu, tuo ei tullut mieleen että imusarjan irrottaisin..
Ei oikein mahiksia parkkipaikalla hirveesti purkailla. Ja autoo tartten melkein päivittäin.. ja pajalla vois jotaa päivän projekteja puuata. mutta mutta.. Jotain pientä ja mietityttää vähän et millanen homma olisi sit tuo imusarja ottaa pois..
Tiivisteet joutuu varmaan vaihtamaan.. ?
Vinkkejä tuohonkin jos saisin.. ?
Eli ihan bolt on simppelisti..
Ei oikein mahiksia parkkipaikalla hirveesti purkailla. Ja autoo tartten melkein päivittäin.. ja pajalla vois jotaa päivän projekteja puuata. mutta mutta.. Jotain pientä ja mietityttää vähän et millanen homma olisi sit tuo imusarja ottaa pois..
Tiivisteet joutuu varmaan vaihtamaan.. ?
Vinkkejä tuohonkin jos saisin.. ?
Eli ihan bolt on simppelisti..
Tein saman homman viikko sitten. Helppo se on purkaa, eikä tarvi mitään uusia tiivisteitä.
Kannattaa tosiaan irrottaa imusarja, ei sitä muuten saa puhtaaksi. Keskimmäinen pultti löytyy sieltä imusarjan sisältä mömmön seasta.
Tosi hankalan mallinen putsata se imusarja, käytin liuotinta ja kuumavesipesuria. En tiedä uskaltaisko polttaa, voiko mennä kieroksi tms.
Egr:n alapuolella on imuilman kuristusventtiili, joka tehostaa pakokaasun kierrätystä. Tietääkö joku voisko läpän ruuvata akselilta irti, tuleeko vikailmoitus?
Ajattelin ensin tukkia kierrätyksen, mutta jätin sitte vaan alipaineletkun irti ja tukin sen, eikä ihmeekseni ainakaan vielä oo tullu vikailmoitusta. Käsittääkseni letkun irrotuksen jälkeen venttiili ei enää avaudu? Kertokaa joku jos olen väärässä.
Kannattaa tosiaan irrottaa imusarja, ei sitä muuten saa puhtaaksi. Keskimmäinen pultti löytyy sieltä imusarjan sisältä mömmön seasta.
Tosi hankalan mallinen putsata se imusarja, käytin liuotinta ja kuumavesipesuria. En tiedä uskaltaisko polttaa, voiko mennä kieroksi tms.
Egr:n alapuolella on imuilman kuristusventtiili, joka tehostaa pakokaasun kierrätystä. Tietääkö joku voisko läpän ruuvata akselilta irti, tuleeko vikailmoitus?
Ajattelin ensin tukkia kierrätyksen, mutta jätin sitte vaan alipaineletkun irti ja tukin sen, eikä ihmeekseni ainakaan vielä oo tullu vikailmoitusta. Käsittääkseni letkun irrotuksen jälkeen venttiili ei enää avaudu? Kertokaa joku jos olen väärässä.
Joo, pultti on siinä ihan imuaukon suulla.
Alipaineletkun irroitus sytytti viimein tänään vikavalon. Antaa palaa, jos vaan pysyy kone puhtaana. Katsastuksen ajaksi laitan letkun takasin ja nollaan koodin.
Jos imusarja ei ole tosi likainen, niin egr:n tulppauksen jälkeen turbolta tuleva öljy periaatteessa pesee sen ajan kanssa melko puhtaaksi eli ei välttämättä kannata irrottaa? Ahtain ja likaisin paikka on kuitenkin se egr.
Alipaineletkun irroitus sytytti viimein tänään vikavalon. Antaa palaa, jos vaan pysyy kone puhtaana. Katsastuksen ajaksi laitan letkun takasin ja nollaan koodin.
Jos imusarja ei ole tosi likainen, niin egr:n tulppauksen jälkeen turbolta tuleva öljy periaatteessa pesee sen ajan kanssa melko puhtaaksi eli ei välttämättä kannata irrottaa? Ahtain ja likaisin paikka on kuitenkin se egr.
Ok, egr.ää en meinannu tukkia vaan supistavan tiivisteen laitan. Ja tuolla valvolinen turbo ja egr puhdistus aineella oli tarkotus putsata mitä lähtee. Egrästä ja kuikkaan sinne imusarjaankin. Et onko paha.
Kiinnostaisi kyllä liotella ne osat mutta aika on rajallista.
Ja edelleen mietin et vaihtais imusarjan ja kannen välisen tiivisteen, niin on moni sanonu et kannattaa vaihtaa jos avaa.
Kiinnostaisi kyllä liotella ne osat mutta aika on rajallista.
Ja edelleen mietin et vaihtais imusarjan ja kannen välisen tiivisteen, niin on moni sanonu et kannattaa vaihtaa jos avaa.
Noniin, egr käytetty irti, ei ollu pahasti karstassa noin 1 mm kiinteetä ja vähän " limaa"
Noh. Putsattu ja kokeilin sitä venttiiliä painaa auki, aikas jäykkä on. ??
Ja kaikki kadaan ja vikakoodit kuittaukseen. Noh aamulla ajoin töihin 65 km ja takaisin noin 40 km ja menin tankille. Ja siitä lähtiessäni noin 300 m niin valo sytty taas. Ja sama vika p0401. Mitäköhän kannattas testata seuraavaksi? Että miksi vika uusii..
Pitääkö alkaa uusia egr ja se ns. Kaasuläppä..??
Elikkäs mikäs sitä paskan virtausta mittaa? Eli miten se toteaa että pakokaasun takaisin virtaus vähäinen. vai arvioiko se sen läpän asennosta ja muusta? Anturi jossain.. ?
Vai onko ainoo vaihtoehto nyt vaihtaa se egr ja läppä siitä alta??
Noh. Putsattu ja kokeilin sitä venttiiliä painaa auki, aikas jäykkä on. ??
Ja kaikki kadaan ja vikakoodit kuittaukseen. Noh aamulla ajoin töihin 65 km ja takaisin noin 40 km ja menin tankille. Ja siitä lähtiessäni noin 300 m niin valo sytty taas. Ja sama vika p0401. Mitäköhän kannattas testata seuraavaksi? Että miksi vika uusii..
Pitääkö alkaa uusia egr ja se ns. Kaasuläppä..??
Elikkäs mikäs sitä paskan virtausta mittaa? Eli miten se toteaa että pakokaasun takaisin virtaus vähäinen. vai arvioiko se sen läpän asennosta ja muusta? Anturi jossain.. ?
Vai onko ainoo vaihtoehto nyt vaihtaa se egr ja läppä siitä alta??
Onko kukaan putsannut EGR:ää kaasutinspraylla? Onko tuosta mitään höytyä?
http://www.youtube.com/watch?v=Cn6947-z48s
http://www.youtube.com/watch?v=Cn6947-z48s
Hei,
Itsellä antaa vikakoodia EGR:stä ja sen puhdistus olisi siis edessä, mutta nyt haluaisin varmistaa onko ohjeet minulle oikeat kun kyseessä on
Dodgen CRD 2.0 Dieseli kone.
103kw malli.
Eli onko tämä nyt BKD kone?
Onko tuohon EGR puhdistamiseen ihan joku kunnollinen ohje? Youtubesta en itse ainakaan haulla hyvää löytänyt.
Kiitokset avusta.
Itsellä antaa vikakoodia EGR:stä ja sen puhdistus olisi siis edessä, mutta nyt haluaisin varmistaa onko ohjeet minulle oikeat kun kyseessä on
Dodgen CRD 2.0 Dieseli kone.
103kw malli.
Eli onko tämä nyt BKD kone?
Onko tuohon EGR puhdistamiseen ihan joku kunnollinen ohje? Youtubesta en itse ainakaan haulla hyvää löytänyt.
Kiitokset avusta.
Puhdistus tehty, mutta vieläkin antaa vikakoodia egr:llälle. Eli taitaa uuden hankinta olla edessä.
Onkohan tämä Wahlerin egr ihan jees vai mielummin tuo pierbergin?
http://www.autoihinvaraosat.fi/1719314-wahler
http://www.autoihinvaraosat.fi/965542-pierburg
Vai mitä nuo suomessa maksaa?
Olisi kyllä tarve saada jo tälle viikolle ja ehkä muualta tilatessa saattaisi keretä vielä perjantaille.
Tarkennukseksi vielä että Uudeltamaalta osa tulisi löytyvä.
Onkohan tämä Wahlerin egr ihan jees vai mielummin tuo pierbergin?
http://www.autoihinvaraosat.fi/1719314-wahler
http://www.autoihinvaraosat.fi/965542-pierburg
Vai mitä nuo suomessa maksaa?
Olisi kyllä tarve saada jo tälle viikolle ja ehkä muualta tilatessa saattaisi keretä vielä perjantaille.
Tarkennukseksi vielä että Uudeltamaalta osa tulisi löytyvä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa